Laydy verkocht... (Hamster)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 10:30

LuckySpirit schreef:
Ik denk bij me zelf als ik dit topic lees..

HALLO allemaal !!!

We hebben het hier over een hamster die welicht al dik tevrede is met een mooi hok en optijd water en voer !!! Ongeacht van wie die is !

Wat maakt het uit dat zon beesie van eigenaar verandert ? Ongeacht de reden !!! Ook al is de reden de grootst mogelijke onzin....... Als iemand een beesie weg wil doen is dat beter dan m houden met de nodige overlast.......

Dat maakt ook niks uit, het feit dat hij nu opgegeten wordt door andere hamdster wel!!!

Mensen, LEZEN! Syrische hamster kunnen NIET samen!

Guetta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 10:39

Ik snap echt niet waar iedereen zich nou druk om maakt!
Ze had hem ook onder water kunnen houden, omdat tie weg moest!
Maar dat heeft ze niet gedaan, ze heeft een oplossing gezocht, en hem verkocht. Geloof dat heel veel mensen hun dieren van de hand doen....

Het is maar een hamster, en zolang het goed gaat waar die nou is, gaat het goed.
Ze zal zich al rot genoeg voelen, waarom zou je het erger maken??

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 10:46

Kilian schreef:
Ik snap echt niet waar iedereen zich nou druk om maakt!
Ze had hem ook onder water kunnen houden, omdat tie weg moest!
Maar dat heeft ze niet gedaan, ze heeft een oplossing gezocht, en hem verkocht. Geloof dat heel veel mensen hun dieren van de hand doen....

Het is maar een hamster, en zolang het goed gaat waar die nou is, gaat het goed.
Ze zal zich al rot genoeg voelen, waarom zou je het erger maken??

Het is niet MAAR een hamster, om dit soort stomme uitspraken kan ik mij echt hartstikke kwaad maken. Je had het zeker erger gevonden als het om een hond of kat ging, die weg was gedaan en nu zeker weten dood ging? Nou sorry, maar ook al is een hamster klein, zijn leven is mij net zoveel waard als dat van een hond, kat, paard, whatever!

Dat ze hem weg doet is haar eigen keus, maar laat ze hem dan naar een GOED tehuis doen, nu wordt het beestje zeker weten gedood door de andere hamsters! Dat kan toch nooit de bedoeling zijn geweest!

dwaallicht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 11:25

Anchieee_ schreef:
misschien had je hem een isolatiehok moeten geven met geluidsdichte wanden

Misschien moet jij ophouden met proberen grappig te zijn

@ Devica:

Ik zou wel proberen om te zorgen dat de hamster alleen komt te zitten ipv met andere hamsters. Geloof me, je hebt spijt als ie opgevreten wordt (hamsters kunnen erg gemeen zijn tegen elkaar..)
en voor de rest, als het beestje nu wel een goed huis heeft, prima, maar volgende keer misschien ff nadenken voor je een beest koopt
Misschien raak je een volgend dier niet zo snel kwijt en wat dan?
Laatst bijgewerkt door dwaallicht op 03-03-06 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Calanddra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 11:30

jammer dat je beestje weg moet (heb zelf ook 2 hamsters ) was een silent rad anders niet een idee? Dat heb ik ook, dat ding maakt geen lawaai als ze erin rennen kan ik snachts tenminste slapen

Miran

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 12:52

Jongens, jullie moeten eens onder Paarden te koop kijken, daar barst het van de dieren die verkocht worden omdat er geen tijd, geld of zin meer in is. Dat hadden die mensen dan toch ook van tevoren moeten verzinnen, dat ooit hun levensomstandigheden konden veranderen zodat ze niet meer optimaal voor hun dier konden zorgen en ervan konden genieten?
Als iemand in die omstandigheden zit, is het eerlijker voor het dier een ander baasje te zoeken. Of het nou een paard, een hond of een hamster is.
Maar dit is Bokt, hier wordt niet in andermans situatie ingeleefd. Iedereen weet het beter en probeert dat op de meest arrogante manier te brengen...

Anchieee_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 13:29

LilyLuna schreef:
Anchieee_ schreef:
misschien had je hem een isolatiehok moeten geven met geluidsdichte wanden

Misschien moet jij ophouden met proberen grappig te zijn

nee

Ilzjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 13:31

Anchieee_ schreef:
nee

Triest.

Voor de rest vind ik dat Miran wel gelijk heeft.

Jammer dat ze weg moest Devica, maar ik hoop dat ze het goed krijgt waar ze nu is.

Anchieee_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 13:38

Ilzjuh schreef:
Anchieee_ schreef:
nee

Triest.

hahaha triest? ja hamster wegdoen omdat ie snachts geluid maakt terwijl het een nachtdier is , dat is pas triest ! ze had er ook een oplossing voor kunnen zoeken zoals bijvoorbeeld een isolatiehok met geluidsdichte wanden, dan kan ook staan voor een glazen hok

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:18

Miran schreef:
Jongens, jullie moeten eens onder Paarden te koop kijken, daar barst het van de dieren die verkocht worden omdat er geen tijd, geld of zin meer in is. Dat hadden die mensen dan toch ook van tevoren moeten verzinnen, dat ooit hun levensomstandigheden konden veranderen zodat ze niet meer optimaal voor hun dier konden zorgen en ervan konden genieten?
Als iemand in die omstandigheden zit, is het eerlijker voor het dier een ander baasje te zoeken. Of het nou een paard, een hond of een hamster is.
Maar dit is Bokt, hier wordt niet in andermans situatie ingeleefd. Iedereen weet het beter en probeert dat op de meest arrogante manier te brengen...

amen!

genoeg nu! stelletje kleuters!

Anoniem

Re: Laydy verkocht... (Hamster)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:25

Anchieee_; ik heb gelezen dat jij jezelf grappig vind, ik vind jou gewoon een zielig figuur wat graag in the picture wilt staan, misschien in therapie?

Thats_Me

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:41

phannie schreef:
Miran schreef:

amen!

genoeg nu! stelletje kleuters!

Helemaal mee eens. Het is al erg genoeg om een dier weg te doen of het nu een gewilde of ongewilde keuze is. Dan is het toch beter als je hem niet meer zelf kan houden er een goed tehuis voor zoekt. Tenminste vele malen beter dan de dieren in het wild uitzetten wat ook vaak genoeg gebeurd.

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 16:57

Dat je alleen al daaom je hamster weg doet dat vindt ik te erg voor woorden.
Mijn hamster is s'nachts ook wakker maar die staat niet op mijn slaapkamer.
En je kon ook wel weten dat een hamster een nacht dier is.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 17:04

Miran schreef:

Tuurlijk, maar als jij je paard weg doet breng je hem zeker ook naar de dierentuin waar je hem bij de leeuwen inzet (ongeveer eenzelfde vergelijking ).

Nee dus, dat doe je niet. Dat ze hem weg doet moet ze allemaal zelf weten, maar zorg dan wel voor een goed tehuis.

Ilsiie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 17:07

MENSEN!!
wat zijn we weer heeeeerlijk aardig bezig tegenover de TS bezig..

Wees blij DAT ze een nieuw meisje voor haar hamster vindt die er wel goed voor kan en wil zorgen en waar die het zeker goed krijgt!!
Ik zeg niet dat ze het bij Deef niet goed had, maar ze had d'r hamster ook vrij kunnen laten in het bos of op straat of verzinwat!!

Wuis: zoals jij zegt, syrtjes kunnen niet bij elkaar. Misschien moet de TS het meisje even mailen om te vertellen dat dit absoluut niet gaat, ik heb het ook weleens gehoord ja..

Ik ga TeMmen

EngeltjeS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-06 17:10

MSQuincyTE schreef:
Dat je alleen al daaom je hamster weg doet dat vindt ik te erg voor woorden.
Mijn hamster is s'nachts ook wakker maar die staat niet op mijn slaapkamer.
En je kon ook wel weten dat een hamster een nacht dier is.

juist! de jouwe staat niet op jou kamer, dat stond de mijne na 5 maanden al niet. (net een maand uit de kamer)
ik heb mijn nacht rust nodig, en ja ik wist dat een hamster nacht dier is.
maar het radje was geen probleem, het drinkflesje.
ze rammelde maar steeds door...

een waterbakje is geprobeerd, heb ik er uit gehaald omdat ze het steeds omhoogde en het gat groter maakte (waar drinkfles in moest)

dus helaas moest ik haar dan weg doen.

Maar waarom ik het op bokt zette, ik wou het er uit, voelde me echt zo...
Naar....

Maar wat mij nog triester maakte, waren de reacties. Jullie kunnen niet weten hoe rot ik me voel(de). Ben echt blij met de mensen die me wel begrijpen!

Ik heb al getemt, word niet op gereageerd, ik wil echt geen reacties meer in dit topic, dus mensen....

plaats aub niets meer!
ik ben er echt klaar mee, het is zo gegaan als het gegaan is, en zou het niet anders willen doen.

mvg devica

EngeltjeS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-06 17:12

hamster zit nog bij andere hamster.
als dit echt niet gaat, worden ze uit elkaar gehaald.
meisje weet dat syr. niet bij elkaar eigenlijk kunnen.
maar de kans is er wel dat het wel kan.

en de kans heeft zich laten zien

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 17:16

Er is geen kans dat het wel kan.

Maargoed, ik ben iig blij dat ze dat nu weet, dan kunnen ze ze direct uit elkaar halen wanneer ze ruzie maken.
Maar je moet wel weten dat die ruzies voornamelijk 's nachts gebeuren, als zij slapen. En de kans dat je dus alleen nog een rompje ofzo terug vindt is erg groot.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 17:18

Ik snap precies wat de TS doormaakt...

Toen ik nog samenwoonde met mijn ex, hadden we twee katten gekocht, broer & zus. De katten werden aan ons verkocht als onafscheidelijk.
Maar wij woonden in een studiootje van slechts 30m², waar de keuken,badkamer, en woon/slaapkamer allemaal in zat. Het enige dat we als scheiding hadden tussen de woon en slaapkamer was een dun gordijntje naast ons bed.

Nu bleken die katten overdag heel braaf te zijn met elkaar, maar 's nachts werden ze aktiever (natuurlijk), en de vorige eigenaren hadden wel een normaal huis, en hadden dus niet gemerkt dat die katten samen de hele nacht ruzie maakten.

Helaas wij wel.
Ik had een drukke baan, en mijn partner ook, en er is helemaal niets op aarde zo vervelend als nachtenlang wakker liggen. Geen slaap, geen leven. Helaas, maar het is zo. Slaap is na water en voedsel levensbehoefte nummer 3.

Er was maar 1 oplossing: de katten scheiden. We hebben het mannetje verkocht. En sindsdien hadden we een fijne poes, die 's nachts ons liet rusten. En we hebben een ander gezien BLIJ gemaakt met onze kat, die nu een heel fijn plekje heeft daar.

Poes blij, kat blij, geen ruzie meer. Wij blij, nieuw gezin van onze kat blij. Waarom niet verkopen???? Het is maar een wissel van eigenaar.

Aan de andere kant slaap ik nu met 2 konijnen in mijn zolderkamertje (ik ben dus inmiddels verhuist). De rest van mijn familie is allergisch voor konijnen, dus het is óf de tuin, óf mijn zolderkamertje van 10m². Mijn konijnen staan nagenoeg onder mijn hoofdeind en maken behoorlijk wat kabaal 's nachts.
De eerste weken/maanden moest ik daar erg aan wennen, maar nu slaap ik er prima doorheen, en is het erg gezellig om 's ochtends begroet te worden door twee vrolijke stampertjes.

Nu denk ik er toch aan om een ander tehuis voor ze te zoeken. A: omdat ik 70 uur per week school/werk heb, en dus maar heel weinig tijd voor ze, zodat ze nu redelijk eenzaam zijn. en B: omdat mijn huisgenoten allergisch zijn, en zodra ze op zolder komen, een aanval krijgen.

Je kunt het verkeerde redenen noemen, maar als je weloverwogen een dier verkoopt, naar een plaats waar hij/zij het beter of net zo goed krijgt dan de huidige situatie. Dan handel je enkel in het goede belang van het dier! Daar is echt helemaal niets op tegen.

Ilsiie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 17:27

Hypofocus: amen..

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 18:37

Ik vind het nog steeds erg vreemd, dat je om die reden je hamster weg doet. Ook hoop ik dat je op tijd wakker wordt om je ham te redden ;
Citaat:
Solitair dier
Syrische hamsters zijn solitaire dieren, dat wil zeggen dat ze alleen leven. Daarbij komt nog dat het ook erg territoriale dieren zijn, en dat ze indringers (inclusief andere hamsters) zullen aanvallen. Syrische hamsters kunnen dus nooit samen gehouden worden met andere dieren!

Stukje van ; http://www.knaagdiertjes.nl/pagina.php?id=de%20syrische%20hamster%20gedrag
Geloof je het nu ? Tuurlijk zal het bij sommige langer duren , maar het is niet anders...

En als het op het waterflesje ging, dan zou ik, zoals al gezegt, er een waterbakje in zetten. En als hij dan het gat van de drinkfles kapot maakt, dan plak je die af... En omhoog gooien.. Dan doe je er toch een zwaar bakje in ? Zat oplossingen als het alleen om het drinkflesje gaat..

Maar als jij er zo over denkt, doe je best dan. Goed dat je een nieuwe baas voor hem zoekt. Maar doe dat dan a.u.b. niet met een hoop bij elkaar..

En nee ik ben geen kleuter, ik leg netjes uit wat ik ervan vind en geef daarbij argumenten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 18:55

ZE WEET HET NU WEL! tjongejonge, leuk he, doorschoppen! vooral doen.
i.p.v. dat jullie nu iets positiefs schrijven dat ze gereageerd heeft op het feit dat dat soort hamsters niet bij elkaar kunnen, DAT weet ze nu! einde verhaal!

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 18:58

phannie schreef:
ZE WEET HET NU WEL! tjongejonge, leuk he, doorschoppen! vooral doen.
i.p.v. dat jullie nu iets positiefs schrijven dat ze gereageerd heeft op het feit dat dat soort hamsters niet bij elkaar kunnen, DAT weet ze nu! einde verhaal!

nou nou.. mag iedereen even zelf weten of en wat ze er nog op willen zeggen? ik vind mensen stelletje kleuters noemen nou ook niet echt bijdrage in dit topic...

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 18:59

baroen schreef:
nou nou.. mag iedereen even zelf weten of en wat ze er nog op willen zeggen? ik vind mensen stelletje kleuters noemen nou ook niet echt bijdrage in dit topic...

Als alles steeds herhaald en herhaald word, is dat ook geen bijdrage meer aan het topic.

Antheya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 19:04

Is dat n.a.v. mijn bericht ? Ja oke, het was al eens gezegt. Maar misschien dat ze er meer in ziet als ze het op een bekende site ziet staan, daar staat het een aantal keren als waarschuwing op.

We gaan alleen door, omdat zij geen reden geeft waarom ze niet gewoon een drinkbakje heeft genomen. Want dat hij aan het gat knaagt en dat hij het bakje omhoog gooit is heel makkelijk te verhelpen.
En nog maals om de tere zieltjes te beschermen ; niet vervelend bedoeld.