Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
beautylover schreef:Esther schreef:Ik ben nogal verbaasd over de reacties hier.
1.Een hond hoort niet te bijten! Daar is geen excuus voor
ook niet dat de hond agressief is of een kronkel in de kop heeft, die honden moeten dan van de openbare ruimte weg blijven. Op wat voor manier dan ook.
2.Ook een waakhond hoort niet te bijten, die is ervoor om de baas te waarschuwen door te blaffen, niet om de 'indringers' te bijten.
Als je bij iemand een krant komt bezorgen mag je verwachten dat je dat veilig kunt doen zonder aangevallen te worden.
En als dat niet kan is het aan de baas van de hond om ervoor te zorgen dat de hond geen schade aan kan richten.
1.Daar ben ik het dus echt NIET mee eens. Als de hond 'gepest' word dan vind ik het terecht dat hij bijt,een hond hoort niet uitgedaagd te worden.
Als een hond van ons mij bijt,krijg ik er nog een mep bij ook,honden bijten niet zomaar.
2. Als er iemand bij ons op het erf komt,dan kan hij opzich een hap verwachten van de honden. Er is niet voor niets een voordeur uitgevonden dacht ik zo.
Vinaba schreef:Zou ze die hond al een mep verkocht hebben?
Saskia008 schreef:als je kranten/post/folders bezorgt loop je een vreselijk risico om gebeten te worden.. dat weet je van te voren.
1 van mijn buurhonden is vreselijk vel op de postbode, dat is gewoon niet normaal.
het is een schat van een hond, met een tikkeltje dominantie maar dat komt bijna nooit tot uiting.
maar als je bij de brievenbus komt... hij word gek.
hij doet het zelfs als de eigenaar iets erdoor doet.
en als hij dan opeens buiten is gaat hij er achteraan.
tsja... ik vind dat je dat de hond niet kwalijk kunt nemen.
hij voelt bedrijging. en dan mag hij gaan waken.
Moniek schreef:Dan nog hoort een hond niet te bijten als je via de achterdeur komt.
Jullie maken echt een fout door te zeggen het is zijn terijn wat hij beschermt.
Het is NIET zijn terijn.
JUllie zijn toch de baas niet de hond.
Moniek schreef:Prima.
Van mij mog hij het niet.
En deed het dus niet.
Maar een hond hoeft niet te bijten om heel dreigen over tekomen.
Geloof mij als mijn herder het op een blaffen zet en jou volgt doe je ook vrij weinig meer.
Een goede afgerichte hond kent 101 trucjes om zijn belager af te schriken.
Bijten is zijn laatste optie.
beautylover schreef:Moniek schreef:Prima.
Van mij mog hij het niet.
En deed het dus niet.
Maar een hond hoeft niet te bijten om heel dreigen over tekomen.
Geloof mij als mijn herder het op een blaffen zet en jou volgt doe je ook vrij weinig meer.
Een goede afgerichte hond kent 101 trucjes om zijn belager af te schriken.
Bijten is zijn laatste optie.
Nou als een hond blaffend achter mij aanloopt krijg ik echt niet gelijk een schrikgevoel.
Wij zouden deze week een dobermann bijkrijgen,een afgerichte..maar die wou m'n moeder niet omdat die hond juist gemener is geworden dankzij het africhten.
Moniek schreef:Ik zeg toch ook niet dat elke hond dat moet kennen.
maar een goede basis training lijkt me toch een aanrader.
En dat ze bij jou mogen bijten prima daar ga ik me niet mee bemoeien.
Ik hoop alleen niet voor je dat je een keer word aangeklaagt.
Want je zit wettelijk gezien fout.