12 hondenrassen verboden in zwitserland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 22:13

ThePast03 schreef:
saffier schreef:
Ik ken een verhaal van een labrador... Heel lief beest, kinderen konden er alles mee enz. enz. Op een dag kind alleen met de hond, valt de hond het kind aan.... Mensen verschrikkelijk kwaad, Hond inlaten slapen, Dierenarts heeft m net de spuit gegeven, ziet ie in de oren van de hond allemaal nietjes zitten! Echt zo zielig.... Sommige honden worden ook gewoon echt getreiterd....
Dat is natuurlijk lang niet met alle honden zo, maar het gebeurd wel heel veel....

http://www.broodjeaap.nl/hondje.html

Dit verhaal spookt al jaren rond op het internet en met de meest verschillende rassen als boosdoener.

Okj, ik had het verhaal van een vriendin, en dacht dus dat het echt waar was, is dat ook weer opgelost

Renske_

Re: 12 hondenrassen verboden in zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 22:18

Desiree schreef:
Cheeffie schreef:
Ik ben er van overtuigd dat een poedel net zo vals te maken is.

Sterker nog, poedels zijn bijtgraag! Ze zijn heel eenkennig. Ook Jack russels kunnen heel vinnig uit de hoek komen. Ik ken er verschillende die kinderen bijten. hoewel ik dat van de hond best kan begrijpen.

sterker nog ik ben 2x gebeten en 2x door een koningspoedel...
veerder heeft er ook een keer een jack russel in mn broekspijp gehangen, oke van een jack heb je minder last als ie aan je broek hangt dan van een rottweiler, maargoed, als we dan toch zo bezig zijn en zo kortzichtig denken, dan de jacky's ook op de lijst want ik ken er meer die graag happen...maargoed die richten veel minder schade aan dus ja

KisSs_Girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 22:23

Kilian schreef:
Vind het echt idioot, zulke maatregelen.
Het is niet raseigen of een hond vals is of niet.
Dat zijn de mensen die de hond opvoeden.
Elk dier wordt eerlijk geboren.
Alleen de gebeurtenissen maken een dier vals.

Zo!!!

Helemaal mee eens!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 22:24

De enige echt goede oplossing is het fokken van deze honden beter controleren en vooral goed controleren bij wat voor mensen deze honden terecht komen, immers bij de juiste eigenaren zal het zeker niet fout gaan!
ik ken tig rotweilers en dobermannen die geen vlieg kwaad doen en de eigenaresse van mn vroegere verzorgpony had 2 mastino's en een herder, de enige waar je mee moest oppassen was....de herder de mastino's waren geweldige goedzakken! omdat ze juist opgevoed waren!
bij mn ouders zitten 2 Ridgebacks, in het wild kunnen 3 ridgebacks ene leeuw aan...laatst kwam er ene man hier openhaard-hoput brengen, die sprng meteen terug zn auto in toen die ridgebacks aangestormt kwamen, mn moeder snapte er niets van, maar deed de honden ff apart
toen liet deze man zijn hand zien, daar had 3 mnd geleden een ridgeback ingehangen die niet meer losliet, alle zenuwen etc zijn kapot en zn hand is blijvens gevoelloos!!

verder heb ik hier een kruiding zitten die bij ee broodfokker vandaan komt(en later asiel, waar ik hem vandaan heb) daar zit flatcoat/labrador en wrsch herder in en bjorn en ik kunnen er alles mee, maar mn zus heeft ie al gebeten en ik zal hem nooit van mn leven alleen laten bij een kind(sowieso geen enkele hond) en ook komt hij niet meer bij het bezoek etc, ja met muilkorf om...
die hond is verpest door de broodfokker en door zn vorige eigenaren, en daar gaat het dus ook vaak fout!

en om nu 12 rassen te verbieden, daar los je dit soort problemen niet mee op! de broodfokkers, rasverenigingen en de eigenaren van de honden die moet je aanpakken!!

lor1_1984

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 23:32

Weet je, zo gauw ik een teckel zie, loop ik liever met een wijde boog eromheen.
Heb nl eens een teckel in mijn hals gehad (beet gelukkig niet door) en heb daar nog steeds flink schrik van.
Geef mij maar een Stafford of BullTerrier oid.
En ik merk dat net als toendertijd bij de Pitbulls een klein clubje het weer zo nodig voor de rest moet verpesten, erg jammer...

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 02:01

Vind het echt onzin. Voor een zeer groot gedeelte ligt het dus echt aan de opvoeding en aan de eigenaren. We hebben zelf een Rottweiler, geen makkelijke hond maar zeer vriendelijk naar mensen.

Ik blijf erbij, het is dat Jack russels een zeer klein formaat hebben maar als ze het formaat van een Rott hadden gehad waren dat zeker de gevaarlijkste honden geweest. blaffende bijters zijn het.
Mijn hond is al tigtallen keren in zn poten en buik gebeter door van die keffers (stuk of 4x) totdat ie het ineens zat word en ie een "onschuldige" jackrussel ziet die ie zomaar uit het niets pakt (wat die van mij niet zou doen maar het gaat hier om het algemeen). En dan vinden die eigenaren het raar en zegt iedereen dat rottweilers zo gevaarlijk zijn. Maar ze vergeten dat ze 9 keer het hebben toegelaten om gebeten te worden en de 10e keer zijn ze het zat waar ze groot gelijk in hebben.

Maar de labradors en golden retrievers zijn zo onschuldig terwijl die op nummer 1 staan kwa bijtincidenten. Maar ja zo hoort een echte gezinshond toch te zijn

Heb niks tegen die rassen maar het gaat er meer om dat er altijd maar zwart word gepraat over de zogenaamde "vechthonden" terwijl er toch echt lieverds bijzitten waar een "gezinshond" vaak niet eens aan kan tippen.

Cheeffie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 09:59

Ik vind dat je geen enkele hond alleen kan laten met een kind, trouwens geen enkel dier. Mijn buurmeisje kon alles met mijn hond, maar ik zou haar nooit alleen hebben gelaten met hem.

Het is verschrikkelijk dat dat jongetje is doodgebeten, maar waar het mij om gaat is dat nu 12 hondenrassen de dupe zijn van iets waar maar 1 iemand schuld aan heeft. De eigenaar! Dat de 3 honden afgemaakt worden is logisch, maar wel heel triest. Het ligt aan de opvoeding en niet aan de hond.

Een vriend van mij heeft een stafford, deze komt uit het asiel en is zwaar mishandeld en waarschijnlijk gebruikt voor hondenvechten. Die vriend van mij heeft het onwijs veel tijd en geld gekost om de hond weer te laten functioneren. Hij heeft ontelbaar veel cursussen gedaan en boeken gelezen en nu is het een schat van een hond. Wat deze hond heeft doorgemaakt is gewoon te zielig om te vertellen en alleen maar omdat er een verkeerd iemand op zijn pad gekomen is.

Het is en blijft gewoon triest dat een hond als statussymbool gebruikt wordt, zo van 'kijk mij ik ben stoer, want mijn hond is sterk, groot en vals.

Ik ken in mijn omgeving, op mij na dan, niemand die is gebeten door 1 van deze rassen. Wel door een teckel, jack russel, labrador, herder en zelfs door een poedel.

halibut

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 11:11

Het heeft geen zin als iedereen hier alle rassen op gaat noemen waardoor ze zijn gebeten, dan doe je namelijk precies hetzelfde als de mensen die kwaad spreken over de verboden rassen waar het hier over gaat. Ik heb een schat van een Jackje, en ik vind het eigenlijk niet leuk om hier te lezen dat dat nu ineens moordlustige beesten zijn. Net als jullie het niet leuk zouden vinden als ik hier "jullie" rassen zwart zou gaan zitten maken. Dus spreek gewoon je mening uit over het verbod, zonder er alle andere rassen van de wereld bij te halen.

Cheeffie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 11:44

Het enige wat ik hiermee wilde zeggen is dat ALLE honden kunnen bijten. Ik zie een jack russel absoluut niet als een moordlustige of agressieve hond. Het zijn onwijs leuke werkwillige hondjes.

Het laatste wat ik hier over wil zeggen is nogmaals dat de schuld bij de eigenaren en broodfokkers ligt, honden worden niet vals geboren,maar vals gemaakt!

Dealer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 11:53

..Eigenaar van poedel meldt zich..

Zeg, houden jullie op mijn poedel zwart te maken

Tja, een poedel is ook maar een hond. Een robuuste hond en voor de duvel niet bang.
30 jaar geleden, toen ze erg in de mode waren, had je door broodfok veel 'verkeerde' poedels. Krengen waren het.

Tegenwoordig is het zo'n zeldzame hond dat de paar die er zijn zorgvuldig zijn gefokt waarbij vooral op karakter wordt gelet.
Trouwens elke serieuze rasvereniging zal tegenwoordig op karakter fokken; ik kom b.v. nog maar weinig 'verkeerde' rottweilers tegen.
De pest voor elk hondenras (en de grootste angst voor elke liefhebber van een ras) is populariteit en de bijkomende broodfok. Dat geldt voor elk ras, doggen, pinchers en ook labradors en poedels.

SanderD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 12:10

Ben het met Cheeffie eens en van mening dat het de schuld is van de eigenaar, en niet van de hond of het hele ras, als een hond 'agressief' wordt gevonden! Ik vind het dus jammer dat deze honden verboden worden, maar wie weet worden zo een boel van deze honden een ellendig leven gespaard. Zo bekijk ik het dus ook weer..
Toch vind ik dat ze beter de eigenaren en fokkers aan kunnen pakken, dat ze er maar eens voor zorgen dat huisdieren alleen besteedt zijn aan mensen die er ook juist voor zorgen, dan zouden een heleboel van deze zogenaamde 'agressieve' honden niet agressief gevonden worden!
Imo ligt het er gewoon aan, dat het stoere honden zijn, en die worden vaker door "stoere mensen" gekocht, die er vervolgens geen snars van snappen en zo hun hond naar de maan helpen. Beter een verbod op foute eigenaren dus, maar geen honden de schuld ergens van geven! Zij kiezen nergens voor, de mens beslist alles voor de hen.

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 12:18

jeehh,ik ben stoer!!!!!

bezitter van 2 argentijnse doggen,2 rottweilers en 2 kruisingen rottweiler X argentijn,voelt zich vanaf nu STOER!!!

wat een foute opmerking,je mag dus niet de hond gewoon mooi vinden???of het karakter van de hond spreekt je erg aan???

nee ,ik heb ze genomen om stoer te zijn,erg jammer dat ik geheel achteraf gelegen woon,zodat ik niet de hele dag stoer kan zijn...he...

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 12:37

Dealer schreef:
..Eigenaar van poedel meldt zich..

Zeg, houden jullie op mijn poedel zwart te maken

Tja, een poedel is ook maar een hond. Een robuuste hond en voor de duvel niet bang.
30 jaar geleden, toen ze erg in de mode waren, had je door broodfok veel 'verkeerde' poedels. Krengen waren het.

Tegenwoordig is het zo'n zeldzame hond dat de paar die er zijn zorgvuldig zijn gefokt waarbij vooral op karakter wordt gelet.
Trouwens elke serieuze rasvereniging zal tegenwoordig op karakter fokken; ik kom b.v. nog maar weinig 'verkeerde' rottweilers tegen.
De pest voor elk hondenras (en de grootste angst voor elke liefhebber van een ras) is populariteit en de bijkomende broodfok. Dat geldt voor elk ras, doggen, pinchers en ook labradors en poedels.

Ik ben het helemaal met je eens Dealer!

Daarbij kunnen de zware honden meer kracht achter hun beet zetten en richtten dus veel meer schade aan bij een incident! Als er een teckel aan je broekspijp hangt dan schud je hem gewoon even af.....
Ook wordt er aan de grote(gevaarlijke) rassen meer aandacht besteedt in de media, dat is interessanter voor het verhaal! Als iemand een vleeswondje heeft van een JR komt dat niet op het nieuws!

En als laatste, de zgn foute honden worden deels gehouden door 'foute' mensen... (Kimmie! ) Maar stel dat dat een verhouding is van 1 staat tot 100 of zelfs tot duizend. Dan ben je nog steeds aan de beurt met je lieve lobbes als net die ene foute hond iets uithaalt.
Zo zijn we nu eenmaal, direct massahysterie! Lekker een zondebok aanwijzen. Dat zie je in meer situaties en niet alleen met dieren.

De enigen die er echt iets aan kunnen doen zijn de rasverenigingen, met fokbeleid en educatie. Tevens een aankoopskeuring van de koper bij het aanschaffen van zo'n ras is geen slecht idee. De grootste verantwoordelijkheid ligt echter toch bij de koper, als die deze niet neemt krijg je dus een boel ellende!

(ik heb ook een levensgevaarlijke pittbullachtige staff kruizing, zie profiel!) (zij rent ook direct op kinderen af om ze helemaal dood te knuffelen )

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 12:48

haha ,ik wilde net al precies schrijven wat jij nu doet,de media schrijft graag de vreselijkste verhalen ,en dan vooral graag als het 1 dezer rassen betreft...

de 10000den die niets doen,zijn daardoor de dupe,maar zo zijn wij mensen,we smullen ervan...

een slechte naam heb je zo,maar ervanaf komen doe je bijna niet...

en een slechte naam krijg je zelfs ,als je nog nooit iets gedaan hebt,maar als de kop de menigte niet aan staat!!

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 12:56

Lusitano schreef:

(ik heb ook een levensgevaarlijke pittbullachtige staff kruizing, zie profiel!) (zij rent ook direct op kinderen af om ze helemaal dood te knuffelen )

Pas nou maar op met dit zo te vermelden...hij is hartstikke verboden in NL...

Lusitano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 13:08

Ik denk niet dat er iemand is die mijn hondje aangeeft als potentieel gevaar....
Die grote is gevaarlijker maar die is te lui om zijn mond open te doen , plus bang dat er iets tussen zijn tanden blijft steken. En dat is natuurlijk niet 'becoming' voor een hond van adel...

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 13:44

Er hoeft maar 1 verklikker tussen te zitten, of je moet meneer agent tegenkomen, en je hond wordt in beslag genomen. Gevaarlijk of niet, dat intereseert ze niet zoveel.

ALLE kruisingen, gevaarlijk of niet, worden afgespoten.

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 13:47

MMaxje,hoe kom je erbij dat alle kruisingen afgemaakt worden???

dus ook een kruising poedel x labrador??oftewel een labradoodle???

SanderD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 13:50

kimmie261 schreef:
jeehh,ik ben stoer!!!!!

bezitter van 2 argentijnse doggen,2 rottweilers en 2 kruisingen rottweiler X argentijn,voelt zich vanaf nu STOER!!!

wat een foute opmerking,je mag dus niet de hond gewoon mooi vinden???of het karakter van de hond spreekt je erg aan???

nee ,ik heb ze genomen om stoer te zijn,erg jammer dat ik geheel achteraf gelegen woon,zodat ik niet de hele dag stoer kan zijn...he...

Gelukkig zijn er zat mensen, zoals jij, die de hond dus niet kopen omdat ze dat stoer vinden. Heel toevallig zijn dat meestal ook de honden die je dus doodknuffelen in plaats van bijten, raar he?

Maargoed, van een foute opmerking geen sprake hoor. Het is iig wel zo; de eigenaren van die zogenaamde 'agressieve' honden zijn bij ons in de stad bijna allemaal van die maffe mensen die zichzelf stoer vinden met hun hond. Het is dan ook overduidelijk bij zulke mensen dat ze hun hond dus hebben gekocht omdat zij dat stoer vinden, en veel aandacht aan een goede opvoeding geven die dan ook niet, waardoor het dus werkelijk ook van die bijtende beesten worden.

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 14:02

kimmie261 schreef:

Alle kruisingen die lijken op een kruising met een staff/pitt worden afgemaakt. Zo ook de krusing Boxer/Pointer.

draaakje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 14:09

helaas zijn die grote "stoere" honden er meestal om als waakhond te dienen....
als ze allemaal gewoon netjes als huis hond opgevoed werden en niet als waakhond...
ik denk dat dat ook al heel veel scheeld, en inderdaad, in mijn ogen dus de schuld van de mensen die deze honden verpesten...

want die zelfde honden hadden net zo goed bij een goede baas terecht kunnen komen...

wel ben ik van mening dat je een hond en een kind nooit alleen met elkaar laat (maar zo ook met een konijn,paard enz.)

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 14:27

MMaxje schreef:
kimmie261 schreef:

Alle kruisingen die lijken op een kruising met een staff/pitt worden afgemaakt. Zo ook de krusing Boxer/Pointer.

Ter aanvulling, alle honden die voldoen aan onderstaande uiterlijke kenmerken, worden afgespoten, en daarbij wordt voorbij gegaan aan het feit of de hond wel of geen kruising is met een Staff/Pitje:

Citaat:
BIJLAGE I
Honden van het Pit-bull-Terriër-type, waaronder wordt verstaan honden die in belangrijke
mate voldoen aan de navolgende karakteristieken of in belangrijke mate
gelijkenis vertonen met de navolgende afbeeldingen
Algemene omschrijving:
- gespierde gladharige hond
- straalt kracht uit
- atletisch, maar niet zeer slank
- een zwaar front met in vergelijking een lichte achterhand
- van opzij gezien maakt de hond een vierkante indruk
- hoogte (schoft): 35 - 50 cm
Hoofd:
- geblokt, doosvormig, zwaar in verhouding tot het lichaam
- brede kaaktakken
- brede schedel
- sterk ontwikkelde neusbrug
- het gebied onder de ogen is opmerkelijk breed
- sterk ontwikkelde kauwspieren
Voorsnuit:
- geen spitse snuit
Oren:
- hoog aan het hoofd geplaatst
- tippend of gecoupeerd
- geen rimpels
Ogen:
- rond, diepliggend en betrekkelijk klein
- breed uit elkaar geplaatst
Hals:
- gespierd tot aan de schedel
- kort
Borst:
- diep
- ruim gebogen ribben, naar onderen taps toelopend
- breed
Rug:
- gespierd
- kort
Benen:
- de voorbenen zijn recht en maken een zware, solide indruk
- de heupen zijn breed en lang en lopen af in betrekkelijk lange achterbenen
Vacht:
- kortharig
Staart:
- laag aangezet
- dun
- vrij kort in relatie tot het lichaam
- taps toelopend tot een fijne punt
- of gecoupeerd
AID / 07003
Regeling agressieve dieren
20 januari 1999 6/6v

caro_vt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 18:03

Effe verdraaien:

Voorbeeldje uit IDS:
Wat is het ideale dressuurpaard?
Staat er een hele opsomming en omschrijving.

Blijkt dat Bonfire en gigolo daar van afwijken.

En wat is: staart => vrij kort in relatie tot het lichaam?

vre objectief.......

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 18:05

Het is objectief, en dat is juist ook het probleem. Het hangt of staat niet op 1 punt, maar als honden aan het algemene beeld voldoen.
Dat staat duidelijk in de tekst.

caro_vt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 18:09

Dat vind ik nou niet echt objectief hoor.

Vrij kort. Hoe kort is dat dan?

Komt er gewoon op neer: alles wat trekjes in die richting heeft wordt aangezien als gevaarlijk en vals.