Billy schreef:Ja, en toen heeft ze haar teruggeroepen, en toen de hond weer naar de man toe rende, lette ze er niet meer op....
Nee, dat heb ik niet gezegd. Dat is een conclusie die je trekt. toen mijn hond terug liep, lette ik wel degelijk op. Anders kan ik ook niet gezien hebben dat mijn hond terugliep, toch? Alleen op het moment dat ik werd aangesproken heb ik mijn hoofd omgedraaid en dat was het moment dat ze weg was. Dom, maar goed, dat heb ik al over 4 pagina's gezegd. Het is ook niet zo dat ik niet doorhad dat mijn hond weg was. Ik had dit direct in de gaten en ben toen gaan zoeken. Dat heb ik ook al een aantal maal geschreven in deze topic. Ook beschuldig ik de man niet van diefstal. WEl vind ik het gewoon niet netjes dat je zomaar wegloopt als je ziet dat het hondje wat je enige tijd hebt aangehaald, meehuppelt. Maar zoals ik ook al meerdere malen heb geschreven, dat zullen mijn eigen fatsoensnormen wel zijn.
Ik heb even niet meer gereageerd in deze topic omdat ik alleen maar in herhaling kan vallen en dat schiet niet echt op. Mijn mening moge duidelijk zijn en daar kan ieder een andere visie op hebben. Het zal niet de eerste keer zijn, dat ik een verdwaald kind in een winkelcentrum heb teruggebracht naar een moeder. Ja, is ook de verantwoordelijkheid van de moeder en misschien moet je zo'n kind dan ook maar laten lopen. Zo heb ik ook eens een kat opgevangen die "thuisloos" was en honger had. Ja, is niet mijn verantwoordelijkheid, maar het beestje kan daar op dat moment ook weinig mee. Kan mij ook nog een moment herinneren dat ik een shetlandpony van een ander kon opvangen omdat deze onder het lint doorgegaan was en was aangereden door een automobilist. Niet mijn verantwoordelijkheid, maar ik zorg er wel voor dat het beestje weer komt daar waar hij moet zijn. Misschien ben ik wel gewoon een moraalridder...
Afijn, om een lang verhaal kort te maken, het was dom van mij om degene die mij aansprak aan te kijken op het moment dat mijn aandacht bij mijn hond was, maar goed dat is gebeurd en juist doordat ik op haar lette (wat overigens ook veel mensen niet doen, als je om je heenkijkt) had ik direct door dat ze weg was, waardoor ik haar op tijd terug heb gevonden. Als ik niet op mijn hond zou letten, dan zou ik haar gewoon rond laten dwalen op hoop van zege. Voor hetzelfde geld was ik 5 minuten verder en was ze inderdaad weggeweest. Het word hier nu gebracht alsof ik uren uitgebreid heb staan theeleuten, maar zo is het niet. Misschien heb ik het zelf wel verkeerd omschreven, goed dat is dan mijn fout geweest. Afijn, eind goed al goed en zoals ik ook al eerder heb gezegd, dit was weer eens een leerzame les uit het leven van een mens.