Onopvoedbare hond.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

Re: Onopvoedbare hond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 14:51

punt 1:
Zo'n jonge hond, zeker eentje die sloopt, moet je tijdelijk niet meer alleen laten. Zoiezo behoort een hond geen dag lang alleen te zijn, het zijn roedel dieren, dat kán gewoon niet. Ik ken ook zat honden die het wel pikken, maar leuk vinden ze het echt niet. Breng je hond die 2 dagen dan naar een pension ofzo, dat ze de hele dag kan ravotten met andere honden.
punt 2:
1 uur per dag naar buiten is veeeeeeeeelste weinig, probeer wel 3 uur op een dag buiten te zijn, al is het in een tuin
punt 3:
Ga wat doen aan die gehoorzaamheid. Een hond van bijna een jaar moet toch echt wel gewoon komen als je hem roept. Pubertijd is prima, dat hebben ze allemaal, maar komen als je roept MOET, ook voor de veiligheid van de hond
punt 4:
Als je de tijd niet hebt, doe de hond dan 'tijdelijk' weg. Je kan geen hond opvoeden als je de hele dag opschool zit/ moet werken, en savonds geen zin heb om met haar te spelen. Dat kan niet, dat werkt niet, of je moet makkelijk hond hebben, maar dat is deze blijkbaar niet.
punt 5:
geen enkele hond is onopvoedbaar, ze kunnen allemaal luisteren, alleen als jij het niet vanaf pups af aan consequent aanpakt en het dier niet genoeg aandacht geeft maak je het jezelf steeds moeilijk, maar uiteindelijk kan elke hond goed luisteren.

dan las ik ergens nog iets dat ze niet me kleine hondjes kan?
Onzin, als ze te ruw speelt bijten die vanzelf wel van zich af. Tenzij het (niets van honden afwetende) baasje het hondje gaat 'beschermen' natuurlijk, maar dat is een fout in de opvoeding van die honden.

Ik zou bijna zeggen, breng der maar is een weekje hier. Ik weet praktisch wel zeker dat ze hier niet sloopt en vrij snel gewoon luisterd..
Kans is groot dat ze het eenmaal thuis wel weer doet, als jullie niets veranderen.

Dan nog, álle problemen die mensen hebben met hun hond, zijn veroorzaakt door mensen. Een hond wordt niet 'onopvoedbaar' geboren, zo wordt ie bestempeld als mensen niet weten waar ze mee bezig zijn.

Misschien moet je is dat boek lezen, 'de vrouw die naar honden luisterd'. Ik heb hem zelf nog niet eens gelezen, maar als ik zie wat hondeneigenaren die ik ken daarvan geleerd hebben! Dan moet het best wel een goed boek zijn.

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 15:39

lumikki schreef:
Wat is er mis met martin gaus...?? en wat is er mis met een bench,zolang het geen straf is er niks mis mee!!

Ik heb je een pb gestuurd over MG, daar het anders wel erg off-topic gaat worden hier.

En om nog in het kort op de bench terug te komen, in sommige gevallen kan een bench helpen, maar lost het probleem daar niet mee op, dat bedoel ik met verdoezelen.
Daarbij wordt een bench in vele gevallen verkeerd gebruikt, maar dat betekent niet dat hij ook wel goed gebruikt kan worden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 15:54

Bench is een soort slof

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 16:58

KiWiKo schreef:
Bench is een soort slof

Super, dat vind ik echt een supervergelijking

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 18:41

ik houd dus ook niet zo van een bench.. En dat terwijl heel veel mensen er toch voorstander van zijn. Onze hond heeft ook zijn eigen plekje, gewoon een kussen midden in de kamer. Daar kan ie ook zijn rust krijgen en dat is gewoon HAAR plekje.. Hebben we geen bench voor nodig.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 18:44

Totdat ze de boel gaat slopen ja. Dan is een bench een uitkomst...

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 18:56

Behalve als je de bench verkeerd gebruikt en om de verkeerde reden, dan kan het zelfs alleen nog maar meer problemen veroorzaken...

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 18:59

Ik ben het niet met Kiwiko eens.
De bench is een veilig hol voor de hond, waar hij zich terug kan trekken en waar hij niet gestoord wordt.
Dit natuurlijk alleen als je hem goed gebruikt.
Je mag een hond nooit voor straf naar de bench sturen.
Verder ben ik als Labrador eigenaar en liefhebber, nogal geschrokken vande omstandigheden waarin deze hond leeft.
De hond zit de hele dag alleen, en als hij uitgelaten wordt, kan hij zich niet lekker uitleven, maar moet aan de lijn zn rondjes lopen.
Geen wonder dat dat dier gek wordt alleen in huis.
Ik werk ook, en mijn honden zijn ook "alleen" thuis, maar ze zijn wel met meer, en hebben aanspraak aan elkaar. Daarbij zijn ze goed uitgelaten en hebben lekker mogen rennen voor ik aan het werk ga. Bij mij gaan er een paar wel in de bench, en daar rennen ze heel hard heen als ik plaats roep, want dan krijgen ze een koekie en gaan ze lekker slapenm.
Als ik thuis kom van mn werk, gaan ze weer allemaal mee, en los lopen.
Op deze manier is het voor honden heel anders om alleen thuis te zijn als dat ze zich de hele dag dood vervelen.
Ik snap trouwens niet dat een hond niet los zou kunnen lopen, dat is imo gewoon een misser in de opvoeding.
Bij mij lopen ze alle 4 los, 2 Labs en 2 Jack Russells, en ze blijven allemaal in de buurt, en komen allemaal als ik roep.
En dat heb ik niet eens aan hoeven leren, dat zit er gewoon in.
Toen ze kwamen als pup heb ik ze gewoon los laten lopen en af en toe bij me geroepen en plat geknuffeld.
Meelopen en komen is daarna nooit een echt probleem geweest

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 19:16

Chrystal-gek schreef:
Behalve als je de bench verkeerd gebruikt en om de verkeerde reden, dan kan het zelfs alleen nog maar meer problemen veroorzaken...

Dat klopt, maar hier in het topic staat daar ook wel ergens uitleg over.

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 19:21

Als de hond te weinig te doen heeft, mentaal en/of fysiek, en daardoor dingen kapot gaat maken, los je het probleem niet op door hem in de bench te doen.
Hiermee verdoezel je alleen het probleem, maar het probleem zelf blijft.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 19:40

Klopt...maar daarom moeten ze aan beide dingen werken. Zowel mentaal als fysiek. Ze kunnen eerst de bench gebruiken, en evt later afbouwen, totdat het hondje wel die 6 uur alleen kan zijn zonder te gaan slopen.

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 20:41

Maar daar heeft de hond zo weinig aan.
Die vreet zichzelf als het ware op als hij 6 uur lang in een bench zit, terwijl als hij los in de kamer loopt, al te weinig te doen heeft (daar ga ik en de meesten hier in dit topic iig vanuit).
Dan kan hij zich helemaal niet uitleven.

Dat uitleven doet hij nu dmv dingen kapot maken, en dat is natuurlijk niet de bedoeling, dat moet omgezet worden naar wat anders.
Of je zorgt dat de hond genoeg te doen heeft voor de tijd, mentaal en fysiek, zodat ie 'moe' is als die alleen gelaten wordt en er niet aan denkt om wat te gaan slopen.
Of je zorgt ervoor dat de hond genoeg te doen heeft in de tijd dat je weg bent met goede dingen (ipv de 'slechte dingen' zoals slopen dus).
Natuurlijk zijn er ook nog andere opties (zoals ergens naar toe brengen/op laten halen (bijv uitlaatdienst/dagoppas), hond wegdoen etc etc), maar in het kort komt het daar op neer (aangezien hond wegbrengen naar een oppas oid ook in het rijtje 'hond wat te doen hebben in de tijd dat jij wegbent' valt).

Maar nu nog een keer mijn vraag, ik heb begrepen dat het om een jonge hond gaat, maar hoe oud precies? Kan het zijn dat ie aan het wisselen is???

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 21:23

[quote="Billy"]Ik ben het niet met Kiwiko eens.
;[quote]
Het was ook een geintje het ging om het verkeerde gebruik :

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 21:41

Ha, ik was al blij dat we het een keer oneens waren

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 21:56

ik herken veel van jouw hond in mijn hond
die van mij heeft alleen 6 maandne ergens aan een ketting gelegen en veel alleen geweest, ok veel klappen gehad en daarna 10 maandne in het asiel gezeten

we hebben nu alweer meer dan een jaar een 'verpeste' hond in huis, kruising labrador x herder, in huis genomen toen hij 20 maanden oud was en geen enkel commando kende en voor ene opgeheven hand onder tafel kruipt...

ik moet het niet proberen om hem maar 3x per dag halfuur aan de riem te laten lopen, no way dat hij dan handelbaar is

hij loopt 's ochtends aan de riem(luisterd voor geen meter en moet dan langs drukke weg) 's middags uurtje naar het bos lekker los en rennen maar
dan daarna ligt hij te slapen tot er weer iemand thuis komt, of als er wel iemand thuis is dan ligt hij ook te slapen

dan begin vd avond halfuurtje aan de riem en rond 23.30 nog een rondje buiten, kan dan wel nog even los(is geen verkeer dan) en lekker rennen

daarmee doet hij het super, maar als hij een dag niet lekker los in het bos is geweest is hij stukken minder prettig in de omgang, speeltjes etc heeft hij zat maar hij heeft dan gewoon zn vrije beweging gemist
Ook merk ik dat het voor onze hond belangrijk is om erbij te mogen zijn en om gezelschap te hebben
als hij maar naast je kan liggen dan vind hij het al snel goed.
Ook kan hij gewoon binnen blijven als we wegzijn, hij sloopt niets
maar sla je zn boswandeling van die dag over en je laat hem dan alleen, dan vind je bv een gesloopt kussen terug

wanneer je een hond redelijk vaak alleen laat en hem bovendien niet lekker los kan laten rennen en spelen buiten dan mist je hond heel wat, en de ene hond kan daar goed tegen, de andere hond juist niet en ontwikkeld vervelend gedrag

natuurlijk wil iedereen het beste voor zijn/haar hond maar soms moet je dan inzien dat het op een gegeven moment niet meer gaat, hoe moeilijk dat ook is!

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 22:04

Toydoll schreef:
punt 1:
Zo'n jonge hond, zeker eentje die sloopt, moet je tijdelijk niet meer alleen laten. Zoiezo behoort een hond
geen dag lang alleen te zijn
, het zijn roedel dieren, dat kán gewoon niet. Ik ken ook zat honden die het wel pikken, maar leuk vinden ze het echt niet. Breng je hond die 2 dagen dan naar een pension ofzo, dat ze de hele dag kan ravotten met andere honden.
punt 2:
1 uur per dag naar buiten is veeeeeeeeelste weinig, probeer wel 3 uur op een dag buiten te zijn, al is het in een tuin
punt 3:
Ga wat doen aan die gehoorzaamheid. Een hond van bijna een jaar moet toch echt wel gewoon komen als je hem roept. Pubertijd is prima, dat hebben ze allemaal, maar komen als je roept MOET, ook voor de veiligheid van de hond
punt 4:
Als je de tijd niet hebt, doe de hond dan 'tijdelijk' weg. Je kan geen hond opvoeden als je de hele dag opschool zit/ moet werken, en savonds geen zin heb om met haar te spelen. Dat kan niet, dat werkt niet, of je moet makkelijk hond hebben, maar dat is deze blijkbaar niet.
punt 5:
geen enkele hond is onopvoedbaar, ze kunnen allemaal luisteren, alleen als jij het niet vanaf pups af aan consequent aanpakt en het dier niet genoeg aandacht geeft maak je het jezelf steeds moeilijk, maar uiteindelijk kan elke hond goed luisteren.

Onzin, als ze te ruw speelt bijten die vanzelf wel van zich af. Tenzij het (niets van honden afwetende) baasje het hondje gaat 'beschermen' natuurlijk, maar dat is een fout in de opvoeding van die honden.

Ik zou bijna zeggen, breng der maar is een weekje hier. Ik weet praktisch wel zeker dat ze hier niet sloopt en vrij snel gewoon luisterd..
Kans is groot dat ze het eenmaal thuis wel weer doet, als jullie niets veranderen.

Dan nog, álle problemen die mensen hebben met hun hond, zijn veroorzaakt door mensen. Een hond wordt niet 'onopvoedbaar' geboren, zo wordt ie bestempeld als mensen niet weten waar ze mee bezig zijn.

Misschien moet je is dat boek lezen, 'de vrouw die naar honden luisterd'. Ik heb hem zelf nog niet eens gelezen, maar als ik zie wat hondeneigenaren die ik ken daarvan geleerd hebben! Dan moet het best wel een goed boek zijn.

1.Ze is geen heledag alleen ze is 6 uurtjes alleen waar van ze smiddags wel word uitgelaten en dan niet even een blokje om nee wel wat langer en en ook dan word ze niet meteen terug gestopt op der plaats.

2.Er staat nergens dat ze maar 1uur PERDAG naar buiten gaat , er staat er word zowieso een ronde gemaakt van 1 uur daar naast gaat ze nog gewoon uit.

3. Kom der maar halen ik weet zeker dat ze ook bij jou niet zal luisteren.

@Billy .. Ik wil ook liever zien dat ze lekker los mee kan dat ze lekker kan rennen en ik probeerhet ook telkens weer en het gaat soms ook goed , maar vaak gaat het niet goed en dan denk ik dan maar weer aan de lijn.
Echt ik probeer het en wil het zo graag , er is een tijd geweest dat ze van huis en weer terug los mee ging en luisterde als ik riep maar ze luisterd nu gewoon niet meer en maakt er een potje van.
Komt er een hond dan luisterd ze al helemaal niet meer want die hond is veel leuker dan ik ben..

Mensen mijn hond heeft het echt niet slecht word verwent als de neste en dat is miss niet genoeg , maar zeg net dat ik niet goed voor me hond zorg en dat ze o zo zielig is want ze is dat echt niet.

Ik ben een paar tips aan het opvolgen kijken of het gaat werken

1. speeltjes weg leggen en als ik met der ga spelen iets pakken zo dat het heel intressant word.
2. als ze iets stouts heeft gedaan haar negeren , omdat ze alleen maar aandacht wil.
3. als ik geen zin meer heb en zij gaat bijten haar negeren.

Ik ga kijken of het gaat werken ik hoop het zo

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 22:13

Je hond is 11 maanden en heeft nooit goed geleerd om te luisteren.
Tel daarbij dat hij aan het puberen is, en je moet een hoop moeite doen voor hij weer luistert.
Dat betekent dat je jezelf heel erg verschrikkelijk leuk moet maken zodat hij bij je terug komt.
Begin er eens mee om alleen voer te geven als de hond een commando opvolgt.
Dus geen ontbijt maar los laten lopen en belonen met haar voer.
Klinkt zielig, maar het werkt wel.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 22:40

Billy schreef:
.
Dat betekent dat je jezelf heel erg verschrikkelijk leuk moet maken zodat hij bij je terug komt.

wat is dit herkenbaar!!

en daar sta je dan, proberne leuk te doen en leuk te zijn, met een hnd die je als klein zwart stipje in de verte ziet verdwijnen
en als ie dan terugkomt mag je gewoon niet straffen of booszijn

ik heb vaak tot 10 staan tellen

maar nu een jaar later is onze "agressieve onopgevoedde onhandelbare" hond een superlieve knuffel huishond geworden die gerust los kan lopen niet gevaarlijk is als hij los is(alleen dan ivm staart oversteken achter een vogeltje etc aan dus daarom overdag op straat aangelijnd)

maar ik heb hem soms vervloekt, maar volgehouden en dat is maar goed ook

alleen moet je er dan ECHT ECHT ECHT voor gaan en er iedere dag nog meer tijd aan besteden dan je nu doet, en ook extra tijd aan hem besteden op dagen dat je moe bent, het dru hebt of je niet fit voelt...alleen dan is het eerlijk tov de hond!!

Zip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 22:42

Toydoll schreef:

Even hoor, want dit is niet waar. Er zijn honden die niet van zich af bijten. Ik heb zelf een klein hondje die doodsbang is voor honden die ruw spelen, met alle gevolgen van dien, en hij zal nooit van zich af bijten. Ik ben dan ook erg blij dat de topicstarter zich dat wel realiseert en ook zorgt dat de hond bij kleine honden weg blijft als ze niet weet hoe die erop reageren.

Verder kan een bench heel goed helpen bij goed gebruik. Maar een hond daar 6 uur in stoppen, dat vind ik persoonlijk veel te lang.

en als die hond de hele dag alleen zit, tja dan vind ik dat de avond voor de hond is.

Het slopen, ik zou er zelf voor kiezen om weer helemaal bij het begin te beginnen en het alleen thuis blijven opnieuw aan te leren.

En een cursus gaan volgen, bij een goede hondenschool. Dat kan ook zoveel helpen!

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 00:19

maar waarom kan ze dan niet los? Omdat ze niet komt? Als ze dit niet heeft geleerd is t niet raar dat ze niet komt.

Ik zou dit deel dan helemaal vanaf t begin opnieuw proberen aan te leren. Dus, héél erg veel trainen. Neem desnoods brokjes mee zodat t een beloning is als ze naar je toe komt. Onze pup (4.5 maand) luistert ook niet meer zo perfect (vreet alles wat los en vast zit) maar ze gaat wél gewoon los hoor. (ook al moet ik vaak tot 20 tellen, 10 is niet meer genoeg ) Ik vind het ook moeilijk om haar goed te belonen op een moment dat ik haar eindelijk flink op haar donder wil geven omdat ze niet luistert, maar ik weet dat zodra ik dát doe, ik nog verder van huis ben.. dus blijf ik het maar trainen en tel tot 20..

Alleen als iemand nog een tip heeft wat te doen als ze niet komt omdat ze iets aan t eten is? Aangezien ik haar niet mag halen, maar t belachelijk vind dat ik op haar moet wachten tot ze uitgegeten is?

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 00:23

en quinty: ik denk dat t zeker wel gaat werken hoor. HOnden hebben t heel snel door als je ze echt negeert, dan geven ze t snel op! Onze hond heeft dat ook erg snel geleerd en tijdens een spel is genoeg ook echt meteen genoeg. En dat terwijl ze op zich dus nog maar 4.5 maand is. Zolang je maar consequent bent en genoeg ook ECHT genoeg betekend.

Verder: die aanvallende reacties krijg je sowieso altijd hier op bokt.. Probeer erover heen te lezen en alleen de tips te gebruiken waar je wat aan hebt. ZO'n opmerking als: breng maar hier dan zal ik m eens opvoeden, is natuurlijk belachelijk... Maar mensen weten t altijd beter, hoe je iets ook doet...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 01:08

Goh, als ik dit zo lees, dan mag ik best trots zijn op mijn doggies

Jip was een ettertje, vrat de hele boel aan gort hierro. Heeft het eerste jaar ook in de bench gezeten als ik naar mijn werk was.

Mum was een 7 jarige Spaanse straathond en heeft echt nog NOOIT iets stouts gedaan.

Ze luisteren als ik ze roep en zijn over het algemeen rustig als ik thuis ben.

's Morgens als ik ze heb uitgelaten, krijgen ze van mij altijd een kauwlapje als ik naar mijn werk ga. Dat weten ze en staan dus al te jumpen voor de voordeur

En verders gewoon elke dag lekker mee naar stal, lekker rennen en gek doen. Zie ze de hele avond niet en thuis slapen ze alleen nog maar.

Ik heb echt ideale honden

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 09:19

Jemig, ik zit hier ook met open mond te lezen.
Het is duidelijk dat de TS niet veel van honden afweet.
Als je de hond om 8 uur alleen laat, weet de hond niet dat ie maar voor 1,5 uur alleen is. De hond raakt in paniek "Waar is mijn baasje?" "Ik ben nu helemaal alleen" etc. Allemaal omdat hij het niet goed heeft aageleerd om alleen te blijven.
De hond raakt in paniek, gaat slopen, probeert weg te komen, want zijn "roedel" is weg.

De hond doet het echt niet om jullie te pesten ofzo.
Ik zou het alleen laten weer vanaf het begin gaan oefenen, dus met 5 minuten alleen laten en dan opbouwen als het goed gaat. Geef de hond vertrouwen dat je altijd weer terug komt.

Misschien is het een goed idee om een goed boek te kopen over hondenopvoeding en over de denkwijze van honden.

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 09:46

ga ook bezig met clickertraining, of hoe je dat ook mag schrijven, ipv straffen is het belonen met een brokje, en wanneer de hond iets niet goed gedaan heeft is de straf dat de hond niks lekkers krijgt, hier moet de hond goed zelf bij nadenken en is dus aan het werk

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-05 10:20

Clicktraning is me vriend niet zo voor dus dat ga ik dan ook niet doen.
Idd ik ga niet meer reageren om reactie van "De TS weet niets van honden, "het is zielig" enzo want er staat duidelijk dat wel tussen door word uitgelaten en dat ze meer dan genoeg aandacht krijgt moet miss meer zijn maar ze krijgt het wel!