Yes ! Do krijgt hond.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Let_be

Re: Yes ! Do krijgt hond.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 10:33

Wat een aanvallend gedrag!!

De TS wil gewoon lief vuilnisbakken hondje.... Meer niet!

En het is haar keuze of ze die van marktplaats haalt of uit asiel! Elke hond die weg moet heeft nieuw tehuis nodig!

Misschien wordt de hond die particulier niet meer gewild is zelfs nog slechter behandeld dan die in het asiel!

Wij hebben ook slechte ervaring gehad met een asiel hond, hierdoor had ik bijna mijn gehele rug kapot kunnen hebben. Het geluk was een net nieuwe dikke paardenwinterjas!
Ik zei: 'Zit' en dit accepteerde de hond niet en viel me aan (duitse herder); gelukkig draaide ik met mn rug naar m toe....

Je weet het nooit met honden..... Nu zit de hond op een boerderij zodat ie geen riem meer aanhoeft en geen commando's op hoeft volgen.

hamadryada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 11:33

ik vind ook dat hier teveel verweten wordt ipv raad gegeven.

ik begrijp heel goed dat als de TS katten heeft, ze geen hond gaat nemen die niet met katten overweg kan, da's toch wel normaal, niet? en dat de hond alleen moet kunnen blijven.. de meeste baasjes gaan toch buitenhuis werken denk ik, dus de meeste honden blijven een tijdje alleen. daaruit kan je niet concluderen dat de TS geen tijd aan de hond wil besteden.

een belangrijk voordeel van het asiel is dat ze een relatief goede fysieke gezondheid van de dieren garanderen.
persoonlijk zou ik nooit een hond bij een fokker halen, gewoon omdat de asiels volzitten en dit net zo goed honden kunnen zijn die van een fokker komen.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 15:03

QuijoSavan schreef:

Wij hebben ook slechte ervaring gehad met een asiel hond, hierdoor had ik bijna mijn gehele rug kapot kunnen hebben. Het geluk was een net nieuwe dikke paardenwinterjas!
Ik zei: 'Zit' en dit accepteerde de hond niet en viel me aan (duitse herder); gelukkig draaide ik met mn rug naar m toe....

Je weet het nooit met honden..... Nu zit de hond op een boerderij zodat ie geen riem meer aanhoeft en geen commando's op hoeft volgen.

Niet direct de hond de schuld geven he! Bij verreweg de meeste gevallen waarbij honden agressie vertonen is het toch echt de schuld van de mens!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 16:40

Je hebt hele makkelijke asielhonden en asielhonden met een verleden.
In tegenstelling tot de meeste particulieren zijn de asielen wel eerlijk over de problemen die een hond heeft en zullen ze hun uiterste best doen om de juiste hond in het juiste gezin te plaatsen.

Particulieren vertellen er meestal niet bij dat een hond eigenlijk niet goed alleen kan zijn. Of dat de hond andere nare problemen heeft ontwikkeld omdat de kans dan erg klein is dat ze van de hond afkomen.
Ook worden er bijvoorbeeld op marktplaats vaak kruisingen aangeboden die bij de Wet verboden zijn. Helaas zijn niet alle mensen hiervan op de hoogte.

Vwb alleen blijven: Een hond moet natuurlijk een poosje alleen kunnen blijven maar hier zitten natuurlijk wel grenzen aan.
Als je niet voldoende tijd hebt voor een hond kun je er beter niet aan beginnen en al helemaal niet aan een herplaatser.

Ook bij herplaatsers heb je tijd nodig om het dier aan jou (en je gezin) te laten wennen en aan de nieuwe leefomstandigheden.
Jammer genoeg zijn er mensen die denken dat je met een herplaatser een soort kant- en klare hond koopt, maar als je het een succes wilt laten worden zul je er echt een hoop tijd in moeten steken.

Wieske_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 16:44

QuijoSavan schreef:
Wat een aanvallend gedrag!!

Dat vond ik ook toen ik het topic las.
Als zij een hond uit het asiel wou was dat leuk geweest, maar als ze dat niet wil is dat toch ook prima?
Het is haar keuze en ze heeft al duidelijk gemaakt dat ze niet meer tips nodig heeft.

Misz_Do, veel succes met het vinden van een leuke hond die bij je past!
Ik hoop dat als je er één gevonden hebt je er een foto van wilt plaatsen.

allegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 20:05

Wij hebben onze hondjes wel uit het asiel en dat zijn alle drie schatten van dieren. De honden die op marktplaats aangeboden worden gaan vaak later naar het asiel. Tenzij je een puppy neemt.
Hierbij een paar leuke plaatjes van onze voormalige asielhonden..
Buck en Nouska (is helaas op 14-jarige leeftijd overleden, heeft 13,5 jaar bij ons gewoont)

http://i15.photobucket.com/albums/a389/ ... ouska2.jpg

Buck en Brutus (Buck woont al 11 jaar bij ons en is in juni 12 geworden, Bruut woont sinds een jaar bij ons en is net 2 jaar oud)

http://i15.photobucket.com/albums/a389/ ... 180036.jpg
Laatst bijgewerkt door Karin op 27-07-05 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: link gemaakt van foto's, rekken pagina uit

lodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 20:05

Ik heb 11 asielhonden. Ik voel me een rijk mens !!!. Niets is dankbaarder dan een dier gelukkig te maken.....

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 20:54

Ik ben helemaal voor het halen van een asielhond, echt waar.
MAAR... Niet als eerste hond. Mijn ouders hadden een Mechelse (dacht ik) Herder uit het asiel als eerste hond, en hoeveel je je er ook op voorbereid, je weet er toch niet alles vanaf. Deze hond was een ongelofelijke neuroot, als je m alleen thuis liet brak hij de boel af (er moest altijd oppas gevonden), zijn vacht viel uit bij stress, er was nooit echt een moment van rust bij hem (behalve als hij mee mocht op de boot ). Inmiddels hebben mijn ouders 20 jaar ervaring met honden. Nu zouden we waarschijnlijk veel beter met zo'n beetje verknipte hond om kunnen gaan. Je hebt gewoon kans dat je er eentje hebt. En dan heb je zo'n hond in huis: Doe je m weer weg? Een gezond mens wat van dieren houdt niet, want waar komt zo'n beestje terecht? Ik zeg niet dat alle honden in een asiel zo zijn, maar de kans heb je altijd, en het brengt naast het plezier dat je toch hebt van zo'n dier ook veel zorg en verdriet met zich mee.

Volgens mij is dit Do haar eerste hond (toch?), dan zou ik bij een goed adres een herplaatser zoeken (rasvereniging ofzo). Een paar advertenties van marktplaats zou je best langs kunnen gaan, ga een paar keer op bezoek, neem de hond (liefst zonder de eigenaren) even mee wandelen, probeer wat commando's uit, stel een proeftijd vast mocht je tot koop over willen gaan en volgens mij zit je dan gebakken.

T enige waar ik me zorgen over maak uit jouw berichten, Do, is dat t lijkt alsof je niet echt tijd wil vrijmaken voor je hond. Het is niet alleen maar eten en voeren. Maar aan de hand van een paar berichten kan ik hier natuurlijk niet echt over oordelen, maar denk er nog even goed over na.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 21:10

Aah altijd leuk
maar weet je ik zou wel een asielhond doen.. puppy's komen snel weg!
Alleen je moet wel uitkijken wat voor hond t is ik bedoel als hij niet allen thuis kan ofzo is het best wel moeilijk.
En puppy's krijgen vaak wel een kans hoor.. Asielhonden verdienen er ook 1

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-05 22:14

Wij hebben vroeger niet zó'n goede ervaring gehad met asielhonden dus dat doen we gewoon niet zo 1,2,3, nog eens...ik kijk wel iig moet ik wachten tot na de vakantie omdat we anders als we wat zouden willen doen met de hond zitten en i.v.m. onze maffe kat.....

IneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 22:26

wij hebben nu ook 2 honden uit het asiel ( 1 labrador ( kruising ) en nog een Poedel gekruist met een jack russel.. ) Ze zijn echt heel lief, en ook al weet ik hun verleden niet.. mij maakt dat niets uit! ( Ze zijn wel nog maar 1 jaar en iets nu.. ) Maar er zijn ook jongere honden daar hoor.. ( zelfs puppies! ) Degene in het asiel kunnen je precies zeggen wat voor honden je het best neemt in jouw situatie!
Dus ik zou toch eens gaan kijken.. Je weet maar nooit!

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-05 23:06

Ik heb al meerdere malen gezegt : ik wil geen risico en we hebben het al een paar keer gedaan en dat is NIET goed bevallen....

lodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 00:44

Do nogmaals, het nemen van ELKE hond brengt risico's met zich mee...zucht......

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 03:51

Misz_Do schreef:
Ik heb al meerdere malen gezegt : ik wil geen risico en we hebben het al een paar keer gedaan en dat is NIET goed bevallen....

dus?? neem dan helemaal geen hond meer, je snapt werkelijk niet waar er voor gewaarschuwd word in dit topic... de bart smit... die heeft ook leuke hondjes...

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 09:18

Mensen, laat haar gewoon een hond/puppy nemen van marktplaats als zij dat wil!! Kom op zeg, het is toch haar keuze. En ik begrijp haar wel. Ze hebben al eens asielhonden gehad. En dat is ze niet goed bevallen.

En dat een hond of pup van marktplaats ook vals kan zijn ben ik het niet helemaal mee eens. Met een volwassen hond is de kans groter dan bij een pup.
Een pup MAAK je zelf vals!!
TS, maak je niet druk om wat ze hier zeggen. Neem de tijd om naar verschillende hondjes te kijken, en geniet van hem/haar.

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 09:32

Typisch bokt weer, als iemand wat anders denkt is het niet goed, er zitten bedriegers op marktplaats maar niet allemaal ! als ik een slechte ervaring ergens mee heb dan ga ik dat toch ook niet meteen nog een keer doen en NEE het is niet mijn eerste hondm dus hou maar op met die leuke grapjes over de bart smit, eigenlijk wil ik hier een slotje op, maar dat mag niet om de een of andere reden ....

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 09:42

Geef Bokt maar weer de schuld

Als 'wij' een hond van marktplaats geen goed idee vinden, waarom zou dat dan niet gezegd mogen worden?

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 09:46

Jullie moeten haar met haar keuze in haar waarde laten. Oei.. lekkere zin weer..
Ze maakt niet de keuze die jullie zouden maken, dus ze krijgt gelijk een hele zooi commentaar. Laat haar toch!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 09:48

Het gaat erom dat haar argumenten niet kloppen.
Een hond uit het asiel is nooit goed en een hond van de marktplaats is nooit verkeerd.
En zo is het natuurlijk niet.
Maar goed, ik ben benieuwd wat voor hond ze koopt, en hoe lang het duurt voor hij weer op de marktplaats staat, want als je zo aan een hond begint is het gedoemd om te mislukken ben ik bang.
Een hond nemen zonder risico (waarop) gaat nl niet. Aan elk dier dat je koopt zitten risico's, of het om gezondheid, karakter of uiterlijk gaat. Het kan allemaal anders uitpakken dan dat jij van tevoren bedacht hebt.

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 09:51

Lees wat ik heb gezegt : er zitten bedriegers op marktplaats maar niet allemaal , in mijn vorige bericht..
waarom zou een hond nu mislukken ? omdat ik het nmiet met je eens ben ? wij hadden een herder uit het asiel , die zo agressief was dat hij het hele konijn hok met geweld open/ kapot had gemaakt en het konijn dood........dat noem ik nou niet gezond...
ik wil gewoon niet nog een keer een risico lopen, wij hebben altijd al van marktplaats gebruik gemaakt en het is nog nooit fout gegaan

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 09:55

Zal ik je wat grappigs vertellen?
Ik heb een Jack Ruussell, nu ongeveer anderhalf, vanaf pup bij mij, netjes opgevoed met andere dieren, maar toch heeft ze al 3 keer een hok opengekregen en al 2 konijnen en een cavia gemold. Maar agressief? Absoluut niet, het is een ontzettend zachtaardig hondje wat dol is op kindern, en speciaal op mijn neefje van 2.
Maar had ik dit verwacht uit dit hondje?
Absoluut niet, ondanks dat ik weet dat ik een terrier gekocht heb.
Zo zie je, het kan altijd anders uitpakken dan je denkt.
En maak je geen zorgen, de konijnehokken zijn nu goed beveiligd, ze kan er niet meer bij

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 09:55

Oh ja, Pepper stond ook op de marktplaats

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 09:59

Ok jou hond is net agressief maar die van ons toen wel....
maar ik stop de discussie we komen toch niet overeen en het maakt ook geen reed uit

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 10:01

Reet schrijf je met een T
en nee, als jij niet naar goede argumenten luistert, maakt het inderdaad niet uit.
Het zal mij verder aan m'n reeT roesten waar jij een hond vandaan haalt, maar denk niet dat de marktplaats garant staat voor een goede hond, want dat is gewoon niet zo

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 10:03

zie je je zegt het zelf : als jij niet naar goede argumenten luistert, als ik niet gehoorzaam aan jullie commando's van wat goed is en wat niet, dan is het niet goed...pfff kinderachtig