mistral schreef:Van mij wel hoor, ik heb niet gezegd dat dat niet mag.
Die jack van mij loopt in het bos altijd aangelijnd en die rottweiler niet en wat nou "grappig" is, is de keer dat ik in het bos liep (jack aangelijnd!) ik een vrouw met een spaniel tegen kwam en zij angst vallig haar hond vast hield toen mijn rottweiler voorbij kwam en haar spaniel los liet toen ik met mijn aangelijnde jack langs kwam, nou begrijp je het wel, hij hing gelijk in dat beest zijn oor, dus mens overstuur en ik kreeg de rekening, kon er nix tegen doen, want dan had ik niet met zo'n hond in het bos mogen komen![]()
En oude vrouwtjes op fietsen die omvallen omdat mijn hond aangelijnd uithaald naar ze, kan ik ook niks aan doen, maar ook dan krijg ik de rekening
En verder fietsers en hardlopers die bij ons llangs of op het erf lopen, ja daar kan ik niks aan doen ik ga hem niet vast binden op zijn eigen terrein.
ja hoor.......
het eerste vb? tja pech.. maar jij had de hond aan de riem , die hond kwam bij jou, dus wettelijk ben jij niet fout, dus dat je dan betaald is je eigen keus
enne oude vrouwtjes die van de fiets rollen? daardoor stapelen rekeningen zich op? met hoeveel meter lijn laat jij de hond uit dan? hoevaal gebeurt dat nou helemaal? schei toch uit... ken genoeg honden die het niet op fietsers hebben , maar toch echt wel in bedwang te houden zijn en iig niet zodanig kunnen doen dat mensen van hun fiets vallen
uh je hond hoort op jou terrein te blijven, dus een afscheiding is dan wenselijk als de hond er van af gaat zodra er iets loopt... zou mooi worden zeg, men mag niet meer langs jullie erf fietsen omdat de hond ze dan grijpt... hoe krom kun je denken, daar ben je zelf verantwoordelijk voor..