Leuke (Kruising) Stoere Pup...??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

woofie

Re: Leuke (Kruising) Stoere Pup...??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 23:18

laat ik nou vandaag met een van mijn staffords bij de dierenarts zijn geweest....ze had een ruw oor en krabde er telkens aan.
het bleek dus dat haar oor zwaar ontstoken was, ze liet rustig toe dat de da in haar oor keek ook al moet ze er behoorlijk pijn aan hebben, geen grom of snauw kwam uit haar bek. De da stond perplex, meestal proberen ze je vingers eraf te bijten bij dit soort onderzoeken zei hij.
Ongelofelijk dat ze er zo rustig onder blijft.....
ook het gedoe nu thuis, met reiniging en oorzalf ondergaat ze gelaten...
echt een schat van een hond die Lilo van mij
trouwens, de bijnaam van staffords is: "the nannydog"

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 00:47

woofie: maar gedrag bij een dierenart ofzo kun je niet vergelijken met het gedrag met kinderen. Dan kunnen honden wel bij de DA lief zijn maar dit zegt niets hoe ze tegen kinderen zijn.
,maar ik ken het ras 'de stafford'en het zijn hele geschikte gezins honden, heel lief

Steff_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 01:38

Waarom nou gelijk weer geen rottweiler ?
Ligt echt niet aan het ras maar aan de opvoeding!!
Zo geldt dat niet alleen bij rottweilers maar dus bij elk hondenras. Jammer dat al snel die vooroordelen naar boven komen.
Tuurlijk moet je ze goed opvoeden, maar dat moet je elke hond. Mijn rottweiler doet geen vlieg kwaad, kleine kinderen geen probleem, katten daar speelt hij lief mee . Een hond wordt niet vals geboren maar vals gemaakt door de mens! Als jij gewoon goed en consequent opvoed heb je er echt geen problemen mee hoor.
Moet je zeggen, mijn kleine West highland terrier is een stuk minder betrouwbaar dan mijn rottweiler dus ras zegt echt helemaal niks

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 02:02

Op de manege hadden we een kruising rottweiler x berner senner of zoiets.
helaas is deze lieve reus (die geen vlieg kwaad deed (alleen inbrekers) overleden aan botkanker.
Ze hadden daarvoor samen met hem een boef die deed ook geen vlieg kwaad.
Dat was de oude dove lieve langzame hond met veel haar.

Nu hebben ze omdat de andere er dus niet meer zijn weer een boef genomen en dat is net z'n geweldig beest.
Z'n blonde over enthousiaste kroeskop.
echt super lief beest.

Verder heeft een vriendin van me een super Rottweiler en hiervoor ook een super lieve rottweiler gehad.
Maar dat ligt weer veel aan de opvoeding en ik zou z'n hond dan niet aanraden als je niet veel hondenervaring hebt.

Zelf hebben we een goldenretriever.
Nou der is geen beest die zoveel van een mens kan pikken als zij.
Mijn broertje heeft haar aardig wat nare speel uurtjes gegeven en nooit heeft ze hem een haar gekrengt!
Ze tilde nog geen lip op.

Als kinderhond zou ik denk ik voor een goldenretriever of labrador gaan,
As ik geen kinderen zou krijgen (voor langere periode zou ik echt voor de rottweiler gaan (mits je de ervaring hebt))

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 02:12

Wij hebben al 15 jaar bouviers( nja mijn ouders dan ) en ik en mijn zusje zijn er van baby af aan mee opgegroeid. mijn nichtjes spelen ermee, kunnen alles ermee doen. ook naar andere honden zijn ze lief, niet dominant ofzo.
1 van de 2 honden die we nu hebben ziet ook 'stoer' uit. hij heeft dan wel iets lange oren en korte staart. de andere heeft lange oren en lange staart. Voor de meeste bouvier liefhebbers is dat raar maar ja. het ziet dan ook niet ' stoer ' uit.
Maar in ieder geval voor kinderen en het hele gezin is een bouvier echt super. Dit ras kan ik je daarvoor echt aanraden

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 02:16

Mr_Mikey schreef:
Zo geldt dat niet alleen bij rottweilers maar dus bij elk hondenras. Jammer dat al snel die vooroordelen naar boven komen.
Tuurlijk moet je ze goed opvoeden, maar dat moet je elke hond. Mijn rottweiler doet geen vlieg kwaad, kleine kinderen geen probleem, katten daar speelt hij lief mee . Een hond wordt niet vals geboren maar vals gemaakt door de mens! Als jij gewoon goed en consequent opvoed heb je er echt geen problemen mee hoor.
Moet je zeggen, mijn kleine West highland terrier is een stuk minder betrouwbaar dan mijn rottweiler dus ras zegt echt helemaal niks

Ik vind dat je grotendeels gelijk hebt hoor.
Maar meestal is de opvoeding van een rattweiler moeilijker als van een goldenretriever.
Tuurlijk kan je een goldenretriever or what ever ook super vals krijgen.
Maar ik denk dat je wel minder risico loopt.
Er zijn inderdaad een hoop leuke goede rottweilers die in verkeerd daglicht komen door hun opvoeding.
De rottweiler van een vriendin van mij is mijn grootste maatje, elke dag als ik daar kom (ook als er niemand is) begroet hij me vrolijk vol enthousiastme alsof hij me weken niet gezien heeft.
Vreemden begint hij nu iets meer te laten zien dat het zijn erf is.
Hij doet niks verkeerd hoor!
Hij laat alleen even weten dat hij er is.

aniekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 10:27

op mijn manege zijn er puppys en de moeder iss labrador rottweiler en vader ook zoiets geloof ik. ze zijn nu 2 weken oud en heel schattig. Volgens mij moeten er nog een paar weg.

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 11:05

Paraat schreef:
kimmie261 schreef:
nou,waarom geen rottweiler,super honden,mits goed opgevoed!!

Als gekeken wordt naar absolute aantallen dan blijken Rottweilers en Retrievers (Golden en Labrador) de meeste bijtwonden te veroorzaken.
Samen zijn zij verantwoordelijk voor 35 % van de beten door rashonden.
Als rekening wordt gehouden met de rashondenpopulatie in Nederland dan blijken vooral Rottweilers, Mechelse Herders en Bull Terriërs vaak te bijten.
De Tervuense Herders, American Staffordshire Terriërs en Pit Bull Terriërs bijten ook wat vaker, al komt de precieze hoogte van het relatief risico minder eenduidig uit de gegevens naar voren.

als we dan toch kijken naar de juiste aantallen dan moeten we ook de onderzoeken onder de loep nemen....

gebleken is dat veel mensen gebeten worden tijdens gevechten,als honden pijn hebben,of bij de dierenarts oid..deze bijtwonden tellen allemaal mee in de statistieken...

daarnaast is het zo dat veel mensen die gebeten worden,mensen zijn,die niet veel weten van honden,dus ook de lichaamstaal van een hond niet begrijpen.deze mensen hebben geen verstand van rassen en noemen alles wat bruin zwart is een rottweiler,of wat zwart is een bouvier.
Daarnaast is nog eens gebleken dat in ziekenhuizen mensen op een kaart aan mogen wijzen welke hond er gebeten heeft,daar staan onder de rassen foute namen,dus bv onder de dobermann een rottweiler en onder de colie een herder..deze kaarten kloppen niet,ook vallen kruisingen onder een ras waar ze op lijken (stel je wordt gebeten door een kruising boxer,en iemand zegt stafford,heeft deze weer een streepje achter zijn naam)

daar ik met 6 honden waarvan 2 onder de "gevaarlijke" hondenrassen vallen,me een periode zeer verdiept heb in de materie,valt er gewoon op dat veel bijtwonden voorkomen kunnen worden,en dat heel veel bijtwonden niet eens uit agressie zijn.

zo ben ik ook gruwelijk gebeten door 1 van mijn rottweilers,hij was in gevecht met de kruising teef,mijn vriend trekt de rottweiler weg en ik de teef,rottweiler schiet los en bijt mij,in mijn hand,die beet was bedoeld voor de teef...maar zat wel bij de dokter die natuurlijk vroeg,welke ras mij gebeten had...

plus mijn honden waken hier op het terrein,1 van mijn rottweilers is dan echt boos,als er iemand voor het hek staat,afijn ,komt vertegenwoordiger aan de deur,staat voor het hek,rottweiler gaat gruwelijk tekeer,wat doet ze,steekt ze haar hand over het hek,om hem te aaien...zucht..

ja hap,en naar de dokter...dit wordt er dus bedoeld met dat er veel door mensenlijke fouten gebeurt.

Daarnaast beginnen veel mensen met een hond,zonder zich te verdiepen in zijn history,zo is de rottweiler een waakhond en veedrijvers hond,een argentijn een jachthond op groot wild,dit instinkt zit er dus ingefokt,en gaat er niet uit,omdat ze ineens in nederland wonen,dus je weet dat je met dit soort honden in siuaties terecht kan komen,waarbij je de hond onder zwaar appel moet hebben,en omdat een paar stomme mensen dus deze rassen nemen,voor de stoerheid,of omdat ze zo mooi zijn,en omdat het dan mis gaat,is iedere hond zo...

en helaas ,de argentijn heeft zijn kop tegen,en een boze rottweiler ook..

ik blijf erbij,zeker als je een pup krijgt,JIJ als mens maakt de hond zoals ie is als ie groot is,niet de hond zelf...

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 11:36

Citaat:
gebleken is dat veel mensen gebeten worden tijdens gevechten,als honden pijn hebben,of bij de dierenarts oid..deze bijtwonden tellen allemaal mee in de statistieken...

Tja, als je het zo steld staat mijn vorige Jack inderdaad ook op de lijst van valse hond.
Ik was bij de DA en het beestje was heel erg ziek.
De DA voelde (kneep) in haar buikje.
Ze deed haar pijn en het was HAP naar mij..
Ze had goed vast kan ik je vertellen.

Hobby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 11:42

Kimmy261, ik ben het volledig met je eens. Ik ben absoluut niet tegen bepaalde hondenrassen en vind het persoonlijk belachelijk dat bepaalde rassen een fokverbod hebben en zelfs afgemaakt worden, ongeacht of ze een karaktertest doorstaan.
Bij alle honden maar met name bij bepaalde rassen is het belangrijk dat de eigenaar weet hoe je een hond moet opvoeden en hoe je dominantie de kop moet indrukken. Dan zijn ook rottweilers en Amerikaanse staffords geweldige honden.
Helaas gebeurt het nu nog heel vaak dat onervaren mensen de meest dominante pup uit een nest mee naar huis krijgen.
Tijdens de cursus heb ik een man meegemaakt met een rottweilerpup. Deze man kwam de helft van de tijd niet naar cursus en deed de andere helft amper mee. Bij de vervolgcursus was zijn 'pup' inmiddels 13 maanden en behoorlijk aan het puberen. Zijn eerste vraag was: 'Mijn hond bijt mij, wat moet ik dan eigenlijk doen?'. Dan mag je zo'n man dus leren om een dominante reu van ca. 35 kilo weer op zijn plaats gaan zetten. Door dit soort dingen krijg je dus bijtincidenten die voorkomen hadden kunnen worden met een goede opvoeding.

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 11:47

juist hobby,veel mensen beginnen aan een hond,en willen er eigenlijk niet te veel moeite voor doen,maar willen dan wel graag de grootste en breedste rottweiler naast zich hebben...

en DAT gaat mis,niet die hond,die kan er niets aan doen,dat hij zijn eigen regels mag bepalen,maar hij is wel de "gebeten"hond,want ja,dan is het,zie je wel..WEER die rottweilers..

mensen moeten eens nadenken wat ze nemen,en hun eigen tekortkomingen niet gaan zoeken in een hond,die ze niet weten op te voeden...

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 12:24

Ik weet nog heel goed toen wij voor de tweede keer naar de Argentijnse pup gingen bekijken.
Ik had al angegeven dat wij een rustige hond wilden, die liever onderdanig dan dominant was.
Aangezien wij eerste keus uit het nest hadden mochten wij als eerst kiezen.
Ik heb aan de fokker gevraagt welke hond hij ons aan zou raden.
Hij zei dat in deze 6 weken gebleken was dat we het best konden kiezen tussen de pup met het zwarte halsbandje of het witte halsbandje.
Bij ons stond ook nog een ander jong stel.
De fokker had vanaf de geboorte kaarten bij gehouden met de gewichten en maten van de pups erop.
Dit andere stel ging op de lijst kijken welke hond het zwaarst en grootst was. Want deze hond wilde ze
Tja....

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 12:59

precies,en die voeden ze niet op,beest wordt 70 kilo,mensen hangen er als een vlaggetje aan,en dan is de hond een rothond....

en doordat ie zich niet gedraagd,of gedraagd als een hond die zelf zijn regels mag bepalen,vind iedereen het een pokkebeest,en zo krijgt de hond een rotnaam,gebeurt er dan eens iets,dan is het "zie je wel",terwijl de eigenaren het probleem zijn,niet de hond...

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 13:16

Kim, niemand zegt hier dat er iets mis zou zijn met de rotweiler. Maar het is wel zo dat met met een hond van zo'n ras SNELLER of gemakkelijker de fout in gaat. En de hond is daar ALTIJD van de dupe (en het kindje dat gebeten wordt). Dat moet je niet willen.

Ook al gaan sommige mensen met hun hond naar de cursus, zelfs DAN lukt het vaak nog niet om boven de hond in rang te staan. Omdat ze gewoon niet aanpakken. Ze kunnen het gewoon niet, het zit niet in ze.

Allegra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 13:31

Het is al vaker gezegd, maar dat de staffords onbetrouwbaar zijn met kinderen is absoluut onzin. Als er één ras een leuke gezinshond is is het wel de stafford.Maar, het is wel een terriër. Dus je moet ze goed opvoeden.

Ik wil je wel nog even op je hart drukken dat je als je zo'n soort ras neemt écht een hond met FCI-stamboom moet kopen, en dat je geen kruising moet kopen die maar enigzins op een pit-bull lijkt. Echt, als ze je 'betrappen' word je hond in beslag genomen en zonder pardon afgemaakt. Dat wil je de hond, maar jezelf ook niet aan doen.
Meer info kan je vast vinden op www.kennelclub.nl .
En anders zijn er van de verschillende rassen op google wel sites te vinden.
Hier het adres van het staffordforum www.staffordforum.nl
Daar kan je ook zien dat heel veel mensen met kinderen en gezinnen staffs hebben. In Engeland is de staff zelf de nr 1 gezinshond, dus wat nou gevaarlijk voor kinderen.
Het enige waar je mee op moet passen is idd dat ze kinderen niet omgooien door hun enthousiasme

Over dat bijten, als bij een hond klem in de bek slaat maakt het niks uit of je hond nou goed opgevoed is of niet. Dat heeft gewoon met de structuur van de kaak en die spieren te maken. Die kan de hond zelf niet los krijgen, al zou die het nog zo graag willen.
Je hebt er wel speciale dingen voor die je tussen de kaak kan zetten en hem zo uit het slot kan halen. Soort koevoet zegmaar, maar dan heel anders
Verder komt dat echt maar heel weinig voor.

Wat vind je eigenlijk van een Franse bulldog? Wel klein, maar wel stoer én ze vallen niet onder de pit-bullwet dus je kan ze zonder stamboom kopen, wat ze een stuk goedkoper maakt.

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 13:53

desiree,ik gebruik nu een rottweiler,maar vul in welk "bijtend" ras je wil...

mag ook herder staan,of stafford,blijft ene feit dat veel eigenaren deze dieren niet aan kunnen,en dat daardoor deze honden een potentieel ongeleidt projectiel gaan worden...die een eigen leven leiden,maar altijd wordt er dan gezegd "rothond" terwijl de eigenaar schuldig is...

bezint eer gij begint,zo heet het spreekwoord,en heel veel mensen moeten dat eens goed in hun oren knopen.

lor1_1984

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 14:02

Allegra schreef:
Ik wil je wel nog even op je hart drukken dat je als je zo'n soort ras neemt écht een hond met FCI-stamboom moet kopen, en dat je geen kruising moet kopen die maar enigzins op een pit-bull lijkt.
Echt, als ze je 'betrappen' word je hond in beslag genomen en zonder pardon afgemaakt.
Dat wil je de hond, maar jezelf ook niet aan doen.
Meer info kan je vast vinden op www.kennelclub.nl .
En anders zijn er van de verschillende rassen op google wel sites te vinden.
Hier het adres van het staffordforum www.staffordforum.nl
Daar kan je ook zien dat heel veel mensen met kinderen en gezinnen staffs hebben.
In Engeland is de staff zelf de nr 1 gezinshond, dus wat nou gevaarlijk voor kinderen.
Het enige waar je mee op moet passen is idd dat ze kinderen niet omgooien door hun enthousiasme

Ik ben zelf opgegroeid met een AmStaff en een Pitbull.
Pitbull deed nog geen vlieg kwaad, heeft mij 1x gebeten (correctiebeetje: kaken om mijn "snuit"), maar dat was omdat ze mij nog niet accepteerde als hogere in rang (hond van mijn stiefvader en die woonde toen net bij ons in).
En nu hebben mijn ouders weer een AmStaff, een Rottweiler en een Jack Russel.
Voor de Jack Russel en de Rottweiler moet je uitkijken, die zijn een stuk feller en dominanter over het algemeen.
De AmStaff is erg ziek, maar hij is nooit brommerig ofzo, echt toppie karakter van hem!
Je kunt er bij wijze van spreken een kind bij in de mand leggen.
En als mijn zusje ziek is, is hij ook "ziek":
Dan gaat hij bij mijn zusje op de bank liggen, liefst onder de dekens!

En een hond die onder de pitbullwet valt, word volgens mij pas in beslag genomen als hij (bijt)gevaarlijk wordt ofzo.
Onze Pitbull is 15 jaar geworden (geboren in 1986, overleden in 2001) en we stonden wel geregistreerd als pitbulleigenaar, maar ze hebben haar nooit in beslag genomen.
Beestje liep altijd los, zonder muilkorf en omdat ze tot dan toe niks had gedaan, mocht dat zo blijven.

Steff_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 14:08

daantjuhhh schreef:
Mr_Mikey schreef:

Ik vind dat je grotendeels gelijk hebt hoor.
Maar meestal is de opvoeding van een rattweiler moeilijker als van een goldenretriever.
Tuurlijk kan je een goldenretriever or what ever ook super vals krijgen.
Maar ik denk dat je wel minder risico loopt.
Er zijn inderdaad een hoop leuke goede rottweilers die in verkeerd daglicht komen door hun opvoeding.
De rottweiler van een vriendin van mij is mijn grootste maatje, elke dag als ik daar kom (ook als er niemand is) begroet hij me vrolijk vol enthousiastme alsof hij me weken niet gezien heeft.
Vreemden begint hij nu iets meer te laten zien dat het zijn erf is.
Hij doet niks verkeerd hoor!
Hij laat alleen even weten dat hij er is.

Tuurlijk zal de opvoeding van rottweilers wat moeilijker zijn dan een goldenretriever. Je moet gewoon goed consequent zijn, en dan heb je er gewoon een geweldige hond aan Dat is mijn ervaring tenminste

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 14:52

kimmie261 schreef:
desiree,ik gebruik nu een rottweiler,maar vul in welk "bijtend" ras je wil...

mag ook herder staan,of stafford,blijft ene feit dat veel eigenaren deze dieren niet aan kunnen,en dat daardoor deze honden een potentieel ongeleidt projectiel gaan worden...die een eigen leven leiden,maar altijd wordt er dan gezegd "rothond" terwijl de eigenaar schuldig is...

bezint eer gij begint,zo heet het spreekwoord,en heel veel mensen moeten dat eens goed in hun oren knopen.

Ik bedoel ook elk willekeurig ras, met name die met dominante karakters, of honden die sterke behoefte hebben aan duidelijkheid in rangorde.

En ik ben het ook zat dat de hond altijd de dupe is. MAar ik ben bang dat dit zo zal blijven zolang mensen niet nadenken of de hond die ze kopen wel echt bij ze past.

En niet alleen denken "wat heeft die hond mij te bieden" maar ook eens denken "heb ik die hond wel te bieden wat hij nodig heeft".

Ook moeten mensen zich afvragen of ze wel eerlijk zijn in de omgang met hun hond. Als ouders hun kleine ettertjes de hond rustig laten tergen, en het dier bijt, moeten ze de hond niet de schuld geven!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 14:54

Bull terriers zijn heel lief voor kinderen (ik gebruikte haar ong. als paard toen ik 1 was ) en die zijn ook stoer vink dan .

oxer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 14:56

Dames, ik denk dat er inmiddels genoeg stoere rassen genoemd zijn om een keuze uit te maken, met alle positieve en negatieve kanten van elk ras belicht. Het is echter aan de TS om te bepalen welk ras bij haar en haar situatie past en ik neem aan dat ze zich daar door deskundigen over laat informeren als ze deze kennis niet in huis heeft.
Voor sommige mensen is een rottweiler of een staff de ideale hond, andere mensen kunnen misschien beter een goldenretriever of een labrador kopen en voor sommige mensen is een collie weer perfect, het gaat erom dat je jezelf en je situatie goed bekijkt en daar een passende hond bijzoekt, elk ras heeft typische eigenschappen en binnen elk ras is elke hond weer anders dus bedenk goed wat je van een hond verwacht en wat je die hond te bieden hebt en maak op basis van deze inventarisatie een weloverwogen beslissing dat is de eerste stap op weg naar succes.

Allegra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 14:58

lor1_1984 schreef:
En een hond die onder de pitbullwet valt, word volgens mij pas in beslag genomen als hij (bijt)gevaarlijk wordt ofzo.
Onze Pitbull is 15 jaar geworden (geboren in 1986, overleden in 2001) en we stonden wel geregistreerd als pitbulleigenaar, maar ze hebben haar nooit in beslag genomen.
Beestje liep altijd los, zonder muilkorf en omdat ze tot dan toe niks had gedaan, mocht dat zo blijven.

Het geldt voor honden die na 1993, geloof ik, geboren zijn. Daarvoor werden ze volgens mij idd getest en gesteriliseerd/gecastreerd als ik het goed heb.
Maar nu worden ze echt zomaar afgemaakt.

madelien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 15:43

Allegra schreef:
lor1_1984 schreef:

Het geldt voor honden die na 1993, geloof ik, geboren zijn. Daarvoor werden ze volgens mij idd getest en gesteriliseerd/gecastreerd als ik het goed heb.
Maar nu worden ze echt zomaar afgemaakt.

dit klopt, of je hond nou wel of niet bijt als hij onder de pitt bull wet valt, wordt ie zonder pardon afgemaakt, vals of niet.

squitward

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 22:06

Neem gewoon een chinese naakthond, iedereen kijkt je aan als je er mee over straat loopt. dus het is stoer haha

xDjailo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 22:08

ik ken iemand die heeft pups van een rottweiler x (soort van vosachtig iets) als ik het goed heb.. maar ze zijn echt heel mooi.. weet de prijs wel maar stuur daar maar ff een berichtje voor als je intresse heb..