proefdiervrij!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 15:24

Paraat schreef:
TS: ik vind het echt heel goed van je dat je wat bewustzijn probeert te creeëren onder je medemens wat betreft dierproeven, enige discussies daargelaten.

Algemeen: Denk aan de beesten die zijn gesneuveld voor het fabriceren van het huidige paracetamolletje. Denk aan de paarden die zijn gestorven in tijden van oorlog. Denk aan de ratten die worden verdelgt omdat zij ziektes meedragen. Denk aan de muizenval op stal.
Mens en dier hebben een geschiedenis met elkaar, welke niet zomaar onder woorden kan worden gebracht. Dat het evenwicht is scheefgetrokken binnen de economie, is geen discussiepunt. Maar het zal nooit mogelijk zijn dit evenwicht weer recht te zetten.
Gelukkig kan ieder mens voor zichzelf denken en kiezen voor dierproefvrije make-up, maar noem iemand dan niet meteen hypocriet, als ze er voor kiest vlees te eten. Want hypocriet is helemaal geen adequate uitdrukking, en zal het mijns inziens nooit worden. Er zijn al veel te veel zwart/wit denkers op deze aardkloot

(@het dikgedrukte) Dat is niet waar het is wel mogelijk als iedereen gaat begrijpen hoe die dieren zich voelen en met ze mee leven dan zal het ooit heus wel weer rechtkomen

Slechte instelling bye the way als je zo denkt maar goed(niet aanvallend bedoelt hoor ik wil het alleen zeggen)

en even aan iedereen ik ga hier in dit topic niet in discussie om meerdere redenen

joyceje13

Re: proefdiervrij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 20:13

Otje_Merlot: mijn idee was om zoals op deze site staat

http://www.cosmeticagids.nl/client/2/de ... =Cosmetica

mailtjes naar de bedrijven te sturen die niet in de cosmeticagids staan!
je beschuldigd ze niet meteen als je het mailtje van de site hierboven gebruikt, maar dan moeten we het wel met meerdere doen, want anders luisteren ze er toch niet naar.

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 22:25

ok ik zal ook een mail sturen (maar hoe eigelijk ???)

De link doet uht niet

Yabloko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 22:34

Otje_Merlot schreef:

(@het dikgedrukte) Dat is niet waar het is wel mogelijk als iedereen gaat begrijpen hoe die dieren zich voelen en met ze mee leven dan zal het ooit heus wel weer rechtkomen

Slechte instelling bye the way als je zo denkt maar goed(niet aanvallend bedoelt hoor ik wil het alleen zeggen)

en even aan iedereen ik ga hier in dit topic niet in discussie om meerdere redenen

Simpeler gezegd: lang, lang niet iedereen is bereid om bijvoorbeeld veel meer geld voor vlees te gaan betalen. In je economieboeken staat beschreven hoe de markt werkt.
En ook, zolang de mens zijn eigen vlees niet meer jaagt, is het evenwicht mijns inziens zoek. De hele consumptiemaatschappij is funest.

Ik ben dan ook niet pessimistisch, maar realistisch.

joyceje13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 23:20

Jeany

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 23:45

hoi euhmm t is al weer even geleden en heb wat gemist: gaan we nu actie ondernemen of wat is de bedoeling?

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 10:27

Jah idd ik snap het ook niet meer zo
@Otje_merlot de ediot knop is je beste vriend

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 10:46

Nevony schreef:
Jah idd ik snap het ook niet meer zo
@Otje_merlot de ediot knop is je beste vriend

sorry volgende keer zal ik er op letten(ik dacht dat je hem maar één keer kon gebruiken dus bij elke mail heb ik de edit knop ook één gebruikt maar ja volgende keer zo vaak mogelijk

...

Citaat:
Simpeler gezegd:
lang, lang niet iedereen is bereid om bijvoorbeeld veel meer geld voor vlees te gaan betalen

. In je economieboeken staat beschreven hoe de markt werkt.
En ook, zolang de mens zijn eigen vlees niet meer jaagt, is het evenwicht mijns inziens zoek. De hele consumptiemaatschappij is funest.

Ik ben dan ook niet pessimistisch, maar realistisch.

Dat zeg ik ook niet maar iedereen kan helpen op een eigen manier :
de een door vegetarie's te worden
de ander door weer hele andere dingen dus over een aantal jaar (en dan bedoel ik daar een aantal HONDERD jaar(waarschijnlijk)) is het evenwicht wel weer recht te krijgen ,, zo denk ik.Ik denk zelfs dat de natuur (over duizenden jaren waarschijnlijk pas maar ach) de wereld weer over zal nemen dus dat ook het evenwicht weer recht wordt (over een hele lange tijd dat is niet uitgeloten) maar elk beetje helpt

Waar ik aan dacht.Inderdaad ook actie voeren!!!
Laten we allemaal ideen gaan verzinnen en dat dan in een lijstje zetten:
1. Mail sturen naar fabrieken die dierproefen gebruiken met de vraag:
Gebruiken jullie dierproefen?
2. ...
3. ...
4. ...
5. ...
6. ...
7. ...
8. ...
9. ...
10. ...

ik heb wel een idee waarschijnlijk een beetje onmogelijk maar als we allerlei mensen uit de buurt mee kunnnen krijgen waarschijnlijk niet.

idee:

Laten we zoeken waar ergens in het land dierproefen worden gehouden en daar voor dat gebouw dan een opstand tegen het dieren gebruiken voor proefen houden.

misschien kunnen we het op de lijst zetten???

een ander
idee:

laten we allemaal folders maken over wat proefdieren allemaal meemaken (met allerlei zielige verhalen en hele erge foto's) en dat dan bij mensen in de brievenbus stoppen en in de supermarkt uitdelen(moeten we natuurlijk wel vragen of het mag)en mensen dan over te halen om geen producten meer te kopen die op dieren zijn getest .

Ik heb geen ideeen meer maar misschien kunnen we deze twee wel op de lijst zetten.Ik vindt persoonlijk het tweede idee wat uitvoerbaarder zeg maar of we deze op de lijst kunnen zetten.

Bye the way waar moeten we die mail dan naar toe sturen ???
Welk e-mail adres???

Ik heb nu wel heeeel erg vaak de edit knop gebruikt

Citaat:

En ook, zolang de mens zijn eigen vlees niet meer jaagt, is het evenwicht mijns inziens zoek

Ben ik het mee eens

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 13:03

Folders is een goed idee, opstand ofswiets vind ik wel wat minder, want dat doen de mensaen van proefdiervrij ookal, maar dat werkt niet zo super goed, misschien eenj petitie lijst of soiets?

joyceje13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 13:42

folders zijn idd een goed idee maar je moet dan
wel toestemming hebben om ze te mogen
neerleggen of uitdelen. We kunnen ook langs deuren gaan
en vragen om handtekeningen die scannen we dan in
en sturen we op naar de bedrijven die dierproeven gebruiken!

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 15:06

wow wat een goede ideeen allemaal

Citaat:
2. folders maken en uitdelen
3. handtekeningen ophalen,scannen en mailen naar bedrijven(ps. ik heb geen scanner )
4. petitie lijst(wat houdt dat in?)
5. ...
6. ...
7. ...
8. ...
9. ...
10. ...

Welk e-mail adres???

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 15:52

hih petitie lijst is lijst met handtekeningen verzamelen

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 15:55

o oke HIHI dan haal ik hem wel weg is toch hetzelfde als handtekeningen verzamelen

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 15:56

Otje_Merlot schreef:

Citaat:
3. handtekeningen ophalen,scannen en mailen naar bedrijven(ps. ik heb geen scanner )
4. ...
5. ...
6. ...
7. ...
8. ...
9. ...
10. ...

Welk e-mail adres???

joyceje13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 16:07

als je geen scanner hebt kun je het bij vriendinnen ofzo inscannen en de mail adres kunnen we op internet gewoon proberen te zoeken!

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 16:09

Je kunt de lijsten ook opsturen natuurlijk!
Ennum aan wie moet je dan toestemming vragen om flyers etc. te maken en te verspreiden?

joyceje13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 17:00

ik bedoel als je bijv bij een supermarkt gaat uitdelen
dan moet je eerst toestemming hebben van iemand
bij die supermarkt.

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 17:00

joyceje13: ok is goed
Nevony: ik weet niet ik denk dat je ze gewoon mag verspreiden als je dat wilt.

En ik heb al enorm veel zielige foto's van proefdieren gevonden ik zal een site maken en daar die foto's op zetten zodat wij ze allemaal kunnen bekijken en ik denk dat we ze ook over heel bokt kunnen verspreiden via pm en pb enzo hier alvast een paar:

Afbeelding
Afbeelding
Dit zijn twee van de ergste die ik heb gevonden op het laatst deze zijn duidelijk en ga ik dus ook zeker weten in die folders plaatsen.

En nevony: ik ga ook een spreekbeurt erover houden en ze iniedergeval in de school overal neergleggen(als ik toestemming krijg) en zeker weten in de klas terwijl ik mijn spreekbeurt heb gehouden dus iniedergeval al 32 leerlingen en een meester die een folder krijgen

ik heb bye the way ook een hele zielige dan kunnen we posters maken met die foto :

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Colorado op 07-01-06 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 17:01

joyceje13 schreef:
ik bedoel als je bijv bij een supermarkt gaat uitdelen
dan moet je eerst toestemming hebben van iemand
bij die supermarkt.

ja dat wel maar dan kunnen we dat toch gewoon vragen aan die supermarkt eigenaar of aan wie we het ook moeten vragen

wat ook:

Citaat:
over heel bokt kunnen verspreiden via pm en pb enzo

ik denk dat we dat ook wel moeten vragen maar goed en iniedergeval in ons profiel de zieligste foto's plaatsen (en informatie natuurlijk )

joyceje13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 17:04

Otje_Merlot: poeh ik was net aan het eten toen ik de foto's zag het komt me bijna weer naar boven! dit is echt zoooo zielig!
goed idee om via bokt te pm-en enzo. Ik zou dan wel ff
erbij zetten dat kunnen schokkende beelden zijn!
anders hebben we dadelijk EHBO mensen!

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 17:11

HIHI sorry ik denk dat je volgende keer maar beter kan gaan kijken voor het eten of een tijd na ik vondt het ook vreselijk om die foto's op te zoeken maar het is voor een goed doel en als je het al vreselijk vindt om te zien moet je eens indenken hoe die diertjes zich voelen dus tjah ik blijf doorzoeken en ook pm-en met deze foto's laten we met zijn allen één vaste PM maken en dat naar zoveel mogelijk bokkers sturen maar denk je wel in dat je berichten terug kan krijgen van mensen die het zielig vinden maar ook goed (kan ik me niet goed indenken maar wel goed om je zo in te stellen enne ik schrijf het ff erbij op de lijst:

Citaat:
Otje_Merlot schreef:

Quote:
4. pb-s sturen naar bokkers met schokkende plaatjes en informatie.
5. profiel met plaatjes en informatie van en over proefdieren
6. verhaal verzinnen met als hoofdpersoon een proefdier(klein verhaaltje)
7. ...
8. ...
9. ...
10. ...

Welk e-mail adres???

nog meer ideeen?

en kijk even op nummer 6 ik heb er iets bij verzonnen ( PS. ik denk dat dat dan wel de moeilijkste wordt)

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 17:26

Ik wil wel iets van een verhaaltje verzinnen hoor! Dat vind ik nog leuk ook. Maar misschien moet je niet die zielige foto's verspreiden over pm, of alleen de niet schokkende, want ik heb nou niet zo nu slaap ik een paar weken niet, maar als jonge kinderen ze dan krijgen dan hebben ze misschien nachtmerries ofso, het is natuurlijk ook een nachtmerrie maar als je heel jong ebnt dan wil je daar misschien niet zo mee geconfronteerd worden

THHIRZA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 17:29

Otje_Merlot schreef:
joyceje13: ok is goed
Nevony: ik weet niet ik denk dat je ze gewoon mag verspreiden als je dat wilt.

En ik heb al enorm veel zielige foto's van proefdieren gevonden ik zal een site maken en daar die foto's op zetten zodat wij ze allemaal kunnen bekijken en ik denk dat we ze ook over heel bokt kunnen verspreiden via pm en pb enzo hier alvast een paar:

Afbeelding
Afbeelding
Dit zijn twee van de ergste die ik heb gevonden op het laatst deze zijn duidelijk en ga ik dus ook zeker weten in die folders plaatsen.

En nevony: ik ga ook een spreekbeurt erover houden en ze iniedergeval in de school overal neergleggen(als ik toestemming krijg) en zeker weten in de klas terwijl ik mijn spreekbeurt heb gehouden dus iniedergeval al 32 leerlingen en een meester die een folder krijgen

ik heb bye the way ook een hele zielige dan kunnen we posters maken met die foto :

Afbeelding

zo te triest voor woorden gewoon dat die beesies zijn gewoon uit gevrongen in aller lij rotzooi

is die laatste nou dood?

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 17:32

ik ga nu even weg ik antwoord vanmiddag kjeej?

joyceje13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 17:35

ik heb nog een idee!
als iemand een verhaaltje maakt kunnen we die met
een paar foto's doorsturen via email naar iedereen op msn!