Geiten + schapen topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bosprez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 17:20

men vader komt over een half uur thuis dan vraag ik hem even te bellen naar de VA, zit hier weeral bijna met de tranen in men ogen

MaiMai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 17:49

Sterkte, ik hoop dat ze het haalt

Bosprez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 18:41

Bedankt, ik hoop echt ook dat ze het haalt!
Voor het lam en ook voor het schaap we hebben ze al 4 jaar en als we ze nu moeten missen!

De VA zei dat als ze zaterdag (morgen dus) nog leeft, we moeten bellen! Dan komt hij nog eens en heeft hij ze nog eens antibiotica.

een half uur geleden, hebben we het schaap recht gezet en het lammetje laten drinken, zodat het wat aansterkt en zodat het schaap haar uier wat vermindert..........

Hopelijk leeft ze morgen nog...

( Eigenlijk had ik haar liever laten inslapen, omdat ze zo afziet, maar mss komt ze er nog door en dan zou het jammer zijn, ik zit cht met een dubbel gevoel!!! )

Renskeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 20:27

@ Charloepy: gelukkig leeft ze nog,
nu nog wat opknappen!
Veel sterkte ermee, ikduim voor jullie!

EvaSuzanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 20:34

Ik meld me even aan bij dit topic, leuk dat er iets over schapen/geiten is. Ik ga snel foto's uploaden, we hebben pas 3 lammen gekocht (zijn geen lammetjes meer) van een apart ras.

spatter

Re: Geiten + schapen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 21:46

leuk topic!
ik heb mijn schapen van de winter verkocht, we hadden te weinig gras en ik bleef bijvoeren en iedere keer ze mij zagen blerde ze de hele boel bijelkaar, ook al lag er nog genoeg hooi
in mijn profiel staat nog een foto, het zijn barbados black belly schapen
een kennis was helemaal weg van ze en heeft heel veel grond dus heb ik ze aan hem verkocht, daar hebben ze het beter
hier nog een foto van een bok die we gehad hebben
Afbeelding
het zijn trouwens haarschapen

toetis mooie foto's van die zaanse geiten
vroeger heb ik er één gehad voor een karretje

charloepy sterkte met moeder en kind!

Bosprez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 21:57

De moeder is zonet gestorven! zon 10 min geleden en we waren er gelukkig bij!
Ze had plots hevige krampen en dan is ze gestorven.... Ik ben eigenlijk wel blij , ze heeft zo afgezien!

Nu zitten we nog met het lammetje, Suri, we hebben ze net op een warm hokje gestoken!

ze schreeuwt wel nog veel maar dat zal wel vlug overgaan hoop ik wantik vind het echt zielig!

Duimen voor nix....
pff, kvind het zo erg, maar ben wel blij dat ik erbij was toen ze stierf want ik had al de hele avond erbij gezeten...

Bedankt allemaal!

Renskeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 22:26

@ Charloepy: Wat erg zeg...
Maar misschien is het maar beter zo.
Nu moeten jullie het lammetje steeds de fles geven, wordt een zware tijd!
Veel sterkte en succes ermee

Bosprez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 12:40

Bedankt Renskeee

We zijn al volop bezig met het lammetje, ze zit in een warm hok en ik ga enkele keren op een dag ermee in de wei dan zit ik daar zon half uur en laat ik haar een beetje spelen en lopen en dan komt ze na een tijdje weer bij me liggen.

Ik ben nu de hele tijd aan het denken of het niet beter was dat we de bette hadden laten inslapen, dan had ze geen zon pijn gehad!

Renskeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 15:14

Ik denk dat je daar nu niet teveel meer bij stil moet staan.
Je hebt gedaan wat je kon, en dat is ook heel goed
Je moet jezelf nu geen schuldgevoelens gaan aanpraten...
Schaapje heeft bij jou een heel mooi leven gehad, probeer daar maar liever aan te denken

Helina0611

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 19:20

gecondoleerd. sterkte
ja het is beter zo. fijn dat jullie er bij waren. dat is wel een gerust stelling voor de moeder. wat geven jullie het lammetje?

aan de ene kant is het jammer maar aan de andere kant is het beter. en je hebt wel een heel lief lammetje er voor terug gekregen. vaak zijn pap lammeren/ schaap de liefste en aan hankelijkste van allemaal. heb er nl. ook 2. en daar kan je alles mee doen.
je moet maar zo denken. ze heeft alles gegeven voor dit lammetje en mama blijf je altijd terug zien in het kind.

Bosprez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 13:20

Bedankt, allemaal!

Met het lammetje gaat het super, ze springt rond en loopt mooi achter
we geven haar melkpoeder oplossing voor schapen....

Ze drinkt goed en slaapt en loopt en huppelt....

lag (op men buik) net een boek te lezen in het gras in de zon en ze sprong de hele tijd op me en dan effe rondlopen en toen kwam ze naast me liggen en dan heb ik ze maar vlug in haar hokje gestoken...

Dus alles gaat gelukkig goed!

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 13:32

Fijn charloepy dat het goed gaat met het lammetje!! En leuk dat ze zo naar je toekomt zeg!!
sterkte met het verlies!

polbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 13:41

Ik heb ook een schaapje Lambo

Het hele verhaal van hem staat in mijn profiel.

Ik heb hem nu iets meer als een jaar en ik heb hem zelf opgevoed met de fles omdat hij door zijn moeder verstoten werd. De moeder gaf hem te weinig melk en hij was bijna dood geweest omdat hij zijn mond niet open deed als die moest drinken.

Hij staat nu bij mijn verzorg pony in het weiland en als we met die pony gaan rijden gaat Lambo ook bijna altijd mee.
Afbeelding

Ook komen we nog een "echte" hond tegen
Afbeelding

Hij moet ook wel mee want als die niet mee mag dan bleert hij de hele buurt bij elkaar en begint hij tegen het hek te schoppen omdat die niet mee mag.
Als we bij Polly aan komen gaat Lambo ook altijd meteen voor het hek staan en blijft er ook net zo lang staan tot dat hij mee mag.

Toen een buurjongetje met polly aan het springen was en ik hem een beetje les gaf en zelf ook over de hindernis sprong kwam Lambo er aan rennen en sprong er ook over heen. Hij vond het zo leuk dat die nu uit zich zelf gaat springen als die maar een hindernis ziet .
Afbeelding

Afbeelding

Hij gedraagt zich eigenlijk ook net als een hond en luisterd zelfs naar "hier" (teminste als diue niet net een lekker stukje gras aan het eten is) Van andere schapen wil die ook niks weten en zou het liefst bij mij in huis wonen in zijn eigen mandje

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 13:50

Wat geweldig een schaap die over een hindernis springt

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 14:15

Wat een super schaap zeg!!!!! Mijn geitjes die springen, ok, ik heb wel al meer geitjes (hoog) zien springen. Maar een schaap??? En dan nog met zo'n mooie techniek zeg!! Echt afgekeken van de paarden

En fijn dat die zo meeloopt. Ben echt onder de indruk

Bosprez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 14:37

amai die kan goed springen zeg!!

echt leuk hoe hij achterkomt

Helina0611

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 16:48

gelukkig dat het goed gaat met het lammetje. het was een oitje toch???
dat springende schaap echt supper tof. helemaal geweldig.
met mijn schape gaat het goed. de lammetjes hebben vandaag zwemles gehad. (ze waren aan het spelen met elkaar en niet uit gekeken voor de sloot. en splach daar lagen alle 4 er in de 5e was bij dr moeder zo als gewoonlijk .

Eowyn3003

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 18:23

Ja Polbo, Lambo is niet de enige met springtalent *hehe* Barney kan ook springen! Maar nog maar 5 centimeter dan zijn stokmaat ofzo, 65 centimeter ofzo Nouja, voor zo'n vet schaap als hij :p En hij gaat ook mee wandelen, alleen wel aan de leiband :p

basje123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 20:28

Woow wat een super schaap!!

Vandaag, ik kom zo rustig aan lopen dus ik roep zo: SPPPOOOEEEEKKKYYYY??? spoek komt aanrennen met één lammetje dus ik HUH?? waar is die ander nou weer komt tie ineens om het hoekje met z'n oortjes naar beneden HELEMAAL zwart had tie in de sloot gelegen oooh dombo!!
haha Groetjes Joyce

Luuz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 21:03

wat leuk zo'n geiten en schapen topic.. ik heb alles gelezen en alle foto's bekeken! ik heb zelf een witte dwerggeit en sinds donderdag 28 april heb ik een bokje erbij want mijn geit is bevallen!! hier een leuke foto!:
Afbeelding

Renskeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 22:09

@ Polbo Ah wat een superschaap
@ Charloepy: gelukkig gaat eht wat beter met je lammetje!
@ Luuz, welkom hier! wat een schattig bokje zeg Hoe heet hij?

Bosprez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 10:39

jep, het is een ooitje!
vandaag moest ik een beetje helpen in de serre met men ouders en ze huppelde vrolijk achter, dan heeft ze ook nog een beetje beweging!

Maar verder gaat alles goed met haar en met de andere lammertjes ook!

hihi, later als ze groot is leer ik ze ook springen!

EvaSuzanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 07:57

Nou ik toch dit topic heb gevonden heb ik wat vraagjes: We hebben 3 schaapjes voor mijn vaders verjaardag gekocht, weet er iemand een goed boek over schapen houden (voor de hobby)? Hoe vaak ontwormen jullie schapen? En waar haal je ontwormingsspul, kun je dat gewoon bij de VA krijgen? En hoe vaak moeten ze ingeent worden? Alvast bedankt!

Leo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 09:33

Wij hebben ook 3 geiten, waarvan twee nog over zijn van onze hobbiefokkerij vroeger. Geweldige dieren, ben met ze opgegroeid en heb er toch echt een zwak voor.