HELP!!! Welk ras is dit hond die mijn zusje beet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eveline_B

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 22:20

Misschien heeft die mevrouw niet gezien wat er gebeurde en heeft ze daarom niets gezegd? Ik zou er gewoon even heen gaan als ik je zusje was en vertellen wat er gebeurd is.

Wat ik mij afvraag bij het lezen van enkele berichten is, hoeveel mensen zijn er hier gebeten of geslagen door een paard? En stond je er daarna op dat het bewuste paard vervolgens direct werd ingeslapen? Want daar hoor ik eigenlijk nooit iets over.

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 22:21

@ Odin maar der zijn altijd uitzonderingen qua kleur, mijn moeder is namelijk hondentrimster dus zie genoeg honden de revue passeren

Odin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 23:42

@ Cyntje: een zwarte "Tervuerense" wordt geregistreerd als Groenendaler, aangezien het 2 variëteiten zijn van hetzelfde ras en dus op de kleur na dezelfde kenmerken vertonen.
Als er een zwarte pup in een Tervuerens nest geboren wordt, wordt deze als Groenendaler geregistreerd op de stamboom, en als er een rosgevlamde of grijsgevlamde pup in een Groenendaler nest geboren wordt, krijgt deze op de papieren de variëteit Tervuerense. Ik kan er ook niks aan doen, maar zo zit het gewoon bij de Belgische Herders (waar ik zelf al 15 jaar "in" zit)

Esther

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 12:00

beautylover schreef:
Esther schreef:
Ik ben nogal verbaasd over de reacties hier.

1.Een hond hoort niet te bijten! Daar is geen excuus voor

ook niet dat de hond agressief is of een kronkel in de kop heeft, die honden moeten dan van de openbare ruimte weg blijven. Op wat voor manier dan ook.

2.Ook een waakhond hoort niet te bijten, die is ervoor om de baas te waarschuwen door te blaffen, niet om de 'indringers' te bijten.

Als je bij iemand een krant komt bezorgen mag je verwachten dat je dat veilig kunt doen zonder aangevallen te worden.
En als dat niet kan is het aan de baas van de hond om ervoor te zorgen dat de hond geen schade aan kan richten.

1.Daar ben ik het dus echt NIET mee eens. Als de hond 'gepest' word dan vind ik het terecht dat hij bijt,een hond hoort niet uitgedaagd te worden.
Als een hond van ons mij bijt,krijg ik er nog een mep bij ook,honden bijten niet zomaar.

2. Als er iemand bij ons op het erf komt,dan kan hij opzich een hap verwachten van de honden. Er is niet voor niets een voordeur uitgevonden dacht ik zo.

1.Als een hond gepest wordt zal hij in eerste instantie weglopen, dan waarschuwen, een knauw geven en pas als allerlaatste als er geen andere manier van verdedigen meer mogelijk is zal een normale hond bijten.

2.Hier in de buurt is het normaal dat we via de achterdeur binnen komen. Ben toch blij dat het ook als normaal gezien wordt dat honden alleen blaffen en niet bijten. De voordeur zit hier bij de meerderheid van de mensen vastgeroest.

@Odin dat verhaal van de postbezorgers ken ik. Een hond hoort dan nog steeds niet te grijpen als hij een keer los loopt.
In sommige gevallen is het soms beter voor de hond als hij wel wordt ingeslapen, als een hond geen hondwaardig bestaan meer kan hebben door zijn gedrag bijvoorbeeld, op welke manier dan ook veroorzaakt.
Als een hond vergaat van de pijn dan kun je dat zien en beslissen of je er wel niet aan komt en op wat voor manier. Dit is voor ons de reden geweest om onze rottweiler met kanker in een redelijk vroeg stadium te laten inslapen, voordat hij echt pijn kreeg. Op dat moment had er nl. niemand meer bij kunnen komen, zo'n lieverdje was hij nl. niet. Hij heeft overigens nooit iemand gegrepen ondanks zijn sterke karakter en agressie die makkelijk naar boven kwam bij hem.

Vinaba

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 12:20

Zou ze die hond al een mep verkocht hebben?

Saskia008

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 12:22

als je kranten/post/folders bezorgt loop je een vreselijk risico om gebeten te worden.. dat weet je van te voren.

1 van mijn buurhonden is vreselijk vel op de postbode, dat is gewoon niet normaal.
het is een schat van een hond, met een tikkeltje dominantie maar dat komt bijna nooit tot uiting.
maar als je bij de brievenbus komt... hij word gek.
hij doet het zelfs als de eigenaar iets erdoor doet.
en als hij dan opeens buiten is gaat hij er achteraan.
tsja... ik vind dat je dat de hond niet kwalijk kunt nemen.
hij voelt bedrijging. en dan mag hij gaan waken.

Saskia008

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 12:23

Vinaba schreef:
Zou ze die hond al een mep verkocht hebben?

hoe bedoel je dat?

dat meisje, op het moment zelf?
dat zou van mij wel mogen.

maar achteraf.....?! sorry hoor, maar dat vind te gek voor woorden!

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 12:31

Saskia008 schreef:
als je kranten/post/folders bezorgt loop je een vreselijk risico om gebeten te worden.. dat weet je van te voren.

1 van mijn buurhonden is vreselijk vel op de postbode, dat is gewoon niet normaal.
het is een schat van een hond, met een tikkeltje dominantie maar dat komt bijna nooit tot uiting.
maar als je bij de brievenbus komt... hij word gek.
hij doet het zelfs als de eigenaar iets erdoor doet.
en als hij dan opeens buiten is gaat hij er achteraan.
tsja... ik vind dat je dat de hond niet kwalijk kunt nemen.
hij voelt bedrijging. en dan mag hij gaan waken.

Daar ben ik het dus niet mee eens.
Een hond mag nooit zijn baas wat aan doen.
Een hond met een postbodesyndroom mag wel ff nagekeken worden.
Mijn hond was gelukkig dus niet zo afgericht.
Die pakt echt alleen op mijn comando.
Een hond heeft nooit het recht om achter iemand aan te gaan omdat de hond dat een bedreiging vind.
Ik vind dat de meeste hier het gedrag van honden goekeuren waardoor er een levensgevaarlijke situatie kan onstaan.
Een hond hoor te luisteren onder elke omstandigheden.
Een hond die gefrustreerd is op posbodes is gevaarlijk en mag nooit een goedgekeurd gedrag worden.

Verosjaak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 12:36

ben ik mee eens. waarvoor heb je een risico om gebeten te worden als je post bezorgt. Dus als een hond een postbode aanvalt zou jij zeggen : braaf hoor: aangezien je het goedkeurd. Een hond hoort te luisteren. Ik keur het alleen goed dat de hond bijt als hij heel erg word gepest en onnodig hard geskagen word

JessyHorse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 12:40

Kan het geen Dobermann zijn???

Chrissetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 12:44

@ Ester:
1. Ik zeg ook niet dat de hond GELIJK moet bijten..
en
2. Normaal gezien hoor je niet langs de achterdeur te gaan,anders was er geen voordeur uitgevonden.

@jessyhorse: een dobermann is niet langharig en niet geheel zwart.

Odin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 12:54

Uiteraard ben ik het met iedereen eens die beweert dat het niet goed is als een hond bijt, het zou niet moeten gebeuren inderdaad.

Ik heb een Mechelaar gehad, die was 14 maanden toen ze bij ons kwam en enorm angstig, vooral voor mannen. Toen we haar niet zo lang hadden kwam een vriend van ons op visite. We hebben hem gelijk gezegd dat hij de hond het beste kon negeren omdat ze soms bang kon zijn en nog niet gewend was aan vreemden. Dat ging eerst goed, daarna ging ze op een gegeven naast hem zitten, met haar rug tegen de bank waar hij op zat. Voordat we er erg in hadden boog hij over de hond heen (dominant gebaar) en wilde hij haar flink knuffelen. En toen hapte ze dus naar zijn gezicht en beet hem in zijn neus.
Als eigenaar schrik je enorm, ik voelde me heel erg opgelaten. Maar na dit incident hebben we de hond echt niet gelijk laten inslapen of gemuilkorfd of weet ik wat. Ik had liever gehad dat het niet gebeurd was natuurlijk, maar daarna zijn we nog beter op gaan letten en heeft de hond ook nooit meer gebeten. Ze heeft op nationaal niveau behendigheidswedstrijden gelopen, heeft t/m GG2 diploma's behaald en is uiteindelijk 14 jaar en 4 maanden oud geworden, zonder nog ooit de neiging te hebben gehad om te bijten.

Ik bedoel hier eigenlijk alleen maar mee te zeggen, dat het gewoon niet zwart-wit te stellen is wat er met een willekeurige hond moet gebeuren als hij heeft gebeten, en dat de actie erna helemaal afhankelijk is van de reden van het bijten. Dat sommige honden beter af zijn als ze worden ingeslapen, omdat ze enorme angst-agressie vertonen, vind ik ook. Maar er zijn veel situaties waar dat helemaal niet nodig is, en de hond gewoon zonder verdere bijtincidenten verder kan leven, als de baas maatregelen neemt die ervoor zorgen dat de hond niet meer de kans krijgt om te bijten.
Laatst bijgewerkt door Odin op 22-02-06 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 12:54

Dan nog hoort een hond niet te bijten als je via de achterdeur komt.
Jullie maken echt een fout door te zeggen het is zijn terijn wat hij beschermt.
Het is NIET zijn terijn.
JUllie zijn toch de baas niet de hond.

Amy77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 12:56

Ik heb niet alles doorgelezen, dus mijn antwoord kan al gegeven zijn.

Vervelend voor je zusje, zoiets mag niet gebeuren. Onthoud wel, je zusje komt op 'zijn' terrein en die bewaakt hij, je zusje is onbekende voor hem en zal zijn terrein verdedigen. Ergens kan je het hem niet kalijk nemen. Ja natuurlijk is het rot voor je zusje en hoort een hond niet gelijk haar beet te grijpen, maar het is wel een logische reactie van het dier.
Tuurlijk zijn de eigenaren de baas, maar weet jij veel, mss loopt die hond vaker los in de tuin en achterom, sja zo loopt eigenlijk niemand, alleen bekende en die zal hij vast niets doen.

Mijn JAck Russel heeft een hekel aan mensen met en motorhelm op, zodra die aan komen lopen moet ik hem vast houden en vragen of ze de helm af willen zetten, anders grijpt jij je ook. Totaal verschil natuurlijk, maar het is zijn terrein (onze tuin) en als er vreemde mensen erop komen en nog eens met een helm op..

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 13:03

We hebben het wel eens meegemaakt dat ik mezelf had buiten gesloten.
We kwamen thuis enja hoor kon er dus niet in.
Een over buurman die er net woonde hielp mij met een ladder.
Want het slaapkamerraam stond open.
Ik ben daar niet zo'n held in dus hij ging naar boven door het raam naar binnen.
Onze hond was ook binnen en het was pikkedonker.
Het engste wat hij deed was hem heel hard blaffend volgen.
Hij beet niet.
Als ik hem dan het comando had gegeven dat hij moest pakken zal hij meteen doen.
Maar het is niet aan hem om het heft in eigen handen te nemen.

Chrissetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 13:06

Moniek schreef:
Dan nog hoort een hond niet te bijten als je via de achterdeur komt.
Jullie maken echt een fout door te zeggen het is zijn terijn wat hij beschermt.
Het is NIET zijn terijn.
JUllie zijn toch de baas niet de hond.

Van mij mogen ze gerust bijten als ze op ONS terein komen,daar hoort niemand op te komen.
Zolang wij erbij zijn doen ze niks,maar als er iemand ineens binnen komt lopen op het erf dan ben ik bang dat hij toch wel even kan schrikken.
Ook als een vreemde iets vastpakt thuis als wij er even niet bij zijn,dan denk ik niet dat hij dat lang vast zal hebben.

Over het algemeen komt toch iedereen langs onze voordeur.

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 13:10

Prima.
Van mij mog hij het niet.
En deed het dus niet.
Maar een hond hoeft niet te bijten om heel dreigen over tekomen.
Geloof mij als mijn herder het op een blaffen zet en jou volgt doe je ook vrij weinig meer.
Een goede afgerichte hond kent 101 trucjes om zijn belager af te schriken.
Bijten is zijn laatste optie.

Chrissetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 13:14

Moniek schreef:
Prima.
En deed het dus niet.
Geloof mij als mijn herder het op een blaffen zet en jou volgt doe je ook vrij weinig meer.

Nou als een hond blaffend achter mij aanloopt krijg ik echt niet gelijk een schrikgevoel.

Wij zouden deze week een dobermann bijkrijgen,een afgerichte..maar die wou m'n moeder niet omdat die hond juist gemener is geworden dankzij het africhten.

Fun_Fun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 13:17

Ik denk een Amerikaanse Bulldog.

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 13:22

beautylover schreef:
Moniek schreef:
Prima.
En deed het dus niet.

Nou als een hond blaffend achter mij aanloopt krijg ik echt niet gelijk een schrikgevoel.

Wij zouden deze week een dobermann bijkrijgen,een afgerichte..maar die wou m'n moeder niet omdat die hond juist gemener is geworden dankzij het africhten.

Nou dan is hij heel slecht afgericht.
Geloof me nou maar dat mijn hond heel bedreigend kon overkomen zonder te bijten.
mijn hond zoals ik al eerder heb vertled heb ik hem niet meer maar werkt hij als politiehond.
Mijn hond was erg goed afgericht en deed alles op comando.
Ik zeg niet dat iedereen zo ver moet gaan maar een goede basis training mag toch wel.
En helaas zie je dat maar zelden goed gebeuren.
En bijten is voor mij echt niet toegestaan.
Een hond die een keer zonder aanleiding bijt of de postbode achterna gaat word bij de politie er meteen uitgebonjourd.
Want dat kunnen ze niet gebruiken.

Chrissetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 13:27

Dat is jouw mening.
Een hond die alle comando's moet kennen is niet nodig,vind ik.

Onze honden luisteren perfect,maar ze weten zodra er iemand op het erf komt dat ze mogen bijten.
Tenzij wij er bij zijn,maar dan doen ze automatisch niks naar die persoon.

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 13:32

Ik zeg toch ook niet dat elke hond dat moet kennen.
maar een goede basis training lijkt me toch een aanrader.
En dat ze bij jou mogen bijten prima daar ga ik me niet mee bemoeien.
Ik hoop alleen niet voor je dat je een keer word aangeklaagt.
Want je zit wettelijk gezien fout.

Anne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 13:32

Het lijkt erop dat rivarachella niet meer zo 'happig' is op antwoord geven

Chrissetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 13:34

Moniek schreef:
Ik zeg toch ook niet dat elke hond dat moet kennen.
maar een goede basis training lijkt me toch een aanrader.
En dat ze bij jou mogen bijten prima daar ga ik me niet mee bemoeien.
Ik hoop alleen niet voor je dat je een keer word aangeklaagt.
Want je zit wettelijk gezien fout.

Onze honden luisteren perfect,ook zonder training.

Wettelijk gezien horen er geen vreemden op ons erf te komen!

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 13:36

Is de ts folders aan het lopen ofzo?