Hond van 8 tot 5 alleen, wel of niet doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 21:55

gabyfedde schreef:
Bij ons krijgt iemand waar de hond alleen komt te zitten niet eens een pup mee.
Je hebt echt mensen die denken dat je een pup van 7 tot 12 alleen kan laten, hem dan heel kort (5 minuten hoogstens) in je lunchpauze uit kan laten en dan weer alleen laten tot je om 6 uur thuis bent...

Ik vind 3 uur alleen thuis echt het maximum. Het gaat er niet eens om dat de buren er wel/geen last van hebben, het gaat om het welzijn van het dier.

ik vind dat dat wel een beetje verschild in welke sitatie je zit.
Onze honden hebben bijvoorbeeld eten, speeltjes, kluif, drinken en het hele huis.
Verder kunnen ze met elkaar spelen.
Daarbij wonen we op een boerderij en zijn ze een groot deel van de dag veel buiten aan t spelen en ravotten.
Ze vinden het niet eens zo erg om eens een x met z'n 2 en voor de kachel te dromen..

beantsje

Re: Hond van 8 tot 5 alleen, wel of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 23:03

Bonny schreef:
Ik vind het eigenlijk zielig voor de hond, waarom neem je dan een hond en hij is ook nog zo jong.

Hallo Bonny, de hond was er al en nu komt de baan er bij!!!

Nou als ik het programma zo lees, vind ik het het proberen waard.
Vergeet niet dat wegdoen heel traumatisch kan zijn voor een hond!

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 08:34

Nou Wendy als ik je programma zie, zie ik het hele probleem niet.....behalve dus als je hond gaat loeien, want dan heb je een probleem!

Gewoon doen en zien waar het schip strandt.....

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 09:15

Het gaat niet om het loeien of het slopen van spullen het gaat er om of het zielig is voor de hond, ik vind het zielig. Ik ken mensen die 5 hele dagen werken en de hond zit in de gang, en dan zeggen dat hij snel bijt dat is gewoon af reageren.plus dat ze in het weekend ook nog vaak weg zijn, ik persoonlijk zou een uitlaatservice zoeken.

Wendy_Komen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-05 09:34

Dank je beantsje en daffodil.
marleen_usar: Ik begrijp je post niet helemaal maal. Je haalt er een voorbeeld bij dat TOTAAL niet van toepassing is hierzo. Dus als je eerst mijn posts goed wil doorlezen en dan nog een keer zou willen reageren.

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 11:52

daantjuhhh schreef:
gabyfedde schreef:
Bij ons krijgt iemand waar de hond alleen komt te zitten niet eens een pup mee.
Je hebt echt mensen die denken dat je een pup van 7 tot 12 alleen kan laten, hem dan heel kort (5 minuten hoogstens) in je lunchpauze uit kan laten en dan weer alleen laten tot je om 6 uur thuis bent...

Ik vind 3 uur alleen thuis echt het maximum. Het gaat er niet eens om dat de buren er wel/geen last van hebben, het gaat om het welzijn van het dier.

ik vind dat dat wel een beetje verschild in welke sitatie je zit.
Onze honden hebben bijvoorbeeld eten, speeltjes, kluif, drinken en het hele huis.
Verder kunnen ze met elkaar spelen.
Daarbij wonen we op een boerderij en zijn ze een groot deel van de dag veel buiten aan t spelen en ravotten.
Ze vinden het niet eens zo erg om eens een x met z'n 2 en voor de kachel te dromen..

Maar bij jullie kunnen ze dus naar buiten. Dat is een groot verschil, op deze manier krijgen ze wel beweging.
Ik bedoelde honden die alleen in huis zitten en dus niet naar buiten kunnen. Deze honden moeten dus de hele dag hun urine ophouden, en zijn later vaak incontinent ivm een blaas waar teveel rek in zit.

Napie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 11:53

Ik voel mij nu wel een mishandelaar van mijn hond als ik de reakties hier lees. Ik laat mijn hond regelmatig een aantal uur alleen. Ik kom 's morgens mijn bed uit, laat hem uit, vertrek om 6:15 uur naar mijn werk en ben om 4 uur weer thuis. Krijg van de hond geen klachten hoor, dit gaat al zo vanaf pup af aan. Als alleen de niet werkers een hond moeten nemen dan zouden er maar verrekt weinig honden in nederland zijn. Ik geloof niet dat zo'n beest echt besef van tijd heeft. Volgens mij heeft mijn hond het helemaal niet zo slecht bij mij

PS een uitlaatservice zou voor mij geen optie zijn. Mijn hond is een wildjager. Stel je voor dat ze zonder hond terug komen. Die verantwoording hou ik liever in eigen hand.

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 18:01

gabyfedde schreef:
Maar bij jullie kunnen ze dus naar buiten. Dat is een groot verschil, op deze manier krijgen ze wel beweging.
Ik bedoelde honden die alleen in huis zitten en dus niet naar buiten kunnen. Deze honden moeten dus de hele dag hun urine ophouden, en zijn later vaak incontinent ivm een blaas waar teveel rek in zit.

ja ze komen idd veel buiten, maar niet als wij niet thuis zijn.
Onze buren hebben namelijk een kennel met husky's en dan gaat mijn kleine jack voor die kennel paraderen net zolang totdat die husky's helemaal gek worden. (dan loopt ze er zo voor langs van na na na na na.. jullie kunnen me toch niet pakken en dan kijkt ze er zelfs ook nog arrogant bij.

Farinca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 22:13

Tuurlijk kan dat niet, zou jij als roedeldier zolang alleen willen zitten?

Farinca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 22:14

daantjuhhh schreef:
Onze buren hebben namelijk een kennel met husky's en dan gaat mijn kleine jack voor die kennel paraderen net zolang totdat die husky's helemaal gek worden. (dan loopt ze er zo voor langs van na na na na na.. jullie kunnen me toch niet pakken en dan kijkt ze er zelfs ook nog arrogant bij.

Totdat ze hem wel een keer te pakken krijgen en de Husky's nananana zeggen

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 22:15

nou mijn rottweiler had niets met andere honden,en heeft zich altijd prima vermaakt....

en hoeveel mensen hebben nu eigelijk een roedel????ik heb er 1,maar denk dat maar heel weinig mensen meer als 2 honden hebben,dus roedeldier???

Farinca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 22:18

kimmie261 schreef:
nou mijn rottweiler had niets met andere honden,en heeft zich altijd prima vermaakt....

en hoeveel mensen hebben nu eigelijk een roedel????ik heb er 1,maar denk dat maar heel weinig mensen meer als 2 honden hebben,dus roedeldier???

Als je een beetje verdiept hebt in de hondenwereld ja de hond is een roedeldier en ik ken juist heel veel mensen die meer dan 1 hond hebben...gelukkig. Een hond die altijd alleen is zal niet beter weten maar dat vind ik dus zielig zeker als een hond ook nog eens zo vreselijk lang alleen zit.

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 22:19

zijn toch wel heel veel honden zielig,en moet ik me verdiepen in honden????

kijk ff in mijn profiel dan...

heb al heel wat jaartjes doggies hoor!!

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 22:20

Farinca schreef:
daantjuhhh schreef:

Nee die zitten achter tralies!!

Farinca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 22:21

kimmie261 schreef:

Ik ken heel veel mensen die al heel wat jaren honden hebben maar dat wil niet zeggen dat ze ook goed bezig zijn Er zijn mensen die net hun 1ste hond hebben en verstandiger zijn dan die zogenaamde hondenkenners met hun jarenlange 'kennis'

En er zijn idd heel veel honden zielig ja.

Denise1984

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 22:22

De hond die ik vroeger had was ook heel zeker 8 a 9 uur per dag alleen thuis. Hij deed zijn behoefte niet in huis maar hij sloopte wel alles wat los en vast zit. Dit hebben wij tijdelijk opegelost met een muilkorf (ja ik weet het klinkt zielig) Eten kon hij dan wel niet maar hij kreeg op vaste tijden zijn eten en daar was hij ook aan gewend.
Na ongeveer 2 weken heb ik eens gekeken of hij zonder muilkorf kon en dat is goed gegaan hij sloopte niet meer.
Ik kon hem ook wel in een gang opsluiten zodat hij niks kon slopen maar ik vond wel dat hij bewegings vrijheid moest hebben. Dus uiteindelijk is het wel goed gekomen.

Farinca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 22:23

daantjuhhh schreef:

Nee die zitten achter tralies!!
[/quote]

Waarom laat jij je hond dan die honden treiteren?

Farinca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 22:24

Denise1984 schreef:
De hond die ik vroeger had was ook heel zeker 8 a 9 uur per dag alleen thuis. Hij deed zijn behoefte niet in huis maar hij sloopte wel alles wat los en vast zit. Dit hebben wij tijdelijk opegelost met een muilkorf (ja ik weet het klinkt zielig) Eten kon hij dan wel niet maar hij kreeg op vaste tijden zijn eten en daar was hij ook aan gewend.
Na ongeveer 2 weken heb ik eens gekeken of hij zonder muilkorf kon en dat is goed gegaan hij sloopte niet meer.
Ik kon hem ook wel in een gang opsluiten zodat hij niks kon slopen maar ik vond wel dat hij bewegings vrijheid moest hebben. Dus uiteindelijk is het wel goed gekomen.

Ongelooflijk zeg...........

ArabStables

Een hond 5 dagen in de week van 09.00 tot 17.00 alleen laten vind ik erg slecht en getuigen van egoisme.
Maar ik lees dat je hem tussen de middag uit kan laten?
Voor je hond ook prettig natuurlijk! Ik zie het probleem dan niet zo.
Ik neem aan dat je niet 5 dagen van 09.00 tot 17.00 uur wegblijft, om hoeveel dagen gaat het precies?

ArabStables

Re:

Denise1984 schreef:

Ik snap dit ook niet. Dit vind ik echt dierenmishandeling. Je hond ging slopen omdat hij aandacht mist en dan doe je hem ook nog een muilkorf om????? Je verdient geen hond!

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 22:27

Farinca schreef:
kimmie261 schreef:

Ik ken heel veel mensen die al heel wat jaren honden hebben maar dat wil niet zeggen dat ze ook goed bezig zijn Er zijn mensen die net hun 1ste hond hebben en verstandiger zijn dan die zogenaamde hondenkenners met hun jarenlange 'kennis'

En er zijn idd heel veel honden zielig ja.

soort van suggestie dat ik niet goed met honden omga...oke dan...hahahahhahahahahaahahahahha

moet even heeeeeel erg lachen!!

Denise1984

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 22:32

hij sloopte als hij alleen al 5 min alleen thuis was.
En de muilkorf is maar 2 weken omgeweest. En toen werkte ik maar 2 dagen in de week dus is ie in totaal 4 keer omgeweest.
Toen ik meer ben gaan werken is de hond naar een vriend van mij gegaan. Omdat ik vond dat de hond beter verdiend dan hele dagen alleen thuis zijn. Dus je kan beter doorvragen dan dat je meteen met zo'n antwoord komt. Nu zou ik zelf ook geen hond meer willen hebben omdat ik daar gewoon de tijd niet voor heb.

ArabStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 22:34

Wat denk je zelf als andere mensen zo je verhaal lezen? Ik ga echt niet doorvragen hoor, wat moet ik vragen? Je geeft mij de informatie die ik nodig heb om mijn stukje te schrijven. Ik lees duidelijk dat de hond aandacht mist en die niet krijgt (ja, een muilkorf krijgt hij om )
Ik kan alleen maar zeggen dat je een goede beslissing gemaakt hebt om de hond naar een vriend te doen, die er hopelijk meer tijd voor heeft!

Denise1984

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 22:48

Ja ik vond gewoon dat hij beter verdiende. Helaas is de hond niet goed terecht gekomen. Hij heeft hem verkocht aan iemand anders en toen ik laatst op de site van het assiel hier aan het kijken bleek dus dat hij nu in het assiel zit. Het liefst had ik hem daar vandaan gehaald maar hij kan niet met kinderen. En ik heb er gewoon niet de tijd voor dus ik hoop dat hij een goede baas krijgt maar dat denk ik niet hoorde van het asiel dat hij er al een jaar zit.

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 22:55

Farinca schreef:

Waarom laat jij je hond dan die honden treiteren?

dat doe ik niet expres.
zoals ik al zei ik moet altijd een oogje op m houden anders gaat hij het doen.
zodra ik hem betrap krijgt hij straf.

die honden worden trouwens ook niet gek van gemenigheid, maar ze staan rechtop tegen de tralies te kwispelen en springen omdat ze willen spelen.
.
Laatst bijgewerkt door daantjuhhh op 16-12-05 23:04, in het totaal 2 keer bewerkt