Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lumikki schreef:Wat is er mis met martin gaus...?? en wat is er mis met een bench,zolang het geen straf is er niks mis mee!!
KiWiKo schreef:Bench is een soort slof![]()
![]()
Chrystal-gek schreef:Behalve als je de bench verkeerd gebruikt en om de verkeerde reden, dan kan het zelfs alleen nog maar meer problemen veroorzaken...
Toydoll schreef:punt 1:
Zo'n jonge hond, zeker eentje die sloopt, moet je tijdelijk niet meer alleen laten. Zoiezo behoort een hond
geen dag lang alleen te zijn, het zijn roedel dieren, dat kán gewoon niet. Ik ken ook zat honden die het wel pikken, maar leuk vinden ze het echt niet. Breng je hond die 2 dagen dan naar een pension ofzo, dat ze de hele dag kan ravotten met andere honden.
punt 2:
1 uur per dag naar buiten is veeeeeeeeelste weinig, probeer wel 3 uur op een dag buiten te zijn, al is het in een tuin
punt 3:
Ga wat doen aan die gehoorzaamheid. Een hond van bijna een jaar moet toch echt wel gewoon komen als je hem roept. Pubertijd is prima, dat hebben ze allemaal, maar komen als je roept MOET, ook voor de veiligheid van de hond
punt 4:
Als je de tijd niet hebt, doe de hond dan 'tijdelijk' weg. Je kan geen hond opvoeden als je de hele dag opschool zit/ moet werken, en savonds geen zin heb om met haar te spelen. Dat kan niet, dat werkt niet, of je moet makkelijk hond hebben, maar dat is deze blijkbaar niet.
punt 5:
geen enkele hond is onopvoedbaar, ze kunnen allemaal luisteren, alleen als jij het niet vanaf pups af aan consequent aanpakt en het dier niet genoeg aandacht geeft maak je het jezelf steeds moeilijk, maar uiteindelijk kan elke hond goed luisteren.
dan las ik ergens nog iets dat ze niet me kleine hondjes kan?
Onzin, als ze te ruw speelt bijten die vanzelf wel van zich af. Tenzij het (niets van honden afwetende) baasje het hondje gaat 'beschermen' natuurlijk, maar dat is een fout in de opvoeding van die honden.
Ik zou bijna zeggen, breng der maar is een weekje hier. Ik weet praktisch wel zeker dat ze hier niet sloopt en vrij snel gewoon luisterd..
Kans is groot dat ze het eenmaal thuis wel weer doet, als jullie niets veranderen.
Dan nog, álle problemen die mensen hebben met hun hond, zijn veroorzaakt door mensen. Een hond wordt niet 'onopvoedbaar' geboren, zo wordt ie bestempeld als mensen niet weten waar ze mee bezig zijn.
Misschien moet je is dat boek lezen, 'de vrouw die naar honden luisterd'. Ik heb hem zelf nog niet eens gelezen, maar als ik zie wat hondeneigenaren die ik ken daarvan geleerd hebben! Dan moet het best wel een goed boek zijn.
Billy schreef:.
Dat betekent dat je jezelf heel erg verschrikkelijk leuk moet maken zodat hij bij je terug komt.
Toydoll schreef:
dan las ik ergens nog iets dat ze niet me kleine hondjes kan?
Onzin, als ze te ruw speelt bijten die vanzelf wel van zich af. Tenzij het (niets van honden afwetende) baasje het hondje gaat 'beschermen' natuurlijk, maar dat is een fout in de opvoeding van die honden.