Jack russell -> jullie ervaringen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ilovequinten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 20:34

wel er zal dan wel ergens een JR inzitten??Sorry dat ik het ras JR te schande doe hoor, ik heb een hondje gekocht zonder papieren en dat lijkt op 2 druppels water op een hond die JR heet en wel papieren heeft

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 20:37

oja er zal vast wel jr inzitten, mischien ook wel wat boerenfox, of teckel, of beagle, of fox terrier, weet jij het? iig geen echte JR dus, dat kun je alleen maar zeggen als je de lijn kent..

heb je misschien foto's van je pupje? en van paps en mams?

en te schande doe? dat heb ik niet gezegd, tekort doen , ja dat doet men wel... een rasnaam misbruiken? ja dat doet men ook

keetieee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 20:37

@ ilovequinten als jij maar blij bent met je hondje..dat is het belangrijkst..dan maar een jack hussel.
Die zijn vaak niet minder lief dan een jack russel..als je hem hebt laat je dan wat fotootjes zien..begin nu wel heel nieuwschierig te worden

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 20:38

keetieee schreef:
@ ilovequinten als jij maar blij bent met je hondje..dat is het belangrijkst..dan maar een jack hussel.
Die zijn vaak niet minder lief dan een jack russel..als je hem hebt laat je dan wat fotootjes zien..begin nu wel heel nieuwschierig te worden

het gaat niet om liever of minder lief...

ilovequinten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 20:39

inderdaad ik heb foto's , pb je emailadres maar als je wilt natuurlijk..

@ baroen , even vraagje , mijn shetlander , wel ja die heeft geen papieren , maar dit is dan zeker ook geen shetlander?

en misschien zit er wel rottweiler in enzovoort

keetieee

Re: Jack russell -> jullie ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 20:48

voor huis tuin en keuken hondenliefhebbers..als het lijkt op een jack russel dan is het een jack russel..mijn hondje lijkt op een chihuahua..dan is het voor mij een chihuahua..wat maakt het uit?
Voor ons niks..kan me voorstellen dat je wat wilt doen aan broodfokkers..maar koopt zij hem niet dan wel iemand anders..
Mijn hondje komt uit het asiel..en ja alsik er een hondje bij wil ga ik weer naar het asiel..en wil ik een pup dan kijk ik bij pups..en zit ie er niet bij dan wacht ik tot er wel 1 in het asiel komt.
Maar ieder moet dit toch voor zichzelf weten..ze wil gewoon wat algemene info over de jack russel..

ilovequinten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 20:52

@keetieee foto's verstuurd hoor, ziet ook moeder

keetieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 21:06

Hier de fotootjes

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

groetjes keetie

ilovequinten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 21:06

tnx , het is de donkerste JR dus op foto 1 de achterste

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 21:09

keetieee schreef:
voor huis tuin en keuken hondenliefhebbers..als het lijkt op een jack russel dan is het een jack russel..mijn hondje lijkt op een chihuahua..dan is het voor mij een chihuahua..wat maakt het uit?
Voor ons niks..kan me voorstellen dat je wat wilt doen aan broodfokkers..maar koopt zij hem niet dan wel iemand anders..
Mijn hondje komt uit het asiel..en ja alsik er een hondje bij wil ga ik weer naar het asiel..en wil ik een pup dan kijk ik bij pups..en zit ie er niet bij dan wacht ik tot er wel 1 in het asiel komt.
Maar ieder moet dit toch voor zichzelf weten..ze wil gewoon wat algemene info over de jack russel..

Ja en die kunnen we dus alleen geven over het ras, niet over kruisingen want dan weet je niets over de voorouders.

Mensen vergeten vaak wat het werkelijke doel is van fokken met papier EN beleid: om goede en gezonden dieren te krijgen, om ziektes en afwijkingen te kunnen elimineren en om een ras op te bouwen en in stand te houden.

ALs niemand met papier zou fokken zou een ras verloren kunnen gaan, vermengd worden of er zo geen eenheid zijn/komen.....

Dat geldt trouwens ook voor Shetlanders, we willen toch ook allemaal dat die blijven bestaan? Als iedereen maar wat zou doen dan zou er veel verloren gaan....

Dat veel JRt kenners/leifhebbers zo fel zijn heeft er juist me te maken dat er zo gerotzooid met dit ras wordt. Een apart item op MP nog wel met bijna allemaal stamboomloze honden die wel JRT genoemd worden, het is toch diep triest!
En wordt flink verdiend ook door particulieren aan dit van oorsprong grandioze ras!

ilovequinten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 21:11

wat voor ras denken jullie dat er dan nog in zit?

Biepmiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 21:12

Geen idee ik kan dat niet aan de zijkant zien van een hond.

ilovequinten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 21:16

maarja genoeg nu over de rassen enzo..

ik vroeg dus ERVARINGEN..

keetieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 21:20

Afbeelding

Dit is het beste vriendje van mijn hondje...een super jack hussel..we denken dat er misschien ook boeren fox ofoz inzit.
Dit is echt het enige hondje waar mijn hondje mee om kan gaan.

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 21:35

Je houdt moedig stand hoor Ilovequinten Ik zal proberen een foto van mijn Jessie te uploaden maar duurt effies want moet van mijn harde schijf eerst naar Mijnalbum en dat zal wel weer problemen geven omdat de foto te klein is geloof ik.

Vroeger had je fox terriers (Engelse ruwhaar of korthaar) en "boerenfoxjes". Als kind hadden wij thuis een ruwhaar Engelse fox. Hij beet mijn broertje al snel in zijn wang en mijn moeder kon er al helemaal niet mee overweg dus Terry ging naar een oom in België die er niet heel lief voor was.
Een consequente opvoeding is heel belangrijk, en dan bedoel ik niet veel straffen want dan maak je een terrier letterlijk kapot.

Ga nu proberen die foto erop te krijgen.

freaky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 21:48

Mijn ouders hebben twee Jack Russels gehad (een is helaas overleden) Het vrouwtje is echt een rot hond. Heel aggressief naar andere honden toe. Thuis waren ze wel rustig. Het is erg belangrijk dat een Jack Russel goed zijn energie kwijt kan, dus dat wordt veel uitlaten. Ik zou zelf NOOIT een Jack Russel nemen. Alle JR die ik ken zijn of druk of helemaak niet lief naar andere honden.

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 21:56

Wij hebben zelf nog 2 jack russels

Het zijn hele lieve honden maar het ligt echt aan de opvoeding.
Je kunt ze zo druk maken zoals je wilt en ook andere dingen.
Wij hebben ze gefokt maar dan was het teefje wel heel erg beschermend, maar dat zou ik zelf ook doen denk ik.
Maar wees wel erg consequent met ze want anders doen ze waar ze zelf zin in hebben.

Manderino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 22:01

heeey wij hebben ook een jack russeltje .
Het zijn hele leuke hondjes opzich,
alleen ze luisteren niet echt goed maar dat zijn gewoon terriiers
maar ik vind ze wel leuk

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 23:30

Nou nou, wat een gedoe. De foto's op mijn pc waren allemaal te klein want ze moeten minstens 400x400 pixels zijn en ik sla alles klein op omdat ik een ouwe pc heb met weinig geheugen. Dus ik moest opnieuw scannen en was de foto kwijt.... De scanner doet ook heel raar na een half jaar niet gebruikt te zijn maar enfin, ik heb een foto. Op het origineel is hij goed maar nu wazig en ik krijg hem niet scherper. Dit is dus een Parson Russell Terrier, de hoogbenige (en originele) variëteit. "Ontwikkeld" door een Engelse dominee (Parson Jack (John) Russell) die nogal van de vossenjacht hield en een terrier wilde die onverschrokken was en de paarden met de meute jachthonden bij kon houden. En dat kunnen ze dus echt. Jessie is gefokt uit Engelse lijnen met heel veel jachtbloed. Ze is enorm lief en aanhankelijk en thuis rustig. Maar ze moet wel haar energie kwijt dus iedere dag een flinke boswandeling. Liever nog gaat ze mee mee op buitenrit of aan de fiets. Rènnen dus....

Afbeelding

evelintje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 15:51

de moeder van de pups , lijkt toch erg hard op deze foto hierboven??
volgens mij is dit een JR ! En ik vind ( mijn mening) dat ThePast03 & biepmiep wel even overdreven reacties hier op dit topic zetten ilovequinten vroeg ervaringne geen stamboekverklaring

floorlayka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 15:52

ik heb ook een Jack Russel te logeren gehad, vind het eerlijk gezegd maar niks, veel te druk en blafferig.

Maar er staan in dit topic wel leuke tussen

knapmannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 15:57

Ik zelf heb een B&T jack russell, ja brand maar los met commentaar. Een zeer fijne hond met een super trouw karakter. Je moet met de opvoeding zeer streng zijn, maar dat geldt eigenlijk voor elke hond. Ik zelf heb onlangs ook een "pret"nestje gefokt. Mijn pups zijn allemaal goed terecht gekomen en zullen ook niet in het assiel belanden, zoals hier word beweert over pups uit "pret"nesten. De vader waar ik mee heb gedekt ken ik, en ook generaties terug van de hond. Van mijn eigen hond ken ik ook een aantal generaties en daar is de opa inderdaad boerenfox. Maar omdat mijn hond veel kenmerken heeft van een JR noem ik er ook zo. Laten we wel wezen in Engeland (waar de JR vandaan komt) is het ras niet eens erkend. Dus we hebben in Nederland een aantal fanatiekelingen die zeggen zodra de hond geen stamboom heeft is het ook geen JR. In Engeland heeft geen enkele JR (uitzondering de Parson JR) een stamboom. Als je een duitse herder koopt zonder stamboom is het nog steeds een duitse herder kwa uiterlijke kenmerken. TS trek je niet te veel aan van mensen die zo nodig je pup willen afkraken omdat het geen "echte" JR is want er zit geen papier bij. Heel veel plezier met je pup. En heb je al een naam?

ilovequinten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 16:01

knapmannetje schreef:
Ik zelf heb een B&T jack russell, ja brand maar los met commentaar. Een zeer fijne hond met een super trouw karakter. Je moet met de opvoeding zeer streng zijn, maar dat geldt eigenlijk voor elke hond. Ik zelf heb onlangs ook een "pret"nestje gefokt. Mijn pups zijn allemaal goed terecht gekomen en zullen ook niet in het assiel belanden, zoals hier word beweert over pups uit "pret"nesten. De vader waar ik mee heb gedekt ken ik, en ook generaties terug van de hond. Van mijn eigen hond ken ik ook een aantal generaties en daar is de opa inderdaad boerenfox. Maar omdat mijn hond veel kenmerken heeft van een JR noem ik er ook zo. Laten we wel wezen in Engeland (waar de JR vandaan komt) is het ras niet eens erkend. Dus we hebben in Nederland een aantal fanatiekelingen die zeggen zodra de hond geen stamboom heeft is het ook geen JR. In Engeland heeft geen enkele JR (uitzondering de Parson JR) een stamboom. Als je een duitse herder koopt zonder stamboom is het nog steeds een duitse herder kwa uiterlijke kenmerken. TS trek je niet te veel aan van mensen die zo nodig je pup willen afkraken omdat het geen "echte" JR is want er zit geen papier bij. Heel veel plezier met je pup. En heb je al een naam?

helemaal akkoord met je uitleg
en ja hoor we hebben al een naam : Sammeke

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 21:16

knapmannetje schreef:

laten we wel wezen, als je je enigzins verdiept had in het ras, had je geweten dat Engeland het land van oorsprong is ja, maar Australie het land van ontwikkeling, dat telt wel even wat zwaarder, er word ook volgens australische rasstandaard gefokt, al veeeeeeele jaren...
dus om nu hier even te zeggen "we hebben in Nederland een aantal fanatiekelingen die zeggen zodra de hond geen stamboom heeft is het ook geen JR." vindt ik ronduit denegrerend, zeker tegen over de mensen die het ras een zeer warm hart toe dragen en al jaren bezig zijn met verantwoord behoud en opbouw..

(en oja, het is geen Parson JR, het is parson russell terrier, geen jack ertussen....)

ilovequinten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 21:43

baroen schreef:
knapmannetje schreef:

laten we wel wezen, als je je enigzins verdiept had in het ras, had je geweten dat Engeland het land van oorsprong is ja, maar Australie het land van ontwikkeling, dat telt wel even wat zwaarder, er word ook volgens australische rasstandaard gefokt, al veeeeeeele jaren...
dus om nu hier even te zeggen "we hebben in Nederland een aantal fanatiekelingen die zeggen zodra de hond geen stamboom heeft is het ook geen JR." vindt ik ronduit denegrerend, zeker tegen over de mensen die het ras een zeer warm hart toe dragen en al jaren bezig zijn met verantwoord behoud en opbouw..

(en oja, het is geen Parson JR, het is parson russell terrier, geen jack ertussen....)

ik denk echt wel niet dat we hier van gaan wakker liggen hoor