me hondje werd gedekt....normaale fotos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 17:09

moyra schreef:
Chrystal-gek schreef:
Algemene jaarlijkse check-up dus, dat gebeurt bij iedere hond meestal 1 maal in het jaar als de jaarlijkse inenting geplaatst wordt.
Dat is om te kijken hoe de hond het op dat moment doet, en of er in de nabije toekomst problemen worden verwacht.
Maar dat onderzoek is niet het onderzoek wat nodig is als je wilt weten of je hond geschikt is om mee te fokken.
Dan moet er ook gekeken worden naar eventuele erfelijke aandoeningen, of de hond dat mogelijk kan doorfokken.
Dan gaat het om kansen.

toen wij naar de da zijn geweest voor jaarlijkse enting hebben wij verteld dat we wilde vermeerdere.. en toen heeft de da gezegt dat het geen probleem kon wezen voor ons hondje... maargoed jullie willen me toch niet geloven... ik vind het best zo zo komt er allen maar een grotere discussie..

als je nou gewoon eens leest wat mensen hier schrijven, en je kop niet zo in het zand steekt, wat moeten we van jou geloven dan? dat je bij de da je hondje hebt na laten kijken? oh dat geloof ik best hoor, dat de DA gezegd heeft dat het allemaal prima kon? ook dat geloof ik, helaas zijn er vele dierenartsen die dat roepen.. maar dat maakt het nog niet oke of voldoende, en ik weet dat er nu niks meer aan te doen is, ik hoop toch stiekum dat het hondje niet drachtig is, maar ja is ze dat wel, joepie dan maar.. wat weten jullie van een bevalling? wat doen jullie als er problemen zijn? wat doen jullie wanneer de moederhond overlijd bij de bevalling? en nogmaals wat doe je als er zieke hondjes van komen?

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 17:16

Ik vraag me inderdaad af wie de hondjes elke 2 uur gaat voeden als het teefje het niet wil of kan.

newforster

Re: me hondje werd gedekt....normaale fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 17:26

Gaat dit niet een beetje te ver nu?
Ze weten dat het teefje goed is,het reutje niet het ken gebeuren.
Hun willen 1 keer een nestje en heel bokt.nl is gelijk over haar heen gevallen,gaat dit niet een beetje te ver?
Ze weten dat ze die fout nu hebben gemaakt en volgende keer kijken ze er ook mee uit als ze het evt nog een x gaan doen.

Over het asiel zullen ze heus niet in terecht komen want ik weet zelf uit ervaring om je hond daar zien zitten geen pretje is.
Zelf hadde wij een onwijse leuke hond,die hellaas weg moest omdat die te dominant deed naar onze kleine broertje.Jammer want was onwijse lieve hond maar dominant kan niet in een huis met kinderen.
en omdat niemand hem afwou halen ja voor ze uiterlijk,moest hij naar het asiel.

Zelf nemen we nu 2 kleinere hondjes van hun straks over die wel met kinderen kunnen.en weten dat deze heel goed terecht komen.

maar normaal en niet aanvallend gezegt worden moet bokt.nl nog is leren..als ik zo sommige reacties lees,daarbij bedoel ik dus ook niet iedereen..(voor de mensen die sich aangevalle voele)

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 17:43

newforster schreef:
Over het asiel zullen ze heus niet in terecht komen want ik weet zelf uit ervaring om je hond daar zien zitten geen pretje is.
Zelf hadde wij een onwijse leuke hond,die hellaas weg moest omdat die te dominant deed naar onze kleine broertje.Jammer want was onwijse lieve hond maar dominant kan niet in een huis met kinderen.

Zelf nemen we nu 2 kleinere hondjes van hun straks over die wel met kinderen kunnen.en weten dat deze heel goed terecht komen.

Beste newforster, waar denk je dat al die asieldieren vandaan komen??? Het gros daarvan komt van mensen die leuk een nestje wilden fokken en waarvan de puppies allemaal naar mensen gingen die ze niet meer weg wilden doen.

Je eigen hond is immers ook naar het asiel?

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 17:45

newforster schreef:

Oh...dus jij hebt gewoon belang bij dat die pups geboren worden Ook een toekomstig baasje met honden, ipv een hondenbaasje!

En hoe weet je zo zeker dat die pups met kinderen kunnen? Kunnen jouw kinderen wel met honden??

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 17:52

MMaxje schreef:
newforster schreef:

Oh...dus jij hebt gewoon belang bij dat die pups geboren worden Ook een toekomstig baasje met honden, ipv een hondenbaasje!

En hoe weet je zo zeker dat die pups met kinderen kunnen? Kunnen jouw kinderen wel met honden??

bedoelt newforster niet dat ze twee kleine hondjes uit het asiel halen? of dus idd dat ze twee pupjes van de ts willen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 17:54

newforster schreef:
Gaat dit niet een beetje te ver nu?
Hun willen 1 keer een nestje en heel bokt.nl is gelijk over haar heen gevallen,gaat dit niet een beetje te ver?
Ze weten dat ze die fout nu hebben gemaakt en volgende keer kijken ze er ook mee uit als ze het evt nog een x gaan doen.

Nee dit zijn wijze woorden van iemand die weet waar hij het over heeft.
Ik denk dat de mensen als ik en nog andere op bokt die in de asiels gewerkt hebben of het nog doen weten waar ze over gepraten.De mensen die dagelijks poep en pies ruimen.

De mensen die hun honden in asiels plaatsen weten echt niks van een asiel af ,behalve dat het een makkelijke plaats is om je dier te dumpen als je dat o, zo leuke nestje toch niet kwijt kan.

maar normaal en niet aanvallend gezegt worden moet bokt.nl nog is leren..als ik zo sommige reacties lees,daarbij bedoel ik dus ook niet iedereen..(voor de mensen die sich aangevalle voele)

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 17:57

baroen schreef:

newforster schreef:

Zelf nemen we nu 2 kleinere hondjes
van hun

straks over die wel met kinderen kunnen.en weten dat deze heel goed terecht komen.

bedoelt newforster niet dat ze twee kleine hondjes uit het asiel halen? of dus idd dat ze twee pupjes van de ts willen?

Zie vet gedrukt

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 18:49

Cheveyo schreef:
Cheveyo schreef:
Zou je het echt niet erg vinden als jij door deze ongeteste combi een pup fokt met patella? Je hebt zelf een hond die niet helemaal oke is, daar ga je geen nestje mee doen, maar een pup die het heeft is niet zielig??

?

?
wacht nog steeds op antwoord op mijn bovenstaande reactie..

newforster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 18:56

Onze oude hond,is een alaska mallemut,hun ras staat erom bekend als een dominant ras,en malthezer niet,
het liefst had ik onze oude hond ook nog gehouden maar me moeder heeft die keuze nog steeds gemaakt,want ik had geen problemen met onze oude hond.
Maar omdat hij onze broertje aanviel kon hij gewoon niet langer hier blijven,zelf hadde we voor hem een goed huis gezocht met mensen die lekker dicht bij het bos woonde,of strand maar iedereen nam hem alleen mee voor ze uiterlijk,en dat is wat we wilde verkomen.
Daarom is hij naar het asiel gebracht en die zoeken nu mensen voor hem die hem niet kopen voor ze uiterlijk.Daarom is die keuze gemaakt.

De keuze om 2 kleintjes van hun over te nemen,doen we omdat dat ras bekend staat als een lief ras voor kinderen en niet dominant.
zelf ken ik die hondjes en hebben een lief karakter en daar komt het dus ook goed mee.
MMaxje schreef:
newforster schreef:

Ja hoor we kunnen goed met honden omgaan,we zijn er zelfs mee opgegroeit we hebben nog een teefje van 14 jaar hier lopen.
We behandelen ze liefe vol,maar een dominate hond wat boven de mens staat en zelf martin gauws hem binnen een week terug brengt en al zegt hier kunnen we niks mee,moest die dus weg.
baroen schreef:
MMaxje schreef:
newforster schreef:

We nemen nu voorlopig 2 van de ts,en zien we 1/2 leuke in het asiel dan gaan we er ook zeker kijken.

Majax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 18:57

Wauw al 4 pagina's verspild en er word de hele tijd zo ongeveer hetzelfde gezegd.

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 19:11

newforster schreef:

Nee, dat weet ze niet.
Dat is nu juist een van de problemen.
Om te weten of de hond geschikt is om mee te fokken heb je meer nodig dan de feiten of de teef en de reu op het moment van de dekking gezond zijn.
Maar dat heb ik net ook al uitgelegd, erfelijke aandoeningen doorvererven enzo.
En fokken is niet alleen risico's uitsluiten voor de teef, maar juist ook voor de eventuele pups.

Ennuh, als ze het eventueel nog een keer gaan doen?!?!?!!
Oh, en waarom zou een dominante hond niet in een huis kunnen leven met kinderen?
Opvoeding is o zo belangrijk!!!
En als dat bij de vorige hond blijkbaar zo fout is gegaan, waarom zal dat nu dan wel gaan lukken? En dan zelfs met 2 tegelijkertijd, terwijl de eerdere poging nog maar 1 hond betrof...

newforster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 19:14

Chrystal-gek schreef:
newforster schreef:

Nee, dat weet ze niet.
Om te weten of de hond geschikt is om mee te fokken heb je meer nodig dan de feiten of de teef en de reu op het moment van de dekking gezond zijn.
En fokken is niet alleen risico's uitsluiten voor de teef, maar juist ook voor de eventuele pups.

Oh, en waarom zou een dominante hond niet in een huis kunnen leven met kinderen?
En als dat bij de vorige hond blijkbaar zo fout is gegaan, waarom zal dat nu dan wel gaan lukken? En dan zelfs met 2 tegelijkertijd, terwijl de eerdere poging nog maar 1 hond betrof...

Lees dat het ras er al om bekend stond en zelfs martin gauws hem niks mee kon!

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 19:19

Een ras is niet dominant, de hond opzich is dominant of niet.
En hoe je dat in banen leidt, is aan jou, niet aan de hond.
Het lag dus niet aan de hond dat hij uiteindelijk in het asiel is beland, het lag aan jullie en jullie opvoeding die jullie de hond hebben gegeven.
Neem tenminste aan dat jullie de hond als pup hebben gekregen, als dat niet zo is, verandert dat de zaak, maar dan had je dat vast wel vermeld.
En MG zegt al helemaal niks.

En dan 2 pups ineens... oh oh oh .
Dan een hond die er blijkbaar nog steeds loopt en die wonder boven wonder niet in het asiel is beland en dan eventueel nog 1 of 2 honden, maar dit keer herplaatsers wat dan meestal hondjes zijn met een verleden en waar wat verstand van honden juist zo belangrijk is...

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 19:20

Citaat:
Lees dat het ras er al om bekend stond en zelfs martin gauws hem niks mee kon!

ach ach ach, er staan idd bazen om bekend die het verkeerde ras uitkiezen, daarom zit hij nu in het asiel, en dan nu twee pupjes nemen? tegelijkertijd? echt super verstandig..
[/quote]

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 19:23

en welk ras was dat dan wel niet??

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 19:33

MMaxje schreef:

een Alaska Mallemut nog wel wanneer men de rasnaam nog niet eens kan schrijven , kan ik me voorstellen dat ze ook niet zo goed met het ras om kunnen gaan

xSemmiex

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 19:36

Leuke foto's hoor

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 19:40

Chrystal-gek schreef:
newforster schreef:

Nee, dat weet ze niet.

wij gaan het niet nog en keer doen hoor.... dus waar maken jullie je druk over ?

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 19:47

Citaat:
wij gaan het niet nog en keer doen hoor.... dus waar maken jullie je druk over ?

ik begrijp uit deze dooddoener dat je niet gaat reageren op enkele vragen die gesteld zijn?

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 19:56

Cheveyo schreef:
Zou je het echt niet erg vinden als jij door deze ongeteste combi een pup fokt met patella? Je hebt zelf een hond die niet helemaal oke is, daar ga je geen nestje mee doen, maar een pup die het heeft is niet zielig??
?
?

wacht nog steeds op antwoord op mijn bovenstaande reactie..

geen antwoord? of is dat een gewetensgevoel inmiddels

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 20:09

baroen schreef:
MMaxje schreef:

een Alaska Mallemut nog wel wanneer men de rasnaam nog niet eens kan schrijven , kan ik me voorstellen dat ze ook niet zo goed met het ras om kunnen gaan

maar goed, Moyra denkt dus dat jij 2 pups ( ) van haar wilt, terwijl je daar zelf nog niet uitbent??

Ohoh, wat heb ik een medelijden met alle honden uit dit topic

moyra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 20:18

ogog ze hebben het hier zo slecht ze zien dur ook zo slecht uit... en ik ben niet tot antwoorden verplicht... ik denk helemaal niet dat zei 2 pups van mij wil.... jullie kennen onze afspraken niet... maar goed ken wel veel zieligere hondjes die snachts buiten slapen en die op koekjes moeten leven de hele dag... mijn honden zijn onwijs zielig hoor ze zien dur ook zo zielig uit he op alle fotos in andere topics

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 20:21

je hoeft niet te antwoorden, maar een beetje duidelijkheid zal wel fijn zijn

moyra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 20:25

trouwens ik snap dit eigenlijk allemaal niet ik ben goed voor me honden maar de gene die de honden echt naar het asiel brengen kunnen lekker gaan en staan waar ze willen maar mensen die echt een hart voor dier heeft die kijken ze aan als mishandelaar