" Het blijft toch een Herder he "

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Krissis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 23:56

Quellian schreef:
Nou, het is al wel lang geleden hoor

De hond is nu bijna 9 en nog zo gek als een pup. Maar dan wel een pup met een grijze snuit.

Wij hebben de cursussen braaf afgemaakt, maar dat schoot allemaal niet op. Toen iemand bij ons thuis van de vereniging en die zei: 'ik kan je hond wel maken hoe je hem wilt, maar dan zal hij zijn eigen 'ik' en enthousiasme verliezen, dan zal het niet meer de Jesse zijn die je kent'.

Wij hebben dus besloten hem te nemen zoals hij is

Waauw, goed opgelost zeg!! Knap dat je dan met zo'n donder toch doorzet! Onze hond is inmiddels ook 9, maar echt een lamme zak (in de goede zin van het woord!)

Patriesja

Re: " Het blijft toch een Herder he "

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 23:57

daantjuhhh schreef:
Daarom zei ik ook een LIEVE MAKKE.... goldenretriever.
Dus niet vooroordeel, want ik weet dat er daar ook wel mindere tussen zitten.

jah maar iedereen denkt dat ze allemaal lief en mak zijn hahahaha
maar goed....
maar ik weet wat je bedoelt, was ook maar een geintje
Laatst bijgewerkt door Patriesja op 25-10-05 23:59, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 23:57

Die van mijn moeder is ook een ADHD Labrador ja

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 23:58

loeckie schreef:
Waauw, goed opgelost zeg!! Knap dat je dan met zo'n donder toch doorzet! Onze hond is inmiddels ook 9, maar echt een lamme zak (in de goede zin van het woord!)

Ach weet je? Je neemt een dier en je weet gewoon niet vantevoren hoe het karakter zal zijn. Jesse is gewoon een onwijs lieve, vrolijke en brave hond, alleen iets over-enthousiast. Dat nemen we dan maar voor lief

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 23:59

Mooie herder!
Zulke oordelen hebben ze ook over onze hond (Rottweiler) ja die bijten altijd maar ze vergeten erbij te zeggen dat de hond toevallig 30 nietjes in z'n oor heeft gehad en het wel 29 keer heeft toegelaten als vb
Toevallig staan labradors en golden retrievers ook op een aardige bijtplek. Maar dat noemen ze dan een gezinshond

Afbeelding

Krissis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 00:00

ja oke, zo denk jij er over. Wil ik weten hoeveel van die ADHD'ertjes in het asiel zitten omdat mensen ze weg doen en dan liever voor een andere gaan?

Patriesja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 00:00

Quarterh0rse schreef:
Mooie herder!
Zulke oordelen hebben ze ook over onze hond (Rottweiler) ja die bijten altijd maar ze vergeten erbij te zeggen dat de hond toevallig 30 nietjes in z'n oor heeft gehad en het wel 29 keer heeft toegelaten als vb
Toevallig staan labradors en golden retrievers ook op een aardige bijtplek. Maar dat noemen ze dan een gezinshond

http://img274.imageshack.us/img274/6157/15zj.jpg[/img]

jah idd.....
omdat ze zo lief lijken... hangt iedereen maar om de nek en doet de meest idiote dingen met ze... die honden hebben ook een grens ...

Patriesja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 00:01

loeckie schreef:
ja oke, zo denk jij er over. Wil ik weten hoeveel van die ADHD'ertjes in het asiel zitten omdat mensen ze weg doen en dan liever voor een andere gaan?

ik ben juist blij dat mijn lab niet zo'n dikke luie hond is
die van mij is mooi slank, gespierd en heeft een conditie waar ik jaloers op ben

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 00:03

loeckie schreef:

Hihi, ik had het me ook wel anders voorgesteld hoor

Ik was 15 toen we hem kregen en ik had een slome duikelaar voor me met een boerenzakdoek om zijn nek, maar helaas. Mijn moeder heeft weleens de fokker opgebeld om hem terug te brengen, was ie net een half jaar.

Ik heb Jesse opgepakt ben met enorme hakken, in het donker en door de regen naar mijn zus gelopen (15km verderop) met Jesse in mijn armen

Daar was ze zo door ontroerd dat ie niet meer wegging

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 00:04

patries_kjp schreef:
Quarterh0rse schreef:
Mooie herder!

http://img274.imageshack.us/img274/6157/15zj.jpg[/img]

jah idd.....
omdat ze zo lief lijken... hangt iedereen maar om de nek en doet de meest idiote dingen met ze... die honden hebben ook een grens ...

Precies, het blijven dieren.
Onze hond zullen we ook nooit alleen laten met m'n broertje en zusje, gewoon omdat je het nooit weet en aangezien ie in z'n "pubertijd" zit soms behoorlijk kan reageren op iets.
Moet wel zeggen dat het 9 van de 10x duidelijk aan de opvoeding van een hond ligt. Gewoon super consequent zijn. ja is ja en nee is nee.
Laatst bijgewerkt door Quarterh0rse op 26-10-05 00:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Krissis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 00:04

patries_kjp schreef:
loeckie schreef:

ik ben juist blij dat mijn lab niet zo'n dikke luie hond is
die van mij is mooi slank, gespierd en heeft een conditie waar ik jaloers op ben

onze bodreauxdog is ook in vorm!

(rond is ook een vorm!! )

Afbeelding
^hier heeft ze een net (niet afgebakken) chiabatta brood op magische manier laten verdwijnen )

Patriesja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 00:05

mijn hond is toen hij bijna 9 weken oud was bijna verdronken, ik schrok er zo van dat ik m achterna gesprongen ben
alleen was de kade 2½ meter hoog en moest heel 112 gebeld worden ....*schaam...schaam*
maaaaaaar ik heb hem wel kunnen redden

Krissis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 00:07

zag het idd in je profiel, zal lekker charming zijn geweest
Heeft onze boxer ook geflikt... Met volle aanloop (hond denkt: woooow, wat een giga grasveld, ik ren ik ren ik.... plons... Dikke vette vijver bedekt met eendenkroos )

Patriesja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 00:08

jah idd, er groeide hoog gras op de kade, en hij is dol op gras....plons

maar ik was toen onderkoeld, en we kregen beide 3 dagen erna een reactie op een virus....
wat voor een mens gewoon als griepje was...
maar voor mn pup dus bijna fataal...

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 00:10

Ja, het kroosverhaal ken ik ook

En dan een zwarte Lab die verkleed als de Hulk uit de sloot komt

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 00:11

Ik heb hier thuis ook zo'n behoorlijke domme hond lopen die dacht dat ie over kroos kon lopen

Patriesja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 00:14

hahahaha en toch heb ik liever dat ze dan in zo'n vijver vallen, dan in een gracht met megakades....
het water is toch best koud in september om 12 uur ' s nachts .... spreek uit ervaring hahaha

Krissis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 00:16

*sterke verhalen van vroeger*
Pa verteld:
Vroeger hebben we een sint bernard gehad. Die is ook eens van de kade gesprogen. Pa er ook achteraan. Probeer jij maar eens een sint bernard (vacht vol met water!!) aan de kant te krijgen. Hij was bijna verzopen, maarja, zoals het dappere papa's beaamt heeft ie hem gered

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 00:16

Zo dacht mijn pup bij -3 dat ie wel ff kon gaan zwemmen in het kanaal.
Ik gillen joh de buuf komt naar buiten die dacht dat mijn broertje er in lag.
Maar nee het was de pup! (goldenretriever he zwemhond om maar nog verder te gaan in vooroordelen)
Ik heb m aan zijn oren de kant opgetrokken, dat was het enige wat ik kon grijpen, hij ging telkens koppie onder, ja wat wil je met die vrieskou!

Krissis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 00:18

en nu luisterd ie niet meer?

Patriesja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 00:22

jah die van mij ging ook telkens koppie onder, tot ie even onder bleef.....en ik kon er vanaf de kade niet bij ...
wat doe je dan???
je telefoon uit je zak halen (ja slim he ) en heel snel die gracht in jumpen :s
na pup zeg maar op mn borst neergezet....
helemaal bibberen... ow bah als ik er nog aan terug denk....
ik kon me vast houden aan een takje aan de kant.... en dan dus mn voeten afzetten tegen de kant, zodat die hond het water uit was
een vriendin en mn broertje waren mee dus mn broertje rende naar de brandweer (wonen wij tegenover)
en die vriendin was over de zeik omdat ze d8 dat ik doodging
nou na 20 min. kwam politie !!!! (terwijl de brandweer om de hoek is )
sprong er een politieagent bij me in het water.. en wilde mij er eerst uit hebben.... ik zeg dus... jah eerst die pup..... ik ben er niet voor jan banketstaaf ingesprongen
nouw en toen de brandweer mij gered met ladderwagen
en ik kwam boven op de kade, stond half amersfoort daar
allemaal klappen, ik werd de ambulance ingesmeten....
mn temp. was geloof ik ook 31° á 32° .....
jaja en dat op de late zondagavond ...

Krissis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 00:23

tja, je moet toch wat met je vrije tijd LOL

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 00:24

@ loeckie hehehe, als de beste.
Die hond is echt het typische beeld wat mensen hebben van een golden retriever.
Die luistert zelfs naar je zonder je stem te gebruiken..
Als je naar de grond wijst gaat ie al liggen.
En hij verstaat alles wat je zegt.
Als ik zeg, de paarden staan nog buiten ze moeten naar binnen, dan heeft hij het woord buiten gehoord en staat op en gaat springen.

Krissis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 00:27

Leuk! Als ik onze bodreaux dog in z'n oor toeter dat ie mee moet naar buiten, kijkt ie me met droopy ogen aan zovan: Dus?? Wat verlang je van mij??
(daarin tegen... als het woord koekie valt op zolder, staat ie 3 etages lager te druppelen bij z'n mand...)
Hoezo selectief luisteren??

Patriesja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 00:29

hahaha idd
volgens mij heten de meeste honden ook koekie of snoepie
echt op cursus in het begin zei de instructeur ook van... let maar es op als ik dat woord zeg luisteren alle hondjes ineens naar mij...
hij zegt dus koekie en jah hoor ineens alle oortjes naar hem gericht