En dan is je pup ineens weg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 12:52

Sommige mensen vinden het overigens best dat de hond zichzelf uitlaat...en wachten gewoon tot hij vanzelf weer terugkomt.

Luckystory

Re: En dan is je pup ineens weg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 13:06

Misschien was het die man zijn bedoeling helemaal niet om je hond mee te nemen. Het kan zijn dat hij je hond probeerde te negeren zodat hij weg zou gaan en dat het daarom leek dat ze zo rustig aan het wandelen waren.

Ik heb het ook ooit voor gehad. Ik fietste naar huis en opeens liep er een hond naast mij. Ik dacht: ik negeer hem dan gaat ie wel weer weg. Tja, niet dus. 2 straten verder liep ie nog naast mij. Omdat ik in de buurt kwam van een drukke straat ben ik toen gestopt en heb hem proberen terug te sturen. Maar van de moment dat ik iets zei tegen hem, was hij nog meer geïnteresseerd in mij en niet van plan om weg te gaan. Hij is mij nog een eind verder gevolgd tot aan de rand van de drukke straat. Omdat het daar nogal gevaarlijk was heb ik hem toen maar bij zijn halsband genomen en ergens gaan aanbellen om te vragen of ze wisten van wie hij was. Die mensen hebben toen aangeboden om zijn baasje te zoeken, dus heb ik hem daar achtergelaten.

Moest de eigenaar van die hond gezien hebben hoe hij naast mij liep, zou hij ook gerust kunnen gedacht hebben dat ik hem wou meenemen. Wat dus absuluut mijn bedoeling niet was. Maar ja ieder zijn interpretatie van bepaalde gebeurtenissen is natuurlijk anders. Moest je met die man gepraat hebben, had je er misschien anders over gedacht.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 15:30

Cassidy schreef:
Sommige mensen vinden het overigens best dat de hond zichzelf uitlaat...en wachten gewoon tot hij vanzelf weer terugkomt.

Ik hou niet van dat soort mensen. Ze houden de hond niet in het oog en ze beschermen hem dus ook niet tegen de omgeving. M.a.w. het zal ze wel niets interesseren als het beest onder een auto komt.

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 22:19

Jouw hond, jouw verantwoordelijkheid waar dan ook! Jij wil een hond mee naar stal, dan moet je er zelf opletten. Die vent hoef toch net op andermans hond te letten?
Lekker om die man er van te beschuldigen dat hij je 'pup' (eerder jonge hond) met opzet meenam. Dat is pas een vooroordeel of zelfs een veroordeling....en dat alleen om dat JIJ niet oplet, lekker is dat!

Miemserik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 22:49

doe niet zo aanvallend die kerel had ook wel even kunnen vragen of iemand wist van wie die hond was, en als een hond achter je aanloopt vind ik het alsnog onbeschoft dat je m lekker mee laat lopen, voor hetzelfte geld loopt ie helemaal met die kerel mee naar huis dan moet je toch wel denke van he wat doet die hond hier nog ^^

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 23:06

ik doe niet aanvallend maar heb het over verantwoordelijkheid en iemand onterecht beschuldigen van opzettelijk meenemen van een hond.

Geef die vent groot gelijk dat hij lekker naar huis of verder ging met dat kleine kindje, het is niet ZIJN hond maar HAAR hond.

Het kan toch zijn dat hij het wel geprobeerd heeft maar dat de hond niet wegwilde, je weet het niet en nu wordt hij er ook nog van beschuldigd dat hij de hond niet teruggebracht heeft.

DUS 2 beschuldigingen aan je broek terwijl je alleen maar met je kindje bij paardjes kwam kijken....nee lekker is dat.

Miemserik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 23:28

het komt wel aanvallend over maarja genoeg daarover.. Tuurlijk had zij op haar hond moete lette maar dat betekend toch niet dat als een hond achter je aanloopt je dan gewoon verder loopt van ach die gaat wel weer weg, je kan ook het initiatief nemen om aan iemand te vragen weet je mss van wie deze hond is, ik beschuldig die man nergens van maar ik vind het vreemd als je dan toch gewoon wegloopt met die hond achter je aan

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 23:32

misschien had die vent daar heel geen zin in, het is niet zijn hond tenslotte.

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 23:34

Ik vind het vreemder dat je niet op je hond let en niet eens door hebt dat die weggelopen is, al dan niet met een voorbijganger mee....

Miemserik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 23:50

lal die hond stond toch al bij die kerel dacht ik gelezen te hebben ;p

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 23:53

Ja, en toen heeft ze haar teruggeroepen, en toen de hond weer naar de man toe rende, lette ze er niet meer op....

Miemserik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 23:56

ach foute maken is menselijk en dan wist die man toch ookal dat het haar hond was

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 00:11

en dan wist hij dat het haar hond was. Wat dan nog? Hij hoeft daar toch niet op te letten. Misschien vond hij hem wel irritant worden en heeft geprobeerd hem kwijt te raken door weg te lopen. Op het moment dat de baas eindelijk eens naar zijn hond komt zoeken hielp hij door hem te proberen weg te jagen.

Zo raar is het allemaal niet hoor. Je moet gewoon op je eigen hond letten. Luistert hij niet goed dan doe je hem vast, heel simpel!

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 00:24

Laatst was ik aan het wandelen met mijn honden, 2 labs en een Jack Russell.
Ik kwam iemand tegen die met 5 Ierse Setter reuen loopt.
Een van de reuen vindt mijn Jack geweldig.
Op een gegeven moment scheidden onze wegen, en ik liep richting auto. Na een minuut of 5, kwam de jongste Setter mij achterna, en was niet meer bij Pepper weg te slaan (nee, ze was niet loops )
Uiteindelijk heb ik hem terug gebracht omdat de dame er zelf blijkbaar niet op lette. Is het dan mijn fout dat die hond meeloopt, omdat ik zo'n leuk hondje heb? Die vrouw moet toch gewoon zelf oog op die hond houden?
Je draait de zaken dus precies om Miemserik. I,k let op mijn honden en ik verwacht van anderen dat zij op hun honden letten. Lijkt me de meest natuurlijke situatie

Suelza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 00:30

Billy schreef:
Ja, en toen heeft ze haar teruggeroepen, en toen de hond weer naar de man toe rende, lette ze er niet meer op....

Nee, dat heb ik niet gezegd. Dat is een conclusie die je trekt. toen mijn hond terug liep, lette ik wel degelijk op. Anders kan ik ook niet gezien hebben dat mijn hond terugliep, toch? Alleen op het moment dat ik werd aangesproken heb ik mijn hoofd omgedraaid en dat was het moment dat ze weg was. Dom, maar goed, dat heb ik al over 4 pagina's gezegd. Het is ook niet zo dat ik niet doorhad dat mijn hond weg was. Ik had dit direct in de gaten en ben toen gaan zoeken. Dat heb ik ook al een aantal maal geschreven in deze topic. Ook beschuldig ik de man niet van diefstal. WEl vind ik het gewoon niet netjes dat je zomaar wegloopt als je ziet dat het hondje wat je enige tijd hebt aangehaald, meehuppelt. Maar zoals ik ook al meerdere malen heb geschreven, dat zullen mijn eigen fatsoensnormen wel zijn.

Ik heb even niet meer gereageerd in deze topic omdat ik alleen maar in herhaling kan vallen en dat schiet niet echt op. Mijn mening moge duidelijk zijn en daar kan ieder een andere visie op hebben. Het zal niet de eerste keer zijn, dat ik een verdwaald kind in een winkelcentrum heb teruggebracht naar een moeder. Ja, is ook de verantwoordelijkheid van de moeder en misschien moet je zo'n kind dan ook maar laten lopen. Zo heb ik ook eens een kat opgevangen die "thuisloos" was en honger had. Ja, is niet mijn verantwoordelijkheid, maar het beestje kan daar op dat moment ook weinig mee. Kan mij ook nog een moment herinneren dat ik een shetlandpony van een ander kon opvangen omdat deze onder het lint doorgegaan was en was aangereden door een automobilist. Niet mijn verantwoordelijkheid, maar ik zorg er wel voor dat het beestje weer komt daar waar hij moet zijn. Misschien ben ik wel gewoon een moraalridder...

Afijn, om een lang verhaal kort te maken, het was dom van mij om degene die mij aansprak aan te kijken op het moment dat mijn aandacht bij mijn hond was, maar goed dat is gebeurd en juist doordat ik op haar lette (wat overigens ook veel mensen niet doen, als je om je heenkijkt) had ik direct door dat ze weg was, waardoor ik haar op tijd terug heb gevonden. Als ik niet op mijn hond zou letten, dan zou ik haar gewoon rond laten dwalen op hoop van zege. Voor hetzelfde geld was ik 5 minuten verder en was ze inderdaad weggeweest. Het word hier nu gebracht alsof ik uren uitgebreid heb staan theeleuten, maar zo is het niet. Misschien heb ik het zelf wel verkeerd omschreven, goed dat is dan mijn fout geweest. Afijn, eind goed al goed en zoals ik ook al eerder heb gezegd, dit was weer eens een leerzame les uit het leven van een mens.

Miemserik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 00:31

juahah alsnog desnoods krijs je naar degene van wie de hond is (als je het toch weet) van ja je hond loopt achter me aan ja als die het niet hoort peg gehad maar je kan op zijn minst toch wel een beetje moeite doen maargoed je hebt die hond toch ook teruggebracht, nou ik vind dat die man dat dan ook wel even had mogen doen ookal is het niet zijn hond, maarja dat is mijn mening en als er een hond achter mij aanliep zou ik m ook niet gewoon mee late lope want je kan verwachte dat de eigenaar zich dan kapot loopt te zoeken naar dat beesje..