als je dit hebt gezien wordt je accuut vegetarisch

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaLala

Re: als je dit hebt gezien wordt je accuut vegetarisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 19:06

runningkawa schreef:
En jullie nogal naief, komt het daardoor misschien?

Nogmaals, verdiep je er eens in
Ga eens onderzoeken of het mogelijk is alle beestjes los te gooien in de wei (ja ook de huisdieren en je paard, dat zijn ook dieren)
En dan zullen we eens verder spreken, want met mensen die nooit een stap op een boerenerf hebben gezet en alles van sites en horen zeggen hebben, nee, daar kun je geen goede discussie mee voeren.
Simpelweg omdat dat geen eerlijk beeld is.

Smakelijk eten

edit

neerbuigend vind ik juist de smilies richting mij
Omdat het er maar ff niet mee eens ben
Nou daar is een discussie toch voor
maar nogmaals, ik vind wat jullie schrijven nogal naief, dat is niet gemeen bedoeld, maar zo komt het over
alles van sites, niks van eigen zien

Natuurlijk spreek ik uit eigen ervaring, anders zou het raar zijn dat ik deze discussie aanging!

en ik probeer ook helemaal niemand om te praten totvegetarier, sorry als t zo lijkt, maar mesnen moeten wel de waarhied zien natuurlijk..
ik maak toch helemaal geen neerbuuigende smilies tegen jou?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 19:08

Wendy_Kila schreef:
Dit is de rede waarom ik vegatariër ben. Terwijl ik iedereen aan raad niet vegatariër te worden, maar biologisch vlees te eten. Kan dit zelf niet meer, omdat ik vlees niet meer als eten zie, maar als een dier...

Helemaal mee eens dit is ook percies de reden waarom ik vegatier ben. Ik kan vlees niet door mn keel krijgen, te bedenken dat het vlees ook ooit geleefd heeft, gegeten heeft geadement heeft enzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 19:10

Als men zegt, wakker dier liegt niet, dan weet je toch waar dat op gebasseerd is?

Zeg ik dat je eens op de bedrijven moet gaan kijken, neem ik aan dat ieder die dat gedaan heeft dat toch wel durft te zeggen?

Of denk ik nu te gemakkelijk?
want zo simpel zie ik berichten plaatsen op i-net nu eenmaal

En deze discussies zijn hier al zo vaak gevoerd en daar kwam meestal uit dat de mensen idd nooit of ooit eens op 1 bedrijf zijn geweest.
Daarin vind ik dan eerlijk gezegd niet dat je een goede en eerlijke mening kunt vormen.
Sorry, als ik dat nu te vlug nu ook denk.

En Loeder had wel neerbuigende smilies
Die had ook kunnen zeggen dat weet ik of iest in die trant

ik type nu alles verkeerd en jullie juist??

Ja dan zijn we idd zo uitgel*ld en dat zou jammer zijn

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 19:21

nee dat zeg ik ook helemaal niet, maar je kwam op ons heel erg neerbuigend en uitlachreig over, alsof wij *iig ik* niet wist waar het over ging, en als ik zeg dat ik dat wel weet en het zelf heb ervaard, dan lijkt me dat er meerder kanten aan een verhaal kunnen zitten, toch?

het is helemaal niet zo dat alle boeren slecht zijn of alleen maar goed, dat weet iedereen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 19:24

Dat laatste weet iedereen, maar dat kwam dus bij mij weer heel anders over

Met andere woorden een topic met veel misverstanden qua tekst en begrip

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 19:26

loeder had waarschijnlijk neerbuigend smileys om de redenen die genoemd zijn: doen alsof ze dom is en eens haarfijn uitleggen dat niet alle weilanden voor koeien zijn!
Ja, als iemand mij neerbuigend tegen mij zou doen, zou ik ook geen moeite hebben neerbuigend terug te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 19:30

Dat was totaal niet neerbuigend bedoeld
Ik moest er wel om lachen, dat wel, maar als dat ook al neerbuigen is??

En ik vind niemand dom, dan had ik er wel een blonde smilie neer gezet, niet?

Maar goed verder ontopic
waar laten we dan de 14 miljoen varkens in NL?
(andere dieren nog ff weg gelaten voor het gemak)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-09-05 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 19:37

dat weet ik niet, ken jou niet.
Kan me wel heel goed voorstellen dat ze het misschien zo op heeft gevat. Misschien meende ze die smileys ook wel. Weet ik ook niet.
Misschien een typisch voorbeeld van verkeerd begrepen op internet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 19:38

Dat kan dat ze het zo heeft opgevat, dat is nooit mijn bedoeling geweest
en het nadeel van tekst, anders hoor je dat aan de toon van de stem en zo

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 19:40

ja, dat is o0ok een probleem, we hebben téveel dieren hier! en teveel andere dingen. we kunnen niet alles, het moet allemaal omgegooid naar mijn id..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 19:41

Dat mag van mij ook
wie ziet er nu niet graag een varken (of elk ander dier) in de wei hupsen

Maar dan komt de realistiche vraag, hoe ?

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 19:45

ja ehm, ik ben geen landschaps architect

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 19:52

Ik ook niet

maar ik woon in het buitengebied en hier staan de koeien nog wel buiten.
En elk ander land is in gebruik.
Het een voor te hooien, het ander voor mais, weer het ander voor aardappelen enz
het enige weinig gebruikte stukje is nationaal park de grote peel waar ik bijna tegen aan woon.
maar daar willen ze niet meer beestjes, alleen de koeien die ze zelf hebben

En als ik dan een paar km rijd, zit ik al weer in de bebouwing.
Echt ik zou willen dat het kon, maar nederland is gewoon vol en helemaal in gebruik
Maar ik zou niet weten hoe
En zover ik alles gevold heb op tv enz weet niemand hoe dat moet...

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 19:55

Ik heb op school een keer een film gezien over iemand die een varkensflat had ontworpen. 100 verdiepingen, in totaal een miljoen dieren per flat, met inpandige slagerij en vleesverwerking. Varkens liepen vrij rond in het stro, werden daar geboren en geslacht, lekker hygienisch ook ivm dierziektes. Was zuiver hypothetisch allemaal maar helemaal nog niet zo'n gek idee.
Het probleem van dieren buiten houden is dat daar dus niet genoeg ruimte voor is en dat het vreselijk slecht is voor het milieu. Minder dieren houden zou kunnen, maar dan wordt het vlees weer heel duur omdat het schaars is, gaan we weer terug naar vroeger waar vlees alleen voor de rijken is weggelegd. Kwestie van keuzes maken...ik ben blij dat ik het niet hoef te doen.

loeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 21:44

hahaha..ga je even rijden er zijn al weer 2 pagina's bij...: nou ik hoef al bijna niet meer zelf te reageren!!... erg handig!.. maar om dat dan toch maar even te doen:

Runningkawa: het klopt wat verschillende mensen hiervoor zeggen;.. ik vind ook dat je nogal bot kan overkomen en er vanuit gaat dat anderen niets weten en jij de enige die de waarheid kent ofzo..
zoals je reageerde kwam het inderdaad op mij over van:
'jij bent dom en verdiept je nergens in.."... vandaar inderdaad mijn smilley's... Ik lees dat je het niet zo hebt bedoelt, dus das verder ok dan voor mij...!

Ik vorm mijn mening echt niet alleen door de info op een site van Wakker Dier of iets dergelijks.. geloof me! ik ben genoeg op verschillende bedrijven geweest!!

Ellebel; een flat voor varkens... dat heb ik ook wel eens in de krant gezien ja...

loeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 21:48

runningkawa schreef:
wie ziet er nu niet graag een varken (of elk ander dier) in de wei hupsen

ik ben het helemaal met je eens wat beterft andere huisdieren!!! mijn konijn liep altijd los in onze tuin!!! vond ie geweldig! soms was ik hem kwijt...dan zat hij onder een struik.. of in de tuin van de buren.. ..daar was het gras ook erg lekker!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 22:17

Die constatering is dan enorm fout

Ik gebruik ook vaak smilies, waar dan voor het gemak ff overheen gelezen word.

idem dat ik nu niet weet wat jij met die knipogg bedoeld

dat is dus het lastige van i-net.

wat ik nog steeds raar vind is dat mensen nu in dit topic roepen, nu ik dit zie eet ik geen vlees meer
Van mij mogen ze, maar hoop dat ze dan wel beseffen dat dit filmje al lang op i-net staat en hier ook al 100 keer voorbij is gekomen.
en het merendeel van dat filmpje allemaal niet voorkomt in NL
gelukkig, dat wel.

En dat is dan niet dat ik het allemaal ff goed weet, maar gewoon een constatering, niet meer, niet minder
Idem met de weide, een constatering dat niet eke lege wei ongebruikt is.
En daar kan dan iemand het mee eens zijn of niet.

maar niet alleen de zender is altijd fout, ontvangers doen soms ook wel eens hun best wat te storen....
(en dat is een algemene opmerking)

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 09:50

runningkawa schreef:
maar niet alleen de zender is altijd fout, ontvangers doen soms ook wel eens hun best wat te storen....
(en dat is een algemene opmerking)

om maar even het laatste woord te hebben..

ellebel -> ik vind dat helemaal geen slecht idee. Probeer er een beetje een mental-picture van te schetsen (best lastig ) van 100 varkens op 10 hoog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 13:10

Citaat:
om maar even het laatste woord te hebben..

Heb jij geen last van hè?

Maar zo'n flat, das leuk, maar dan lopen de varkentjes nog niet buiten

Hier in de regio zijn wel al een soort industrie terreinen, maar dan van varkens boeren bij elkaar.
Alleen is daar geen slachthuis bij, dus transport is er nog steeds.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 16:02

weetje, we kunnen toch ook gewoon bedrijven in het buitenland oprichten, want iets anders leuks; onze varkens eten soja die verbouwd wordt op de gronden in brazilie waar eerst regenwoud stond en stammen woonden!

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 16:45

Ik heb maar één ding te zeggen en dat is: eet/koop biologisch vlees! Hoe krom het ook klinkt, het is beter voor de dieren

Immers, het is allemaal een kwestie van vraag en aanbod. De meeste mensen willen zoveel mogelijk voor zo min mogelijk geld, en dus ook vlees. Een vegetariër zorgt er helaas niet voor dat de manier van houden verbetert en ook het aantal dieren dat een rotleven in de bio-industrie heeft wordt er niet (echt) door beïnvloed.

Dus: hoe meer mensen biologisch vlees kopen hoe groter de overlevingskans is voor biologische boeren (en die krijgen ook weer biologisch voer.....eh, de dieren maar de boeren zelf misschien ook wel ). Als we gewoon niet van dat goedkope arie-de-knaller vlees kopen dan volgt er vanzelf een keer een omschakeling naar een diervriendelijke manier van houden. Simpel eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 17:07

helemaal met je eens :J

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 10:04

ik heb stage gelopen op een varkensboerderij en op een kippenboerderij. en ik kan je vertellen in Nederland zijn zoveel regels waar een boer zich aan moet houden om het welzijn van de dieren te verbeteren! wat je ziet op die filmpjes daar meer dan de helft niet van waar. allemaal zo overdreven.

en het transport... ach ja, varkens hebben in de vrachtwagens die wettelijk verplicht zijn net zoveel plaats als een paard in een 2-paardtrailer. (in verhouding dan) zullen we dan maar niet meer op concours gaan met zijn allen?

Over een paar jaar geeft het geen bio industrie meer in Nederland, dus mensen wees blij! voor de boeren is het minder, hun zijn vaak al hun hele leven boer zijn en kunnen niks anders denken ze. vaak is een biologische farm niet rendabel en kunnen hun hele hebben en houden verkopen.. helemaal klote dus!

ik akn je een ding vertellen de meeste varkens en kippen in ons land leven al in groepsverband en het slachten gebeurd op een hele nette manier. tja hallalvlees ofzo dat niet... maar dat wordt in Nederlanmd bijna niet gedaan. Ik hoop echt dat mensen zo veel mogelijk biovlees gaan eten en kopen, maar dan hoop ik ook dat dit goedkoper wordt want zo lang dit niet gebeurd, zullen nooit veel mensen dit kopen..

wat de kippen betreft... tja... ze leven ook in groepsverband en het kan zijn dat 2 kippen elkaar niet mogen dus ze pikken elkaar dan word er eentje vaak kaal. en dat is zielig word er dan gezegd... pff mensen wat willen we nou???

ik geef eerlijk toe, ik heb ook wel eens een kuiken vertrapt in de stal. ik vond het heel heel erg, maar goed niks aan te doen. dit zou niet gebeurt zijn als ze in een apart hok werden gehouden. het is het een of het ander... kippen wprden trouwens geslacht door stroomstootjes. merken er bijna niks van, prik en weg zijn ze!

ik wil hiermee niet alles wat er in de bio industrie gebeurt goed praten maar wil hier jullie de andere kant van het verhaal alten zien. als je het met eigen ogen wilt zien, ga dan eens bij een plaatselijke boer langs, deze geven je graag uitleg! en ik trouwens ook!

Relliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 22:40

OH MY GOD!!!!!! Ondanks dat ik tegen veel dingen kan, zit ik hier met tranen in me ogen!!!!! Zelfs mijn pa werd er doodstil van!!!! Ik vind dit écht niet normaal!

Waar is dit eigenlijk?? iig in het buitenland, maar welk land??

Vinaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 23:18

Begint spontaan te huilen