De asiels zitten weer overvol

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cars

Re: De asiels zitten weer overvol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 18:04

Botervlieg schreef:
Leren we het nou nooit?

Heb zelf altijd alleen maar wegwerpdieren gehad; en stop daar nu mee,
want ook daarmee hou je het systeem van ondoordacht aanschaffen
in stand.

Mijn credo:

'Wie van dieren houdt, houdt geen dieren......'

Ik snap wel wat je ermee wilt zeggen...

Ben het ook wel iets met je eens(niet met je credo hoor ) met zijn allen maken we ons kwaad over de hulpeloze dieren in asiels en de broodfokkers..maar als het erop aan komt willen velen toch een pup of die hond die niet zo duur is van o.a marktplaats want mijn hond hoeft geen stamboom dus waarom zoveel geld.....dat is dezelfde discussie als een paard met/zonder papieren.

Maar of je door geen asieldieren een nieuw huis te bieden mensen bewuster maakt wat het inhoud om een dier aan te schaffen en of daardoor de asiels leeg komen te staan..welnee!!!!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 19:45

Fantine schreef:
[
het feit dat asiels de prijzen voor een dier ook zo hoog maken maakt het er ook neit aantrekkelijker op, ondanks dat zij ook kosten hebben , het helpt niet mee!
[/quote]

Het is ook geen onkostenvergoeding. Het asiel moet draaiende blijven van dat geld. Een hond uit het asiel is zeker niet duurder dan menig bastaardhondje. En dan vraag ik me af waarom een particulier die vaak nog puur voor de lol en de centen fokt dat geld wel mag vragen, en het asiel die veel goeds doet en dieren opvangt niet.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 19:48

Citaat:
Zo kun je niet oordelen, want dan moet je ook zeggen dat de paarden die door Brooke Hospital geholpen worden pech moeten hebben, want er zijn zat paarden in Nederland die verwaarloosd worden. Die vergelijking is toch krom??

Brooke is een stichting in DAT ENE DESBETREFFENDE land.
Brooke haalt geen paarden naar nederland omdat ze het hier dan beter hebben.
Brooke helpt de dieren beter worden, geeft de eigenaar voorlichting hoe hij beter voor zijn dier kan zorgen zodat ie gezond blijft en kan werken zodat de eigenaar en zijn gezin eten kunnen kopen.

Om even terug te komen op de stelling dat asieldieren in nederland in 99% van de gevallen wel een onderkomen vind en dat er daarom wel dieren uit spanje mogen komen vind ik onzin.

Als iedereen zo gaat denken komen er straks alleen nog maar zielige hondjes en katjes uit het buitenland.

En recht hebben op een nestje fokken vind ik ook klinklare onzin.

Dat de asiel hoge prijzen vragen is misschien wel goed. Dan ga je misschien eerst eens nadnken voor je een huisdier neemt.

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 20:00

luxx schreef:
ik vind dat mensen ook het recht hebben om zelf een nestje te laten komen.

Het lijkt wel alsof je het wilt promoten.

Het is m.i. niet te doen nestjes te verbieden (net zoiets als mensen verbieden kinderen te krijgen... ) maar laat mensen alsjeblieft nadenken voor ze aan een nestje beginnen (en hopelijk kiezen ze vervolgens voor sterilisatie in plaats van die schattige kleintjes). Dit soort discussies draagt daar in ieder geval wel aan bij.

Patricia20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 20:58

pff het is idd weer zo ver....

3 a 4 weken gelden 2 jonge poesjes gevonden (gedumpt) en nu gister 2 honden in het park :S

er zullen dit jaar wel weer heel wat dieren ingeslapen worden vrees ik :S
en maar fokken, sneu hoor :S

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 21:02

Cowgirl schreef:
Citaat:
Zo kun je niet oordelen, want dan moet je ook zeggen dat de paarden die door Brooke Hospital geholpen worden pech moeten hebben, want er zijn zat paarden in Nederland die verwaarloosd worden. Die vergelijking is toch krom??

Brooke is een stichting in DAT ENE DESBETREFFENDE land.
Brooke haalt geen paarden naar nederland omdat ze het hier dan beter hebben.
Brooke helpt de dieren beter worden, geeft de eigenaar voorlichting hoe hij beter voor zijn dier kan zorgen zodat ie gezond blijft en kan werken zodat de eigenaar en zijn gezin eten kunnen kopen.

Om even terug te komen op de stelling dat asieldieren in nederland in 99% van de gevallen wel een onderkomen vind en dat er daarom wel dieren uit spanje mogen komen vind ik onzin.

Als iedereen zo gaat denken komen er straks alleen nog maar zielige hondjes en katjes uit het buitenland.

En recht hebben op een nestje fokken vind ik ook klinklare onzin.

Dat de asiel hoge prijzen vragen is misschien wel goed. Dan ga je misschien eerst eens nadnken voor je een huisdier neemt.

Stichtingen zijn ook zo veel mogelijk bezig met voorlichting geven, castratieprojecten, asiels opzetten enz. Er wordt maar een heel klein deel, geschikte, honden naar nederland gehaald. Maar ze doen dus nog echt wel veel meer!

Ik vind 80,00 trouwens niet echt veel voor een hond die gechipt is en geent

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 21:14

80 euro voor een gechipte, geente en waarschijnlijk ook nog gecastreerde hond vind ik inderdaad niet veel. En het is maar net wat je zegt, als je voor 10 euro een hond bij het asiel op kon halen zouden veel meer mensen in een opwelling een hond halen, terwijl ze er eigenlijk helemaal niet goed voor kunnen of willen zorgen.

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 22:53

Zelf ben ik ook vrijwilligster van een dierenasiel, ook hier zit het steeds vol.
En sommige dieren zitten gewoon echt al maandenlang in het asiel....het is dat we zelf al genoeg beesten hebben maar het eerst volgende dier dar bij ons in huis komt zal zeker uit het asiel komen.
Het is zo zielig, vooral de wat terug getrokken katten kunnen de drukte in de kattenkamers niet aan, ze worden er helemaal gestresst door en vinden daarom ook niet zo snel een nieuw baasje.
Het zou echt heel mooi zijn als de dierenasiels een stuk leger zaten maar we doen ons uiterste best.

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 23:29

daffodil schreef:
Ik heb vorige week afscheid moeten nemen van Kobus, mijn meest geweldige wereldkat op de enorm hoge leeftijd van 23 jaar! Op zijn zestiende in het asiel uitgezocht en voor een ouwelullenprijsje meegekregen (gratis dus, ken het asiel en de mensen) opdat hij nog een leuk (half) jaartje zou hebben. Alles beter dan zijn laatste dagen in een hokje slijten.

Kobus heeft zeven jaar bij mij gewoond en een geweldig leven gehad, in ieder geval de laatste zeven jaar, daarvoor weet ik het niet. Geen dag spijt van mijn asielkat en als er weer één bij komt, wordt het allicht weer een sneuerd.....

Geweldig!!!!!!!!!!
Zie mijn topic over "zoveel van je dier houden dat t pijn doet"zie je mijn allergrootste liefde, ook stokoud en uit t asiel.....

Verder bedoeld iedereen t hier goed.
Maar idd, waarom de volle asiels?
En idd ben ik eigelijk ook tegen fokken voordat de asiels wat leger zijn.........

Asielmensen:
Jullie doen je uiterste best, en wilt zo sceptisch mogelijk zijn tegenover een dier, dat begrijp ik.
Maar mogen er iets minder nadelen op hun beschrijvingen staan, want die vallen in de praktijk vaak mee, ik heb ook voor t asiel gewerkt, en er in de jaren zon 15 tal dieren vandaan gehaald.

In de paardenhandel leer je mensen te kunnen onderscheiden, snel, en je krijgt vaak een gevoel over mensen.
Je kan t daarna wel mis hebben maar je gevoel telt!

Als er nu aardige , integere , mensen naar een hond of kat komen kijken, promoot ze dan wel een beetje!
Die keren dat ik de laatste jaren in t asiel was, en met mijn ervaring uit de paardenhandel een hond of kat aan de man probeerde te brengen, merkte ik dat er vooral gehamerd werd over hun nadelen.

Hoeft niet altijd, geen mens is perfect waarom zou een dier t wel moeten zijn, en er zijn nog altijd meer voordelen aan t hebben van een dier als nadelen!

Mensen die niet van dieren houden deugen niet.
Dat durf ik te stellen.

Sammy , mijn poes, zou sproeien als ze een keer niet naar buiten mocht, en stond daarom als "onplaatsbaar"te boek.
Ik zeg: Hoe kan een poes nu sproeien, dat is toch erg ver gezocht.

Maar nee, het zou toch zo zijn.
Nou, ze leeft hier met mij helaas erg jaloerse grote liefde Sanders, de deuren moeten altijd gesloten blijven: Sanders boven en Sammy beneden, waar ze ook nog tussen 3 honden leeft, maar heb haar nog NOOIT zien sproeien.
Je moet de info die je gehad hebt van de vorige eigenaar, zoals Sammy die sproeide, wel meedelen, maar daarna ook ZEKER hun positieve eigenschappen vertellen en weten dat mensen soms van allerlei smoesjes verzinnen om een dier in t asiel te kunnen plaatsen.

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 02:41

Poezen kunnen wel degelijk sproeien.
Mijn (opvang)kat van ca. 2 jaar begon dat te doen nadat ze haar
huis moest delen met een volgend opvangpoesje van zes weken.
Is de twaalf jaar daarna ook niet meer overgegaan.

Ook van andere poezen heb ik dat wel gehoord / gelezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 10:51

Ik werk een ochtendje in de week in het dierenasiel Schouwen-Duivenland, daar valt het gelukkig nog mee met de drukte, er zitten "maar" een stuk of 15 poezen. en 3 honden.. Nog te veel natuurlijk , maar het is nog niet overbevolkt..

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 17:36

Ik heb ook een hele tijd in het dierenasiel gewerkt in Zwolle. Een groot asiel, met veel kennels (40). Twee jaar geleden toen ik daar werkte, werden er ook in de zomer een lading spaanse en griekse zwerfhonden gebracht, ook omdat het asiel zo leeg was.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 19:25

Natasha schreef:
Mensen die niet van dieren houden deugen niet.
Dat durf ik te stellen.

Ik ben inderdaad ook geneigd dat te denken. In ieder geval mankeert er iets aan mensen die niet van dieren houden.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-05 15:34

Als de asiels hier zo leeg zijn en er krijgen dieren uit het buitenland een kans, prima.
Maar als de asiels hier overvol zijn worden er hier ook dieren afgemaakt om plaats te maken. Natuurlijk is een humaan spuitje beter dan met kokend water overgoten worden maar ik blijf erbij dat het veel belangrijker is het probleem ter plaatse aan te pakken. Het is zo namelijk dweilen met de kraan open en in Nederland is op een gegeven moment de markt ook totaal verzadigd.

Bij tijd en wijle komt er inderdaad een lading buitenlandse honden naar Nederland, jonge honden die gefokt zijn in Polen en andere landen en via de handel naar Nederland komen omdat ze hier nog geld opleveren. Ook broodfok dus.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 16:26

Wat denk je van al die mensen die zo nodig een raspuppie willen hebben maar de nederlandse fokkers te duur vinden? Die gaan allemaal naar Belgie en daar komen de hondjes van een puppyfarm vandaan, kosten de helft maar zijn zooooo ontzettend ziek in de meeste gevallen. Dan twee keer naar de dierenarts en de derde keer gaan ze linea recta het asiel in.....te duur in onderhoud! Dan heb je het over Belgie, das notabene net over de grens!!!!

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 17:51

Ja precies zo is de gang van zaken veelste vaak, of een soort gelijke.
Het komt bijna niet voor maar toch moet er wel eens een dier afgemaakt worden omdat het voor het asiel zelf ook niet te bekostigen valt en toch niemand zo'n beest wilt kopen.
Het is echt diep triest.

verwijderd09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 18:07

als wij thuis poezen teveel hebben gaan ze naar men. Sloot en men. Kolkman. miss moeten ze dat ook maar met veel katten in het asiel doen, niemand die ze mist.

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 18:14

MRmichiel schreef:
als wij thuis poezen teveel hebben gaan ze naar men. Sloot en men. Kolkman. miss moeten ze dat ook maar met veel katten in het asiel doen, niemand die ze mist.

Misschien kun je dit even toelichten? Begrijp niet zo goed wat je nou precies bedoeld.... niemand die ze mist?? ....

verwijderd09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 18:27

'grapje' hier uit de streek, met kolk en sloot wordt verwezen naar het verdrinken van dieren. ik bedoel dus eigenlijk die dieren afmaken

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 18:50

Zo, dat is netjes! Er is ook een overschot aan mensen. Die ook maar verzuipen?

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 19:10

MRmichiel schreef:

als je grappig wilt zijn hiermee sla je wat mij betreft de plank finaal mis....

Ooit wel eens van steriliseren,castreren gehoord...mischien een optie, nadat je de kittens verzopen hebt om je katten te laten helpen.....

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 19:25

MRmichiel schreef:
'grapje' hier uit de streek, met kolk en sloot wordt verwezen naar het verdrinken van dieren. ik bedoel dus eigenlijk die dieren afmaken

HAHA

Duvel91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 19:33

Grappig...

Ik heb oowk 1 konijn uit het asiel, 1 konijn van andere mensen gekregen die hem weg deden omdat ze een hond hadden gekocht die het konijn opjoeg en 1 konijn rechtstreeks uit de dierenwinkel.

Ze zijn alle 3 even lief,al blijf ik merken dat het konijntje uit het asiel banger is en het konijntje dat we hebben gekregen naar je knort, gewoon om zich te verdedigen. Terwijl het 3e konijn nieuwsgierig en brutaal is.

Ook ken ik een hond die uit het asiel komt: Hij was geplaatst omdta hij kinderen zou bijten . Dat beesie doet nooit een vlieg kwaad! Ze is super lief en zou je echt never bijten. (Ze was eerder super bang)

Ik vind dat jullie idd gelijk hebben wat betreft dat mensen hun dieren om de gekste redenen het asiel in doen, alhoewel er natuurlijk wel echte reden zijn (in het bejaardenhuis gaan en dier niet mee mogen nemen e.d)

Ohwja...sorry als ik iets drieduizend dubble gezegd heb (heb niet alle pagina's gelezen

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 19:37

Mjah nou niet bepaald een geslaagd grapje...althans niet mijn humor dit
Nouja, misschien is het erg plaatselijk ofzo...

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 19:44

Citaat:
Twee jaar geleden toen ik daar werkte, werden er ook in de zomer een lading spaanse en griekse zwerfhonden gebracht, ook omdat het asiel zo leeg was.

Misschien wordt het eens tijd dat asiels onderling eens met elkaar gaan samenwerken.

Als er weinig aanbod is zouden ze andere asiels kunnen opbellen of die nog wat hebben en zo de honden/katten overplaatsen.