kimmie261 schreef:desiree,ik gebruik nu een rottweiler,maar vul in welk "bijtend" ras je wil...
mag ook herder staan,of stafford,blijft ene feit dat veel eigenaren deze dieren niet aan kunnen,en dat daardoor deze honden een potentieel ongeleidt projectiel gaan worden...die een eigen leven leiden,maar altijd wordt er dan gezegd "rothond" terwijl de eigenaar schuldig is...
bezint eer gij begint,zo heet het spreekwoord,en heel veel mensen moeten dat eens goed in hun oren knopen.
Ik bedoel ook elk willekeurig ras, met name die met dominante karakters, of honden die sterke behoefte hebben aan duidelijkheid in rangorde.
En ik ben het ook zat dat de hond altijd de dupe is. MAar ik ben bang dat dit zo zal blijven zolang mensen niet nadenken of de hond die ze kopen wel echt bij ze past.
En niet alleen denken "wat heeft die hond mij te bieden" maar ook eens denken "heb ik die hond wel te bieden wat hij nodig heeft".
Ook moeten mensen zich afvragen of ze wel eerlijk zijn in de omgang met hun hond. Als ouders hun kleine ettertjes de hond rustig laten tergen, en het dier bijt, moeten ze de hond niet de schuld geven!