Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Quellian schreef:
Biepmiep schreef:Gezien het aantal reacties in dit topic vinden anderen het niet kinderachtig. Ik fok ze trouwens niet eens. Ik koop ze gewoon! Kant en klaar!
Faas schreef:tja, je doet maar. Het enige wat ik zeg is dat hoe meer jij zo op deze manier je 'geloof' verkondigd, hoe meer tegenstand ipv medestand je zult kweken. Maar goed, als jij dat ten gunste van jouw ras vindt moet je dat doen.
ThePast03 schreef:Als goede rasvoorlichting tegenstanders brengt zegt dat heel veel over die tegenstanders en niets over de rasvoorlichting lijkt me.
Een normaal mens die echt met een hond begaan is, is dolblij met goede rasvoorlichting!
Topcob schreef:Wat ik trouwens ook vreemd vind is dat ze tegenwoordig toch vooral vriendelijk en lief moeten zijn.
Dat is ook een verandering in het ras die eigenlijk niet zou mogen, als ze een vossehol ingeduwt worden om de vos er uit te jagen moeten ze fel zijn en niet vriendelijk en lief, anders is de vos ze de baas.
Topcob schreef:Wat ik trouwens ook vreemd vind is dat ze tegenwoordig toch vooral vriendelijk en lief moeten zijn.
Dat is ook een verandering in het ras die eigenlijk niet zou mogen, als ze een vossehol ingeduwt worden om de vos er uit te jagen moeten ze fel zijn en niet vriendelijk en lief, anders is de vos ze de baas.
ThePast03 schreef:Een normaal mens die echt met een hond begaan is, is dolblij met goede rasvoorlichting!
ThePast03 schreef:Een normaal mens die echt met een hond begaan is, is dolblij met goede rasvoorlichting!
Faas schreef:Maar dan wel als er om GEVRAAGD wordt.
ThePast03 schreef:Er zijn nog maar weinig rassen die het werk uit mogen voeren waarvoor ze oorspronkelijk zijn gefokt en er wordt dus ook niet meer goed geselecteerd op die werkeigenschappen.
Faas schreef:Oh dus mensen die geen rasvoorlichting hoeven zijn NIET ECHT? met de hond begaan? Lekkere veroordeling. Mening onwetend mens is een stuk beter voor zijn dier dan de zogenaamde 'ikweethetzogoed' fokker.
Faas schreef:Oh dus mensen die geen rasvoorlichting hoeven zijn NIET ECHT? met de hond begaan? Lekkere veroordeling. Mening onwetend mens is een stuk beter voor zijn dier dan de zogenaamde 'ikweethetzogoed' fokker.
Wiepie schreef:Daar wordt wel degelijk op geselecteerd. Voor jachthonden worden jachtwedstrijden gehouden (ook voor de Jack Russell) en voor bijv. Border Collies schapendrijf-wedstrijden. Dan kun je dus wel aan de ouders zien of ze de goede werkeigenschappen bezitten, als je daar prijs op stelt tenminste
ThePast03 schreef:
Sorry, maar ik kan me echt niet voorstellen dat je niet blij bent met goede voorlichting over je ras. Als je niets over je eigen ras wilt weten ben je m.i. dat ras ook niet waard.
Dat is vragen om problemen omdat de kans heel groot is dat je bepaalde gedragingen niet begrijpt en verkeerd inschat.
Ik moet er bijvoorbeeld niet aan denken dat iemand een Fila Braseliero aanschaft zonder iets te weten over het ras maar alleen omdat hij er zo apart uitziet....
Biepmiep schreef:]
Hoeveel fouten er onwetendheid al met dieren zijn gemaakt....ook nog met de beste bedoelingen hoor.
En het gaat in dit topic niet over wie er beter voor zijn hond is. Het gaat erom dat B en T's geen JRT's zijn. Graag ontopic blijven.