Wat voeren jullie je hond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes__

Re: Wat voeren jullie je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 17:48

Sjen schreef:
@ Memerel: die van ons in 13 seconden....

Wij voeren Eukanuba, dit hebben we als puppy al gevoerd (maar dan small breed en nu geloof ik medium of large breed) en ze doet het hier erg goed op.

Die van mij soms 12 seconden Wuahah

Steff_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 18:45

Beiden Royal Canin Maar mijn rottweiler gaat KVV krijgen

Myra87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 19:48

Mijn berner sennen krijgt Diner met Pens, Diner van Biofood, en Pens van Smuldier

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 11:57

Gaat jouw hond niet stinken van die pens?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 13:19

Mijn honden kregen altijd brokken van proplan. Dat zijn hele goede brokken, vooral de ontlasting van pOlleke die nog wel eens slecht was, werd mooi van kleur en vast. Altijd hetzelfde.

Maar deze voeding werd WEL aangevuld met afwisselend blikvoer en warm eten (aardappels, groenten en vlees). Alleen brokken maakt de darmen namelijk erg zwak en dan kan de hond niets meer eten of hij raakt aan de diaree.

Maar polle heeft het inmiddels aan de nieren gekregen, ze functioneren niet meer zo goed. Tot mijn spijt zit ze nu dus op een streng nierdieet. GEen stukje kaas meer, een klein koekje, niets. Ze krijgt nu brokken, blikvoer en snacks, speciaal ontwikkeld voor honden met slecht werkende nieren. Daarbuiten krijgt ze niets meer.

wendy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 14:17

FuRyoMaRLoeS schreef:
wendy1 schreef:
Hier krijgen ze bibi versvlees,en 3 keer per week de fyto mix ervan.

Af en toe een handje brok,maar probeer niet teveel te geven.

Ook wel eens jogurt met manderijntjes,en een vers bot!
Groente hapjes,fruithapjes(zelfgemaakt dan)

Hihi wat voor fruithapjes dan, als ik vragen mag?

Ik doe er appel banaan en manderijn in,en dan een beetje jogurt vinden ze erg lekker,al moesten ze er eerst wel aan wennen haha

wendy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 14:20

Vergeet erbij te zetten dat ze ook wel eens een bak rijst krijgen met kipfilet vinden ze ook erg lekker

Perlina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 14:23

Onze eigen hond krijgt Royan Canin. De hond van m'n vriend is een ander verhaal, is al een heel oud manntje en eet niet meer zo heel goed. 's Morgens krijgt ie altijd een boterhammetje met vleeswaren.
Nooit gedacht dat ik ooit van m'n leven voor een hond een boterhammetje zou smeren en er dan ook nog kleine blokje van zou snijden

Cemlys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 19:18

farmfood

Dolce_Vita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 20:55

Hond van 10 maanden krijgt eerst pedigree, maar overgegaan naar kenner(op aanraad van DA)
Eetlust, ontlasting en vacht zijn vooruitgegaan!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 21:10

Mijn hondje krijgt royal canin voor middelgrote honden, verder wel af en toe een bullepeesje of een varkensoor, wat mijn vriend haar allemaal toestopt wil ik niet weten...

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 22:00

De mijne eet royal canin voor grote honden. Daar doet ze het prima op, mooie vacht, goeie ontlasting,...
'S morgens krijgt ze een soort papje, met een sneetje bruin brood ,een poeder voor haar heupdisplasy en dat gemengd in water.
En af toe eens de restjes van tafel voor de afwisseling.

Shivatjuh01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 22:06

Ik heb een Duitse Wachtel (Duitse Kwartelhund) van 2 jaar.
Zij krijgt Royal Canin Sensible omdat ze veel problemen heeft
met haar huid. Ze doet het daar redelijk op.
Verder krijgt ze ook wel eens wat restjes ofzo hoor

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 22:13

Onze New-Foundlander van 2 krijgt Cavom, daar doet ze het super op (onze vorige new foundlander kreeg het ook en is er 10 mee geworden). Ze heeft een tijdje FarmFood (zo heet dat toch??) gehad, maar daar raakte ze van aan de schijterij.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 11:17

Hihi wat voor fruithapjes dan, als ik vragen mag?
[/quote]

Ik doe er appel banaan en manderijn in,en dan een beetje jogurt vinden ze erg lekker,al moesten ze er eerst wel aan wennen haha
[/quote]

Wuaha dankjewel!! Ik vind dat echt een leuk idee. Ik ga het ook eens proberen! [/quote]

Marengo_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 07:29

Omdat mijn hond het heel slecht doet op droogvoer, overgeschakeld naar Duck. Sindskort weten we dat hij darmproblemen heeft dus geven we Duck dieet pancreas, ik ga één dag per week weer droogvoer proberen te geven (Hills Canine i/d voor honden met slecht functionerend verteringssysteem) en ik zou op termijn ook willen gaan barven.

Myra87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 12:43

FuRyoMaRLoeS schreef:
Gaat jouw hond niet stinken van die pens?

De pens meurt als de !#@#@# haha
Mijn pa gaat elke ochtend over de nek, maar zij stinkt er totaal niet van

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 22:34

Van alles en nog wat, maar geen brok.
Kip, rundvlees, vis, konijn etc, niks verhit maar gewoon rauw zoals het hoort, een lekker lapje spiervlees, wat orgaanvlees erbij en een mooi bot.
Af en toe een eitje, wat huttenkase en die dingen.
Soms wat gekookte groenten als dat overblijft, of rauwe gepureerde groenten zodat ze het wel kunnen verteren, een stukje fruit als ze dat willen aannemen.
Zelf samen stellen dus, oftewel BARF.
Het enigste wat aan voer voor de honden uit de dierenwinkel komt is KVV, dat is een afkorting voor Compleet Vers Vlees.
Verder komt het bij een supermarkt, visboer, slager, slachterij of jager vandaan of waar het ook maar te vinden is (BARFers houden elkaar nog wel eens op de hoogte van mooie adresjes ).

Lexmiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 22:54

Het enige merk waar onze hond tegen kan is Smolke.... De rest kan hij niet tegen best raar we hebben alles uitgeprobeert

SANEX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 23:36

Oprtalj schreef:
SANEX schreef:
Dat is toen aan het licht gekomen ja... Maar dacht je dat alleen eukanuba dat deed ?
Natuurlijk niet, al dat voer wordt getest op dieren. Dieren moeten het immers consumeren.
Hoe kunnen ze nou weten wat voor uitwerking een bepaalde samenstelling in een brok heeft zonder het uit te testen op honden ?

En waarom moeten hondenbrokken zo goed getest worden om er zeker van te zijn dat honden er niet dood van neervallen? Zijn de zak aardappels en de krop andijvie die ik daarstraks voor eigen consumptie heb gekocht ook op zo'n manier getest?

Als je een hond gewoon de voeding geeft die het dichts bij zijn natuurlijke behoeften ligt dan zijn al die testen overbodig. Maar als je een hond wilt laten overleven op een voeding die voor driekwart uit voedingsstoffen bestaat die een hondachtige van nature nooit zou eten, ja, dan moet je gaan testen ja.

Waar hoor je mij zeggen dat ik het ermee eens ben ?
Ik reageer alleen even op degene die zegt geen eukanuba te willen voeren vanwege de diertests, dat heeft weinig zin gezien allerlei merken voer worden getest op dieren

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 01:07

daarbij, de verhalen over eukanuba zijn zoo achterhaald, ik vind het geen goed voer, puur omdat er teveel rotzooi en hormonen inzit... net zoals veel andere merken... tuurlijk waren die beelden toen schokkend, maar wat sanex al zegt, ze waren en zijn niet de enige...

het is natuurlijk een beetje onzin om het te vergelijken met een krop andijvie of aardappels...( hoewel er daar ook idd getest word, alleen dan meer in de kweek middelen dan in het uiteindelijk middel)

Unseen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 01:09

Beide (Bram, 9 jarige Golden Retriever en Gijs, 7 jarige Basset Fauve de Bretagne) krijgen Pedigree Pal, vlees van Pedigree of van Cesar en een kwart pot boontjes (samen dus een half) per dag..

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 01:19

Mijn hond (8 maanden) krijgt 4 maaltijden per dag; 2x harde brokjes van Smolke en 2x een plak Rodi (vers vlees) met brokjes van Smolke. Verder eet hij minstens een kussen/fleecedeken per dag, en wanneer hij deze niet tot zijn beschikking heeft zoekt hij een mooie kledingstuk uit uit de wasmand... Grrrr... rotpubers!

Als hij ziek is geef ik hem gekookte kip met witte rijst. Verder eet hij als tussendoortje Bonzo-hondenkluifjes en heeft hij natuurlijk een heel scala aan botten/oren etc.

Ik geef hem géén brood/groente/fruit. En al helemaal geen vis! Zijn brok is compleet.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 14:20

Ik heb niet eerder tijd gehad hier weer te kijken,

Nutri is inderdaad ook heel erg goed, maar heb ik hier in de buurt nog niet kunnen vinden, en ben over Duck en Canex ook heel tevreden, dus waarom overstappen,

wat me wel verbaasd (en nu zullen wel heel veel mensen boos worden), dat er zo veel Eukaneuba gevoerd wordt, buiten de prijs, dierproeven etc, zou het toch ook bekender moeten zijn dat hier heel erg ongezonde conserveringsmiddelen in zitten, mijn paard geef ik toch ook geen voer met BHT of iets dergelijks, dat is ook de voornamelijk de reden dat ik Canex voer, hier zit vit. C en E in als antioxidant, en als Canex ook niet te krijgen zou zijn (moet ik ook wel voor naar Nederland rijden, kennen ze in België ook niet), dan nog liever Royal Canin als alternatief, nog niet eens naar prijs gekeken,

maar zoals met alles lopen de meningen uit elkaar, iedereen moet denk ik dat voeren wat hij of zij goed vind, en je kan wel zien hoe je hond het er op doet,

als ik meer tijd had, ging ik waarschijnlijk ook barfen, maar vanwege tijdgebrek, is het ook wel handig gewoon eens brok in de bakken te doen, Ducks zijn ook diepvries plakken die je naar behoefte opdelen en ontdooien kan

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 14:42

Ik heb al een jaar of dertig honden en heb van alles uitgetest. wil de darmflora van een hond goed blijven, moet je hem in ieder geval minimaal 1x per week vlees geven. Het beste is dan een compleet voer. Ik voer al jaren uitsluitend vlees van AHV Breda. Uitgebalanceerd hondenvoer met o.a. groenten, hart, nier, pens en schapenvet. zonder kleur-, reuk- en smaakstoffen Ik sla het op in de diepvries en het wordt ook nog eens door het hele land thuisgebracht. Geen problemen met allergieën of iets dergelijks. Mijn oude Beagle van 13 gaat nog steeds op spoor, ondanks dat ze doof is en het niet echt meer goed ziet..Ze zijn er overigens ook nog eens dol op. Ik voeg wel een scheutje olie toe.

www. AHV-Breda.nl