lindsey schreef:Desiree schreef
""ja maar je moet je hond op je EIGEN terrein vastleggen of muilkorven zodat andermans kat op jouw terrein geen gevaar loopt. Als je dat niet doet ben je een kattenhater:
Als andere mensen hun kat op jouw terrein rond willen laten banjeren en je laat de gevolgen voor hen kat, (omdat je hond ze aanvalt) dan vinden ze je een kattenhater. Zo simpel is dat kennelijk. ""
Ik ben een echte katten en hondenliefhebber en vind dat je hond op eigen terrein los moet kunnen laten lopen.
Maar ondergaande tekst van desiree is mij toch volledig in het verkeerde keelgat geschoten. Daaruit vindt ik toch wel blijken dat desiree een kattenhater is.
Zouden de katteneigenaren zich dan kunnen verplaatsen in hondeneigenaren, die hun hond bijna nergens los mogen laten lopen, en die hun honden ook enige vrijheid gunnen en ze dan op hun EIGEN terrein WEL los laten lopen om die reden?
Nee he, want katteneigenaren zijn heel slecht in het zich verplaatsen in andere mensen en dieren. Als hun kat maar los mag lopen. Geeft niet dat hij piest en scheit in de zandbak van de kinderen, in de moestuin tussen de groenten en de volliere van de buren belaagt en daar vogels doodt. Ik kan me nog herinneren van een paar weken terug dat er een discussie was over loslopende katten en dat het nu eenmaal in de natuur zit van een kat om vogels aan te vallen, ook die in vollieres. En dat zo'n volliere houder daar ook maar begrip voor moet hebben. MAar nu worden katten gedood en dan gaan ze WEL steigeren. Dus nee, ik kan me niet verplaatsen in katteneigenaren. Want het zijn grote egoisten! (niet allemaal natuurlijk, ik ken er zat die WEL verantwoordelijkheid voelen t.a.v. hun dieren).
Overigens geloof ik er niets van dat een jager een loslopende kat mag afschieten.
Dan kun je niet lezen. Ik ben geen kattenhater. Ik ben dan eerder nog een katteneigenarenhater. Nuanceverschil he.
Maar Reina, ik weet dat er ook veel correcte kattenliefhebbers zijn hoor, dat heb ik al eerder gezegd in dit topic. Ik zat op het laatst ook half en half te geinen.
johno schreef:Ik moet als ik dit zo lees scaleo toch wel gelijk geven, als ik lees dat die hond al zoveel katten heeft doodgebeten weliswaar op eigen terrein,dan vind ik toch dat je als eigenaar een sociale verantwoordelijkheid hebt om iets aan dat probleem te doen.
En persoonlijk vind ik het onzin om te zeggen als het op eigen terrein gebeurt dan is het oke.
Je moet je toch ook in de katteneigenaar verplaatsen,die mist zijn huisdier,trouwens waarom maakt iedereen er zich zo druk over dat iemand anders zijn kat een keer over jouw erf loopt,daar kan ik toch echt niet wakker van liggen.
NOg zo'n kattenliefhebber die zich zich niet in een hondeneigenaar kan verplaatsen. LEZEN johnno!
honden mogen al bijna nergens los worden gelaten. Als ze nu OOK al niet meer op eigen terrein los mogen, dan kunnen ze HELEMAAL niet meer los. Als je dat niet begrijpt, kunnen we jou ook wel een hondenhater noemen.
Ik zelf zou het altijd melden bij de katteneigenaar dat zijn kat doodgebeten is door mijn hond en hem waarschuwen zijn katten bij me vandaan te houden. En hoe, dat is het probleem van de katteneigenaar, niet het mijne. Ik hou namelijk MIJN dieren op MIJN erf. Hij moet dat dan ook maar doen.