hoera! mijn kat is krols (+vraagje)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 15:21

hooi schreef:
Als het allemaal
goed
gaat komt er dus eind februari/begin maart een nestje.

Als het allemaal fout is gegaan bedoel je...

xxkimmyxx

Re: hoera! mijn kat is krols (+vraagje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 15:25

heb je het eigelijk wel gevraagd aan je ouders of je een nestje mocht?

nicoleflens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 16:19

het is en blijft niet slim,maar mensen we kunnen hier eeuwig over door discussiren maar iedereen heb zijn eigen standpunt en mening.....en dat is heel logies....iedereen heb zijn eigen idee erover...

kattenoverschot is er en zal verlopig nog wel blijven ook....wij als ''bokkers'' kunnen wel stoppen met nestjes kweken enzovoorts en katten uit het asiel halen maar wat denk je van de rest van de bevolking....???????

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 16:21

Mensen zullen inderdaad niet zomaar stoppen met fokken. Maar mensen moeten wel het besef krijgen dat het zo niet gaat, dat het volslagen onverantwoord is om zo in het wilde weg te gaan fokken.
Dus discussieren is daar alleen maar goed voor.

nicoleflens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 16:29

ja maar dat moet je dan in het algemeen gaan doen en niet alleen hier op bokt....dat heb gewoon simpel weg geen zin....enkel voor de bokt mensen heeft dat zin.....maar de rest van de bevolking heeft het dan niet in de gaten.....en wil het niet in de gaten hebben.....

dan zal je een algemeene site moeten opstarten ervoor en daar gaan verder discussiren.....dan pas heb je een minimale kans dat het overschot minder wordt....op deze manier niet

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 16:32

Deze discussie is een gevolg van een topic, tja, gebeurd wel eens.

Bovendien ga je totaal offtopic.

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 16:33

nicoleflens schreef:
ja maar dat moet je dan in het algemeen gaan doen en niet alleen hier op bokt....dat heb gewoon simpel weg geen zin....enkel voor de bokt mensen heeft dat zin.....maar de rest van de bevolking heeft het dan niet in de gaten.....en wil het niet in de gaten hebben.....

dan zal je een algemeene site moeten opstarten ervoor en daar gaan verder discussiren.....dan pas heb je een minimale kans dat het overschot minder wordt....op deze manier niet

hoe weet jij waar men allemaal praat over verantwoord fokken? wat men er allemaal aan doet? alle beetjes kunnen helpen, als ik hier een verhaal zie staan waar mijn nekharen van overeind gaan reageer ik hier, en zo op meerdere fora.. het probleem is alleen dat idd de meeste mensen niet willen horen wat je te zeggen hebt omdat het ikke wil, ikke wil voor sommige mensen voorop staat, maar laat ze foto"s zien van verwaasloosde dieren, van gedumpte dieren, van overvolle asiels, van walgelijke marktplaats advertenties, dan ineens is het oh zo zielig en zijn sommige mensen zo vreselijk enz enz.. maar dan toch niet beseffen dat ze er op deze manier indirect aan mee werken... jaja het menselijk brein werkt wonderlijk

nicoleflens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 16:41

als je gaat kijken op internet site's zul je weinig site's vinden waar ze dit soort discussies voeren...tuurlijk is het goed om te doen....daar geef ik je groot gelijk in....maar we moeten elkaar niet verwijten naar elkaars hoofd gooien....je moet je eigen mening kunnen zeggen.....ieder heb ze eigen standpunt en helaas is het moeilijk om mensen daar van af te helpen als het een fout standpunt is!!! maar je heb zoveel reclames om geld te sturen voor schermende dier soorten en sow.....maar waarom dan niet voor katten overschot....en ook honden....de asiels zitten propvol....en de meeste asiels zijn vrijwillgerswerk....ik heb respect voor de mensen diejj dat doen....

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 16:51

MMaxje schreef:
hooi schreef:
Als het allemaal
goed
gaat komt er dus eind februari/begin maart een nestje.

Als het allemaal fout is gegaan bedoel je...

Dat dacht ik ook

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 16:54

nicoleflens schreef:

Nicole, je moet toch ergens beginnen? En een sneeuwbal kan een lawine worden (of zoiets ). Als iedereen denkt dat kleine stapjes geen zin hebben gebeurt er niets. En dat geldt voor veel meer dingen dan alleen het kattenoverschot.

Het aloude maar o zo ware cliché 'verbeter de wereld, begin bij jezelf' gaat nog steeds op.

Verder vraag je je af waarom er geen 'reclame' is om het kattenoverschot tegen te gaan. Simpel: dat kost veel geld en zoals je zelf al schrijft werken er voornamelijk vrijwilligers in de asielen. Trouwens, als je oplet zie je elk jaar weer een noodkreet van de asielen op de journaals. Op de Vlaamse tv werd aandacht gevraagd voor de dieren die voor de skivakantie gedumpt worden. Het is dus zeker regelmatig in het nieuws. Of mensen het willen horen is een tweede.

nicoleflens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 17:00

MMaxje schreef:
Deze discussie is een gevolg van een topic, tja, gebeurd wel eens.

Bovendien ga je totaal offtopic.

dan maar lekker offtopic maar dat is mijn mening

nicoleflens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 17:05

ellenlouise schreef:
nicoleflens schreef:

Nicole, je moet toch ergens beginnen? En een sneeuwbal kan een lawine worden (of zoiets ). Als iedereen denkt dat kleine stapjes geen zin hebben gebeurt er niets. En dat geldt voor veel meer dingen dan alleen het kattenoverschot.

Het aloude maar o zo ware cliché 'verbeter de wereld, begin bij jezelf' gaat nog steeds op.

Verder vraag je je af waarom er geen 'reclame' is om het kattenoverschot tegen te gaan. Simpel: dat kost veel geld en zoals je zelf al schrijft werken er voornamelijk vrijwilligers in de asielen. Trouwens, als je oplet zie je elk jaar weer een noodkreet van de asielen op de journaals. Op de Vlaamse tv werd aandacht gevraagd voor de dieren die voor de skivakantie gedumpt worden. Het is dus zeker regelmatig in het nieuws. Of mensen het willen horen is een tweede.

vlaamse reclame's zie ik niet dus vandaar dat ik het waarschijnlijk ook niet weet....
maar wat ik wel vind...is dat de overheid er ooit een keer over geklaagd heeft over de kattenoverschot...ik vind dat zij de gene zijn die de bevolking erop moeten aanspreken.....en ik zeg ook dat deze discussie wel goed is maar we moeten elkaar geen verwijten naar het hoofd gooien....ieder heb zijn eigen mening en standpunt (helaas soms de verkeerde)

ik vind niet dat vrijwilligers de mensen zijn die erop aan gewezen worden om de bevolking te vertellen van het kattenoverschot....zij kunnen dit natuurlijk wel melden bij de overheid....maar de overheid is de aangewezen ''personen'' die de bevolking moet duidelijk maken dat het zo niet verder kan.

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 17:08

Maar als je zo graag wilt discussieren om het kattenoverschot aan te pakken, open ff een ander topic, dan doe ik daar wel mee:j

nicoleflens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 17:11

MMaxje schreef:
Maar als je zo graag wilt discussieren om het kattenoverschot aan te pakken, open ff een ander topic, dan doe ik daar wel mee:j

weet niet hoe het moet hihi ben net nieuw!!!

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 17:11

Citaat:
vlaamse reclame's zie ik niet dus vandaar dat ik het waarschijnlijk ook niet weet....
maar wat ik wel vind...is dat de overheid er ooit een keer over geklaagd heeft over de kattenoverschot...ik vind dat zij de gene zijn die de bevolking erop moeten aanspreken.....en ik zeg ook dat deze discussie wel goed is maar we moeten elkaar geen verwijten naar het hoofd gooien....ieder heb zijn eigen mening en standpunt (helaas soms de verkeerde)

ik vind niet dat vrijwilligers de mensen zijn die erop aan gewezen worden om de bevolking te vertellen van het kattenoverschot....zij kunnen dit natuurlijk wel melden bij de overheid....maar de overheid is de aangewezen ''personen'' die de bevolking moet duidelijk maken dat het zo niet verder kan.

tuurlijk, de overheid, zou mooi zijn als die eens wat meer gingen doen ja, maar waar is in deze de verantwoordelijkheid van de mensen zelf? lekker makkelijk om de voolichting en het aanpakken ervan op een ander af te schuiven...

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 17:19

nicoleflens schreef:
MMaxje schreef:

weet niet hoe het moet hihi ben net nieuw!!!

Sorry, had ik niet opgelet!

nicoleflens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 17:25

nee tuurlijk niet de mens moet het ook zelf doen tuurlijk....maar ja wie doet dat tegenwoordig als ze geen voorlichting meer krijgen erover.....en wat de gevolgen er van zijn....

Kimbers

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 17:26

krolsheid duurt geloof ik 3 tot 5 dagen. Zwagerschap duurt 63 dagen.

Kimbers

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 17:27

soms trouwens ook langer...7 tot 9 dagen...het verschilt nogal :p

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 17:30

Het had helemaal niet moeten gebeuren, jammer.
maarja wssn is het al te laat.

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 17:32

nicoleflens schreef:
[maar wat ik wel vind...is dat de overheid er ooit een keer over geklaagd heeft over de kattenoverschot...ik vind dat zij de gene zijn die de bevolking erop moeten aanspreken.....
[/quote]

Hoezo de overheid? Mensen kunnen toch gewoon voor zichzelf nadenken?

En geloof me, de overheid zul je niet snel horen. Als het uit de hand loopt dan zullen zwerfdieren worden gevangen en afgemaakt. Iets wat ze in NL nog steeds proberen te voorkomen.

Wel zo fijn als we ingrijpen vanuit de overheid kunnen voorkomen nietwaar?

nicoleflens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 17:40

ja dat zeker.....maja mensen denken niet meer voor zichzelf dat is het probleem....

nicoleflens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 17:42

we moeten toch met ze alle een oplossing kunnen vinden?????????? maar hoe

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 18:39

MMaxje schreef:
Nouska schreef:
Jullie laten het wel allemaal vreselijk dramatisch klinken he?

*knip*

Dus al mag het dom zijn van TS om haar poes zomaar "in het wild" te laten dekken, we moeten hier niet allemaal geaan overdijven met katten AIDS en leukemie en katjes met teveel ledematen ed., Als ik ergens een hekel aan heb is als iets natuurlijks zo "ziekelijk" geportreteerd wordt

Als jij het overdrijven vind, lees ik indirect dat jij het maar een beetje b*llsh*t vind allemaal. Dus tja...

Hoi, ik wil niet al teveel off-topic gaan, maar ik blijf erbij dat er in deze thread erg overdreven wordt (werd). Ik ben tegen het expres fokken met huiskatten, alleen omdat iemand een nestje voor een keer leuk vindt, al onze htk katten zijn dan ook gecastreerd. Wat ik overdreven vind is de indruk die hier gewekt wordt (lees maar eens na) dat de kittens wel automatisch verzwakt of ziek zullen zijn, dat poes zelf een ziekte oploopt of zelfs van karakter zal veranderen(!) ofzo... de meeste mensen laten zichzelf niet eens zo streng controleren op (erfelijke) ziektes als ze aan kinderen gaan beginnen als bij dieren in de regel wel het geval is (stel je voor, bijv. kortzichtige mensen zouden geen kinderen mogen krijgen - in de natuur is kortzichtigheid immers een levensgevaarlijk gebrek). Het zou waarschijnlijk wel beter zijn natuurlijk.

Iedereen die wat te zeggen had heeft het geloof ik wel gezegd, TS heeft ong. 30 keer kunnen lezen dat ze dom bezig is geweest, maar de wereld zul je niet beteren op Bokt, wij zijn maar een groepje die dit allemaal leest - doordrammen dat ze fout zat, dat vind ik dus overdreven. Ze weet het nu wel en kan alle goede raad aannemen of niet. er zijn hier nu al tig van dit soort threads.

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 18:46

ellenlouise schreef:
Hai Nouska. Ik weet niet of het je eigen katten waren en misschien ook erg schuw maar anders was het het overwegen waard geweest om ze binnen te houden tot ze gesteriliseerd konden worden. Maar goed, inmiddels is je missie volbracht

Hoi, dit is een boerderij waar we samen met mijn grootouders wonen, en helaas was/is binnenhouden geen optie, we kunnen nauwelijks controleren wie er allemaal in/uit loopt wat mensen betreft, laat staan katten. Het zijn ook allemaal op 1 na buitenkatten (die het huis niet eens inmogen) en sommige inderdaad schuw. Ik ben nu 21 en als kind kon ik het allemaal al helemaal niet beinvloeden, en de generatie van mijn opa en oma heeft nou eenmaal andere opvattingen over dieren dan de onze - Katten castreren? Hier werden vroeger hooguit de kittens vermoord . Die praktijken hebben wij gestopt, toen restte alleen nog maar de taak van het hele boeltje langzaam aan te kunnen laten castreren.