Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
keetieee schreef:@ ilovequinten als jij maar blij bent met je hondje..dat is het belangrijkst..dan maar een jack hussel.
Die zijn vaak niet minder lief dan een jack russel..als je hem hebt laat je dan wat fotootjes zien..begin nu wel heel nieuwschierig te worden
keetieee schreef:voor huis tuin en keuken hondenliefhebbers..als het lijkt op een jack russel dan is het een jack russel..mijn hondje lijkt op een chihuahua..dan is het voor mij een chihuahua..wat maakt het uit?
Voor ons niks..kan me voorstellen dat je wat wilt doen aan broodfokkers..maar koopt zij hem niet dan wel iemand anders..
Mijn hondje komt uit het asiel..en ja alsik er een hondje bij wil ga ik weer naar het asiel..en wil ik een pup dan kijk ik bij pups..en zit ie er niet bij dan wacht ik tot er wel 1 in het asiel komt.
Maar ieder moet dit toch voor zichzelf weten..ze wil gewoon wat algemene info over de jack russel..
knapmannetje schreef:Ik zelf heb een B&T jack russell, ja brand maar los met commentaar. Een zeer fijne hond met een super trouw karakter. Je moet met de opvoeding zeer streng zijn, maar dat geldt eigenlijk voor elke hond. Ik zelf heb onlangs ook een "pret"nestje gefokt. Mijn pups zijn allemaal goed terecht gekomen en zullen ook niet in het assiel belanden, zoals hier word beweert over pups uit "pret"nesten. De vader waar ik mee heb gedekt ken ik, en ook generaties terug van de hond. Van mijn eigen hond ken ik ook een aantal generaties en daar is de opa inderdaad boerenfox. Maar omdat mijn hond veel kenmerken heeft van een JR noem ik er ook zo. Laten we wel wezen in Engeland (waar de JR vandaan komt) is het ras niet eens erkend. Dus we hebben in Nederland een aantal fanatiekelingen die zeggen zodra de hond geen stamboom heeft is het ook geen JR. In Engeland heeft geen enkele JR (uitzondering de Parson JR) een stamboom. Als je een duitse herder koopt zonder stamboom is het nog steeds een duitse herder kwa uiterlijke kenmerken. TS trek je niet te veel aan van mensen die zo nodig je pup willen afkraken omdat het geen "echte" JR is want er zit geen papier bij. Heel veel plezier met je pup. En heb je al een naam?
knapmannetje schreef:Ik zelf heb een B&T jack russell, ja brand maar los met commentaar. Een zeer fijne hond met een super trouw karakter. Je moet met de opvoeding zeer streng zijn, maar dat geldt eigenlijk voor elke hond. Ik zelf heb onlangs ook een "pret"nestje gefokt. Mijn pups zijn allemaal goed terecht gekomen en zullen ook niet in het assiel belanden, zoals hier word beweert over pups uit "pret"nesten. De vader waar ik mee heb gedekt ken ik, en ook generaties terug van de hond. Van mijn eigen hond ken ik ook een aantal generaties en daar is de opa inderdaad boerenfox. Maar omdat mijn hond veel kenmerken heeft van een JR noem ik er ook zo. Laten we wel wezen in Engeland (waar de JR vandaan komt) is het ras niet eens erkend. Dus we hebben in Nederland een aantal fanatiekelingen die zeggen zodra de hond geen stamboom heeft is het ook geen JR. In Engeland heeft geen enkele JR (uitzondering de Parson JR) een stamboom. Als je een duitse herder koopt zonder stamboom is het nog steeds een duitse herder kwa uiterlijke kenmerken. TS trek je niet te veel aan van mensen die zo nodig je pup willen afkraken omdat het geen "echte" JR is want er zit geen papier bij. Heel veel plezier met je pup. En heb je al een naam?
baroen schreef:knapmannetje schreef:Ik zelf heb een B&T jack russell, ja brand maar los met commentaar. Een zeer fijne hond met een super trouw karakter. Je moet met de opvoeding zeer streng zijn, maar dat geldt eigenlijk voor elke hond. Ik zelf heb onlangs ook een "pret"nestje gefokt. Mijn pups zijn allemaal goed terecht gekomen en zullen ook niet in het assiel belanden, zoals hier word beweert over pups uit "pret"nesten. De vader waar ik mee heb gedekt ken ik, en ook generaties terug van de hond. Van mijn eigen hond ken ik ook een aantal generaties en daar is de opa inderdaad boerenfox. Maar omdat mijn hond veel kenmerken heeft van een JR noem ik er ook zo. Laten we wel wezen in Engeland (waar de JR vandaan komt) is het ras niet eens erkend. Dus we hebben in Nederland een aantal fanatiekelingen die zeggen zodra de hond geen stamboom heeft is het ook geen JR. In Engeland heeft geen enkele JR (uitzondering de Parson JR) een stamboom. Als je een duitse herder koopt zonder stamboom is het nog steeds een duitse herder kwa uiterlijke kenmerken. TS trek je niet te veel aan van mensen die zo nodig je pup willen afkraken omdat het geen "echte" JR is want er zit geen papier bij. Heel veel plezier met je pup. En heb je al een naam?
laten we wel wezen, als je je enigzins verdiept had in het ras, had je geweten dat Engeland het land van oorsprong is ja, maar Australie het land van ontwikkeling, dat telt wel even wat zwaarder, er word ook volgens australische rasstandaard gefokt, al veeeeeeele jaren...
dus om nu hier even te zeggen "we hebben in Nederland een aantal fanatiekelingen die zeggen zodra de hond geen stamboom heeft is het ook geen JR." vindt ik ronduit denegrerend, zeker tegen over de mensen die het ras een zeer warm hart toe dragen en al jaren bezig zijn met verantwoord behoud en opbouw..
(en oja, het is geen Parson JR, het is parson russell terrier, geen jack ertussen....)