J.Lo is een dierenbeul :@

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annelies200

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 21:54

lowara schreef:
zucht.. dacht een echt erg topic aan te treffen,is het alleen een bontjas
jongens.. waar zijn jullie tuig van gemaakt?

koeien zijn op een veel minder brute manier geslacht. Natuurlijk zijn er slachterijen waar het er heel erg aan toe gaat. Maar wat ze hier doen is echt erg

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 22:02

Bovenstaande is redelijk onzin als je het mij vraagt, je denkt toch niet dat alle koeien fijn buiten of binnen rond mogen lopen met veel ruimte etc? In dat geval was al het vlees stukken duurder geweest want dan waren er ook veel minder koeien geweest Koeien worden niet altijd op brute manier geslacht, maar wel velen op brute wijze gehouden.

Yellowfish

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 22:05

En dát is nou juist waar een hoop mensen hun ogen voor sluiten, dát leed.

xSemmiex

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 16:08

Toch blijft dit ook heel erg...

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 16:13

Annelies200 schreef:
lowara schreef:

koeien zijn op een veel minder brute manier geslacht. Natuurlijk zijn er slachterijen waar het er heel erg aan toe gaat. Maar wat ze hier doen is echt erg

en al die zielige koetjes en kalfjes etc die hun hele leven in kleine boxen staan tot ze vet genoeg zijn om geslacht te worden?

Marye78

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 16:20

lowara schreef:
en al die zielige koetjes en kalfjes etc die hun hele leven in kleine boxen staan tot ze vet genoeg zijn om geslacht te worden?

ik ben het met je eens dat dat zielig is, maar die katten/honden/wasberen etc die levend gevild worden, en dan zonder huid nog levend op een hoop worden gegooid en daar stuiptrekkend pas na 15 min doodgaan vind ik toch nog wat erger.

Mieke_Cunna

Re: J.Lo is een dierenbeul :@

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 16:21

bah gadver jak iel.
Wat een walgelijke tr*t is het zeg!!
dat iemand zo laag kan zinge.

Trouwes ik wil een nieuwe kont mooi strak en eentje die verzekerd is.
Wil hem overigens alleen hebben als die eraf is gehaald terwijl de persoon leefde

_Jennifer_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 16:22

Marye78 schreef:
lowara schreef:

ik ben het met je eens dat dat zielig is, maar die katten/honden/wasberen etc die levend gevild worden, en dan zonder huid nog levend op een hoop worden gegooid en daar stuiptrekkend pas na 15 min doodgaan vind ik toch nog wat erger.

ja dan zou ik nog liever heel mijn leven opgesloten willen en in een keer dood zijn, dan heel je leven opgesloten zitten en dan ook nog eens gevild worden (levend)

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 16:22

ik walg van bontjassen

Twaalf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 17:36

In de Fillipijnen worden katten en honden in brand gestoken en daarna opgegeten. Een feestmaal voor die mensen daar.
Zijn die nou ook dierenbeulen?
Als ik een bontjas koop. ben ik dan een dierenbeul?
Ik vind het nogal kort door de bocht om te zeggen dat Jennifer Lopez een dierenbeul is, omdat zij bontjassen koopt en in haar modelijn opneemt. De dierenbeulen zijn nog altijd de mensen die de taak uitvoeren van levend villen etc (als het ook echt waar is).

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 17:38

lowara schreef:

Dit heb ik eerder in het topic ook al staan..

en zet het nu maar weer neer...

Eten is een primaire behoefte. Dus laten we dan in plaats van alleen het vlees te gebruiken alle aspecten gebruiken van deze geslachte dieren (anders is het zonde).

Bont daar in tegen is een luxe product dus nog niet eens secundair of tertiair. Daarbij komt het ook nog eens dat slachten op een humaine manier gebeurd. Zo moet ik geloven uit de vele verhalen die hier op bokt worden verteld over slachten. Zeehonden (meest gewilde bont) worden letterlijk dood geknuppeld zodat er geen gaten komen in hun vel, want dan is het bont natuurlijk niet meer mooi (lees sarcastisch). Of in het geval van J.LO dieren die gewoon levend gevild worden.

Ik persoonlijk vind het dierenmishandeling van de eerste graat.

Yellowfish

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 17:40

urselin schreef:
In de Fillipijnen worden katten en honden in brand gestoken en daarna opgegeten. Een feestmaal voor die mensen daar.
Zijn die nou ook dierenbeulen?
Als ik een bontjas koop. ben ik dan een dierenbeul?
Ik vind het nogal kort door de bocht om te zeggen dat Jennifer Lopez een dierenbeul is, omdat zij bontjassen koopt en in haar modelijn opneemt. De dierenbeulen zijn nog altijd de mensen die de taak uitvoeren van levend villen etc (als het ook echt waar is).

Hmm, klopt niet helemaal. T is een kwestie van vraag & aanbod, als er geen vraag meer is naar bont zullen er ook geen/minder dieren worden geslacht om hun bont. Dus als J ervoor kiest geen bont te dragen, scheelt het wel degelijk.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 17:51

Whiz schreef:
Eten is een primaire behoefte. Dus laten we dan in plaats van alleen het vlees te gebruiken alle aspecten gebruiken van deze geslachte dieren (anders is het zonde).

Eten is een secundaire behoefte, maar vlees eten niet.. we hebben geen vlees nodig om te overleven (wat we vroeger dus wel hadden..). We mogen dan van nature wel alleseters zijn, maar als we het vlees niet meer nodig hebben omdat er tegenwoordig zoveel is dat het kan vervangen, waarom eten we het dan nog? Omdat we het lekker vinden.. niet omdat het een primaire behoefte is.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 17:52

Zonder J.Lo zullen die bontjassen heus wel bestaan...
..enne bont wordt al eeuwen gebruikt als luxeproduct en de vraag zal dus altijd blijven bestaan.
Maar ik vind niet dat je kunt zeggen dat J.Lo een dierenbeul is, de 'fabrikanten' van de bontjas zijn de 'dierenbeulen'.

Yellowfish

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 17:54

Ik vind dat men wel degelijk kan zeggen dat J een 'dierenbeul' is, al is het alleen al omdat zij er in zekere mate aan meewerkt.

Zo vind ik ook dat iedereen die vlees eet mede-verantwoordelijk is voor de dood van het dier waar het vlees vanaf komt.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 18:02

Dank je. Maar ik ben het er absoluut niet mee eens.
Mensen hebben wel vlees nodig, kijk maar naar ons spijsverteringskanaal. Als wij geen vlees nodig zouden hebben, zou onze blinde darm groter moeten worden, aangezien alle herbivoren een grote appendix hebben (wat precies doet in het spijsverteringsproces is nog niet onderzocht).

O ja, ik heb nog een bontsjaal op zolder liggen, een vos. Heeft mijn moeder van haar moeder gekregen en mijn oma had het van haar moeder gekregen (dus de vos is al 100 jaar dood).
Als ik die vos krijg van mijn moeder, ben ik dan ook een dierenbeul?

Als je de wereld hierdoor wil verbeteren, begin dan eerst in je eigen omgeving.

Yellowfish

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 18:10

"Verbeter de wereld, begin bij jezelf"

En wat betreft het vlees nodig hebben, zoals WildWings ookal enkele keren heeft vermeld, we hebben het níet nodig, dat blijkt toch zeker wel uit de vele vegetariers tegenwoordig? Dit zijn ook gewoon gezonde mensen die niets tekort komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 18:18

urselin schreef:
Mensen hebben wel vlees nodig, kijk maar naar ons spijsverteringskanaal. Als wij geen vlees nodig zouden hebben, zou onze blinde darm groter moeten worden, aangezien alle herbivoren een grote appendix hebben (wat precies doet in het spijsverteringsproces is nog niet onderzocht).

Van nature zijn mensen vleeseters. Ons spijsverteringskanaal is niet gelijk aan dat van een herbivoor omdat we vroeger vlees nodig hadden.. niet hebben. De stoffen die je uit vlees haalt kan je ook uit andere producten halen, zeker tegenwoordig met vleesvervangers. Vroeger kon dat niet, tegewnoordig allemaal wel. Nogmaals.. vlees is lekker(der dan een vleesvervanger, wellicht?) vandaar dat mensen het nog eten. Niet omdat het nodig is, want die tijd ligt al ver achter ons!

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 18:26

Waarom bestaat er een vleesvervanger als er vlees bestaat?
Omdat dit milieu vriendelijker is? Niet echt, want dan zou je veeoverschotten krijgen en dat is juist slecht voor het milieu.
Is het gezonder? Ik zou het niet weten, ik ben op-en-top vleeseter. Ik hou van vlees, hmm lekker hoor zo'n tournedos .
Geniet van je leven zolang je nog leeft.
Ik snap gewoon niet waarom je vlees zou willen vervangen, dan raakt het ecosysteem (voor zover wij dat nog 'natuurlijk' hebben) in de war.

IndezzW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 18:27

Hallo hebben jullie die filmpjes gezien?? ik zat op een gegeven moment bijna te janken, je ziet gewoon een compleet gevild beestje, alleen zijn ogen zitten er nog in en zijn tanden en die leeft nog, er word ingezoomd op zijn kop en zijn oog knippert nog. Wat een vuile vieze gore schoften zijn die mensen zeg, en al die mensen die zo graag bont dragen ook!! neem je toch lekker een nepbontjas, die is even warm, en nog goedkoper ook. Dom dom dom dom dom dom dom, waar zijn we mee bezig denk na.

Dionnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 18:28

iel ik ben blij dat ik niet alles kan lezen geloof ik, maar die foto alleen al!!

xSemmiex

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 18:43

Nou idd, de foto's alleen al zijn al erg genoeg.

Ik vind ook wat Yellowfish zegt, dat J.Lo er aan mee werkt is al te erg

Mungbean

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 18:44

Ik heb geprobeerd naar de video te kijken.
Nadat de eerste hond levend van zijn huid ontdaan was, was ik al erg misselijk, toen ze aan een wasbeer wilde beginnen heb ik 'm uitgezet van walging en de video was nog niet eens halverwege.
Hoe kan iemand zo diep zinken. Als je dit met beesten kunt, is de drempel naar mens maar klein denk ik hoor.

condor1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 19:02

Walgelijk! J-Lo is voor veel jonge meiden een idool. Als zij uitdraagt dat bont dragen normaal is, dan zullen deze meiden dit ook als normaal gaan beschouwen; zij is immers hun idool. J-Lo heeft een voorbeeldfunctie en zou hier rekening mee moeten houden, maar zoals je wel vaker hoort bij dit soort diva's: ze staan volledig los van de werkelijkheid en doen er alles aan om maar aandacht te krijgen. Ik vind het echt walgelijk!

Verder vind ik dat je best vlees kunt eten, als je maar bewust eet! Het is makkelijk om iets zielig te vinden maar daar hebben de dieren niets aan. Kijk waar je stukje vlees vandaan komt, heeft het dier een goed scharrelleven gehad? Eieren? Koop biologisch! Je bespaart het kippetje een hoop leed en eet zelf ook een stuk lekkerder.

Het begint echt bij jezelf en alle kleine beetjes inzet helpen om dit soort dierenleed te kop in te drukken!

Amen,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 19:43

urselin schreef:
Waarom bestaat er een vleesvervanger als er vlees bestaat?
Omdat dit milieu vriendelijker is? Niet echt, want dan zou je veeoverschotten krijgen en dat is juist slecht voor het milieu.
Is het gezonder? Ik zou het niet weten, ik ben op-en-top vleeseter. Ik hou van vlees, hmm lekker hoor zo'n tournedos .
Geniet van je leven zolang je nog leeft.
Ik snap gewoon niet waarom je vlees zou willen vervangen, dan raakt het ecosysteem (voor zover wij dat nog 'natuurlijk' hebben) in de war.

Omdat er mensen zijn die geen vlees willen eten? Denk je dat die dieren zo'n goed leven hebben gehad? Niet dus..

En wat heeft vlees vervangen te maken met het ecosysteem? Vee wordt gefokt om geslacht te worden, al het vee komt niet in de wilde natuur terecht als dat niet meer gebeurd..