baika valt weer in de prijzen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SuperSuup

Re: baika valt weer in de prijzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 21:20

*zucht*

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 21:21

Afzeiken? We maken ons alleen collectief erg bezorgd om de pup, mag dat niet?

miekelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 21:37

nee

colliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 21:39

mensen mensen, leer nou eens gewoon gezellig te doen ipv meteen aan te vallen..
hoe kun je nu aan een foto zien hoe het hondje zich voelt, hoe zijn poten staan etc.. ooit van een momentopname gehoort..
ik vind niet dat je iemand zomaar moet gaan aanvallen, op die school weten ze heus wel wat ze doen, en een hond mag officieel met 12 maanden behendigheid doen, maar ik heb met mijn hond ook op hondentraining gezeten, een hondenschool van martin gaus
en daar zeiden ze zelfs dat het niet erg was als je er vroeger mee begon, en denken jullie nou echt dat trainers niet weten wat ze doen. Ik denk dat hun het wel beter weten hoor!
leuk dat ze weer in de prijzen viel anouk!

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 21:40

Misschien moet je eens lezen wat hieraan vooraf is gegaan...

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 21:40

Je zou je moeten schamen met zo'n instelling.
Je helpt je hond de vernieling in, en ondanks dat je gewaarschuwd bent, ga je gewoon door. En dan beweer je dat je van je hond houdt? Lamenielache...
Ik had al geen hoge dunk van je, door alle verhalen die je vertelt, maar nu denk ik acht dat je geestelijk wat mankeert. Bah, hoe kun je zo met een hond omgaan

Kirsj_mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 21:42

Ik vind dit een beetje een vreemd gedoe!
Anouk weet zelf ook wel hoe je met honden om moet gaan.
Bij dat andere topic zie ik dat Baika het naar haar zin heeft, anders zou ze heus niet rennend, springend over al de hindernissen heen gaan.
Toen mijn jack russel jonger dan een half jaar was, liep hij al van trapjes af, sprong hij al op de bank.
En hij kan het NOG STEEDS allemaal.
Waarom zou baika het niet kunnen?
Als baika al vaker aan deze wedstrijdjes mee heeft gedaan, en er niks aan de hand is, en het leuk vind om te doen, moet je niet van zulke achterlijke reacties plaatsen.
Als baika sip kijkt, hoeft dat niet te betekenen dat ze het niet leuk vinden hoor.
Mijn hondje kijkt ook wel eens sip. jullie honden vast ook.
Het zijn ook momentopnames.
Ik heb baika pas nog in het echt gezien, en met dat beestje is echt niks aan de hand.
Aldus: waarom zou je zo reageren, zo wordt voor anouk het topic alleen maar verpest!!

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 21:44

colliej schreef:
, en een hond mag officieel met 12 maanden behendigheid doen,

Waarom is dit dan denk je?

Stel, je 3 jarige paard is al klaar voor het M springen, en je instructeur denkt dat je onderling maar zeker M moet gaan starten. Zou dat helemaal verstandig zijn? Dat doe je toch niet? Dan verklaar je de instructeur voor gek.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 21:44

Kirsj_mieke schreef:
Ik vind dit een beetje een vreemd gedoe!
Anouk weet zelf ook wel hoe je met honden om moet gaan.
Bij dat andere topic zie ik dat Baika het naar haar zin heeft, anders zou ze heus niet rennend, springend over al de hindernissen heen gaan.
Toen mijn jack russel jonger dan een half jaar was, liep hij al van trapjes af, sprong hij al op de bank.
En hij kan het NOG STEEDS allemaal.
Waarom zou baika het niet kunnen?
Als baika al vaker aan deze wedstrijdjes mee heeft gedaan, en er niks aan de hand is, en het leuk vind om te doen, moet je niet van zulke achterlijke reacties plaatsen.
Als baika sip kijkt, hoeft dat niet te betekenen dat ze het niet leuk vinden hoor.
Mijn hondje kijkt ook wel eens sip. jullie honden vast ook.
Het zijn ook momentopnames.
Ik heb baika pas nog in het echt gezien, en met dat beestje is echt niks aan de hand.
Aldus: waarom zou je zo reageren, zo wordt voor anouk het topic alleen maar verpest!!

Lezen is erg moeilijk.

Kirsj_mieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 21:46

Hoezo dat?

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 21:47

Als je het topic GOED doorleest, zie je voldoende feiten staan dat het bar en bar slecht is voor een pup, en dat het baasje te eigenwijs is om er wat mee te doen.

Deze pup wordt inderdaad niet ouder dan een jaar of 4/5, dan is ze versleten.

colliej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 21:48

MMaxje schreef:
Misschien moet je eens lezen wat hieraan vooraf is gegaan...

denk je dat ik niet eerst alles lees voordat ik iets plaats..
ik heb het allemaal gelezen en tot tegenstelling van jullie ken ik anouk persoonlijk.. en vind het gewoon grote onzin dat je door zulke onzin een topic moet verzieken!
als je niets aardigs te zeggen hebt zeg dan gewoon niets.. ze mag toch zelf weten wat ze met HAAR hond doet?! of gaan jullie nou zo ver dat ze van jullie niet meer aan behendigheid mag doen omdat het ''slecht'' zou zijn.
ze doet het misschien maar 1x per maand, niets slecht aan..
vind gewoon dat jullie is een keer moeten ophouden met dit gezeur.. het is niet voor niets dat ik meer op zadelkamer zit dan op dit forum!

Kirsj_mieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 21:50

ik ben het met nicole eens!
Ik ken anouk ook, en Anouk denkt heus wel na bij wat ze doet.
Misschien moeten jullie nadenken bij wat je schrijft!
Maar ff ontopic:
Leuke foto's Anouk!!
Baika doet goed haar best!

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 21:52

Colliej, zou jij het normaal vinden als jouw moeder jouw als 5 jarige elke week het hele huis liet schoonmaken? Dat is nog minder lichamelijke belasting dan de behendigheid die Anouk met Baika doet.

colliej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 21:56

Billy schreef:
Colliej, zou jij het normaal vinden als jouw moeder jouw als 5 jarige elke week het hele huis liet schoonmaken? Dat is nog minder lichamelijke belasting dan de behendigheid die Anouk met Baika doet.

jullie kennen gewoon de situatie persoonlijk niet.. jullie weten hoe ze het doet.. jullie weten niet aan de hand van foto's of het beestje plezier heeft of niet, dat weten jullie gewoon niet!!
als je nou eens gaat nadenken, er zijn genoeg honden die meer problemen hebben met gewrichten etc zonder dat ze ooit aan behendigheid hebben gedaan! Anouk weet heus wel wat ze doet.. en als ze op training is weten ze daar ook heus wel wat ze doen.. ik denk dat Anouk goed word geïnformeerd daar wanneer ze ermee moet ophouden of niet. En ik denk dat mensen op een hondentraining.. dus mensen die er een opleiding voor hebben gehad het wel beter weten dan jullie met je internet informatie en viavia, als Baika er last van zou hebben zal ze dat heus wel laten zien, en weet ik zeker dat Anouk het ook niet meer doet..
dus probeer voor de verandering eens positief te zijn, als dat niet te moeilijk is..

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 22:01

Ik kan niet positief zijn als een hond bewust de vernieling in geholpen wordt. Anouk heeft alleen aandacht voor dr eigen pleziertjes, en niet voor het welzijn van de hond.
Dat vind ik kwalijk, zeker voor iemand die met dieren moet gaan werken na een "vak" opleiding.

miekelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 22:04

owja natuurlijk ik denk alleen maar aan mijn zelf. Yeah right

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 22:08

miekelover schreef:
Baika is nu 8 maanden. Ze we krijgen les van een vrouw die zelf ook een goede trainingschool heeft

En een berichtje van 17.17 van vandaag, het kan nog erger dus:
miekelover schreef:
onze hond een friese stabij van 7 maanden krijgt kenner brokken van de boerenbond. Ze vind ze heerlijk. Maar eigenlijk zo ze alles opeten

Ze weet niet eens hoe oud die hond is....

caspertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 22:09

jullie zijn echt niet gezellig iero! leuk forum zeg! zeikers! jullie kenne echt niks hebben }>

colliej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 22:10

miekelover schreef:
owja natuurlijk ik denk alleen maar aan mijn zelf. Yeah right

ja vind ik ook.. gewoon onzin..
ik houd er hier weer mee op want jullie drijven alleen maar door.. jullie denken alleen maar aan jullie eigen mening en feitjes en die moeten waar zijn..
jullie willen de waarheid niet onder ogen zien en dat is dat niet alle honden zo eindigen.. van alle honden op de wereld is dat misschien 20% en daarvan is misschien nog geen eens de helft eraan gestorven omdat ze op behendigheid hebben gezeten

en de 7 zit op het toetsenbord naast de 8 iedereen maakt wel eens een typ foutje!

positief zijn, daar zou jij een les van moeten volgen.. maarja je zal toch niet slagen want ja zo iemand als jij haalt alleen maar onvoldoendes denk ik..

ThePast03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 22:13

colliej schreef:
[ En ik denk dat mensen op een hondentraining.. dus mensen die er een opleiding voor hebben gehad het wel beter weten dan jullie met je internet informatie en viavia, als Baika er last van zou hebben zal ze dat heus wel laten zien, en weet ik zeker dat Anouk het ook niet meer doet....
[/quote]

??

Ik heb er een opleiding voor gedaan. Bij Cynophilia, het enige orgaan in Nederland waarbij ze officiele wedstrijden organiseren die ook onder het FCI vallen en je dus ook naar wereldkampioenschappen ed kunt worden uitgezonden.

De url die ik hier gegeven heb is niet van zomaar iemand maar van de page van Ronald Mouwen. Iemand met heel veel ervaring in de behendigheid en ook nog eens dierenarts.

En de last merk je nu nog niet, dat komt pas na een aantal jaren, maar dan is het te laat.

Vraagje: Waarom vinden jullie het 'not done' als iemand met een jaarling een parcours springt maar blijkbaar wel heel normaal om dat met zo'n jonge hond te doen?

Dat het diertje plezier heeft daar twijfel ik geen seconde aan, maar dat neemt niet weg dat het echt superslecht voor de hond is en de baas moet zo verstandig te zijn om dit zijn hond niet aan te doen.

Op elke officiele opleiding tot behendigheidsinstructeur leer je dat een hond absoluut niet mag springen, A-schutting mag nemen en geen paaltjes mag slalommen voordat hij/zij is volgroeid en waarom dat niet mag.
Blijkbaar is de instructrice dus niet officieel opgeleid anders zou zij dat ook wel weten.

Martin Gaus hondenscholen zeggen niets in de behendigheidswereld, die zijn niet aangesloten bij Cynophilia, dus laten we die er alsjeblieft buiten houden.

En verder doet het er absoluuts niet toe hoe ze bezig is met die behendigheid. Op zo'n jonge leeftijd ben je altijd verkeerd bezig want de hond is niet uitgegroeid.

issaschar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 22:13

Ik vind het wel jammer van de hond, hij kijkt nogal zielig, ik zou als ik jou was gewoon nog heel even wachten ofzo, en als hij volgroeid is, kun je lekker met hem trainen, maar zorg wel dat hij er plezier in heeft, jullie alle 2..
en niet blijven en blijven trainen, want dan gaat de zin over, gewoon 2x per week ofzo in het begin, is zat

ThePast03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 22:15

colliej schreef:
van alle honden op de wereld is dat misschien 20% en daarvan is misschien nog geen eens de helft eraan gestorven omdat ze op behendigheid hebben gezeten ..

Mag ik de bron van deze wijsheden?
En hoeveel jaar ervaring in de behendigheid heb jij?

colliej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 22:17

ik heb al gezegd ik houd er hier mee op.. het heeft geen zin!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 22:18

Ik kan helaas niet anders schrijven dan dat ik het er met de meerderheid van de bokkers eens ben...

Tuurlijk vind deze jonge pup het leuk. Iedere hond wil zijn baas plezieren.
Het gaat om het feit dat ze er over 5 jaar heel erg veel last van kan krijgen.
En tuurlijk, niet iedere hond.
En niet iedereen die rookt sterft aan kanker... Maar waarom zou je het riskeren?
Heb nog even 6 maanden geduld. Dan kan je lekker beginnen om met haar te trainen..
Je hebt nog tijd genoeg!

Meis, ik denk echt dat je even na moet denken over waar je nou eigenlijk mee bezig bent.
Omwille van je lieve, mooie hond. Waar jij waarschijnlijk héél veel van houdt, en dus wilt dat ze nog wel 15 jaar mee gaat, in plaats van 5...