Mag jullie hond op de bank e.d.?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cuddie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 23:09

Mijn hondjelief ligt nou lekker naast me op een fleece-deken op mijn bureau waar de computer op staat lekker gezellig op mijn kamer. Moet kunnen toch

_Laura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 23:33

Vind ik ook.
Al da gelul over aggressie enzo..
Pffw..!

Rosa_

Re: Mag jullie hond op de bank e.d.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 23:36

Onze hond mag niet op de bank, omdat mijn moeder dan een beetje gestoord word. Onze banken waren nogal duur.

Verder mag ze wel op de grote kussens op de grond liggen, heeft ze een eigen kleedje en een mand.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 23:39

Wij hebben een hond, Rodesian ridgeback. en die haart niet zo. dus hij mag op bank(op kleedje) hij mag op mijn moeders waterbed. ze is verwent

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 23:40

Mijn hond zijn plaats is de bank nu moet hij hem wel een beetje delen met de pup, maar dat gaat wel goed.

Het begon allemaal vroeger met de krant lezen. mijn ouders leggen die altijd opde bank neer en tegen de rugleuning. Daar ging me hond dus steeds opzitten. Toen mocht hij op een kleedje naast ons op de bank liggen, en nu heeft hij zijn eigen bank, zijn mandje op pootjes
De pup gaat snachts en wanneer wij niet thuis zijn in de bench, en als we er gewoon zijn ligt hij bij die ouwe. Op de andere bank en stoel mogen ze niet, die wilt me moeder graag netjes houden

Op bed mag hij wel, maar dat ligt niet zo lekker 40 kilo op je benen is nogal zwaar

_Myrthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 10:37

onze hond mag wel op de bank maar niet in bed

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 10:39

Onze hond mag niet op de bank komen, en al helemaal niet boven (op de bedden enzo)

Oliver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 11:28

RhealLover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 12:05

Oliver schreef:
http://www.yahwoof.com/opvoeding.html

Het is geen complete onzin hoor, wat ik net vertelde

thnx met jou kan ik praten ik heb ook al uitebreid verteld waarom een hond niet op de bank kan en mag. Maar tja ik denk dat het gewoonweg niet bij vele mensen doordringt

groetjes

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 12:24

haha wel Rheal en Oliver, dan mag jij gerust bij heel veel mensen thuis gaan kijken wat kan en niet kan, en dan naar de honden kijken. Mijn hond is ongelooflijk onderdanig en toch mag hij veel.

Het punt is dat JIJ de grenzen bepaalt. Zoals ik al eerder zei, is het niet zo belangrijk WELKE grenzen je stelt, als je ze maar stelt en er consequent in bent!

Een hond die op de bank springt als teken van dominantie, natuurlijk kan dat niet. Maar als jij zegt, hond mag op de bank, dan wel. Je moet weten hoe je een hond moet opvoeden he

Eva_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 14:37

Citaat:
Tekens van dominantie zijn onder andere:

vechten

op mensen springen
altijd bovenaan willen zitten (op een stoel, bank, hoedenplank van de wagen,...)
rijden op een been
altijd eerst door de deur gaan

bezoekers zonder aanleiding bijten
in huis het gevoeg doen

bevelen negeren
aan de leiband trekken

'dominante houding': staart onbeweeglijk omhoog en kop omhoog (dit is natuurlijk ook voor een deel rasgebonden). Een speelse hond kan ook een hoge kwispelende staart hebben, hetgeen niet verward mag worden met dominantie.

in de ogen kijken en niet wegkijken

Dit staat op de site. Hiervan doet onze hond niets, maar dan ook niets!

Oliver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 16:18

Ik zeg ook niet dat honden meteen helemaal gestoord worden als ze op de bank mogen.
En idd, als je zelf de grenzen stelt en de hond luister goed, ben je hem gewoon de baas. Maar wij hebben altijd Duitse herders gehad, en ons is ook altijd aangeraden door fokkers/kenners de honden niet op de bank te laten.
En als je dat gewoon van puppy af aan aanleert dat dat niet mag, mist zo'n hond echt niets hoor.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 16:20

Lemmy mag wel op de bank maar alleen daar waar zijn kleedje ligt.
Op de andere bank mag hij niet en dat probeert hij ook niet.
OP de stoelen aan de eettafel zit hij ook wel eens maar die zijn van hout. Hij heeft in de zomer een eigen tuinstoel met dekje
En in t weekend mag hij mee naar bed...
Hij is zo gezellig
Wel ben ik streng, ik ga eerst de deur door, dan hij.
Hij krijgt ook pas na ons eten en zo maar hapjes geven doen we ook niet.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 16:23

We hebben een zwarte bank, zwartwitte hond, dus.. nee.
Ook niet op de bedden trouwens, hij mag wel naar boven.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 16:39

over dat een hond op de bank dominantie is. Ik denk dat er een heel groot verschil in zit dat wanneer de hond op de bank ligt en voor jou op opschuift, dan andersom. Bij ons is het eerste het geval. Alleen de jongste is nog opdringerig, maar dat zijn wij ook dus heeftie pech. En als je tegen hem zegt: Op je plaats. Dan gaat hij gewoon de bench in. Het is alleen een dominantie probleem onderling, maar dat moeten ze voorlopig zelf nog maar uitzoeken..

LotteAnna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 16:44

Onze hond heeft een 2 eigen plaatsen, 2 kussens, verder mag hij niet op bank stoelen en dergelijke komen. Daarvoor zijn te duur, en zijn niet voor honden bestemd.

Boven komt ie al helemaal niet.

xSemmiex

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 18:20

Mijn hond mag niet op de bank, hij heeft een bench en een eigen plekje in de slaapkamer.
Hij mag wel bij ons op bed.

Cuddie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 18:53

Eva_ schreef:
Citaat:
Tekens van dominantie zijn onder andere:

vechten

op mensen springen

altijd bovenaan willen zitten (op een stoel, bank, hoedenplank van de wagen,...)
rijden op een been
altijd eerst door de deur gaan

bezoekers zonder aanleiding bijten
in huis het gevoeg doen

bevelen negeren
aan de leiband trekken

'dominante houding': staart onbeweeglijk omhoog en kop omhoog (dit is natuurlijk ook voor een deel rasgebonden). Een speelse hond kan ook een hoge kwispelende staart hebben, hetgeen niet verward mag worden met dominantie.

in de ogen kijken en niet wegkijken

Dit staat op de site. Hiervan doet onze hond niets, maar dan ook niets!

De blauwe dingen doet mijn hond wel.. maar dit mag hij.. en vinden we zelf allemaal goed en leuk.
Hij is totaal niet dominant.. dus waarom zou hij dat allemaal niet mogen ?

Edit: dat op mensen springen is niet dat hij als iemand binnekomt ( b.v. mijn oma ) dat hij ertegenop gaat springen.. maar dat als ik bv thuiskom.. dat hij me vrolijkj begroet door tegen me aan te springen ( wat hij mag )