Bezoek dierenarts 70 euro !!! (alleen kijken)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

carola

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 19:42

Tja, zou jij voor 20 euro je zondagavond inleveren dan?
Heel normaal tarief hoor. En helaas wordt je als DA tegenwoordig ook echt niet meer stinkend rijk. Het is een loeizwaar beroep, waar een enorm lange studie voor staat, dus dat mag dan toch wel betaald worden of niet?
Zo niet, tja, dan moet je geen dieren nemen.

Als je echt rijk wilt worden kan je beter rechten of economie ofzo studeren.

Anoniem

Re: Bezoek dierenarts 70 euro !!! (alleen kijken)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 19:46

Citaat:

Of je wordt gewoon beroeps crimineel. In Nederland kan dat best

Maar even ontopic.
Mensen willen het liefste voor een duppie op de eerste rij zitten. Dat hou je altijd. Toch vind ik het jammer dat ze gaan zeuren om geld als het om de gezondheid van je dieren gaat. Je hebt immers zelf gekozen om dieren te nemen, dan heb je ook gekozen voor de eventuele kosten voor een dierenarts.

Als je dan toch gaat klagen over prijzen, ga naar de AH en ga daar zeuren. Die naaien je al jaren. Want nu kunnen ze prijzen verlagen maar nog steeds dikke winst maken.
Als je daar klaagt, dan klaag je terecht.

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 19:48

Toch hebben de meeste medici niks te klagen. Ik ken er toevallig gewoon een aantal heel goed. Enkele dierenartsen (dus ik wéét dat er geen schulden zijn etc) en mijn schoonpapa (in spé) is huisarts. En het is wel hard werken, maar dat is schoonmaken ook .

Idd een self-made man kan nog veeeeel meer verdienen. Ken er persoonlijk 1. Heeft een bouwbedrijf op gezet......heeft een heleboel renpaarden als hobby een huis in Spanje, allerlei uitgaansgelegenheden....puur hobby!!! Die nullen passen niet eens op je machine .

Zelfde geldt bij m'n opa en oma, maar die hebben het weer deels uit erfenissen, dus dat zegt ook niks.

Jammer dat het niet kan Ellebel!! Denk dat het bij HA vanuit de verzekeringen geregeld is ofzo.

Maar al met al denk ik toch dat je houding tov je arts (welke dan ook) deels ook met je verstandhouding te maken heeft. Onze is geweldig, dus ik vind het niet erg om te betalen. Hij speelt met de katten en neemt alle tijd. Echt een geweldige vent. Onze oude (bij m'n ouders) zag ze echt als nummer en het was een soort lopende band werk . Daar zie je toch minder graag je geld naar toe verdwijnen.

loeder

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 22:42

carola schreef:

tja, als of daar geen nadelen aanzitten.... een advocaat bijvoorbeeld maakt ook onwijs veel uren!!
op één of ander manier heb ik altijd de behoefte om overal nuances in aan te brengen ....
ik ben de eerste die naar een DA rent hoor(moet er juist van weerhouden worden), al moest ik het 3 dubbele betalen!!.. natuurlijk heb ik dat over voor mijn beesten! maar dat neemt niet weg dat het soms gewoon VEEL geld is, en dat ik soms denk: Auw..!!
Mijn cavia had laatst een maagdraaïng, had duidelijk pijn... natuurlijk ga ik hem geen onnodig pijnlaten lijden... maar het was zaterdag: 60 euro!! tja... best een dure cavia zeg maar . ach ja..op dat moment maakte me het niets uit!!

ik heb veel respect voor mensen die op on-christelijke tijden werken of dag en nacht oproepbaar zijn. Ik vind ook dat het logisch is dat men dan meer betaald moet krijgen.!! de nuance: je kiest er wel zelf voor!!
als je DA wilt worden, weet je dat je in de toekomst weekend-, avond-, en nachtdiensten zult hebben! dat geldt ook bijvoorbeeld voor mensen in de zorg! Ik heb zelf in psychiatrie gewerkt, met regelmaat had ik een weekenddienst en kon dan bijvoorbeeld niet bij een feestje zijn. erg vervelend... maargoed...!
Ik heb nu een van 'van-9-tot-5-baan', en ben er blij mee! ik kan niet zo goed omgaan met die onregelmatigheid!! maargoed dat er mensen zijn die het wel kunnen/willen. en maargoed dat er mensen zijn die DA willen worden...de opleiding aankunnen én er vanuit ideologie en liefde voor dieren voor kiezen de nadelen te aanvaarden!! ben ik ERG blij mee!!

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 20:07

Wij hadden ook zon dierenarts vroeger, alleen voor een bezoekje al 100 euro En nu hebben we een super DA, heel aardig is hij!

Bonny

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 20:10

loeder schreef:
carola schreef:

tja, als of daar geen nadelen aanzitten.... een advocaat bijvoorbeeld maakt ook onwijs veel uren!!
op één of ander manier heb ik altijd de behoefte om overal nuances in aan te brengen ....
ik ben de eerste die naar een DA rent hoor(moet er juist van weerhouden worden), al moest ik het 3 dubbele betalen!!.. natuurlijk heb ik dat over voor mijn beesten! maar dat neemt niet weg dat het soms gewoon VEEL geld is, en dat ik soms denk: Auw..!!
Mijn cavia had laatst een maagdraaïng, had duidelijk pijn... natuurlijk ga ik hem geen onnodig pijnlaten lijden... maar het was zaterdag: 60 euro!! tja... best een dure cavia zeg maar . ach ja..op dat moment maakte me het niets uit!!

ik heb veel respect voor mensen die op on-christelijke tijden werken of dag en nacht oproepbaar zijn. Ik vind ook dat het logisch is dat men dan meer betaald moet krijgen.!! de nuance: je kiest er wel zelf voor!!
als je DA wilt worden, weet je dat je in de toekomst weekend-, avond-, en nachtdiensten zult hebben! dat geldt ook bijvoorbeeld voor mensen in de zorg! Ik heb zelf in psychiatrie gewerkt, met regelmaat had ik een weekenddienst en kon dan bijvoorbeeld niet bij een feestje zijn. erg vervelend... maargoed...!
Ik heb nu een van 'van-9-tot-5-baan', en ben er blij mee! ik kan niet zo goed omgaan met die onregelmatigheid!! maargoed dat er mensen zijn die het wel kunnen/willen. en maargoed dat er mensen zijn die DA willen worden...de opleiding aankunnen én er vanuit ideologie en liefde voor dieren voor kiezen de nadelen te aanvaarden!! ben ik ERG blij mee!!

Dat had mijn tante met haar hamster, pff gewoon 100 euro betalen voor een operatie en dat de dierenarts zelf weet dat de hamster het gewoon niet gaat redden, die DA heeft mijn tante gewoon overgehaald. De hamster is na de operatie dus overleden. Onze dierenarts die we nu hebben is heel erg anders, die zegt het gewoon eerlijk dat de hamster het niet gaat redden...

loeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 21:24

nou, mijn cavia was ook niet te redden hoor en de dierenarts was daar juist wel duidelijk over.... dus ik ging zonder kokki naar huis...

Rinoa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 21:50

Ik vind het wel een zware studie. Verschilt misschien dat ik in België zit? Staat wel bekend als een van de zwaarste academische studies dus ik vind best dat daar wat tegenover mag staan
Enne...als je niet tevreden bent met je da zoek je toch gewoon een andere? Zie het hele probleem hier niet zo. Als je beesten maar beter worden lijkt mij...

trickbull

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 22:06

pfff duur

LBLGypsyCobs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 22:10

Tja het probleem hier is dat we 1 dierenkliniek hebben en nog een dierenarts die bang is voor paarden en ratten als ongedierte ziet.

Dus veel keus heb ik niet, ik vind wel dat de artsen in die kliniek zijn veranderd over de jaren.
Eerst waren ze altijd heel realistisch als ik met een rat kwam die 'op' was, maar nu blijven ze injecties geven om ze weer een paar dagen op te peppen, terwijl ik al weet dat het uitstel van executie is.

wyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 22:40

dat een dierenarts duur ik ben ik het deels met jullie eens. je moet niet vergeten dat een dierenarts ook belasting moet betalen net als wij. ook moet je niet vergeten dat ze spullen moeten aanschaffen wat behoorlijk duur is zoals rontgen apparatuur etc. vaak worden ze nog bijgeschoold (lijkt mij tenminste wel als je up to date wilt blijven) en wat denk je van de ruimte die ze moeten huren of kopen weet ik veel. kost ook wat.
de meeste dierenartsen hebben al een behoorlijke schuld door hun opleiding en moeten nog jaren betalen voordat dat afgelost is. dat het weekend tarief duurder is lijkt me ook logisch. als ik in het weekend werk krijg ik ook meer betaald.
laatst moest me dochter naar de orthodontist. was 5 min. binnen geweest. ze moest alleen voor controle. krijg je de rekening gewoon thuis (moet je daarna naar het cz brengen maar krijg maar een gedeelte vergoed) kost ook 35 euro. dus zo gek doen die dierenartsen het dan niet naar mijn mening.
mijn dierenarts is een kei. moest een keer op zondag middag met spoed komen want mijn veulen had een dik achterbeen en kon er niet meer op lopen (shetlandveulen van 3 mnd) hij had zijn been gebroken en moest in worden geslapen. hij had waarschijnlijk een trap gekregen van zijn moeder of van het paard dat er ook bij stond. ik heb de ogen uit me kop gejankt en de dierenarts is nog een hele tijd bij me gebleven. het koste me uiteindelijk maar 50 euro. ook al had het me meer gekost had het me ook niks kunnen schelen hoor dat beest moest gewoon geholpen worden.
nu ligt mijn kat bij de dierenarts (dezelfde) is eergister avond aangereden en heeft op 4 plaatsen haar bekken gebroken. ik heb geen flauw idee wat ik uiteindelijk kwijt zal zijn en het boeid me ook niet egt als het beestje maar beter word. ze mag pas naar huis als hij heeft gezien dat ze kan poepen en plassen. plassen kan ze en heeft nog controle over haar blaas maar poepen heeft ze nog niet gedaan vanaf gistermorgen. de dierenarts verwend ze tot en met en is wel hoopvol dat het goed komt. hij is geen type dat maar blijft aanmodderen en hij zegt waar het op staat. sommigen vinden hem een stugge klojo maar ik vind het een gouden man met het hart op de juiste plaats

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 21:39

Ik heb net een DA rekening betaald vanwege mijn paard die zonodig op een dinsdag avond even een slokdarmverstopping moest krijgen:

78 euro!

Overigens krijgt hij altijd slokdarmverstoppingen na 6 uur...dit was al de 2e keer (in 6 jaar..valt nog mee dus )

LBLGypsyCobs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 21:43

Dat vind ik op zich nog meevallen voor een consult 's avonds.

Ik had gewoon een keer een afspraak overdag voor m'n pony.
DA is 5 minuten geweest en heeft me Imaverol gegeven voor de ringworm.
Alleen het 'consult' was al ruim € 60.- en dan nog es de Imaverol erbij en daarvoor rekende hij 'iets' meer dan de ruitersportzaak doet.

MissJapke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 19:53

ik vind het ook verschrikkelijk duur!
maarja..
wat doe je eraan?

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 19:57

Dierenarts is altijd al erg duur .. !!

Coconut

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 15:56

Tjaah..ons konijn ook, had een gezwel aan zijn buik en moet ge-opereerd worden. Het konijn kon wel dezelfde dag weer naar huis..Koste 100,- niet normaal :s