Hond bijt hond en laat niet meer los

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 14:38

Shiloh schreef:
En dat is dus precies waarom ik een hekel heb aan loslopende honden met onoplettende baasjes...

mijn hond reageert op de ene hond heel anders dan op de andere... Je zorgt er als eigenaar gewoon voor dat jou loslopende hond NIET naar een aangelijnde hond toegaat! (Zo'n hond is vaak om een REDE aangelijnd!, en die rede is echt niet altijd niet luisteren)

Dat doe ik ook, als ik met de honden buitenloop dan lopen ze zowieso vast langs de weg, maar op een zandpad waar geen weg naast zit ofzo lopen ze altijd los, maar als er een hond aan komt lopen die gelijnd is lijn ik mn hond ook is die andere hond niet gelijnd dan ga ik mijn hond ook niet lijnen. Alleen is onze hond juist zo'n mietje dat als je er vlakbij blijft die veel feller reageert dan dat als je door loopt, dus ik loop altijd door misschien vinden die mensen dat wel raar en stom omdat k dan niet oplet.. nou dat doe ik heus wel maar als ik er bij blijf staan reageert ze alleen nog maar feller .

Shiloh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 15:14

Jaduuh, dat is juist helemaal niet raar, want met jou erbij heeft hij jou steun... als je weg loopt is hij de steun van zijn leider kwijt...

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 15:27

Ik zeg ook niet dat ik dat raar vind

LisavdH

Re: Hond bijt hond en laat niet meer los

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 15:31

Dit is ook gebeurd bij de hond van mijn nicht (samy@bokt).
Ik weet het verhaal niet meer precies, maar die andere hond wou hem ook niet los laten en hij had hm vast in zijn neus. De eigenaar is er toen op gaan zitten, op de hond van me nicht en heeft zn eigen hond geslagen en weet ik veel wat allemaal.

Hij liep later met een muilkorf rond, maar iedereen wou dat ie ingeslapen zou worden... Hond heeft verder nooit voor problemen gezorgd.

madelien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 17:02

ik zelf heb ook drie honden, drie reutjes wel te verstaan en no way dat er bij ons onderling gevochten wordt. sorry maar mijn vriend is de grote baas in huis en daarna kom ik. als 1 van hun ook maar aanstalten maakt om te gaan vechten dan komen wij ertussen. kijk als ze gewoon spelen dan is er niks aan de hand, maar vechten echt niet hoor

buiten lopen mijn honden alledrie aan de lijn. er zijn bepaalde stukken waar ze los mogen en dat is alleen als er geen andere honden lopen (niet dat ze iets doen alleen die kleine, maar toch beter voorkomen als genezen ).

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 20:44

juno1 schreef:
Valt wel mee met stil zijn, het heeft alleen geen zin om 15 jarigen te gaan uitleggen hoe het in een hondenwereld er aan toe gaat.
Daar moet je eerst maar eens ervaring opdoen en wijsheid dat komt met de jaren of een goed boek lezen waar dat in beschreven wordt.

En nee, ik reageer niet meer want het lijkt wel of a niet kan spreken zonder b, of het moet een dubbel accountje zijn.

dus een 15 jarige kan geen verstand hebben van honden

en wie heeft een dubbel account?

absque_dubio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 21:08

dat vroeg ik me ook al af

halibut

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 21:12

Als ze jullie bedoelt, DB en Tessyke, kunnen we dr nog minder serieus nemen dan we al deden Maarja... wie zijn wij? Wij zijn toch te jong om ergens verstand van de hebben.

tessyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 21:21

Jallist schreef:
Als ze jullie bedoelt, DB en Tessyke, kunnen we dr nog minder serieus nemen dan we al deden Maarja... wie zijn wij? Wij zijn toch te jong om ergens verstand van de hebben.

als ze tegen mij zegt dat ik een dubbel acount heb dan ben ik tegen mijn principes bezig

gretoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 21:27

Anneke schreef:
Ik vind het altijd nogal wat, en ik denk dat de 1e hond die het in zijn hoofd haalt éen van mijn cockers te grijpen, echt nog niet jarig is.
Ik denk echt dat ik dan in staat ben die hond te 'killen' of heel veel pijn te doen, het spijt me zeer, maar ik geloof dat ik dan echt doordraai.

Ik ben echt weg van heel grote 'enge'honden, als Doberman's, bordeauxdogs, staffords etc, maar no way dat eentje zich vergrijpt aan mijn flapoortjes hoor. Geen enkele hond trouwens. Zijn mijn kindjes

Als je honden neemt weet je toch dat het kan gebeuren dat ie een keer gegrepen word! Zo gaat dat nou eenmaal!

Wij hebben 2 reuen, ze hebben nog nooit met elkaar geknokt, de jongste (maar wel de grootste) is nu 3 jaar, heeft al vaal zat geknokt, hij is een beetje dominant en ja dat werkt niet altijd in je voordeel als er een nod dominantere voor je enus staat, niet dat hij zelf het knokken uitdaagt, maar als ie uigedaagd word, ja dan zegt ie, zo nu heb ik je,
Ze lopen bijna altijd los, wel houden we altijd in de gaten wat er trond loopt, en over de weg richting t bos zitten ze vast, in t bos altijd los/.

absque_dubio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 21:35

gretoes, dat is goed om te horen, zo denk ik er dus ook over

Perlina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 21:48

Dark_Bloom schreef:
jah dat vind ik ook nergens op slaan!
wat nou als ik vertel dat mijn hond mij een paar keer heeft
gebeten, is ie nu verkeerd opgevoed?
ik ga nog niet zeggen hoe en wat, ben benieuwd wat jullie nu gaan
zeggen over mij en mijn hond

Als je hond je meerdere keren zomaar heeft gebeten, dan lijkt het me misse boel. Als er een aanleiding voor is geweest, zegt dat volgens mij niet zoveel over de opvoeding.

Gokje over je hond, die zal wel PH2 gecertificeerd zijn, ik denk hierbij aan je moeder..

Nikki__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 22:03

Er werdt bedoeld met het 'dubbel acount' dat DB en Tessyke het perfect met elkaar eens zijn en elkaar ook ondersteunen enz. Zegt DB bijv; die is dom is Tessyke het er mee eens.
Ik denk dat ze dat bedoeld.

Ik zal hier wel onwijs veel comenteer op krijgen als 'zielig' 'niet opgevoed' enz. Maar toch zet ik het hier neer om mensen te informere.
Bijna een jaar geleden haalden wij een hond uit het asiel. Sammy. Van Sam wisten we helemaal niks. Met volle moed mee naar huis genomen. Aan het begin wat dominantie met het oudste reutje (hadden, met sam erbij, toen 3 honden. 2 reuen en 1 teef).
Sammy was een onwijs moeilijke hond. Reuen viel hij aan, puppy's, hardlopers, wielrenners, etc. Eigenlijk kon hij gewoon nergens mee. Behalve onze teef, daar kon hij heerlijk mee spelen.
Toen we Sam haalde was hij al 3, en heeft dus al een verleden gehad. Opzich mee te leven, maar zijn verleden had het er naar gemaakt, dat hij een angstbijter was. Zodra hij iets engs vond, viel hij aan. Ook wij waren (mijn moeder en ik) soms de pineut.
Dit was allemaal toe doen, oke, niet makkelijk maar het was te doen. Tot hij op een gegeven moment het reutje aan ging vallen, die toen al 14 jaar was. Eerst laten gaan, maar hij liet niet meer los. Toen maar zijn riem omgedaan (draagt in huis altijd een halsband) en hem 'gewurgd' daaronder moet je verstaan; de riem een keer goed aantrekken, en dat hoefde we maar 3 min vol te houden en hij krijg het benauwd, liet los. Binnen nog geen minuut viel hij de reu weer aan.
Weer hetzelfde gedaan, hielp minder, maar hielp aan het eind toch.
Maar nee hoor, hij valt hem weer aan! Toen hij hem los lied, zijn we met de oudste naar kenisse toe. Daar het besluit genomen dat het zo niet ging. Het teefje werd als maar banger, omdat het vaak zo'n 'lawaai' was thuis.
Met pijn in onze hart, hebben we hem toen weg gedaan. Inmiddels weten we ook dat hij weern een goed huis heeft gevonden.
11/12/2005 overleed helaas onze oudste hond ook nog eens, waardoor we in nog geen 2 maanden tijd, van 3 honden naar 1 hond zaten.
Inmiddels hebben we er een teefje bij, een labrador. En dat gaat super.

Tja, wat wil ik hier nu eigenlijk mee zeggen.. Reuen kunnen samen dus een tijd goed gaan.
Alleen, als het fout gaat, moet je voor de honden kiezen. NIET maar je honden laten vechten, omdat jij geen afscheid kan nemen!

Ook heb ik, na aardige ervaring, dus ook wat tips.

Binnen:
- Mocht je hond reageren op de bel, als er iemand aan belt, probeer dat dan, bel bij je eigenhuis gewoon aan, en je hebt grote kans dat je hond aanslaat. Waardoor hij los laat.
- Waterspuit. Onze honden reageerde heel erg op een ploste spuit. En dan het liefst midden in het gezicht, tussen de ogen, of in de ogen.

Buiten:
- Wurgen (Hierboven uitgelegd)
- Bij reuen, tussen hun ballen schoppen.

Nou, ik ga afwachten op hoe jullie op mijn verhaal reageren.

P.S. DB en Tessyke; wat boven aan staat, is niet persoonlijk voor jullie, is alleen een uitleg.

tessyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 22:19

ok

ik wil jullie wel zeggen dat DB en ik niet dezelfde persoon zijn

die trap tussen de ballen zal ik zeker onthouden.
en ik ben nog altijd niet van plan om een hond weg te doen.
waarom niet?
mijn honden vechten soms dus niet constant.
de laaste keer dat ze nog hebben gevochten was 3maanden geleden ofzo...

Hobby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 22:27

HardcoreLady, ik vind dat er best goede tips bij staan, zoals het afleiden van de honden.
Ik heb altijd geleerd dat je bij een hondengevecht de achterpoten bij de aanvallende hond onder zijn lijf vandaan moet trekken (ik denk dat dit ook bedoelt wordt met trekken aan de liezen). Een hond haalt bij een aanval de kracht uit zijn achterpoten en kan dus geen kracht meer zetten. Ik heb in de praktijk helaas een aantal hondengevechten mee moeten maken en daarbij hielp dit in ieder geval wel.
Bij cairnterriers en westy's vind ik het wel erg ver gezocht om de honden hard op hun bek te trappen of om er met een ijzeren ketting op te slaan. Met een ijzeren ketting moet je zowiezo oppassen, omdat er het gevaar bestaat dat zo'n ketting in een oog eindigt met alle gevolgen van dien. Vechtgedrag binnen een roedel is inderdaad een teken van dominantieproblemen en dat er een duidelijke leider mist. Als de reuen nog niet gecastreerd zijn wil dat vaak wel helpen. Anders moeten ze toch echt op hun plaats worden gewezen of uit elkaar gehouden worden, zeker als het al nodig is om er met een ijzeren ketting tussen te komen.

Perlina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 22:54

Hobby schreef:
(...)Vechtgedrag binnen een roedel is inderdaad een teken van dominantieproblemen en dat er een duidelijke leider mist. Als de reuen nog niet gecastreerd zijn wil dat vaak wel helpen. Anders moeten ze toch echt op hun plaats worden gewezen of uit elkaar gehouden worden, zeker als het al nodig is om er met een ijzeren ketting tussen te komen.

Ik betwijfel of vechten binnen een roedel te wijten is aan het ontbreken van een duidelijke leider.
En ik weet eigenlijk ook niet of het uit elkaar halen van honden in de situatie die jij beschrijft helpt. Ik denk dat dat eerder averechts zal werken.

tessyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 22:57

ze kunnen toch ook vechten om het leiderschap over te nemen

Hobby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 23:19

Ze kunnen inderdaad vechten om het leiderschap over te nemen, maar bij honden in huis hoort hun baas de leider te zijn. Als de baas een duidelijke leider is, zullen ze minder vechten (de leider is duidelijk) en zullen ze onderling ook veel meer rust hebben. Als leider kun je namelijk invloed uitoefenen op de rang van de andere honden. Als je een hond hebt die erg dominant is (van niet al te groot formaat) kun je hem op de momenten dat hij dominantie toont bijvoorbeeld op zijn rug leggen. Dan dwing je hem tot onderdanig gedrag. Je kunt hem ook bij zijn nekvel pakken en plat tegen de grond aan duwen, net zo lang tot hij zich gewonnen geeft (zolang hij blijft grommen of tegenstribbelen moet je hem vast blijven houden). Bij terriers (geldt voor alle honden) moet je wel heel consequent blijven en het altijd vol blijven houden.

Hobby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 23:21

Perlina, waaraan is het vechtgedrag van een hond dan te wijten volgens jou?

Nikki__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 23:31

Hobby; Omdat onze hond een angsbeiter was, had ook de neiging, als we heb bijv zouden slaan om hem van de hond af te halen, ons te beiten.
Daarom zijn we inderdaad afleidingen gaan zoeken.
Ook de achterpoten truc is bij ons bekend. Jammer genoeg werkte dit bij onze hond niet, daarom verder gaan zoeken.

Tja, de hond zal een trap tussen zijn ballen niet leuk vinden. Maar tot nu toe heeft dat bij kennissen van ons, haar honden worden vaak aangevallen, puur wegens hun domme uitstraling *Makkelijk onder te krijgen* heel erg goed geholpen!

Hobby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 23:36

Heb je bij teefjes nog wel een probleem

Saphia89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 23:44

Lijkt me echt zó naar om te zien, ik vind dat mensen als ze weten dat hun hond agressief kan uitvallen tegen andere honden, hun hond niet los moeten laten lopen of zo'n muilkorf om moeten doen

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 23:46

Muilkorf helpt ook niet altijd , bij ons in de buurt woonde een vrouw [zij was ook niet helemaal 100% ..] en die had een grote herder, en die beet en viel aan en alles en die vrouw kon hem ook echt niet aan en die brak al zn muilkorfen open .. iedereen in de hele buurt had het er over [omdat er nog al veel honden hier lopen] en dr is ook een paar keer een politie bij haar aan de deur geweest, en opgegeven moment ging ze geowon die hond midden in de nacht uitlaten omdat ze dan niemand tegen kwam heel raar.. maar heb dr echt nooit meer gezien nu

Perlina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 00:55

Hobby schreef:
Perlina, waaraan is het vechtgedrag van een hond dan te wijten volgens jou?

Meestal een rangordeprobleem. Maar dat een gezinslid niet de leider is in de ogen van de honden, hoeft volgens mij nog niet te betekenen dat ze ónderling geen rangorde hebben uitgemaakt.

Hobby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 10:24

Perlina, ik bedoel volgens mij precies hetzelfde, ik gebruik er misschien andere woorden voor. Rangorde en dominantie vallen met elkaar samen. Als honden binnen een roedel blijven vechten is er in mijn ogen geen goede leider. Deze leider kan een hond of een mens zijn. Als de honden onderling zo heftig blijven vechten zoals eerder hier is vermeld, is er onder de honden geen duidelijke leider (er zijn bijv. twee dominante reuen), dan vind ik dat je als baas in moet grijpen en leider moet zijn.