daffodil schreef:Ik heb vorige week afscheid moeten nemen van Kobus, mijn meest geweldige wereldkat op de enorm hoge leeftijd van 23 jaar! Op zijn zestiende in het asiel uitgezocht en voor een ouwelullenprijsje meegekregen (gratis dus, ken het asiel en de mensen) opdat hij nog een leuk (half) jaartje zou hebben. Alles beter dan zijn laatste dagen in een hokje slijten.
Kobus heeft zeven jaar bij mij gewoond en een geweldig leven gehad, in ieder geval de laatste zeven jaar, daarvoor weet ik het niet. Geen dag spijt van mijn asielkat en als er weer één bij komt, wordt het allicht weer een sneuerd.....
Geweldig!!!!!!!!!!
Zie mijn topic over "zoveel van je dier houden dat t pijn doet"zie je mijn allergrootste liefde, ook stokoud en uit t asiel.....
Verder bedoeld iedereen t hier goed.
Maar idd, waarom de volle asiels?
En idd ben ik eigelijk ook tegen fokken voordat de asiels wat leger zijn.........
Asielmensen:
Jullie doen je uiterste best, en wilt zo sceptisch mogelijk zijn tegenover een dier, dat begrijp ik.
Maar mogen er iets minder nadelen op hun beschrijvingen staan, want die vallen in de praktijk vaak mee, ik heb ook voor t asiel gewerkt, en er in de jaren zon 15 tal dieren vandaan gehaald.
In de paardenhandel leer je mensen te kunnen onderscheiden, snel, en je krijgt vaak een gevoel over mensen.
Je kan t daarna wel mis hebben maar je gevoel telt!
Als er nu aardige , integere , mensen naar een hond of kat komen kijken, promoot ze dan wel een beetje!
Die keren dat ik de laatste jaren in t asiel was, en met mijn ervaring uit de paardenhandel een hond of kat aan de man probeerde te brengen, merkte ik dat er vooral gehamerd werd over hun nadelen.
Hoeft niet altijd, geen mens is perfect waarom zou een dier t wel moeten zijn, en er zijn nog altijd meer voordelen aan t hebben van een dier als nadelen!
Mensen die niet van dieren houden deugen niet.
Dat durf ik te stellen.
Sammy , mijn poes, zou sproeien als ze een keer niet naar buiten mocht, en stond daarom als "onplaatsbaar"te boek.
Ik zeg: Hoe kan een poes nu sproeien, dat is toch erg ver gezocht.
Maar nee, het zou toch zo zijn.
Nou, ze leeft hier met mij helaas erg jaloerse grote liefde Sanders, de deuren moeten altijd gesloten blijven: Sanders boven en Sammy beneden, waar ze ook nog tussen 3 honden leeft, maar heb haar nog NOOIT zien sproeien.
Je moet de info die je gehad hebt van de vorige eigenaar, zoals Sammy die sproeide, wel meedelen, maar daarna ook ZEKER hun positieve eigenschappen vertellen en weten dat mensen soms van allerlei smoesjes verzinnen om een dier in t asiel te kunnen plaatsen.