R.I.P. lieve, lieve dappere Victoria

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vinaba

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 23:00

Desiree schreef:
Als die kattenliefhebbers op hun kat hadden gelet, had zij geen troost nodig gehad want dan was haar duif nog gewoon in leven geweest. En de TS beseft dat heel goed.

Een kattenhouder kan toch niet weten dat haar kat een voliere open kan breken?!
Beetje kort door de bocht.
Ohw, en de buren hadden hun kat buiten lopen, en die was dood gebeten door een hond.
Ja als die man daar zijn hond niet had uitgelaten dan was die kat nog gewoon in leven geweest.

Dat is gewoon zo en niet anders. Die mensen konden dat echt niet overzien.

Lianne007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 23:06

onze katten lopen ook los, en daarom hebben wij ze een adreskoker omgedaan.
als ze overlast veroorzaken kunnen de gedupeerden daarop kijken en zo contact met ons opnemen.
het is nou eenmaal zo dat katten los rondlopen en dat zal nooit veranderen,wat moet er dan wel niet met de zwerfkatten gebeuren? die roven ook hoor,dus het probleem zal er altijd zijn.
wij hebben ook duiven,maar passen het hok zodanig aan dat er geen katten bij kunnen door een stroomlijntje te plaatsen.
aan elk huisdier dat je neemt zitten risico's verbonden,
katten/honden onder auto's
vissen uit vijvers door katten
duiven door katten gepakt
en juist omdat er niet altijd zelf op gelet kan worden,nemen wij "voorzorgsmaatregelingen".

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 23:07

Die voliere staat bij ANDERE mensen in de tuin. En die mensen hebben waarschijnlijk niet om een kat in hun tuin gevraagd. Zeker niet die van andere mensen.

En de hond die de kat doodbeet, daar is de eigenaar van de hond ook schuldig aan, maar het is ook de verantwoordelijkheid van de katteneigenaar; dat is het risico als je je dier los laat en je kijkt er niet naar om.

Lianne, stel dat jullie kat nu een dier molesteert in de tuin van andere mensen en ze nemen contact op met jullie, hoe los je dat dan op?

Lianne007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 23:13

excuses,proberen een oplossing te zoeken,schadevergoeding,
ik zou er zeker wat aan doen,want het is ook vreselijk dat je dier word vermoord door een ander zn kat,maar om hem nou altijd binnen te houden,nee dat lukt niet,het is een dier en het zit in zn instinct,ze mogen hem van mij gerust wegjagen met de waterslang,maar er zijn natuurlijk meerdere katten in de buurt dan de kat die het heeft aangericht

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 23:16

Lianne007 schreef:
ik zou er zeker wat aan doen,want het is ook vreselijk dat je dier word vermoord door een ander zn kat,maar om hem nou altijd binnen te houden,nee dat lukt niet,het is een dier en het zit in zn instinct,ze mogen hem van mij gerust wegjagen met de waterslang,maar er zijn natuurlijk meerdere katten in de buurt dan de kat die het heeft aangericht

zolang het maar niet echt gemeen en pesten wordt meen ik aan Heb ooit eens gehoord dat iemand omdatie een hekel had aan katten een droog sponsje in de mond van een kat had gedaan waardoor die kat dus allemaal wondjes kruigt en de mond heel droog wordt. Vind dat jij het heel netjes op lost Lianne007!

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 23:18

Lianne007 schreef:

dAt is onmogelijk. Katten zullen terugkomen in jouw tuin als ze weten wanneer jij er niet bent. De tuinslang zal geen goede oplossing zijn. Wat dan?

Lianne007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 23:19

nee zolang ze hem maar geen kwaad doen, maar dat zullen normale mensen denk ik ook niet zo gauw doen neem ik aan.
onze kat heeft eens een keer een duif gepakt van de achterbuurman,maar deze vlogen ook vrij rond, dat is een groot risico,maar wij hebben hem wel een nieuwe duif aangeboden.

@desire,en of onze kat als de dood voor water is,en in denk niet gauw dat ze dit zullen vergeten.
er zijn zoveel loslopende katten,je kunt moeilijk honderden mensen verbieden om voor 1 persoon alle katten binnen te houden,
dan lijkt het mij dat diegene ook wat extra maatregelingen neemt,zodat het niet zo gauw weer voorkomt.
daarom een oplossing zoeken

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 23:21

ja, zo'n duif kun je natuurlijk ook neit in je eigen tuin houden. En als die duif dan buiten je eigen terrein iets overkomt, dat is het risico dat je neemt. MAar ik begrijp dus dat jij die mensen die jouw kat (en andere katten) uit hun tuin willen hebben niet helpt? Het enige waar je je druk over maakt is dat jouw kat iets wordt aangedaan. Maar je maakt je niet druk over wat die mensen allemaal nog meer schade van ondervinden van jouw kat.
Want daar zeg je niets over.

Lianne007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 23:27

wat moet ik eraan helpen? de hele dag gaan zitten kijken of de kat er een stap inzet?
als je zelf katten zou hebben dan zou je wel weten waar ik het nu over heb,en je moet even goed lezen wat ik heb getypt,ik maak me niet alleen druk om de kat,maar ook om de mensen die hun dier hebben verloren,en zoek een oplossing,maar om alle katten binnnen te houden is onmogelijk
ik zou zelfs wel de kosten willen vergoeden om het hok helemaal kat vrij te houden.
Laatst bijgewerkt door Lianne007 op 29-11-05 23:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 23:29

Nou, dan ga je je tuin dermate omheinen dat ze er niet uit kunnen, of je draagt een aanzienlijke bijdrage aan de kosten aan de omheining van de tuin van die mensen die jouw kat daar neit willen. Kijk, het is JOUW kat, JOUW keuze. niet die van hen. Snappie?

Lianne007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 23:30

ik zou zelfs wel de kosten willen vergoeden om het hok helemaal kat vrij te houden.,of hun tuin.
maar mn eigen tuin niet nee,er lopen genoeg katten rond en het probleem word er niet minder op.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 23:33

oke.

Lianne007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 23:34

Vinaba

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 07:50

Ik zou die mensen dan het geld voor een nieuwe duif geven, en een anti kattenhok/slot neerplaatsen.

Sees

Re: R.I.P. lieve, lieve dappere Victoria

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 13:21

Desiree, jij hebt echt een grondige hekel aan katten of niet? Je hebt een beetje een gekleurde visie vind ik. Volgens mogen jouw honden meer dan mijn kat.

De TS had van mij als het mijn kat was geweest hem (pijnloos) weg mogen jagen, met tuinslang, met stenen (UITERAARD niet raak gooien) en ik had samen naar een oplossing gezocht en de duif vergoed.

Als jouw hond in mijn tuin poept en achter mijn kat aan gaat Desiré, mag ik dan op hem schieten (zou IK overigens nooit doen maar goed...)?? Een rotweiler heeft alle konijnen van de buren uitgemoord en mijn kat is er toen met eentje gaan slepen, kun je hem dat kwalijk nemen? Nee, maar wie kreeg er slaag? Mijn kat. Dat vind ik dus niet eerlijk. Wij hebben aangeboden om tijgerpoep te strooien etc, wilden de buren dat? Nee die wilden alleen maar zeer pijnlijke oplossingen (stroomdraad, prikkeldraad etc), wat moet je dan?

Als mensen niet tolerant zijn naar elkaar en niet samen naar een oplossing willen zoeken, dan gaat het nooit werken. En even voor de record, ik trap vaker in hondenpoep dan in kattenpoep hoor (en ja dat verschil kun je zien). Overigens denk ik dat je bijna geen bokker kan vinden die zou gaan zeuren als er iemand langsrijdt op een paard en die poept toevallig op je stoep, zou je dan ook je buks gaan halen?

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 13:35

Ik zie het andersom sees. katteneigenaren komen overal mee weg "want je kunt een kat niet opsluiten" en zadelen anderen daarmee met hun kat op.

Ik denk dat volgens katteneigenaren juist katten meer mogen dan honden.

Mijn hond poept niet in jouw tuin, want ik ben geen aso (anders dan jij want jij laat wellicht jouw katten wel poepen in andermans tuin). Dit toont juist weer mijn gelijk aan. Want een hond krijgt kritiek en van een kat moet men het maar gewoon vinden.

Als jouw kat zich verder begeeft op een van de weinige plekken waar honden mogen loslopen, dan neem je het risico dat je kat mogelijk gepakt wordt ja. En dan is de hond doodschieten nogal onredelijk, niet waar?

Vinaba

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 15:34

Ik denk dat hier toch nooit iets uitkomt.
Het is voor altijd een discussie.
Mischien kunnen we er gewoon over ophouden?
Ik ben het dan wellicht begonnen, ik blijf ook staan achter mijn mening.
Maar, ik denk de rest ook en hier krijgen we alleen maar, gezeur mee want, we komen er toch niet uit en iedereen heeft zijn zegje gedaan.

Sees

Re: R.I.P. lieve, lieve dappere Victoria

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 16:24

Nee Desiree mijn katten komen niet eens naar buiten dus die poepen alleen in huis . van mijn katten heeft dus niemand last, hooguit de buurvrouw omdat ze wel eens wat omgooien maar dat doet een kind ook dus...

Ik zou sowieso nooit op een dier schieten, ik vroeg alleen of jij het gerechtvaardigd zou vinden als ik op jouw hond zou schieten als hij in mijn tuin komt, als jij ja volmondig ja zegt dan is de discussie wat mij betreft gesloten.

Als je alles op alles zet om je kat op eigen terein te houden maar de mensen om je heen willen niet meewerken...tja wat dan vraag ik me af?

De TS heeft in mijn ogen heel netjes en goed gehandeld, ik weet niet of ik zo netjes zou zijn geweest, aan de andere kant, al een kat een vogel vangt of een hond een konijn moet je hem dan verrot schoppen?

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:46

Desiree schreef:
Nou, dan ga je je tuin dermate omheinen dat ze er niet uit kunnen, of je draagt een aanzienlijke bijdrage aan de kosten aan de omheining van de tuin van die mensen die jouw kat daar neit willen. Kijk, het is JOUW kat, JOUW keuze. niet die van hen. Snappie?

katten kunnen klimmen/springen hoor, wat wil je hier aan doen, stroom op je tuin zetten?

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 21:42

Ja, pinky. Waarom niet? Het helpt voor honden, paarden, dus waarom niet voor katten?

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 22:06

katten springen er dan denk ik juist 1 x over heen en komen niet meer terug.

Maar lijkt me ook niet echt een fijne tuin met stroomdraad opzich...

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 22:12

Als je een mooi hoog hek maakt, kunnen e er niet overheen springen. Dan moeten ze klimmen. En dan kun je bovenaan een stroomdraadje maken zodat ze zodra ze dat vastpakken een tik op de pootjes krijgen en dan laten ze wel los.

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 22:21

helaas zitten katten niet zo in elkaar, van schrik zullen ze er juis overheen springen en niet meer terug komen, dit lijkt me best wel onmogelijk om te doen.Maar wat je bijv wel kan doen is kattentuigje kopen, en dna wandelen, (moet je ook maar net de tijd voor hebben) en ik heb katten tuigje \niet nodig, Krull loopt me gewoon achterna als een hondje en als hij even afgeleid is roep ik gewoon Andere kat heeft tuigje omdat hij jong is en omdat er dus bij ons een eksterplaag is...

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 22:34

ik moet zeggen dat ik het voor de volle 100% eens ben met desiree...

en ja ,ik ben een hekel aan katten gaan krijgen doordat die rotbeesten onze tuin kompleet volpoepten en piesten,je kon niet eens meer achterin de tuin zitten,...te goor voor woorden,ze sprongen op onze auto vanaf het garage dakje,mss dat jullie het leuk vinden als ik mijn honden snachts laat loslopen,dat deze vanaf een garage dak bovenop jullie auto springen,of hun tanden bijvijlen aan jullei autobanden, enz...

ik vind het ook totaal ongelooflijk dat je een dier hebt die je zonder toezicht buiten durft te zetten,ze zoeken het maar uit,gaat ie dood jammer,teveel katten in nederland dus we halen wel een nieuwe...

als je echt van je dieren houd,maak dan een grote ren..een vriendin heeft haar katten nooit buiten gelaten,en deze dieren talen er niet naar om naar buiten te gaan...

als ze ze buitenlaat, zitten ze aan een lange looplijn gewoon in haar tuin vast,verder ken ik mensen die een schitterende ren hadden gemaakt,met kattenluik naar binnen,petje af voor deze mensen!!

het is natuurlijk TE triest dat mensen hun dieren kwijtraken door andermans dieren,die het maar "gewoon" vinden dat deze dieren dat doen..

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 22:43

zie mijn bericht kimmie261

Is er bij jullie dan een kattenplaag ofzo? Hier heb ik nl nog nooit van gehoord, er zitten bij ons dan ook niet zo heel veel katten...