hoe terrier in het gareel krijgen???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 16:20

Ja, misschien is zo'n shockband ook wel wat ja

Ik ken Ché, de hond van TS en geloof me: dat beest drijft je echt COMPLEET tot waanzin!!

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 21:25

Als dat beest je echt tot waanzin drijgt, vraag ik me af waarom ze er nu pas mee komt?
Ben wel benieuwd of ze kiest voor een gedragstherapeut of een shockband, want dat laatste vind ik wel heel erg ver gaan.

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 21:43

zo shockband is helemaal niets dat het bestaat vind ik al belagelijk
Zeer concecuent(of hoe je het dan ook schrijft) zijn!

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 21:59

zeker geen shocken e.d gebruiken, daar worden ze nog banger van. Misschien heeft hij verlatingsangst en wil hij constant de aandacht vragen om zeker te zijn oje er nog bent. Negeren kan helpen, maar dit wordt lastig als hij het al zo lang doet. Een echt goede cursus volgen en hem leren dat hij zich ook best kan vermaken met andere dingen..;

appie_rulez

Re: hoe terrier in het gareel krijgen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-05 05:50

het leuke aan dit hele topic vindt ik toch wel dat sommige mensen reacties neerzetten die nergens over gaan...

jullie hebben dan vaak met zo'n reactie wel gelijk, ware het dat ik dit vanaf het begin af aan deed...

maar sommige dingen, zijn we als laatste redmiddel gaan gebruiken.
dit doen we echt niet van het begin af aan...
en wat betreft de juiste correctie met een slipketting en de juiste maat van de slipketting... die zit hem als gegoten, zeker niet te groot!!
en de eerdere reactie van (??? ben haar naam ff kwijt???)
een correctie waarbij hij terug naast je vloog, dat heeft bij meneer dus ook geen effect...

en wat betreft het uitlaten...(wie zegt dan wij om 6 uur eten???)
wij eten over het algemeen echt niet voor 21.00 uur...
en deze tijden houden wij niet al aan vanaf pup, als pup ging hij naar buiten zodra hij wakker werd of als hij net gegeten had... zelf 2x per nacht ging ik mijn bed uit om hem uit te laten

maar degene die hier precies weten wat wij verkeerd doen en hoe het wel moet... jullie zijn vrij om eens langs te komen en het met eigen ogen te bekijken

en de reactie waarin stond waarom ik er zo laat pas mee kom????
bokt is nou eenmaal niet mijn enige hulpmiddel, na bijna alles te hebben geprobeerd met hem, dacht ik... zal het eens op bokt zetten en kijken of zij nog tips of adviezen hebben...
of misschien mensen met een soortgelijke ''probleem''hond

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 09:58

appie_rulez schreef:
en wat betreft het uitlaten...(wie zegt dan wij om 6 uur eten???)
wij eten over het algemeen echt niet voor 21.00 uur...
en deze tijden houden wij niet al aan vanaf pup, als pup ging hij naar buiten zodra hij wakker werd of als hij net gegeten had... zelf 2x per nacht ging ik mijn bed uit om hem uit te laten

maar degene die hier precies weten wat wij verkeerd doen en hoe het wel moet... jullie zijn vrij om eens langs te komen en het met eigen ogen te bekijken

Sorry, ik wilde je niet aanvallen. Ik ging er eigenlijk gewoon vanuit (ook misschien omdat je een kindje hebt) dat je, net als de meeste mensen, rond die tijd eet.
Verder, wij hebben ook een 'probleemhond' . We hebben haar (Dobermann) als volwassen hond gekregen en ze kan dus niet alleen zijn. Helaas was ons dit niet verteld, ze zou juist de ideale gezinshond zijn.
Zodra ze alleen is, zet ze het op een blaffen. De buren vonden dat niet zo leuk (logisch) en ik kon zo snel geen oplossing vinden. Ik had ook niet verwacht tegen dit probleem aan te lopen, daarom hadden we haar uitgezocht, omdat ze de ideale gezinshond, zonder problemen was.
Dus toen hebben we haar een anti-blafband omgedaan. Dit hielp wel, maar ze is slim. Ze probeert 'm toch steeds uit en dan gaat in no time de batterij leeg (en die zijn best duur).
Nu zijn we verhuisd en heeft niemand meer last van haar geblaf, dus de blafband gebruiken we ook niet meer. Ik ben er persoonlijk ook geen voorstander van. Maar ik kan me voorstellen dat je helemaal kriegel word van zo'n hond en je weet niet waarom hij het doet.

Weet je zeker dat de hond geen pijn heeft? Mijn broer had ook een hond, die de hele dag peipte. Later bleek dat hij HD had. Gewoon pijn dus.

Nogmaals, het was niet als aanval bedoeld. Maar ik vind wel dat je toch hoort te weten (een beetje basiskennis voor iedereen die een hond heeft) dat een hond niet alleen maar rijdt om het seksuele, maar ook om zijn dominantie te tonen.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 20:33

appie_rulez schreef:
en de eerdere reactie van (??? ben haar naam ff kwijt???)
een correctie waarbij hij terug naast je vloog, dat heeft bij meneer dus ook geen effect...

heb ik ook soms met die van mij dat ik hem een paar keer zo moet terugtrekken maar als je hem dan een trap onder zijn kont verkoopt garandeer ik je dat hij wel luistert

ik geloof je best dat jij geen foute dingen doet hoor want de mijne is ook niet zo makkelijk en lief als hij eruitziet

appie_rulez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-05 20:44

was ook niet als aanval opgevat hoor Diablo

en wat betreft het laatste stukje van mij, dit is ook niet als aanval bedoeld... maar meer voor de mensen die denken een goeie oplossing te hebben om het zelf eens te komen proberen... baat het niet dan schaadt het niet
wie weet is er inderdaad wel iemand van jullie die dé oplossing heeft en mij en ché daarmee enorm kan helpen...

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 21:25

Wat me net te binnen schoot...Trainen jullie met hem (kan zijn dat ik erover heen gelezen heb). Het kan namelijk ook goed zijn dat het hondje zicht verveelt, geestelijk gezien.
Vergelijk het eens met bijvoorbeeld een Border Collie. Als je daar niets mee doet, worden ze ook enorm vervelend en gefrustreerd. Misschien is dit bij jullie hondje ook het geval.

Ga lekker gehoorzaamheid of behendigheid trainen, of misschien een jachtcursus, ik denk dat jullie hondje daar gigantisch van opknapt!

Wat voor speelgoed heeft hij? Mijn hond heeft een bal waar je brokjes in kan doen. Als de bal rolt rollen er af en toe brokjes uit. Hier kan hij heel lang mee bezig blijven, en houdt hem op een positieve manier bezig.

halibut

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 00:18

Uhm, ik weet niet hoor, maar je vraagt toch zeker om onze hulp? En dan krijgen we commentaar dat we toch niet weten hoe het echt is en maar betweters zijn? (zo vat ik het iig op)
Deze hond is om een reden zo, en dat zal toch echt wel liggen aan zijn leefsituatie. Sommige honden zijn moeilijker dan anderen, maar met moeilijker vind ik dat onder andere bedoelt wordt dat ze een leefsituatie die ze niet ligt, niet accepteren. Een makkelijke hond past zich aan en vindt het wel goed. Dus ben je hier om jouw aanpak te verdedigen of te veranderen?

Biepmiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 08:56

Ik zou ook sommige dragdrag niet zo lang aanzien dat is in feite accepteren. Als hij op een verjaardag uren lang een andere hond kan onder drukken waarom nam ne dan bijvoorbeeld geen bench mee en zett ehm hem daar desnoods in de schuur in de bench of in de gang? als hij buiten pies van andere honden op likt waarom ben je hem dan jiet voor? neem zijn favo. speeltje mee en leidt hem af als hij alleen maar naar een piesplekje kijkt....Kan je heel vaak gebuiken.

En hoe heb je hem dat slopen in huis afgeleerd? bench gebruikt?

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 15:05

Hallo TS?