Help deze dieren door te tekenen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Popkjen

Re: Help deze dieren door te tekenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 23:04

Wij hebben vandaag inderdaad het verbod gekregen van de burgemeester om de dieren mee te geven... Vangilbergen (de boer) heeft trouwens vandaag geprobeerd om de burgemeester zelf te spreken maar die heeft dat geweigerd, hihihi Vandaag heeft Vangilbergen normaal ook de rekening ontvangen (ter waarde van 3600 eurotjes)... Gelukkig heeft hij zich nog niet aangeboden om deze te betalen en zijn honden terug te eisen... Ben toch eens benieuwd wat hij nu nog van plan is... Wordt ongetwijfeld nog vervolgd!!!

Popkjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 09:42

Jaaaaa!!! De pony's en 2 ezels zijn nu ook weggehaald bij vangilbergen!! Rond 16u lag er een dode pony in de wei en rond 19u heeft de politie de pony's weggehaald!!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 09:57

Wel weer zielig dat er dan weer eerst één dood moet gaan hè!
Als het kalf verdronken is.....

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 11:16

Popkjen schreef:
Jaaaaa!!! De pony's en 2 ezels zijn nu ook weggehaald bij vangilbergen!! Rond 16u lag er een dode pony in de wei en rond 19u heeft de politie de pony's weggehaald!!

Aan de ene kant super, aan de ander kant natuurlijk wat IMJ zegt, als het kalf verdronken is... Weten jullie de doodsoorzaak?

Ben benieuwd wat hij in de krant te zeggen heeft: Ooh, het beestje was oud ofzoiets zal het wel zijn..

Popkjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 11:21

Nee ik weet er ook nog niet meer van... En ben het volledig met jullie eens dat het jammer is dat er eerst beestje moest sterven... Ik had ook het liefst gezien dat van de eerste moment ALLE dieren daar waren weggehaald!

caat_eve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 13:08

hoe oud oet je zijn om te teken,..... ik heb wel getekend maard an heb je toch geen verdere verplichtingen he:P

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 13:15

Ik heb ook getekend, gewoon schandalig dat deze dieren terug zouden moeten!

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 13:16

caat_eve schreef:
hoe oud oet je zijn om te teken,..... ik heb wel getekend maard an heb je toch geen verdere verplichtingen he:P

Ze hebben alleen je mail-adres, dus ik denk niet dat je verder nog verplichtingen hebt

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 13:24

En ik denk dat leeftijd ook niet uitmaakt, als iedereen maar tekend!!!

Clien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 15:44

Getekend!
Wou dat ik meer voor die dieren kon doen, vreselijk

Popkjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 17:22

Deze namiddag is de beslissing van De Craemere teniet gedaan voor de raad van state!! De 12 honden en 4 poezen moeten voorlopig dus niet terug... Wat er verder gaat gebeuren beslist minister Demotte donderdag... Blijven duimen dus! Hopelijk wijst hij de honden en poezen donderdag toe aan het asiel...

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 12:14

duim voor je!!!

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 20:37

Ik hebook getekend
Hopelijk moeten ze niet terug! Schandalig dat ze overwegen ze terug te doen!

cloaca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 22:15

gedaan:)

echt belachelijk dat ze dat willen doen

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 22:46

Dus morgen wordt er weer beslist.
Is dat dan definitief? En krijgt de man ook nog straf in de vorm van een boete of verbod op het houden van dieren of zo?

bleuke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 13:25

De beslissing is uitgesteld, je kunt meer lezen in dit artikel van het belang van limburg:

"25/08 Getouwtrek rond verwaarloosde dieren in Sint-Truiden duurt voort
De federale overheidsdienst Dierenwelzijn heeft de beslissing om een aantal verwaarloosde dieren terug te geven aan hun eigenaar Willy Vangilbergen uit Gelinden bij Sint-Truiden officieel ingetrokken.
Toch is het dierenasiel van Sint-Truiden er niet gerust in dat diezelfde dienst alsnog zal beslissen dat de dieren terug naar hun eigenaar moeten gaan, zo liet raadsman Bert Vanmechelen van het dierenasielcentrum donderdag weten, na afloop van de behandeling van de zaak voor de Raad van State.

Het dierenasielasiel in Sint-Truiden vangt momenteel 12 honden en vier katten van de eigenaar op. Op de dieren werd op 15 juli door de lokale politie van Sint-Truiden administratief beslag gelegd wegens verregaande verwaarlozing. De federale overheidsdienst Dierenwelzijn besliste daarop op 10 augustus dat de inbeslaggenomen honden en katten terug naar hun eigenaar moesten gaan nadat die de kosten voor de verzorging en de opvang van de dieren had betaald.
Volgens mr. Bert Vanmechelen is dokter Decraemere van de dienst Dierenwelzijn evenwel niet zinnens om de dieren aan het asielcentrum van Sint-Truiden over te dragen. Decraemere nam de beslissing om de dieren terug aan hun eigenaar toe te wijzen.
De dokter laat weten dat het de eerste keer was dat zijn dienst zich na een inbeslagname over een dergelijke kwestie diende uit te spreken. "Ik heb misschien te vroeg een besluit getrokken. Vandaar dat ik de beslissing opnieuw ingetrokken heb. Onze dienst zal zich de komende dagen verder beraden over wat er nu met de dieren moet gebeuren", luidt het.
De raadsman van het dierenasiel meent dat het lot van de dieren in handen ligt van federaal minister van Volksgezondheid Rudy Demotte. "Die zal uiteindelijk de knoop moeten doorhakken. Of de dieren alsnog aan hun eigenaar zullen toegewezen worden, zal afhangen van het feit of de minister al dan niet zijn verantwoordelijkheid in deze materie durft op te nemen", zo zegt de raadsman nog.

Het dierenasiel in Sint-Truiden kreeg naar verluidt ook al een aantal voorstellen van de eigenaar van de dieren om "ze vrijwillig terug te geven zonder media-aandacht". Dat voorstel wordt door de raadsman als "onbespreekbaar" afgedaan. Meer dan 70.000 mensen hebben intussen ook hun steun betuigd op de speciale website van het dierenasiel om de dieren niet aan de eigenaar terug te geven.
Het kort geding dat het dierenasielcentrum in Sint-Truiden voor de rechtbank van eerste aanleg in Hasselt heeft aangespannen werd donderdag uitgesteld naar volgende week donderdag. Of de zaak dan behandeld zal worden, zal afhangen van de nieuwste ontwikkelingen in deze zaak, aldus Vanmechelen nog.
Als het van dokter Decraemere afhangt, moet er "in het belang van het welzijn van de dieren" op korte termijn duidelijkheid over het lot van de dieren komen. "

Bron
http://www.hbvl.be/nieuws/limburg/defau ... 9ED6D49FD}

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 14:51

Loopt hier al niet een topic van ergens bij links? Nouja, iig, ik vind het echt heel erg dat die beesten dit hebben moeten meemaken!
Ik heb ook getekend!