Offerfeest in turkije

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magretti

Re: Offerfeest in turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:01

Ik krijg wel een hoop komentaar over dat ik te ver ga en discrimineer en bla bla bla.
Maar deze mensen die zo fel reageren op mijn mening en levenservaring. Zijn die nou echt zo dom of begrijpen ze het gewoon niet?
Hetgene wat moslims mij familie, vrienden kennisen van mij aangedaan hebben. dat gun ik echt niemand! Gelukkig hebben jullie niks met ze meegemaakt, vandaar jullie ook zo fel tegen mijn mening zijn. Gelukkig maar dat jullie het niet meegemaakt hebben want dat willen jullie echt niet. Als je eenmaal die dingen zelf met ze beleefd heb dan zul je pas begrijpen waar ik het over heb!
Jullie kunnen zegen wat jullie willen maar ik heb nou eenmaal gruwlijke ervaringen met ze gehad.
En dan deze arme dieren nog die geslacht worden. Ik ben nou eenmaal zo van wie er bij mij aan dieren komt. Die komt er ook aan mij!
En zoals ik al in een eerder topic aangaf over moslim partijen, Zijn er altijd uitzonderingen. Zoals een vriendin van mij Zij is ook een negerin. Maar geen moslim en ze past zich uitstekend aan hier. En ze gedraagd zich ook als een nederlander ze heefd ook echt precies de manieren van een nederlander. Altijd voor iedereen klaarstaan echt een bijzonder meisje. Ze heefd verder ook een nederlands accent. Eerlijk ze schaamd zich dood dat ze surinaamse is. Ze huild er vaak om. Omdat ze zelf heel goed weet wat de meerderheid moslim uitvreed hier in nederland. Dan zeg ik tegen haar maak je niet zo druk. Jij hebt je goedheid bewezen! Er zullen vast nog wel meer allochtonen zijn die net zo zijn als zij. Maar eerlijk gezegt ben ik die haast nooit tegengekomen. En als ik ze toevallig herken van ow das toevallig een goeie die past zich aan. Dan heb ik ook zoiets van ok. Maar ik heb het hoofdzakkijk over de meerderheid.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:15

Vorige keer waren er hier vlak voor het slachtfeest ook al lammetjes en schaapjes gejat. was best zielig, ze waren van de oom van een jongen uit me klas en die jongen was bij de geboorte geweest van het lammetje en had hem een naam gegeven enzo (Ben). Was er helemaal aan gehecht en dan word je gebeld door je oom met de mededeling dat je lammetje gejat is
En vorige keer met godsdienst moesten we met zen alle gezellig naar een moslim filmpje zitten kijken om te kijken hoe hun daar slachten. Ik vond me agenda opeens wel interesanter. En het engste was gewoon dat je op een gegeven moment zo dat bloed hoort kletteren. Nou meneer, bedankt voor de wijze les
Een meisje wat in me klas zit woont als enigste nederlander in een buurtje tussen allemaal buitenlanders waarvan het merendeel ook moslim. Kijkt ze over haar balkon, ziet ze op het balkon onder haar ook een half schaap liggen, nee dat is lekker.
Het kan me geen reet schelen wat ze allemaal vreten op zo'n dag, maar doe dat dan zonder dat wij eraan hoeven meegenieten. Had dat schaap in een zak gestopt ofzo.

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:17

het zal heel erg zijn wat jij hebt meegemaakt maar dat kan je uitspreken over de rug van het hele moslim cultuur.
jij zegy dat jou vriendin klaar staat voor andere dat is juist de hele moslim gedachte vandaar ook het offerfeest!!!
en over dat accent gesproken daar kan je niemand op afrekenen.
mijn stiefvader is schots en praat best nederlands maar met een accent ja en dat moet niks uitmaken.
als iemand met blondhaar jouw fam wat aangedaan hebt haat je dan ook altijd blonde mensen?

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:22

Moniek schreef:
ons gebid is ingestel voor het eten van vlees en groente zeg maar.
maar wat jij zegt klopt hoor.
en nogmaal er word hier gezegd dat een een dier word gedood voor een god maar dat is dus niet zo dat is niet de gedachte er achter.
dat heb ik een vorige post ook al gezegd.
maar wij mensen zijn wel duidelijke vleeseters ons lichaam is daar ook op ingesteld

En dat is ook niet waar
Wij zijn geen duidelijke vleeseters, wij zijn alleseters, ons lichaam (dus niet alleen ons gebit) is erop gebouwd om EN vlees te verteren EN plantaardig voedsel. Ook kunnen wij alleen! op vlees leven en alleen! op plantaardig voedsel.
Wij zijn dus geen vleeseters, en ook zeker geen roofdieren
Als wij duidelijke vleeseters zouden zijn geweest had moeder natuur ons ook iets in/aan het lichaam gegeven om dieren te doden zonder hulpmiddelen. Als je dus heel ver terug gaat waren wij voorheen planteneters, en hebben wij ons lichaam aangepast om ook dieren te eten en te verteren, maar nog steeds niet om te doden.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:23

Ellebel schreef:
En daar zit hem nou juist de kneep... De mensen die dit doen zijn vaak geen slager in het dagelijks leven, maar alleen in deze periode. Niet iedereen mag halal of kosher slachten. Daarom gaat het dus niet allemaal even lekker.

HOe het er aan toe gaat in andere landen weet ik niet, maar hier in Nederland zijn die lui wel degelijk opgeleid tot slager volgens de nederlandse normen. Dus dat zit wel goed.

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:24

Moniek schreef:
als iemand met blondhaar jouw fam wat aangedaan hebt haat je dan ook altijd blonde mensen?

het lijkt nu of ik alleen op jou reageer, maar dat is niet bewust
Blonde mensen nemen geen cultuur, geloof of rituelen mee naar ons land

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:26

nee klopt maar niet elke moslim handelt uit zijn geloof.

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:27

en het ging er mij om dat als je iets hebt meegmaakt niet iedereen daar op kan veroordelen.
als je een moslim niet mag is dat dan om het geloof te doen of om de persoon in kwestie?

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:27

Citaat:
HOe het er aan toe gaat in andere landen weet ik niet, maar hier in Nederland zijn die lui wel degelijk opgeleid tot slager volgens de nederlandse normen

Oh opgeleid zal ook heus wel. Maar er ook handig in zijn is een ander verhaal. Dat is mij tenminste door de islamitische slager die ik een jaartje geleden sprak verteld.

Anyway, ik heb het wel gehad met dit topic. Heb mijn best gedaan om me zo genuanceerd mogelijk uit te spreken maar blijkbaar was dat nog niet goed genoeg.

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:31

Moniek schreef:
nee klopt maar niet elke moslim handelt uit zijn geloof.

Als een moslim niet uit zijn geloof handelt, dan heeft hij ook geen dingen die hier als 'vervelend' gezien worden, maar is hij gewoon iemand met een, voor nederlanders, normaal geloof en handelt dan ook zo zodat nederlanders daar geen commentaar op kunnen hebben.

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:32

Moniek schreef:
en het ging er mij om dat als je iets hebt meegmaakt niet iedereen daar op kan veroordelen.
als je een moslim niet mag is dat dan om het geloof te doen of om de persoon in kwestie?

Ik mag moslims niet, maar ik heb geen hekel aan turken en/of andere 'buitenlanders'...
Zo kun je het ook nog zien...
Ik heb wel degelijk iets tegen hun geloof ja.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:37

Ik heb meer iets tegen de cultuur die zich verschuilt achter het geloof. De bedoelingen van de islam zijn goed. MAar hoe ze er mee om gaan deugt vaak niet.

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:39

Ja klopt, het geloof is best netjes, alleen de moslims houden er een heel andere visie op na... Die ook niet goedgekeurd zou worden door hun god.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 21:11

dat klopt. MAar dat zijn ook geen goede moslims. En je moet de goede van de kwade onderscheiden.

loeder

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 22:44

Moniek schreef:

tja, grappige discussie

maare wat ik me nu afvraag: wat heeft dat bidden nu met het eten van vlees en groente te maken???

Nannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 22:48

loeder schreef:
Moniek schreef:

tja, grappige discussie

maare wat ik me nu afvraag: wat heeft dat bidden nu met het eten van vlees en groente te maken???

whahahah,volgens mij bedoeld ze onze tanden en kiezen

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 23:30

magretti schreef:
Ik krijg wel een hoop komentaar over dat ik te ver ga en discrimineer en bla bla bla.
Maar deze mensen die zo fel reageren op mijn mening en levenservaring. Zijn die nou echt zo dom of begrijpen ze het gewoon niet?
Hetgene wat moslims mij familie, vrienden kennisen van mij aangedaan hebben. dat gun ik echt niemand! Gelukkig hebben jullie niks met ze meegemaakt, vandaar jullie ook zo fel tegen mijn mening zijn. Gelukkig maar dat jullie het niet meegemaakt hebben want dat willen jullie echt niet. Als je eenmaal die dingen zelf met ze beleefd heb dan zul je pas begrijpen waar ik het over heb!
Jullie kunnen zegen wat jullie willen maar ik heb nou eenmaal gruwlijke ervaringen met ze gehad.
En dan deze arme dieren nog die geslacht worden. Ik ben nou eenmaal zo van wie er bij mij aan dieren komt. Die komt er ook aan mij!
En zoals ik al in een eerder topic aangaf over moslim partijen, Zijn er altijd uitzonderingen. Zoals een vriendin van mij Zij is ook een negerin. Maar geen moslim en ze past zich uitstekend aan hier. En ze gedraagd zich ook als een nederlander ze heefd ook echt precies de manieren van een nederlander. Altijd voor iedereen klaarstaan echt een bijzonder meisje. Ze heefd verder ook een nederlands accent. Eerlijk ze schaamd zich dood dat ze surinaamse is. Ze huild er vaak om. Omdat ze zelf heel goed weet wat de meerderheid moslim uitvreed hier in nederland. Dan zeg ik tegen haar maak je niet zo druk. Jij hebt je goedheid bewezen! Er zullen vast nog wel meer allochtonen zijn die net zo zijn als zij. Maar eerlijk gezegt ben ik die haast nooit tegengekomen. En als ik ze toevallig herken van ow das toevallig een goeie die past zich aan. Dan heb ik ook zoiets van ok. Maar ik heb het hoofdzakkijk over de meerderheid.

Dit is echt zo,n klets, ik heb zelf ook genoeg meegemaakt met marrokanen en ik heb ook geen hoge pet van ze op. Maar ze wonen nou eenmaal hier. Ik vind dat jij echt een rasist bent, je scheert iedereen over een kam. Ik vindt het moslim geloof ook niet echt normaal. Maar ja wat doe je eraan he. En je kan niet over de mensen oordelen die commetaar op je hebben dat ze niets hebben meegemaakt met moslims, want daar weet jij ook niets van af. Maar ik denk dat mensen die ook vervelende dingen mee hebben gemaakt met moslims ook nog wel helder kunnen denken en dat kan jij niet

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 03:20

magretti schreef:

Nou sorry hoor, dit vind ik ronduit triest.
Jij wilt dus zeggen als je je minder goed hebt aangepast aan nederland je slecht or what ever bent??
Als ik na Turkije ga, gedraag ik me ook niet binnen een jaar als een Turkse!
Als ik met mijn familie ga dan duurd het waarsschijnlijk nog langer.
Ik vind het knap dat iemand zich aan kan passen, maar ik vind het net zo knap als iemand die zich niet kan aanpassen, maar zichzelf blijft en zichzelf overeind helpt.
Die trots is op waar hij vandaan komt!
Moslim, turk, surinaamse, marrokaan, nederlander.
We wonen hier allemaal op een stuk land.
In elk volk zit een rotte appel.. maar ga de goede apels die ruim in de meerderheid zijn niet vergeten.

En nog een ding.
Ik kwam vroeger voor het eerst in de brugklas samen met een vriendinnetje.
Mijn vriendinnetje had een broer die op die school zat.
Die broer was een etter.
Ze gingen er meteen vanuit dat zij ook een ettertje was en plaatsten haar meteen dag 1 apart.
Ze lasen haar naam op:
Ooh ben jij familie van die?
Ja!
Ooh, ga dan maar alleen zitten.

Dat meisje heeft in het begin haar best gedaan om te bewijzen dat ze niet zo was, maar de leraren gingen er bij voorbaat al vanuit.
resultaat: ze ging zich gedragen zoals van haar verwacht werd!
Een ettertje.

shirley23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 09:49

@magretti : Jij scheert ze echt allemaal over een kam. Je bent in mijn ogen ook een rasist. NIks meer en niets minder.

Ik heb ook geen hoge pet van ze op. Maar je hebt er ook hele goeie tussen zitten. (mijn ex was een moslim) en zijn ouders waren schatten van mensen en konden geen nederlands. Maar dat is niet erg.

Ik vind dat je echt op moet letten met wat je zegt.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 10:10

Ellebel schreef:
Citaat:
Vast niet maar om op een paar eigen ervaringen een hele cultuur te veroordelen gaat wel erg ver natuurlijk

Waar zie jij mij een cultuur veroordelen dan Daar wil ik wel graag even een quote van zien als je me daar van beschuldigt.

En ik krijg de indruk dat de mensen die het hardst roepen dat het allemaal heel diervriendelijk gaat het zelfs nog helemaal nooit in het echt hebben gezien.

Ik had je al gepb't .

En voor wat mezelf betreft. Ik heb het diverse malen in het echt gezien.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 10:12

magretti schreef:

Ik heb genoeg meegemaakt. Mijn vader bijvoorbeeld. Mijn vader is een Koerd. Wilde ons doodrijden, heeft dat ook diverse malen geprobeerd, ben eens wakker geworden naast mijn moeder en zat ie met een mes bovenons en zo kan ik nog veeeeeeeeeeeeeeel meer gruwel vertellen.

Maar nog kan je dan niet spreken over 'meerderheid'. Jij dus ook niet.

Met alle respect, maar de manier waarop jij reageert kan gewoonweg niet door de beugel.

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 10:13

griebels schreef:
Moniek schreef:
maar wat jij zegt klopt hoor.
en nogmaal er word hier gezegd dat een een dier word gedood voor een god maar dat is dus niet zo dat is niet de gedachte er achter.
dat heb ik een vorige post ook al gezegd.
maar wij mensen zijn wel duidelijke vleeseters ons lichaam is daar ook op ingesteld

En dat is ook niet waar
Wij zijn geen duidelijke vleeseters, wij zijn alleseters, ons lichaam (dus niet alleen ons gebit) is erop gebouwd om EN vlees te verteren EN plantaardig voedsel. Ook kunnen wij alleen! op vlees leven en alleen! op plantaardig voedsel.
Wij zijn dus geen vleeseters, en ook zeker geen roofdieren
Als wij duidelijke vleeseters zouden zijn geweest had moeder natuur ons ook iets in/aan het lichaam gegeven om dieren te doden zonder hulpmiddelen. Als je dus heel ver terug gaat waren wij voorheen planteneters, en hebben wij ons lichaam aangepast om ook dieren te eten en te verteren, maar nog steeds niet om te doden.

Ik ben zelf overtuigd van het feit dat mensen wel degelijk vlees nodig hebben. Maar dat is mijn mening. En die van een aantal wetenschappers .

Maar God heeft ons de dieren wel gegeven om er goed voor te zijn en ons mee te voeden. Echter, we moeten er wel goed voor zijn!!

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 10:15

Iemand gister trouwens hond bijt man gezien? Daar lieten ze even zien hoe sommige van ons autochtone nederlanders met varkentjes omgingen. Nou, ik kan je zeggen, ik kon ze wel door de tv trekken. Stelletje galbakken.

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 10:29

Maar Faas, dan zou niemand vegetarisch kunnen zijn. Want vlees schijnen we nodig te hebben.
Ik heb geleerd dat ons lichaam zich aangepast heeft en dat wij daarom ook vlees kunnen eten. Maar nodig hebben we het niet naar mijn idee. Dan had moeder natuur (ik geloof niet in god), ons wel iets gegeven om die dieren te kunnen doden zonder hulpmiddelen...

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 10:37

In vlees zitten belangrijke voedingsstoffen en vitamines. Tuurlijk, je kunt vegetarisch zijn en dit aanvullen met vitaminetabletten of supplementen. Maar mijn keus is het niet.