moyra schreef:Chrystal-gek schreef:Algemene jaarlijkse check-up dus, dat gebeurt bij iedere hond meestal 1 maal in het jaar als de jaarlijkse inenting geplaatst wordt.
Dat is om te kijken hoe de hond het op dat moment doet, en of er in de nabije toekomst problemen worden verwacht.
Maar dat onderzoek is niet het onderzoek wat nodig is als je wilt weten of je hond geschikt is om mee te fokken.
Dan moet er ook gekeken worden naar eventuele erfelijke aandoeningen, of de hond dat mogelijk kan doorfokken.
Dan gaat het om kansen.
toen wij naar de da zijn geweest voor jaarlijkse enting hebben wij verteld dat we wilde vermeerdere.. en toen heeft de da gezegt dat het geen probleem kon wezen voor ons hondje... maargoed jullie willen me toch niet geloven... ik vind het best zo zo komt er allen maar een grotere discussie..
als je nou gewoon eens leest wat mensen hier schrijven, en je kop niet zo in het zand steekt, wat moeten we van jou geloven dan? dat je bij de da je hondje hebt na laten kijken? oh dat geloof ik best hoor, dat de DA gezegd heeft dat het allemaal prima kon? ook dat geloof ik, helaas zijn er vele dierenartsen die dat roepen.. maar dat maakt het nog niet oke of voldoende, en ik weet dat er nu niks meer aan te doen is, ik hoop toch stiekum dat het hondje niet drachtig is, maar ja is ze dat wel, joepie dan maar.. wat weten jullie van een bevalling? wat doen jullie als er problemen zijn? wat doen jullie wanneer de moederhond overlijd bij de bevalling? en nogmaals wat doe je als er zieke hondjes van komen?