Waar je hond gekocht?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Waar je hond gekocht?

Bij een erkende fokker met stamboom
1 (50%)
Bij een particulier met stamboom
Geen stemmen
Bij een particulier zonder stamboom
Geen stemmen
Bij een dierenwinkel, puppykennel enz. (broodfokker dus)
Geen stemmen
Bij een dierenasiel
Geen stemmen
Bij een opvangstichting
Geen stemmen
Anders, namelijk...
1 (50%)

Totaal aantal stemmen: 2

heidiLOVER

Re: Waar je hond gekocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 14:27

Ehh onze hond komt uit Roemenie..
Zwerfhond dus
Ze is heir naar toe gekomen en zo komen we aan haar!

silvia1974

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 17:41

Wij hebben onze hond, een Husky, uit Antwerpen van toen nog de vogeltjesmarkt. We waren in principe helemaal niet van plan een hond te nemen maar als je dan al die lieve puppies zo zielig ziet zitten in een hokje ben je toch verkocht. We hebben veel geluk gehad met haar want ze is inmiddels al 12 jaar en ze is nog nooit ziek geweest terwijl je toch wel veel andere verhalen hoort van honden die daar vandaar komen.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 17:59

Euhm, nou wij hebben geen raszuivere hond.
Hij komt dus gewoon van vrienden van ons, die op een boerderij worden.

Stephanie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 20:16

van marktplaats..
uit een fokkerij in noordholland die het nestje schapendoezen voor familie verkocht..

Stefstar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 20:17

Een hondenfokkerij, iets met dutchdogs ofzoo

Careano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 20:18

Abel komt uit Friesland, bij een Friese Stabij Fokkerij
Laatst bijgewerkt door Careano op 30-01-06 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 20:21

In een dierenwinkel ( volgens mij de slechtste plaats waar je een hond kan kopen ) Maar gelukkig is het een gezond en lief hondje En we zochten gewoon een hondje voor op de boerderij en we konden nergens een geschikte vinden. En toen zijn we maar in die dierenwinkel gaan kijken en daar zagen we het liefste boerenfox hondje allertijden

Stephanie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 20:21

overigens..
er is een fokkerij in friesland die kruizingen schapendoes verkoopt en andere langharige honden die kruising zijn..
ik ga geen namen noemen
maar koop daar dus GEEN hond..

ben er achter gekomen dat 8/20 honden daar aan een nierziekte overlijd omdat ze verkeerd fokken..
ze verplaatsen ook regelmatig in friesland zodat ze geen zwarte naam krijgen omdat er natuurlijk veel over geklaagd wordt

MissyTara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 20:37

Lysette schreef:
MissyTara schreef:
Wij hebben onze Maltezer Noortje bij een erkende fokker gehaald, kennel De Hoeve in Valkenswaard (www.hondjes.nl) Wij hebben alleen geen stamboom van Noortje.

Daar komt één van mijn honden ook vandaan Nooooit meer! De ander komt ook van een broodfokker :S Onwetendheid maar ik weet nu wel beter. Mn laatste hondje komt uit het asiel.

Hoezo wil je daar nooit meer een hondje vandaan halen? Slechte ervaring ofzoiets?
Wij hebben er juist hele goede ervaringen mee..

Biepmiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 20:51

Bij een fokker van rashonden.

blokje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 20:57

wij hebben ruby een drie coller cavelier king carles (geen iedee of ik het zo goed schrijf) niet gekocht bij een fokker.
het is een klein hondje wat ongeveer 1200 euro moest gaan kosten als we hem bij een fokker weg haalde en tjah dat hadden me ouders neit voor me over
we hebben hem dus bij mensen weg die gewoon voor de lol hun hond hadden gedenkt.

tot grote ergenis kwamen we er later achter. dat de moeder van ruby net uit het asiel kwam en ze hadden hem zo rond een maand of 2/3 en toen hebben ze haar laten dekken door een ras echt mannetje.
toen alle pups weg waren hebben ze het vrouwtje weer verkocht...
jammer dat ze het beesje niet een fijner leven hebben kunne geven. we hebben dan ook mzzl gehad met onze hond hij is na een hartprbleem een gezonde hond. van 3 jaar.
zijn broertjes en zusjes zien er minder leuk uit. we krijgen dan ook vaakj te horen van de dierenarts komt jullie hondje uit dat nest???
raar hij is heel anders als de andere pups jullie hebben mzzl gehad.
nou en dat hebben we we hebben echt een lief hondje.

lekker verhaal maar ach...
groetjes

fallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 21:04

we hebben onze hond (chihuahua) in Belgie gekocht. me zus wou ook heel graag een hond, kreeg ze een. daarna was ik op vakantie gegaan, en toen ik terug kwam, hadden we er nog een!!! helaas moesten we er eentje (de eerste) in laten slapen, ze was blind en ze waren allebei vegiftigt. die nacht dat ze vergiftigt waren, was erg kirtiek voor de eerste hond.. hij had het wel gehaald, maar uiteindelijk hadden we heb toch in moeten laten slapen

Lysette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 18:00

MissyTara schreef:
Lysette schreef:
Daar komt één van mijn honden ook vandaan Nooooit meer! De ander komt ook van een broodfokker :S Onwetendheid maar ik weet nu wel beter. Mn laatste hondje komt uit het asiel.

Hoezo wil je daar nooit meer een hondje vandaan halen? Slechte ervaring ofzoiets?
Wij hebben er juist hele goede ervaringen mee..

Mijn hondje is gezond en een schatje maar ik ben niet meer zo naïef als toen. Ze hebben ontzettend veel fokteven (meer dan 100) en altijd meerdere nestjes liggen. Verder moet je ze het liefst vanaf de foto uitzoeken en fokken ze bewust kruisingen. Daar wil ik dus niet meer aan meewerken
Die stichting van erkende fokkers die ze op hebben gericht vind ik ook maar schijnheilig

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 21:02

Gekregen van de dierenarts

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 22:18

wij hebben onze hond gekocht na aanleiding van een advertentie op marktplaats. ik had een advertentie op marktplaats gezet dat wij een lief hondje zochten liefst een teckel. er reageerde iemand uit zutphen op de advertentie die zij heb een teckel zitten. konden hem gratis ophalen als we wouden. wij erheen bleek het geen teckel te zijn een heel bang klein hondje en het ras weten we niet. we hebben hem meegenomen na huis hij was wel heel verwaarloost bij hun en mishandelt. nu hebben we hem al bijna weer 3 jaar en het is een lief hondje geworden. en de andere hebben we via een adevertentie die bij de plus hing. zijn auwe baasje was gestorven en de kinderen wouden hem niet hebben moest ie ma verkocht worden en die hebben we gekocht en voor het geld wat we hem hebben gekocht is ie veelste goedkoop maar maakt ons niks uit het is een hele lieve hond.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 22:27

heidiLOVER schreef:
Ehh onze hond komt uit Roemenie..
Zwerfhond dus
Ze is heir naar toe gekomen en zo komen we aan haar!

Hej, ook via de stichting PAWS toevallig?

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 22:29

Mijn hond komt van een vrouw die éénmaal met haar rashond heeft gefokt omdat ze zelf een pup wou houden voor mee te showen en als dekreu te dienen. Ze heeft zorgvuldig de ideale reu gezocht voor haar teef en de pups heeft ze met enorm veel zorg en liefde in huis grootgebracht. Vanaf de dekking tot ik mijn hond ben gaan halen op 8 weken heeft ze me op de hoogte gehouden. Ik kreeg een dagboek mee,samen met een zak vol speelgoed, snoep en herineringen aan de nest. Ook alle adressen van de broers en zussen heb ik meegekregen. En ze komt elk jaar op bezoek samen met de broer en mama van mijn hond. Idealer kan het niet zijn, ik heb geen hond 'gekocht', op deze manier heb ik eerder een hond gekregen zoals ik een kind zou krijgen. En op deze manier zou het altijd moeten zijn. Want ik weet nu, dat zowel de mama als de papa, als de broers en zussen van mijn hond, op een goede plaats zijn terecht gekomen.

Als je een hond koopt bij een broodfokker of in een dierenzaak, heb je dan aan de mama eens gedacht? Terwijl jij die zalige pup van haar neeneemt is zij waarschijnlijk alweer zwanger gemaakt om dat lege hok terug op te vullen in de dierenwinkel. Koop een hond altijd heel zorgvuldig, en geef liever een paar euro's meer aan die stamboom en erkende fokkers!. (geen broodfokkers!!, die hebben altijd meer dan één ras en maken je wijs dat de stamboom betaald moet worden! )

Ik vind het dat wel waard, mijn hond is een prachtig exemplaar, zowel in schoonheid als in karakter.

masie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 22:48

wij hebben onze dwerg keesje in het buitenland gekocht in hong kong ja ja ....bij al die sineezen hah:P
, maar wij hebben em bij een soort aziel gekocht want wij vonden het zo zielig het ging zo :
als die honden die daar kwamen niet in ong. 2 weken weg waren wouden ze em in laten slapen dus gingen we daar kijken !!
ze zat samen bij een dalmatier nin een kooi !!
het was wel moeilijk kiezen als het mocht wou ik ze wel allemaal mee nemen maar ja ik hoop dat het ook nog is goed gekomen met die dalmatier !!

MissyTara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 14:57

@Lysette
Nu je het zegt... Ik vond het inderdaadd ook wel vreemd. Wij moesten wachten in de dierenwinkel vooraan de kennel, en ze haalden gewoon een puppy voor ons naar voren, van eigen keuze was geen sprake. Wij hebben ook geen van beide ouders gezien toen we er waren, wat ik later een beetje raar vond, maar het is inmiddels wel 8 jaar geleden. Maar dat van die fokteven wist ik helemaal niet....

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 16:07

Stichting SOS voor huisdieren Friesland.
Tsja, we keken op www.dierenasiels.com en we werden gewoon verliefd.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 16:22

Wij hebben balou uit het aziel in tilburg gehaald. We wilde gewoon een leuke hond, en opzich had ik wel een voorkeur voor grote en type, maar verder maakte ras me weinig uit.

We zijn er 2 dagen achter elkaar geweest en de tweede dag viel ons oog op Balou en we waren spontaan verliefd...
Hij zou volgens de beschrijving (hij had al 3 maanden bij anderen in huis gewoond) alles kapot kauwen, moest minstens 6 keer per dag flink uit, en pieste dan alsnog het hele huis onder. Hij luisterde voor geen donder etc etc...

Nou daar hebben we niks van gemerkt. Hij heeft haast niks stuk gekauwd (jah paps ruggenkrabber, maar hoe kan balou nou het verschil weten tussen een stok en een rubbenkrabber, en op stokken mag hij kauwen)... en in huis plassen of extreem vaak uitmoeten was ook niet het geval.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 06-02-06 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 16:22

In dierenwinkel, doe ik zeker nooit meer. Is wel fijn hondje (Cavalier King Charles Spaniel) en prachtig uiterlijk, maar je weet nooit waar ze vandaan komen.

De volgende worden asielhonden (weet ik ook niet waar ze vandaan komen, maar dan stéun ik alvast geen broodfok ed)