Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Faniek schreef:Gelukkig bestaat er nog steeds geen regel katten
Faniek schreef:Moeten we ook maar allemaal olie en veren over die honden smeren die hier in de tuin poepen
Sjoert schreef:een bekende van mij heeft ooit eens een kat in zo'n val gekregen. Die kat zat constant bij zijn vissen....
Over die kat heeft hij olie, vet en veren gegooid. Die kat is er nooit weer geweest. (ik denk zelf dat de eigenaren die kat niet meer los hebben gelaten)
Desiree schreef:Ik had een overbuurman, die had dure vogels. En elke dag lag er eentje op z'n rug in de volliere. Hij vroeg zich af of er een ziekte heerste, hoe dat nou toch kwam. Tot op een dag zijn zoon er achter kwam: een kat sprong tegen het gaas van de volliere, de vogels kregen een hartstilstand van de schrik en vielen op slag dood. Die kat is de nek omgedraaid. Sneu voor de kat, maar ook begrijpelijk vanuit het standpunt van de buurman. Zelf had ik er de voorkeur aan gegeven om het dier naar een asiel te brengen.
LilyLuna schreef:[
Begrijpelijk? Dit is idioot!! Heeft die buurman er ook nog aan gedacht om eens wat rond te vragen wie de eigenaar is van de kat?
Dan valt er nog een hoop te bespreken, ik zou het erg vinden als iemand last had van mijn kat!
Echt, als je buurman zulke dingen doet is hij die vogels van hem ook niet waard, geen enkel dier verdient het om omgebracht te worden om zn natuurlijk instinct.
Als ik wist wie die buurman was had ik hem zo aangegeven bij de politie!
[/quote]
Sjoert schreef:Ooh trouwens nu ik deze discussie volg:
een bekende van mij heeft ooit eens een kat in zo'n val gekregen. Die kat zat constant bij zijn vissen....
Over die kat heeft hij olie, vet en veren gegooid. Die kat is er nooit weer geweest. (ik denk zelf dat de eigenaren die kat niet meer los hebben gelaten)
BrittKitt schreef:Maar ook wat er gezegd werd van praten met de eigenaar werkt meestal ook niet, die mensen denken vaak zat van je moet niet zeiken watn ik ga mijn beest niet binnenhouden..
Wat bereik je er dan mee? natuurlijk niet geschoten is altijd mis maar toch
Desiree schreef:LilyLuna schreef:[
Begrijpelijk? Dit is idioot!! Heeft die buurman er ook nog aan gedacht om eens wat rond te vragen wie de eigenaar is van de kat?
Dan valt er nog een hoop te bespreken, ik zou het erg vinden als iemand last had van mijn kat!
Echt, als je buurman zulke dingen doet is hij die vogels van hem ook niet waard, geen enkel dier verdient het om omgebracht te worden om zn natuurlijk instinct.
Als ik wist wie die buurman was had ik hem zo aangegeven bij de politie!
[/quote]
Hij is vorige week dinsdag overleden. Zo goed?![]()
Deze opmerking valt effe niet in goede aarde. En je had hem trouwens niet kunnen aangeven. Dit is jaren en jaren geleden gebeurt en hij vertelde ons dat.
Hier in de buurt heeft iedereen (op 1 na) een hond. Honden staan hier ook iets hoger aangeschreven (bij sommigen meer, bij anderen minder). Aan een hond heb je immers iets (bewaking) en anders kun je er mee broodfokken. Er is hier echter 1 buur die katten heeft. En die beesten fokken onderling raak. (broers en zussen met elkaar.... etc.). Een lang leven is niet voor ze weggelegd, tenzij voor een enkeling die het gevaar ziet van auto's. WE wonen hier dan namelijk wel landelijk maar over de smalle wegen wordt hard gereden. Een kat meer of minder malen ze dan ook niet om, en ze krijgen restanten voer en verder moeten ze hun kostje maar bij elkaar zien te scharrelen.
Stel dat zo'n kat vermoord zou worden, dan is er geen haan die er naar kraait, en de eigenaar zou hooguit zijn schouders op halen. Er lopen er immers genoeg. En zo wordt hier over katten gedacht.
Van mij wordt wel eens gezegd dat ik overdrijf met dieren. Maar ik vind dat dieren hier vaak veracht worden, zoals er mee wordt omgegaan.
LilyLuna schreef:[Dat jouw buurman is overleden kan ik niet weten, dat is jammer maar ik reageer alleen op wat jij over hem vertelt.
En in de buurt rondvragen over de kat levert misschien niets op nee, maar wat is dan beter? Het beestje zomaar de nek omdraaien?
Nee dat is een goede oplossing! Zoiets levert vaak alleen maar haat en nijd op, stel dat de eigenaar dat weet, dan draait ie misschien wel die vogels de nek om! Nee zo komen we er wel..![]()
Dit is natuurlijk niet jouw schuld, dat de kat dood is, dat wil ik er echt niet mee zeggen.
Maar iedereen doet zo lacherig over mijn idee om met de eigenaar te gaan praten, dat snap ik niet. Je kunt op zn minst een poging wagen en vaak levert het ook wel iets op!!
(In kleinere dorpen weten mensen vaak toch al redelijk wat van elkaar, dus waarom niet van wie de kat is..en desnoods breng je m naar t asiel, daar kunnen ze zo zien of ie gechipt is.)
[/quote]