Meet RAVER, nu net 1 weekje oud!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mariek1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 22:16

Wat een leuke jacks hebben jullie zeg!

@ Ibalia --> wat sneu zeg dat ie zo ziek is! Komt het nog wel weer goed met hem?

Ik ga met hemelvaartsdag weer kijken dan zal ik wel weer foto's laten zien...
Duurt nog zo lang , maar ja kon zelf niet eerder! Daarna ga ik steeds om de week...

Inno1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:30

Wat een onwijs schattig beestje, ik wens je er heel veel plezier mee als je hem eindelijk hebt.

Ik zelf heb een jack russel van marktplaats, en ik moet zeggen dat het echt een lekker beestje is. Luisteren doet ie niet zo goed, maar gezond is hij zeker. Met hemelvaartsdag heb ik hem alweer een jaar in huis, en kan niet meer zonder hem.

Echt heel veel plezier met je hondje.

Gr

Mariek1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 22:35

Thanx

Raveltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:51

[/quote]

Is dat de laatste jaren veranderd dan??? Naar mijn weten is de Parson alleen een erkend ras! Toen ik 8 jaar geleden mijn Jack kocht was het ras nog niet erkend maar ik kon er ook papieren bij krijgen als ik dat wilde alleen moest ik dan een paar honderd gulden meer betalen.
En een stamboom en andere papieren kun je bij alle honden krijgen. Je betaald alleen meer! En wat zegt dat dan? Helemaal niets...... niet voor de lichamelijke conditie en ook niet voor het karakter.
[/quote]

Dit is bij mij ook vertelt bij de aanschaf van mijn JR, het is geen erkend ras, en ik kon er een stamboom bij krijgen, maar dit zou 450 gulden meer zijn!! Dan heb ik het wel over 10 jaar geleden...

Ook ik heb heel de JR familie gezien, oma, en de moeder van Winnie (mijn JR), alleen vader was er niet bij aanwezig..

Raveltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:53

Sorry Mariek1983 was nog even offtopic.. Zal het er verder niet meer over hebben..

Lief hoor je Ravertje, ook een hele leuke naam.. Ik wens je er heel veel plezier mee..

Tibamar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 23:49

Wat een lieverd zeg Leuke naam ook

Biepmiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 07:42

Over het stamboomgebeuren:

De Jack Russell wordt sinds eind jaren 80 in een Voorlopig Register van het Nederlandse Honden Stamboek opgenomen, en wordt gechipt (voorheen getatoueerd) door de Raad van Beheer. Op 17 november 2000 is de Jack Russell Terrier erkend door de FCI (het internationaal overkoepelend orgaan op hondengebied).

singasong

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 08:24

Saningie schreef:

Is dat de laatste jaren veranderd dan??? Naar mijn weten is de Parson alleen een erkend ras! Toen ik 8 jaar geleden mijn Jack kocht was het ras nog niet erkend maar ik kon er ook papieren bij krijgen als ik dat wilde alleen moest ik dan een paar honderd gulden meer betalen.
En een stamboom en andere papieren kun je bij alle honden krijgen. Je betaald alleen meer! En wat zegt dat dan? Helemaal niets...... niet voor de lichamelijke conditie en ook niet voor het karakter.
[/quote]

Dit is bij mij ook vertelt bij de aanschaf van mijn JR, het is geen erkend ras, en ik kon er een stamboom bij krijgen, maar dit zou 450 gulden meer zijn!! Dan heb ik het wel over 10 jaar geleden...

Ook ik heb heel de JR familie gezien, oma, en de moeder van Winnie (mijn JR), alleen vader was er niet bij aanwezig..
[/quote]

Gelukkig ben ik dus niet de enige
Waar heb jij hem vandaan?

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 08:41

Citaat:

Het is inderdaad een vrij algemene manier van de kluit belazeren Narco. Wordt ook nu nog dagelijks gebruikt door de hh handelaren. Een stamboom bij een hond moet je altijd al binnen 7 dagen na de geboorte aanvragen en binnenkort zelfs al bij de dekking. Pups mét en zonder stamboom in een nest is dus vrijwel onmogelijk, maar ja, dat weten argeloze pupkopers niet. Jammer blijft dat.

Ibalia

Re: Meet RAVER, nu net 1 weekje oud!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 13:30

Ik weet niet of Josje er weer boven op komt.
het ging beter en we moesten de medicijnen afbouwen maar dat ging dus niet goed.
En dit weer maakt het er ook niet beter op. Ze ademt heel snel.
We zijn nu gelukkig bij een goede DA die alles van top tot teen bekeken heeft.
Dus het is afwachten. Haar longcapaciteit was maar 20% of zo en we moesten haar zien als een ernstige longpatient. het gaat nu wel weer iets beter maar we hebben dus een kleine terugslag gehad.

Gaat dat domme hondje ook nog het liefst in de volle zon liggen. Moet ik haar dus steeds binnenhouden

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 15:37

Ibalia schreef:
Ik weet niet of Josje er weer boven op komt.
het ging beter en we moesten de medicijnen afbouwen maar dat ging dus niet goed.
En dit weer maakt het er ook niet beter op. Ze ademt heel snel.
We zijn nu gelukkig bij een goede DA die alles van top tot teen bekeken heeft.
Dus het is afwachten. Haar longcapaciteit was maar 20% of zo en we moesten haar zien als een ernstige longpatient. het gaat nu wel weer iets beter maar we hebben dus een kleine terugslag gehad.

Gaat dat domme hondje ook nog het liefst in de volle zon liggen. Moet ik haar dus steeds binnenhouden

Ach.....ze heeft nu het zo warm is er natuurlijk nog meer last van!
Beterschap voor Josje!

Mariek1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 16:53

AAAh gossie, nou veel beterschap!

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:40

Aaah ibalia, ik had Josje nog nooit gezien vlg mij...wat een poepie!

Dit is de mijne
Afbeelding
meer foto's (ook puppy) zie profiel
ook al een hele discussie over geweest....je zou em haast om dat gezeik te voorkomen Black Russel gaan noemen
Nouja...t zijn gewoon superleuke hondjes! Geniet ervan en veel foto's maken, want ze zijn snel 'groot'!

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 21:20

Citaat:

Black Russel gaan noemen

Tópidee, maakt hem nog bijzonderder!

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 21:40

Jaa en dan ga ik een eigen stamboek maken en daar mogen alleen rasechte Black Russels in sorry, beetje off- topic

Raveltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 22:04

Narco schreef:
Saningie schreef:

[/quote]

[/quote]

Nee gelukkig niet, achteraf gezien heel stom, maar neemt niet weg dat ik er een geweldig lief JR of Husselltje aan over heb gehouden..

Ik heb haar uit Gouda vandaan, en jij? Zelfde "fokker"...

Mag ik jullie voorstellen, Winnie de poeh

Afbeelding

Afbeelding

singasong

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 22:58

Saningie schreef:

[/quote]

Nee gelukkig niet, achteraf gezien heel stom, maar neemt niet weg dat ik er een geweldig lief JR of Husselltje aan over heb gehouden..

Ik heb haar uit Gouda vandaan, en jij? Zelfde "fokker"...

Mag ik jullie voorstellen, Winnie de poeh

[/quote]

Leukerd hoor!
Nee, uit Veenendaal!

Mariek1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 07:04

@ vickelientje wat een schat zeg! Zijn ook echt bijzonder de black en tan!