Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Misz_Do schreef:Tsja, lang verhaal die pitbull wet , maar zo kort mogelijk : alle honden die voldoen aan de pitbull karakteristieken kunnen in beslag worden genomen, in uitzondering van alle soorten staffs/bulls enz met FCI stamboom......
Citaat:En ja de MAG test , een test om het gedrag van een hond te bepalen.. Met in mijn ogen bijna onmogelijke opdrachten.. Bijvoorbeeld dat de hond in zijn eentje (dus zonder vertrouwd persoon) aan een hek/muur wordt vasgebonden zodat hij niet naar achter kan en dan komen er een stuk of 4 vreemde mensen hem strak aankijkend snel op hem af lopen... Het lijkt mij niet een eigenschap van de pitbull achtige om zich hiertegen te verzetten maar een eigenschap van een hond.. Je maakt een hond dan onzeker , en een bange hond bijt nog eerder als een boze hond
xkusssx schreef:staffords worden dus ook in beslag genomen als ik het goed begrijp of niet? ( of alleen onder bepaalde voorwaarden)
Misz_Do schreef:Ehh, dat hebben we toch gedaan ?
Waar ik me trouwens enorm over verbaas (boos/woedend maak) , is de MAG-test..
Ik snap niet welk dom/simpel persoontje die test heeft verzonnen... Die oefingen die je moet doen, god , een beetje hond reageerd daar toch op... Wat vinden jullie van die test ?