Paraat schreef:TS: ik vind het echt heel goed van je dat je wat bewustzijn probeert te creeëren onder je medemens wat betreft dierproeven, enige discussies daargelaten.
Algemeen: Denk aan de beesten die zijn gesneuveld voor het fabriceren van het huidige paracetamolletje. Denk aan de paarden die zijn gestorven in tijden van oorlog. Denk aan de ratten die worden verdelgt omdat zij ziektes meedragen. Denk aan de muizenval op stal.
Mens en dier hebben een geschiedenis met elkaar, welke niet zomaar onder woorden kan worden gebracht. Dat het evenwicht is scheefgetrokken binnen de economie, is geen discussiepunt. Maar het zal nooit mogelijk zijn dit evenwicht weer recht te zetten.
Gelukkig kan ieder mens voor zichzelf denken en kiezen voor dierproefvrije make-up, maar noem iemand dan niet meteen hypocriet, als ze er voor kiest vlees te eten. Want hypocriet is helemaal geen adequate uitdrukking, en zal het mijns inziens nooit worden. Er zijn al veel te veel zwart/wit denkers op deze aardkloot
(@het dikgedrukte) Dat is niet waar het is wel mogelijk als iedereen gaat begrijpen hoe die dieren zich voelen en met ze mee leven dan zal het ooit heus wel weer rechtkomen
Slechte instelling bye the way als je zo denkt maar goed(niet aanvallend bedoelt hoor ik wil het alleen zeggen)
en even aan iedereen ik ga hier in dit topic niet in discussie om meerdere redenen