Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
oxborn schreef:Desiree: Als ik van tevoren zou weten dat mijn hond niet te vertrouwen is met kleine kinderen, dan zou ik het niet wagen nee.
Bij mijn hond heb ik zijn reactie al wel gezien bij mijn kleine neefjes van nu bijna 2 en 3. Ik zou het met hem niet aandurven bij de kleine straks, niet op zijn terein.
Mijn stabij gaat best wel goed bij kleine kinderen en gromt alleen maar als het hem niet zint en gaat dan zelf weg, dat vind ik minder eng als dat ik gezien heb dat een hond al probeerde te grauwen.
En mijn stabij wordt oud, valt zomaar de kat aan terwijl er niets aan de hand is.
Ik vind dit best wel eng straks met die kleine, maar omdt ik weet hoe hij met mijn neefjes omgaat, durf ik het wel aan, al zou ik hem nooit en te nimmer alleen laten met een kind.
Dat zou ik met geen 1 hond doen hoor, maar als hij wel wat zou doen, dan is het voor hem toch ook echt einde verhaal.
Maar nogmaals al sik van tevoren zeker weet dat een hond niet te vertrouwen is met kinderen zou ik het er niet op durven gokken.
Karl66 schreef:Als mensen om wat voor reden dan afstand van hun dieren willen doen, dan lijkt mij dat altijd nog beter dan dat ze met tegenzin door die mensen gehouden moeten worden.
)
Quellian schreef:Ik heb een piskat
Rosita schreef:Als je fulltime werkt zijn 2 katten leuker.....
samantha23 schreef:Geen van mijn katten past trouwens bij mijn interieur.
Chrystal-gek schreef:Voor wie? De kat of de eigenaar?
Katten zijn solitaire dieren, geen roedeldieren.
Ze kunnen (al dan niet altijd) wel met elkaar overweg, maar zonder een maatje redden ze het ook prima.
Rosita schreef:Als je fulltime werkt zijn 2 katten leuker.....
Karl66 schreef:Wel knap dat zoveel mensen hier hun toekomstig leven zo goed kunnen voorspellen
Percy schreef:Dat je niet aan dieren (honden) moet beginnen als je een kinderwens hebt vind ik nonsens. Neem je een volwassen hond in huis dan weet je van te voren of die wel of niet met kinderen overweg kan en met een pup heb je dat geheel en al zelf in de hand.
Mijn pup kwam rond de jaarwisseling bij ons wonen en in maart ontdekte ik dat ik zwanger was omdat ik verrekte misselijk werd tijdens de puppycursusIk heb hem met veel kinderen in contact gebracht en hem (inmiddels een jaar oud) direct bij de baby betrokken. Hij heeft meteen kennis gemaakt en in het begin gaf ik hem uitgebreid aandacht als ik de baby op schoot had zodat hij niet jaloers hoefde te zijn. Ik ben hem blijven betrekken bij de baby maar heb de baby nooit aan hem opgedrongen. Als hij mensen wantrouwde ging hij naast de baby zitten en owee als ze te dicht in de buurt kwamen, dan begon hij zachtjes te grommen. De baby hoorde bij zijn roedel en die werd door hem beschermd. Ze heeft leren lopen met zijn hulp door zich aan hem op te trekken en hij liep dan rustig rond zodat ze het bij kon houden. Het was een wereldhond (helaas is hij vorig jaar overleden) maar dat kwam ook omdat we hem van het begin af aan betrokken hebben bij de baby. Dat is echt van essentieel belang en sommige ouders vinden dat eng, jagen de hond weg bij de baby en zorgen er zo, onbewust, voor dat de hond een hekel krijgt aan die indringer waardoor hij minder aandacht krijgt