Boerboel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Re: Boerboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 20:14

siko,dit is de website van de "winner" in a'dam,kan je de dag bekijken waarop jou type honden lopen...

http://www.winnershow.nl/

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 22:37

Kimmie: Bedankt voor de link. Ga 'm meteen bekijken!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 12:20

siko schreef:
Kimmie: Bedankt voor de link. Ga 'm meteen bekijken!

Groep 2 is altijd op zaterdag en aangezien de rassen die zij noemt (behalve de Am.Bull en de Boerboel want die zie je niet op show aangezien die in Ned. niet officieel zijn) tot die rasgroep behoren zal zaterdag de beste dag zijn.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 13:25

ja,daar dacht ik ook al aan,bij de mollosser groep gaan kijken...

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-05 13:53

Dus op de Boerboel en de Amerikaanse Bull hoef ik op de zaterdag niet te rekenen? Ach ja, ga gewoon lekker kijken, eens zien of er nog iets leuks tussenloopt hihi

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 14:02

1 tip,neem genoeg geld mee...ze hebben daar zoooo veel hebbedingetjes....

is een leuke show,erg groot ook...

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-05 14:21

Kimmie, maar ik moet dan wel eerst een leuke hond hebben en DAN PAS de super leuke hebbedingetjes!!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 14:28

ook zonder hond hebben,zijn er leuke hebbedingetjes...echt...geloof me maar....

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-05 15:07

Ben benieuwd! Ik ga dus op de zaterdag daarheen. Zijn er nog meer mensen die die kant uitgaan?

Dus de boerboel en de Am. Bulldog komen dus die dag niet???
Niemand die zijn/haar hond mee wil nemen

Maarre wat ik nog wilde weten, wat verstaan we onder officiele rashonden. De boerboel en de Am. Bulldog schijnen dit dus niet te zijn. Wie kan me vertellen wat dit means?

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 11:19

Mijn moeder doet waarschijnlijk ook met haar hond weer mee op die show ook in groep 2 maar dan een Riezenschnauzer.

Wat vind je eigenlijk van een bordeauxdog? Wij hebben sinds 1,5 maand een pup en vind het echt een geweldige hond.

Afbeelding

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 13:34

siko schreef:
Ben benieuwd! Ik ga dus op de zaterdag daarheen. Zijn er nog meer mensen die die kant uitgaan?

Yep, ik.... hebben een Bull Mastif in de show lopen dus

Citaat:
Dus de boerboel en de Am. Bulldog komen dus die dag niet???
Niemand die zijn/haar hond mee wil nemen

Over het algemeen mag dit niet, maar het wordt soms wel gedaan... nee de Boerboel en de AmBull zijn niet officieel erkent in Nederland.. en mogen dus ook niet op show lopen, ze hebben geen FCI papieren.
Het probleem daarvan is weer... Am.Bulls zijn in de afgelopen jaren nogwel eens in beslag genomen omdat ze in de ogen van de dienstdoende agent/schouwer onder het RAD zouden vallen, sommige zijn weer terug gegaan sommige zijn afgemaakt.....
Dat is het risico..
Het hoeft niet te gebeuren, het kan echter wel gebeuren.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 13:51

En Siko? Hoe was het?
Ben je er al uit wat voor hond je wilt?
Ik was persoonlijk ook erg weg van de Boerboel maar heb, nadat ik me goed heb laten informeren toch voor een Ridgeback gekozen. (waar ik ook al jaren weg van was)
In mijn profiel heb ik foto's van mijn hond. Het zijn ook hele stoere honden maar jij zoekt meer iets dogachtigs geloof ik....

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 13:53

@Cloris: Dan ben ik er zeker weten ook bij! Een Bull Mastif vind ik ook erg mooie en stoere dieren! Persoonlijk vind ik ze wel wat van de boerboel weg hebben, qua uiterlijk.

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 13:59

Lusitano schreef:
En Siko? Hoe was het?
Ben je er al uit wat voor hond je wilt?
Ik was persoonlijk ook erg weg van de Boerboel maar heb, nadat ik me goed heb laten informeren toch voor een Ridgeback gekozen. (waar ik ook al jaren weg van was)
In mijn profiel heb ik foto's van mijn hond. Het zijn ook hele stoere honden maar jij zoekt meer iets dogachtigs geloof ik....

Hoi Lusitano,

Nou, over 1 ding ben ik het met je eens: ik wil echt heel graag iets dogachtigs hebben inderdaad

Ben er nog niet helemaal over uit, je hoort ook zoveel verschillende dingen, zoveel verhalen van mensen en fokkers en je leest zoveel op het internet, dat het bijna onmogelijk is om op een korte termijn een verantwoorde beslissing te maken.

Zo heb ik mijn lijstje naast de boerboel nog even weten aan te vullen met het volgende (probeer zoveel mogelijk informatie in te winnen en bij verschillende fokkers te gaan kijken):

- Bullmastiff
- Amerikaanse bulldog
- Old Englisch dog
- Boerboel

Bordeaux dog vind ik ook erg mooi, alleen dat ze zo kwijlen vind ik wat minder. Tenminste, wil ze nou ook niet allemaal over een kam scheren, maar die Indy van mijn tante... Gatsie, de enige herinneringen daaraan zijn Kwijl

Wat is overigens een Molosserachtige? (Heb er wel al het een en ander over gelezen maar nog nooit echt duidelijke uitleg gehad!)

Groetjes
Kim

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 14:01

wat vind je van een tosa inu?? kijk maar in mijn profiel staat onze tosa. is ook een molloser

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 14:03

Ik ga even je Profiel checken Swoeky!

(By the way: Heb nog nooit van een Tosa Inu gehoord!)

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 14:23

zijn er nog niet zoveel in nederland, is een japanse hond. maar met een super karakter. als je de opvoeding maar goed doet. ze zijn er in veel verschillende maten en kleuren, de een is veel donkerder dan de ander. en een is weer veel groter dan de ander. ook kwijlt de ene wel en de andere niet, we hebben er nu nog 1tje bij en die is veel kleiner en kwijlt helemaal niet

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 14:29

Ik heb je profiel bekeken en hij ziet er wel lief uit.
Klopt het nou dat de Bullmastiff en de Tosa Inu wat op de boerboel (qua uiterlijk) lijken of houdt ik mezelf gewoon voor de gek?

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 15:17

inderdaad wel wat maar zoals ik hierboven al zei: ze zijn zo verschillend allemaal, ik wilde ook altijd wat groots hebben en toen kwam ik de tosa tegen, echt waar kan er niks anders over zeggen dan dat ze een super karakter hebben. en ze zijn waaks wanneer het nodig is. maar visite kan gewoon veilig over de vloer komen

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 15:31

Hihi

Het zou wat worden ja, komt je moeder om op de kleine te passen en dan komt ze niet verder dan de deurmat ... hihi!

Vind de Tosa best een leuke hond om te zien hoor, zou er eerst een in het echt moeten bekijken en zien voordat ik er definitief een oordeel over kan vellen.

Oh die boerboel... ze blijven zo leuk!! Pfff moeilijk moeilijk moeilijk!!!

Hee, maar wat is een mollosser nou precies?? Een boerboel is dat toch ook of zit ik nu alweer fout?

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 15:36

Bijna alle Molossers kwijlen dus vergis je daar niet in, Molosser is de benaming van de Dog-achtige (oude rassen) zoek maar even op op het i-net kan je meer lezen hierover.

Het verschil tussen een BullMastif en een Tosa of een Boerboel is wel behoorlijk hoor, Persoonlijk vind ik een BM trouwens ook wel wat gemoedelijker in de omgang en dan niet zozeer met mensen danwel met andere honden! en dan met name de reuen
Over het algemeen zijn Molossers niet al te makkelijk met andere honden van hun eigen geslacht dus houd daar wel rekening mee, ze zijn ook pas rond 3 jaar volwassen dus eerder kan je het echte karakter niet echt gaan beoordelen van je hond.
Echt 1 advies, ga even bij meerdere mensen kijken en idd die shows zijn geweldig om informatie over het ras te krijgen, tevens zie je ook wel volwassen exemplaren.
Behalve dan van die rassen die geen FCI-papieren hebben.

Te vinden op www.kennelclub.nl trouwens

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 15:38

kimmie261 schreef:
omdat ze voor gezin heel erg lief zijn,super trouw,en zeer wakend over hen,en dat is nu net soms in het extreme toe...

maar ik vind het super dat je ook kijkt naar andere rassen!!(enne...waar zijn die foto's nu van je haar??? )

Kijk eens Kimmie: speciaal voor jou!

(Hoezo offtopic! Maar voor 1 keertje mag het toch?? )

Afbeelding

Zo was het een keer....

En zo is het nu:
Afbeelding

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 15:46

cloris schreef:
Bijna alle Molossers kwijlen dus vergis je daar niet in

Het verschil tussen een BullMastif en een Tosa of een Boerboel is wel behoorlijk hoor, Persoonlijk vind ik een BM trouwens ook wel wat gemoedelijker in de omgang en dan niet zozeer met mensen danwel met andere honden! en dan met name de reuen

Te vinden op www.kennelclub.nl trouwens

@Cloris, dus jij zegt dat je voor een BM beter voor een Reu als teefje kan gaan? Want normaal gesproken zeggen ze toch dat teefjes makkelijker dan reutjes zijn toch?

Bedankt voor de kwijl mededeling hihi....

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 15:53

ik denk dat de BM een stuk vrijer is dan een tosa of boerboel, als ik geen tosa had gehad was ik ook gaan kijken voor een BM, een broholmer vind ik trouwens ook een prachthond

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 16:01

Wat is een Broholmer nou weer

Swoeky, je maakt het me niet gemakkelijk hoor!! Allemaal onbekende hondenrassen gaan nu aan me voorbij... hahaha