Jong katje gedumpt..meegenomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Branca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 18:31

Degene die 'm wilde heeft afgezegd... dus...

Branca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 18:48

Liefst zo snel mogelijk..word een beetje gek van Branca..die loopt de hele dag achter dat beestje aan, nerveus, happerig enz.

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 18:52

Oh oh oh... dat ik dit nu weer moet zien zeg
Is die Maxje niet iets??
Als je echt niemand kan vinden (wat zeg ik nu weer ) wil ik wel een balletje opgooien woensdag als vriendlief thuis is...
Maar liever hoop ik dat hij bij een ander terrecht kan. Heb een kat met ernstige hartruis (Bruto) die niet tegen stress kan en ook niet tegen andere dieren in huis...
Kan het beestje alleen uit mijn koppie krijgen

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 18:57

Ik moest helaas afzeggen...vriendlief zag het niet zo zitten, hij vind 2 katten echt genoeg...

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 19:03

Ik wil toch maar weer even beginnen met de melding dat wit niet perse betekent dat een kat doof is. Ook niet als er 1 oog blauw is (de zgn. Odd eyed white) en ook niet als beide ogen blauw zijn. Dat komt wel voor maar lang niet zoveel als men denkt.

Goed. Verder moet ik even kijken. Het is een raskat. Dat het een raskat is wil overigens niet zeggen dat mensen hem dan niet aan de straat zetten.

Het is geen pers volgens mij. of het moet er een zijn van een wel heel oude stempel . Die heb ik namelijk zelf gefokt. Zijn type doet me erg aan de Turkse angora denken. Ik zal eens kijken of ik daar wat meer over kan vinden.

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 19:04

Branca, eet het katje zelfstandig? Is ze zindelijk? Poes of Kater? Vertel even iets meer aub...

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 19:06

Afbeelding
grote broer of zus.

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 19:13

Afbeelding
amber kleur ogig TA

Ik ben er vrij zeker van aan het worden dat het een Turkse is.

Overigens zijn dit bijzonder geweldige katten. Ooit wil ik er nog wel eens een hebben maar met nu al vijf katten is het wel even goed

Branca

Re: Jong katje gedumpt..meegenomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 19:50

Moniek,
Katje eet zelf. Gaf wel flesje, maar kauwt ze wat op. Beetje drinken kan ze wel. Is dus een poes.
Ze is zindelijk.. gaat meteen op bakje. Ze miauwt als ze gaat kakken hahaha
Zee vind de hond leuk..de kat is inmiddels niet meer eng. Als je ze vast hebt, wil ze niet weg..knuffel de knuffel. Super! Heeft wel aandacht nodig!

Wb turkse angora...
Had een fokker gemaild: Ik denk alleen dat het hier geen Turk betreft. De afwijkingen qua type zijn te groot en de beharing te lang
(zie foto van onze witte kittens). Ik denk eerder aan een kruising met bv. een pers of ander half langharig ras.

Ook het feit dat ze doof is wijst niet in de richting van een Turkse Angora omdat deze als enige ras ter wereld
2 soorten van het 'wit' genen met zich meedragen (S en W gen). Dat betekend dat Turkse Angora's van oorsprong ook
in het wit voorkwamen in de vroegere natuur, terwijl het wit bij veel andere rassen er door fokkers ingefokt is.

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 20:44

De angora's kunnen ook korter en langer behaard zijn.

Uiteraard zou een kruising ook kunnen natuurlijk maar ik blijf erbij dat ie dan evengoed nog het meest naar een Turk neigt.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 22:15

Ben het toch niet helemaal eens met dat Turkse.... Ik heb (maar hij zit nog ergens in een verhuisdoos) een aantal foto's van mijn eigen Chinchilla-pers kitten en die had preciés hetzelfde koppie toen én dezelfde kleur vacht (later is er wat grijs aan de haarpunten gekomen).

Deze is nog wel heel jong, dus is het lastig om te zien wat het gaat worden. Als ik de moed heb, dan zal ik nog wel even kijken of ik die foto's kan vinden.

StalDoorstap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 00:42

Branca schreef:
Hahaha die Natas!
Ik ben bezig met een bokker.
Gisteren 'm meegenomen naar stal, in mijn vest. Ze vind alles leuk..en NIET bang, ongelooflijk. En ZO rustig.
Nu thuis ziet ze de hond aankomen..supergroot.. gaat ze knorren en wil ze die aandacht van de hond. Ziet ie de kat..oei, ff oppassen..grootmaken dan maar! Hahahahahahah

Geweldig!
Wordt vast nog moeilijk afscheid nemen voor je en de hond!

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 07:07

Netje schreef:
Ben het toch niet helemaal eens met dat Turkse.... Ik heb (maar hij zit nog ergens in een verhuisdoos) een aantal foto's van mijn eigen Chinchilla-pers kitten en die had preciés hetzelfde koppie toen én dezelfde kleur vacht (later is er wat grijs aan de haarpunten gekomen).

Deze is nog wel heel jong, dus is het lastig om te zien wat het gaat worden. Als ik de moed heb, dan zal ik nog wel even kijken of ik die foto's kan vinden.

Ik ben heel benieuwd naar de babyfoto's van die chinchilla dan want dat is een ras dat mijn moeder zo'n 20 jaar gefokt heeft. En als die geboren worden hebben die toch echt al zwarte randjes om de oogjes heen. En die zie ik hier niet terugkomen evenals de puntjes aan het eind van de haren. Bij geboorte dus al. Ik heb er nogal wat ter wereld gebracht namelijk .

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 10:22

Waar woon je precies?

*EDIT* ik heb het al opgezocht.

Stel je nog eisen aan de nieuwe eigenaar?

Neverhere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 11:38

Ik heb het een paar dagen geleden al eens aangeboden maar zal het nog eens doen. Ze mag bij ons komen. Als de afstand een probleem is kunnen we elkaar misschien ergens halverwege treffen.
Eén van onze andere katten is ook doof. Ze kunnen hier wel naar buiten maar komen dan op de veranda/anex kattenren waar allerlei klim- en speelatributen voor hen zijn gebouwd.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 13:26

Pfff wordt inderdaad steeds moeilijker ...
Beestje gaat wennen he, kent de woonkamer nu. De hond rent er hele dag achteraan (ook lastig..) en de kat zoekt m meer op.
Maar! Neemt ook veel tijd in beslag en zorg. Ben er eigenlijk hele dag mee bezig.

Maar ben aan het mailen met iemand. Die heeft een gezin en een andere kat.
Mijn gevoel en de 'eisen' moeten goed zijn... Niet zozeer of men 'm meteen komt halen of moet overleggen of veel of weinig katten/dieren enz..

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 13:49

Branca schreef:
Mijn gevoel en de 'eisen' moeten goed zijn... Niet zozeer of men 'm meteen komt halen of moet overleggen of veel of weinig katten/dieren enz..

Ik denk dat je het over mijn pb hebt....
Het is echt niet zo dat ik hem nu meteen wil komen halen omdat jij er vanaf moet.
Dat was meer omdat ik bang ben dat ik er nóg meer voor val en jij een berichtje schrijft dat ze al een nieuw huisje gevonden heeft.
Ik ben een persoon die als een blok kan vallen voor een dier.
Ik vind alle dieren lief, leuk en aardig, maar soms zit er één tussen waar ik verliefd op word.
Dat was bij mijn paard ook en heel eerlijk bij deze kitten ook.
Maar jíj moet een goed gevoel krijgen bij haar nieuwe huis.
Daarom had ik je ook mijn tel. ge-pbt
Ik hoop dat je een huis vindt waar je tevreden over bent...

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 14:00

Waarom vraagt het diertje zoveel tijd dan? Is het onder behandeling of iets dergelijks? Als ik namelijk iets fijn vind van katten dan is het wel dat je er juist weinig aan te doen hebt

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 17:46

Heb je in tussen al een goed tehuis voorgevonden of ben je nog op zoek?
Zoals ik je al, meerdere malen, hebt laten weten, ben ik erg geïnteresseerd in haar.
Ze zou een leuke toevoeging in ons gezin zijn...
Laat in iedergeval even íets weten.

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 21:57

Krabt ze aan dingen in huis?
Mario heeft foto's gezien

_Wieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 22:30

Toevallig... ik heb ook een gedumpt raskatje (halve pers). Het is een lapjeskatje. En ik kom ook uit Nuenen... en de mijne is ook heel jong. Het kwam oorspronkelijk volgens mij uit Eindhoven bij een saunatuin, daar was ze dus gedumpt. Ze was daar het enige kittentje.
Laatst bijgewerkt door _Wieke_ op 01-11-05 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 22:31

Afbeelding dit is haar.

Fritsiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 22:34

Wie kan der nou zo'n mooi beestje langs de weg zetten?

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 22:49

ook een lelijk beestje kan ik niet langs de kant van de weg zetten. HOewel... zijn er wel lelijke beestjes? vooral als ze zo jong zijn....

Neverhere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 22:50

griebels schreef:
Krabt ze aan dingen in huis?
Mario heeft foto's gezien

Tja, 't is nu eenmaal wel een kat hè?
Als ze 5 weken zijn zullen ze dat nog niet doen maar als ze ouder worden vaak wel. Moet je rekening mee houden als je een kat neemt. Sommigen doen het niet, meesten wel.