Wie heeft er verstand van KATTEN(kittens)?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rosita

Re: Wie heeft er verstand van KATTEN(kittens)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 12:50

ellepel schreef:
enne wennen aan verkeer moet elke kat hoor

Ja, sommige lukt dat niet, die zie je dan langs de kant van de weg liggen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 13:03

yep, ik weet t...
ben er zelf al eentje kwijtgraakt aan het verkeer...

Nessah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 18:32

Ehm.... Daarom wil ik hem ook liever niet naar buiten doen, tis een vrij drukke weg en wil niet dattie word aangereden.. Maar ik wil graag dat hij zijn soorgenoten leert kennen( ook al zijn er hier niet veel) en dat hij zijn energie kwijtkan. Ik laat hem ook chippen, en ik heb een halsbandje gekocht(met klittenband sluiting, dus mocht hij blijven hangen hangt hij zich zelf niet op want dan opent die band gewoon) en die halsband reflecteerd.. Dus hopelijk dat auto's hem dan zien. En hopelijk is hij niet te bijdehand om die scooters aan te vallen

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 18:45

Yep, auto's zien hem (meestal te laat) maar wat denk je dat zo'n bestuurder kan doen? Z'n auto tegen een boom parkeren ipv tegen jouw kat? Mijn katten komen geen van allen buiten en zien er redelijk gelukkig uit (altijd lastig beoordelen als je het niet kunt vragen). Neem er een katje bij voor de gezelligheid en hou ze samen lekker binnen.

Het risico van een ongeluk is het buiten lopen niet waard. Als je op een boerderij woont tot daar aan toe maar een stadskat hoort niet alleen langs de weg te lopen.

Mijn mening, niks meer.

Chichiba

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 19:15

Rosita schreef:
Yep, auto's zien hem (meestal te laat) maar wat denk je dat zo'n bestuurder kan doen? Z'n auto tegen een boom parkeren ipv tegen jouw kat? Mijn katten komen geen van allen buiten en zien er redelijk gelukkig uit (altijd lastig beoordelen als je het niet kunt vragen). Neem er een katje bij voor de gezelligheid en hou ze samen lekker binnen.

Het risico van een ongeluk is het buiten lopen niet waard. Als je op een boerderij woont tot daar aan toe maar een stadskat hoort niet alleen langs de weg te lopen.

Mijn mening, niks meer.

Helemaal mee eens...Mijn katten zijn echt niet minder gelukkig omdat ze niet naar buiten gaan...
Heb je een tuin...kun je het afzetten met een kattenren...Kan de kat lekker frisse lucht krijgen en buiten spelen zonder de gevaren...geld ook voor contact met eventuele andere katten...zonder de gevaren...ook op een balkon kun je het afschermen...

Stybba

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 19:30

IK moet nu ineens denken aan een kennis van me in Amsterdam... hij woont 1 hoog en heeft een kat.
Nu heeft hij het geluk dat zijn rechter onderburen (met tuin) ook katten hebben. Hij heeft een loopplankje gemaakt die vanuit zijn raam naar de schutting van de onderburen loopt, zodat de kat daaronder met de katten van zijn rechts-onderburen kan spelen:P
Maargoed... ff on topic: aan een lijntje is zeker goed, zo kan hij buiten toch nog wat energie kwijt .

Onze katten komen wel gewoon buiten, maar dat is gewoon een keuze die je maakt. Vooral als je langs een drukke weg woont is die keuze moeilijk.

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 19:50

Citaat:

Onze katten komen wel gewoon buiten, maar dat is gewoon een keuze die je maakt.

Betrek je de bestuurder van de auto die jouw kat eventueel tegenkomt ook bij het maken van die keuze?

onbekend2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 20:12

jullie beginnen wel een beetje offtopic te gaan...

het gaat hier niet om of een kat wel of niet buiten moet/mag... daar zijn al bende topics over geweest en er is nog nooit iemand van mening veranderd

het gaat hier om oplossingen voor het pubergedrag van de kitten...

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 20:31

Rhiannon schreef:

het gaat hier niet om of een kat wel of niet buiten moet/mag... daar zijn al bende topics over geweest en er is nog nooit iemand van mening veranderd

Nah, dat is wel opgelost, Nessah weet wat haar te doen staat . En nog nooit iemand van mening veranderd? Hoe weet jij dat? Ik denk daar anders over

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 20:59

Ik woon aan een heel rustig landweggetje, maar de auto's die voorbij komen SCHEUREN ! (meestal vrouwen met kinderen in de auto- terwijl hier ook veel kinderen op straat spelen, maar dat is niet belangrijk voor hen) Ik heb schrikdraad rond mijn erf (afgetapt van de paarden) mijn katten kunnen dus niet van mijn erf- een heel gerust gevoel !

onbekend2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 21:11

Rosita schreef:
Rhiannon schreef:

Nah, dat is wel opgelost, Nessah weet wat haar te doen staat . En nog nooit iemand van mening veranderd? Hoe weet jij dat? Ik denk daar anders over

in een topic bedoel ik dan... het eindigt altijd in een welles-nietes spelletje, tenminste de topics die ik steeds tegen kom dan...

Ik vind dat er zowel voor buitenkatten als binnenkatten voors en tegens zijn. Het hangt heel erg af van de situatie waarin jijzelf leeft en waar jij je prioriteiten legt én bovenal.. de karakter van je kat...

maargoed... nou begin ik er zelf ook over

Stybba

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 21:22

Juist ja...
Ik blijf nog steeds bij mijn mening: het is een keuze die je maakt. Wij hebben nu 3 katten en ze komen alle 3 buiten. Een aantal jaar geleden hadden we een kat die ging een paar kilometer verderop op de hei jagen. Ze kwam regelmatig terug met konijntjes ect. Maar toen ze 9 was, op hemelvaartsdag, kwam er een vrouw uit de buurt: volgens mij ligt jullie kat langs de weg...
Ze was aangereden, maar dat heeft ons er niet van weerhouden om onze katten naar buiten te laten gaan.
Je hebt gekken rondlopen die expres over katten heen willen rijden, mensen die katten vangen en verdrinken of andere dingen ermee doen. Maar je gaat zelf toch ook nog naar buiten, ook al heb je de kans dat je ontvoerd, aangereden of vermoord word?
Iedereen die zijn kat binnen houd of juist naar buiten laat zal wel een goede reden hebben.
Ik hou er wel over op... Dit gaat wel heel erg off-topic

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 22:15

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 12:16

nog effe over dat nagels knippen, het is niet slecht om de nagels te knippen hoor, bijvoorbeeld elke showkat moet de nagels geknipt hebben anders mogen ze de zaal niet in. Als poezen op visite gaan bij een dekkater - nagels geknipt graag!.
Als het slecht zou zijn dan zijn zeker alle raskatten zielig?

Mijn katten knip ik twee wekelijks de puntjes want ze slapen in mn bed en ik hoef geen gaatjes in mn vel als ze lekker op mn buik slapen en liggen te stempelen:)
Zolang je maar niet in 'het leven' van de nagel knipt, niet te kort dus, dan is er niks aan de hand. Als je toch naar de dierenarts gaat voor castratie dan wil ie het best even aan je uitleggen. Er zijn speciale nagelknipscharen voor dieren te koop.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 04:09

Nagel mag je inderdaad zelf knippen (met speciaal schaartje). Als je bang bent dat je het verkeerd doet kan je vragen of de DA het een keertje voordoet.

Als je in een drukke buurt woont en je de kat wel naar buiten wil doen kan je hem misschien aan een riempje leren wennen? Mijn kat gaat vrijwel elke dag aan een riempje naar buiten, in de zomer vaak een uur of twee per dag, in de winter veel minder.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 08:58

ik knip de nagels van mijn oudje ook...

als een kat ouder word kunnen ze de nagels niet goed meer intrekken en blijven vaak overal achter hangen, dus knip ik alleen het scherpe puntje eraf..

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 11:26

wat ik mis in het hele verhaal is dat het al mis is gegaan toen het katertje nog een kleine kitten was
hij was zo lief en we knuffelde heel veel met hem
TS heeft de kitten van kleins af aan vertroeteld maar niet opgevoed, komt hij in de pubertijd gaat het mis, maar de fout is gemaakt toen hij jonger was
de kitten heeft zijn plaats niet geleerd en is dus de baas wat zich uit in de pubertijd en later

ik neem dat de TS helemaal niet kwalijk, als je dat niet weet ben je mooi klaar met zo'n puberende kater in aanvals mood
de oplossing is nu ontzettend moeilijk, zeker als naar buiten gaan en opvoeding van andere katten niet gaat

ik weet wel dat hij bij mij niet bleef want zo'n monster zou ik niet in huis willen hebben
kreeg ik het niet opgelost , kreeg hij van mij een spuitje
dit dier vertoond overduidelijk geen normaal gedrag meer naar mensen( wilde katten vangen geen grote prooien alleen zwakke grote prooien) en de vraag is of je dit echt afgeleerd krijgt zoals je hem nu houdt

ik wens in ieder geval heel veel sterkte met deze dominante kater!

tip voor anderen
neem als je een poes wil die alleen binnen moet blijven, een kitten die opgegroeid is tussen mensen en in huis en het liefst een raskat die daar van houdt
of een wat oudere poes uit het asiel waar al van bekend is dat het een rustig dier is

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 13:17

Een kat moet je ook opvoeden...helaas nemen mensen vaak een lief klein kitten en klaar...Maar goed er zijn ook nog steeds mensen die denken dat je een kat niets kunt leren...onzin...Ook een kat kun je dingen leren...maar het is geen hond...voor alle duidelijkheid...
Mijn zusje vond mij vaak te streng... ...maar mijn katten zijn wel opgevoed...

Nessah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 16:09

Nou ja zeg, ik heb mijn kat weldegelijk opgevoed! Tuurlijk knuffel ik veel met hem, maar dat moet kunnen!En als de kat wat deed wat niet mocht gaf ik hem straf, alleen op een gegeven moment vond hij de straffen niet erg meer.. en wist ik me geen raad meer hoe ik hem moest straffen.. En hij werd steeds drukker.. En ging aan vallen. Tuurlijk krijgt hij gewoon straf.. Lees dan dit topic beter door dan zie je vanzelf dat hij wel straf krijgt.. Ik zoek alleen een goede manier.. Want het boeit hem allemaal niet.. Spatter: zoveel katten zijn binnenkatten.. En ik denk dat hij beter af binnen is dan buiten tussen het drukke verkeer.. Daarnaast is hij de 1e dag lief de andere dag niet.. Zou niet weten waarom ik hem dan een spuitje moet geven!! Dat vind ik nergens over gaan.. Ik heb mijn best gedaan en volgens mij DA is hij gewoon enorm aan het puberen.. En zal de casteratie waarschijnlijk wel helpen..
Chichiba: ik heb niet zomaar een kitten genomen en klaar..Als ik er voorderst niks om zou geven was ik ook dit topic niet begonnen en had ik hem naar het asiel ofzo gebracht.. Ik doe mijn uiterste best..En heb hem wel opgevoed.. Heb me voor de aanschaf ook erg in verdiept.. Alleen als je mijn kat in zijn nekvel grijpt of hem een tik geeft is hij echt niet onder de indruk.. En water vind hij alleen maar fijn.. Dus het is een "lastig" geval.

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 16:36

Als je naar mijn berichtje kijk was het niet persoonlijk bedoeld maar meer een reactie op een berichtje ervoor...
Ik denk ook dat je alles al hebt geprobeert...Spuitje is voor mij in dit geval ook nooit een optie...Je hebt tenslotte voor het diertje gekozen...
Dat je zo je best doet kan ik alleen maar aanmoedigen...Velen hadden het ws al opgegeven...en hem naar het asiel gebracht...
Hopelijk lukt het je toch een oplossing te vinden...

romatjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 16:58

Ik zou de kat gewoon buiten laten. Tuurlijk is er een kans dat ie aangereden wordt, maar dan heeft hij zn laatste uurtjes nog wel gewoon 'kat' kunnen zijn.

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 19:12

romatjuh schreef:
Ik zou de kat gewoon buiten laten. Tuurlijk is er een kans dat ie aangereden wordt, maar dan heeft hij zn laatste uurtjes nog wel gewoon 'kat' kunnen zijn.

Yep, parkietje ook de lucht in, wei van de paarden open, hond de hort op.......

Hebben ze toch nog 'zichzelf' kunnen zijn..... Of dat nu weer net niet? Deze maatschappij is in heel veel gevallen niet meer voor loslopende katten Romatjuh..... Net zomin als voor loslopende paarden.

Saskia73

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 20:55

Nessah, Ik denk dat je moet stoppen met straffen, als hij je aanvalt kun je hem oppakken en hardhandig op de grond zetten. Als je een kat regelmatig met je hand een tik geeft wordt hij vals op je hand. (weet di kat veel of je hem wil aaien of meppen).

Nessah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 10:26

Saskia.. De DA heeft mij gezegd dat een moeder kat een jonge kitten straft door met haar klauw op zijn voorhoofd te slaan, geef je zelf een tik met je vinger op zijn voorhoofd doe je dus zijn moeder na en normaal gesproken word een kat hier echt niet handschuw van want je doet dit alleen op momenten dat de kat iets "stouts" doet. Alleen mijn kat is hier niet van onder de indruk en gaat rustig door met wat hij deed.. overmorgen laat ik hem casteren.
Romatjuh ik woon aan een drukke weg.. De kans dat hij binnen een paar dagen dood aan de kant ligt is echt heel groot.. Zeker omdat hij een beetje lomp is.. En hij scooters wilt aanvallen.. Ik heb liever dat mijn katje voorlopig binnen is in het hele huis aan het rennen en spelen met alle speeltjes.. en over een jaar(ga dan verhuizen) naar buiten gaat waar een mooi park is dan dat ik hem over een week dood vind.. Maar dat is mijn mening.

Adrija

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 12:36

Hé, zie nu je woonplaats... Welke drukke weg bedoel je?

Zit je ook bij de dierenarts aan de Boshuizerkade?