HELP! mag dierenbescherming niet bellen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: HELP! mag dierenbescherming niet bellen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 10:55

annepaardoes schreef:
omdat die hond hapte hoeft nog echt niet zo te zijn dat het nou een pitbul was alle honden kunnen happen omdat ze dan aan de riem zitten en zich opgekropt voelen en dan aggresief kunnen doen. dat zou elke hond kunnen doen

Als mijn hond zomaar uit het niets een hond aan flarden hapt, krijgt hij bij mij een spuitje. Jij vindt dat als eigenaar gewoon, maar goed dat ik dan niet bij jouw aan de deur komt als je hond zomaar hapt. Heb je een probleem met mij!

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 11:06

annepaardoes schreef:
Helemaal mee eens!

Als je nou zeker 100% wist dat ze voor gevechten werden gebruikt zou ik het lochies vind, maar dat weet jij geen eens!

Die hondjes krijgen nu de dood door jou, omdat iemand met niet nadenkt en zich er maar mee bemoeit

Fout ja, die hondjes gaan NIET dood!!! Moet je toch voor 1x eens goed lezen JA! De EIGENAAR, dus niet dierenbescherming, dus niet politie, maar EIGENAAR is gebelt. Die gozer zei dat hij niks van de pitbull wet afwist. Wat er verder met de honden gebeurt weet ik niet.

Maar dit is zo onderhand geen HELP topic meer waar ik om vroeg. Dit is een bemoei je met je eigen zaken topic. En al die mensen die bemoei je met je eigen zaken zeden. Waar zijn die mee bezig dan? Die zitten zich ook met mijn zaken te bemoeien...Dus als die dan ook mooi stilletjes houden en niet hypocriet gaan doen. Zijn ze mooi braaf...

Capische??

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 11:14

ik ben het volkomen met Russel eens.

Die wet bestaat al 12 jaar en toch gaan de mensen er mee door.
Gewoon kijken hoe ver ze kunnen komen en vervolgens de zielepiet uithangen als de dieren in beslag worden genomen.

Begin er dan gewoon niet aan.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 13:39

nou ik weet wel zeker dat als jou hond een ander hond bijt dat je hem echt geen spuitje laat geven.

en mensen praten dus die pups worden nu afgemaakt

IneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 15:49

Ik laat hond echt geen spuitje geven moest die naar een andere hond bijten! Je had wel beter naar je moeder geluisterd, want je weet niet wat die man er bij van plan was ( het is idd wel raar dat hij niets van die wet afwist! ) Het is spijtig dat er nog altijd mensen zijn die deze fokken zonder stamboom.. Weet je eigenlijk wat er nu gaat gebeuren met de honden??

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 16:33

die honden worden nu afgemaakt

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 17:35

Annepardoes jij weet er al helemaal niks van af!! Dus jij weet niet of die honden afgemaakt worden dat weet ik ook niet, dus jij net zo min.
@ Inev. Ik heb geen idee wat er met de honden gebeurt, de eigenaar van de pups is gebelt en daar is alles aan uitgelegt.

IneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 21:21

Ik hoop in ieder geval dat hij ze dan aan andere mensen verkoopt ( bv hier in België ) zodat ze toch nog een kans krijgen om te blijven leven!

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 22:23

moest ik ze voor een reële prijs zie staan, neem ik meteen eentje mee
zijn zo'n pracht van honden.

IneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 10:37

Ja, ik ook.. ( maar men moeder niet )
Waar woonde je dan?

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 11:06

[quote="Ylana"]Nou niet voor het één of ander.
Deze "soort" honden zijn al ruim 12 jaar VERBODEN!!!!
En nog zijn er EIKELS die met deze honden fokken!
Het zou een hoop verdriet én frustratie schelen als iedereen nou gewoon eens ophoudt met deze honden te fokken!
Dan hoeven er geen pitt bulls meer in beslag genomen te worden en afgemaakt te worden.

het probleem is, dat er ook nog steeds mensen zijn die deze honden kopen.......zij houden de handel in stand!
en waarom?? omdat een hond zonder papieren zo'n 100 euro goedkoper is.
dus nemen ze bewust het risico dat hun hond in beslag kan worden genomen.
om vervolgens te gaan jammeren als dat ook daadwerkelijk gebeurt.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 11:45

Inderdaad woofie. Dat ook.

En dan heb je nog van die kleuters die zeggen: "O, als ik de kans krijg om zo'n hond te kopen, dan doe ik dat direct!"

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 13:11

jah door dat er nu gebelt is en doordat mensen praten worden die honden in beslag genomen en afgemaakt. De wereld is gewoon wreed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 13:17

De asiels zitten weer vol met lieven betrouwbare hondjes zonder baas, als ze lang zitten, krijgen ze een spuitje. Wat voor jullie? Kan je zonder muilkorf over straat en kleine kindjes kunnen ze zonder problemen aaien, moeders zullen niet boos worden als je hond los loopt over straat.

MariskaFally

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 14:21

de meeste honden die worden afgemaakt zijn niet eens pitbulls maar honden die op pitbulls lijken. en russel een hond die op een pitbull lijkt hoeft ook niet met een muilkorf over straat en een hond mag ik nederland niet mer los op straat lopen alleen op plekken waar dat word aangegeven anders krijg je en bekeuring.! het is wel dom dat ze doorgaan met het fokken van pitbulls of honden die erop lijken maar dat doen ze omdat ze er geld mee verdienen maar om dan met iemands zaken te g aan bemoeien vind ik ook dom.. laat hem dan toch lekker en als die honden echt pitbulls zijn en ze bijten ook dan moet je pas wat ondernemen.. maar ik vind pitbulls nog niet eens zow eng.. ik vind rotweilers en dobermans veel enger.. terwijl die ook niet veel uithalen.. maar elke hond kan gevaarlijk zijn zelfs een hond die harstikke lief is kan met jaloezie een andere honden verwonden.! dus waarom dan alleen de pitbulls en niet de andere verbied er dan geneen

IneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 16:11

Zeker niet alle pit bull achtige moeten een muilkorf om!
En ik heb zelf ook honden uit het asiel ( labrador en een kruising poedel x jack russel ), dus het is niet om stoer te doen of iets dergelijks, m'n vriend heeft een amerikaanse stafford, dat is dus een echt kalf,en zal nooit een andere hond bijten.. vind het gewoon prachtige honden, en als jij dan zegt dat 'die kleuters' dat willen? Als je weet waaraan je begint met zo'n hond, zie'k geen reden waarom ik zo later geen zou mogen kopen ( wel met stamboek dus.. )

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 16:35

Maar jullie hadden het over pit bulls.
En díe zijn verboden!
Ik heb het hele woordje stafford nergens gelezen in jullie reactie!

IneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 17:07

Ze rekenen stafford toch ook tot pit bulls? ( hier toch.. ? )

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 17:23

De eigenaar van de hondjes, weet nu in ieder geval ook van de pitbullwet! Beter ook dan dat er mensen voor zijn deur stan die de hondjes op komen halenen hij nog een dikke rekening krijgt (als je hiervoor al een boete krijgt).

Sneu voor de hondjes, maar wat de eigenaar er nu mee gaat doen is zijn zaak.
Het is goed dat je hem hebt gebeld en niet de politie of dierenbescherming, nu weet deze man er ook van.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 17:33

IneV schreef:
Ze rekenen stafford toch ook tot pit bulls? ( hier toch.. ? )

nee joh!! gelukkig niet!! in kan gewoon met mijn twee engelse staffordshire bullterriers over straat hoor........
Bandit en Lilo hebben allebei een stamboom
( en Bandit heeft daarnaast nog vele boomstammen )
elke kruising ammstaff / staff/ dogo argentino/bullmasstiff enz valt onder de pitbullwet. let wel, ik heb het hier over kruisingen!
daarnaast vallen ook alle bovengenoemde honden indien NIET in het bezit van papieren onder diezelfde wet.

IneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 17:57

Ahz Dan ben'k blij, want Staffords zijn geweldig !!

( Dan weet ik dat ook weer )

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 22:49

Woofie, dogo argentino's en fila's vallen zónder stamboom ook onder de pitbull wet.
Koop dus nooit een hond zonder stamboom!
Dat zal je een hoop leed schelen!!!

*EDIT* Ik bedoel dat je een ras echte dogo kan hebben, maar zonder stamboom valt hij onder de pitbull wet.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 22:58

ja, dat zei ik toch ook??
wel ff goed lezen he??

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 23:01

Het is al laat.....

Anneke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 23:19

annepaardoes schreef:
nou ik weet wel zeker dat als jou hond een ander hond bijt dat je hem echt geen spuitje laat geven.

Ik zelf zou inderdaad niet willen dat ze een spuitje krijgt, maar je krijgt wel heel veel problemen en soms/meestal word je ertoe gedwongen om ze een spuitje te geven! En je mag er vrij zeker van zijn, zodra je hond bloed geproefd heeft, zal hij nog eens bijten! Als je dan kinderen hebt, nee die zou ik liever niet in huis hebben.

annepaardoes schreef:
jah door dat er nu gebelt is en doordat mensen praten worden die honden in beslag genomen en afgemaakt. De wereld is gewoon wreed

Hallo ze heeft naar de eigenaar gebeld!!

Er zijn in feite heel veel vooroordelen over honden, bv. Hoe zwarter de neus van een duitse herder hoe gevaarlijkerer!! Duidelijk onzin!!nou ja zoals er al gezegd is hangt van het baasje af, wij hebben al bijna niks anders gehad dan duitse herders en het waren schatten van beesten ik reed er zelfs op 1ntje paardje toen ik nog heel klein was en ik sliep erbij terwijl hij zijn pootje over mij had liggen! Ik heb ook een rottweiller gekend, even groot als een kalf, braaf beest kon je alles mee doen, tenzij hij wist dat je bang was dan begon hij natuurlijk is te grommen fzo, maar gewoon omdat hij wist dat hij je te baas kon!! Hij ging zelfs in de hoek staan als je dat zei( voor straf dan) en die bleef gewoon staan

Hangt van baasje af, net als bij paarden, die kunnen ook vals zijn mits een verkeerde opvoeding en dan duurt het lang of gewoon niet vooral eer dat weg is!

Sorry voor het verhaal!