Kruising Pit Bull ook verboden ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moll

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 18:19

serieus wat heb je gevonden over de pittbull wet? en hoe zie jij de mag test.

mol

Antheya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 18:27

Tsja, lang verhaal die pitbull wet , maar zo kort mogelijk : alle honden die voldoen aan de pitbull karakteristieken kunnen in beslag worden genomen, in uitzondering van alle soorten staffs/bulls enz met FCI stamboom...

En ja de MAG test , een test om het gedrag van een hond te bepalen.. Met in mijn ogen bijna onmogelijke opdrachten.. Bijvoorbeeld dat de hond in zijn eentje (dus zonder vertrouwd persoon) aan een hek/muur wordt vasgebonden zodat hij niet naar achter kan en dan komen er een stuk of 4 vreemde mensen hem strak aankijkend snel op hem af lopen... Het lijkt mij niet een eigenschap van de pitbull achtige om zich hiertegen te verzetten maar een eigenschap van een hond.. Je maakt een hond dan onzeker , en een bange hond bijt nog eerder als een boze hond...

Moll

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 18:58

Misz_Do schreef:
Tsja, lang verhaal die pitbull wet , maar zo kort mogelijk : alle honden die voldoen aan de pitbull karakteristieken kunnen in beslag worden genomen, in uitzondering van alle soorten staffs/bulls enz met FCI stamboom......

dus ook honden met een rimplig voor hoofd voldoen aan die kenmerken en ook bepaalde mollosser achtiggen voldoen aan die eigenschappen, dus omdat een hond toevallig hanglippen heeft is dit niet een regel dat deze niet onder de wet geving valt want een hond die groter is als de maat die aan gegeven wordt valt als nog gewoon onder die wet geving. en dan ka je zeggen jamaar lijkt op een dog achtigge, ja jammer maar zo werkt het dus niet.

Citaat:
En ja de MAG test , een test om het gedrag van een hond te bepalen.. Met in mijn ogen bijna onmogelijke opdrachten.. Bijvoorbeeld dat de hond in zijn eentje (dus zonder vertrouwd persoon) aan een hek/muur wordt vasgebonden zodat hij niet naar achter kan en dan komen er een stuk of 4 vreemde mensen hem strak aankijkend snel op hem af lopen... Het lijkt mij niet een eigenschap van de pitbull achtige om zich hiertegen te verzetten maar een eigenschap van een hond.. Je maakt een hond dan onzeker , en een bange hond bijt nog eerder als een boze hond

klopt en de hond mag dus gewoon agresief gedag vertonen , een hond die de mag test doet mag 3 keer happen zonder dat deze meteen wordt afgekeurt. alleen onderdeel kind hond mag de hond dus niet happen of verstarren.
het gaat er om da de hond juist NIET te zeker is, en zich dus als hond gedraagt in bepaalde situaties, ik heb geen moeite met de M.A.G test hoor integendeel.

mol

xkusssx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 19:30

staffords worden dus ook in beslag genomen als ik het goed begrijp of niet? ( of alleen onder bepaalde voorwaarden)

Moll

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 19:34

xkusssx schreef:
staffords worden dus ook in beslag genomen als ik het goed begrijp of niet? ( of alleen onder bepaalde voorwaarden)

jep als ze geen F.C.I stamboom hebben worden deze gewoon in beslag genomen.

mol

Farinca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 20:00

Misz_Do schreef:
Ehh, dat hebben we toch gedaan ?

Waar ik me trouwens enorm over verbaas (boos/woedend maak) , is de MAG-test..
Ik snap niet welk dom/simpel persoontje die test heeft verzonnen... Die oefingen die je moet doen, god , een beetje hond reageerd daar toch op... Wat vinden jullie van die test ?

De MAG test stelt niet veel voor hoor. Mijn beide honden hebben de MAG test gedaan alleen niet officeel ging uit van onze Bulldoggenclub en slaagde allebei met gemak terwijl ik over mijn Bulldog wat mijn twijfels zou hebben (= wat schrikachtig) hoorde ik dat ze hem de meest stabiele hond vonden die ze tot nog toe hadden gehad Mijn Ca de Bou schrok alleen enorm van die houten kat op wieltjes (van een meter hoog ) die ineens tevoorschijn werd getrokken maar herstelde zich snel en goed en ook hij was geslaagd. Je kan je hond er best op trainen.

Paar fototjes.

Afbeelding
Bel

Afbeelding
Vreemde hond (ook een reu)

Afbeelding
Pop wat kindje moest voorstellen

Afbeelding
Trommels, om een schikreactie op te wekken

Mijn Bulldog vloog er doorheen. 16 onderdelen waarvan 6 onderdelen waar ik er niet bij was en het interreseerde hem gewoon allemaal niets.