Elke dag tuin vol dode vogels.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faniek

Re: Elke dag tuin vol dode vogels.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 15:27

Moeten we ook maar allemaal olie en veren over die honden smeren die hier in de tuin poepen Nagelbijten / Gniffelen

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 15:43

Faniek schreef:
Gelukkig bestaat er nog steeds geen regel katten

En dat moet je zo houden! En als je dat niet doet, en je houdt nergens rekening mee, gaat dit veranderen en worden OOK katteneigenaren beperkingen opgelegd.

Katten mogen misschien rondlopen, maar ik ben baas op mijn terrein. En ik wil daar geen katten. (tenzij ik weet dat ze de vogels en andere beesten niets zullen doen).

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 15:44

Faniek schreef:
Moeten we ook maar allemaal olie en veren over die honden smeren die hier in de tuin poepen Nagelbijten / Gniffelen

Je zou iets moeten doen met die honden waar de eigenaren mee zitten; Ze onder de stront smeren, liefst hun eigen stront. Kijk, zo'n hond zit daar niet mee. Maar die eigenaren wel! Ik zeg namelijk niet dat je die "sh.t" allemaal maar moet pikken.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 15:47

Tjah en je mag het dier nog steeds niks doen anders krijg jij problemen. Hier is een kattenhater pas opgepakt die katten had vergiftig dus tjah...

Mijn katten komen overigens niet bij andere mensen achter het huis tuin is groot genoeg voor ze en 's nachts zijn ze binnen.
Maar een reactie van ik breng ze naar het asiel of doodslaan hmm uuh tjah... leuk...
Tjah als NL toch vol gebouwd word en een kat tenminste nog een buiten leven geeft is beter dan binnen opgesloten zitten.

En als je het over hondeneigenaren hebt dan moet je de katteneigenaren dus pakken en niet de kat zelf Haha!

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 15:47

Sjoert schreef:
een bekende van mij heeft ooit eens een kat in zo'n val gekregen. Die kat zat constant bij zijn vissen....

Over die kat heeft hij olie, vet en veren gegooid. Die kat is er nooit weer geweest. (ik denk zelf dat de eigenaren die kat niet meer los hebben gelaten Haha! )

Boos! Graag even naam en adres van deze 'bekende' van jou.

zet intussen de pek op het vuur en zoekt wat veren

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 15:58

Ik heb hier 6 katten die heel veel vangen. Gelukkig maar want daarom heb ik ze ook.
Overal om het huis heen zijn graanvelden, mais en aardappels en reken maar dat je daar een hoop ongedierte van krijgt.
Toen we nog maar 1 of 2 katten hadden, was hier iedere winter een grote muizenplaag in huis. Met 6 hebben we er gelukkig geen last meer van, niet in huis en niet in de stallen.
Nu moet ik wel zeggen dat het terrein hier groot genoeg is en ze zelden van het erf af komen.
Ja ze trekken wel de bouwlanden op maar ze gaan niet zo snel de weg over of bij de buren de tuin in. Wat onze kippen dus wel doen *LOL*

Echt hoor, degene die hier komt zeuren dat de katten binnen moeten blijven, mag eigenhandig de muizen komen vangen!
En nee, gif, vallen of wat dan ook helpen niet bij zo'n aantal muizen.
Het gaat dan niet om 10 of 20 muizen maar honderden die je overal in huis tegen komt (badkamer, slaapkamer enz.)
Vooral eind augustus, zodra het graan van de velden af gaat, zie je ze in grote groepen de tuin in komen. Prachtig gezicht hoe de katten niet weten welke muis ze het eerst moeten grijpen, ze hoeven amper te lopen Haha!
En de katten werken ook preventief. Muizen blijven niet zitten waar zoveel katten lopen.
Ja en dat ze dan in het voorjaar of de zomer eens wat vogeltjes roven, het zij zo...
Dan heeft die vogel ook op een dom plekje het nest gebouwd...
Net als wanneer een nestje jonge vogels uitvliegt en die jonkies zitten allemaal op het tuinhek van nog geen meter hoog en ze blijven zitten terwijl er een hoop katten rondlopen... Dan hebben ze een probleem. Dat moeten ze namelijk ook niet 15m verder doen want dan worden ze bij bosjes gegrepen door roofvogels (die ook de krielhaantjes vangen van de buren).

Overigens zijn al mijn katten netjes 'geholpen'. Dat vind ik wel een voorwaarde van los buiten lopen.
Tenzij je aan een drukke weg woont zoals onze buren. Zij hebben toch echt de 'jonge aanfok' nodig om steeds zo rond de 10 katten te blijven zitten.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 15:59

Klinkt lekker luguber Scheve mond

Overigens vind ik laten helpen, enten en ontwormen ook zeer zeker een voorwaarde van het buiten lopen...

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 17:36

Desiree schreef:
Ik had een overbuurman, die had dure vogels. En elke dag lag er eentje op z'n rug in de volliere. Hij vroeg zich af of er een ziekte heerste, hoe dat nou toch kwam. Tot op een dag zijn zoon er achter kwam: een kat sprong tegen het gaas van de volliere, de vogels kregen een hartstilstand van de schrik en vielen op slag dood. Die kat is de nek omgedraaid. Sneu voor de kat, maar ook begrijpelijk vanuit het standpunt van de buurman. Zelf had ik er de voorkeur aan gegeven om het dier naar een asiel te brengen.

Begrijpelijk? Dit is idioot!! Heeft die buurman er ook nog aan gedacht om eens wat rond te vragen wie de eigenaar is van de kat?
Dan valt er nog een hoop te bespreken, ik zou het erg vinden als iemand last had van mijn kat!
Echt, als je buurman zulke dingen doet is hij die vogels van hem ook niet waard, geen enkel dier verdient het om omgebracht te worden om zn natuurlijk instinct.
Als ik wist wie die buurman was had ik hem zo aangegeven bij de politie! Boos!

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 17:50

Niet alleen idioot maar onmenselijk...
Ik kan zo boos worden over zulke mensen.
Dat mensen er misschien problemen mee hebben als de kat in hun tuin komt oke... maar zoek dat de eigenaar en praat erover, zeker weten dat er een oplossing te vinden is...
Zucht...sommige mensen

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 19:33

Ik vind niet dat jullie Desiree moeten gaan aanvallen op het feit dat HAAR VRIEND die kat het liefst zou willen doodslaan. Desiree zegt immers dat ze dat niet wil hebben.

Overigens vind ik het sowieso onzin dat de dieren de pineut moeten worden van hun instinct. Spreek dan de eigenaar erop aan, misschien dat die er wat aan kan doen. En anders ga je maar ergens anders wonen, kom zeg...

Even on-topic:

Tja, je zult het moeten slikken dat je vogels moet opruimen, het is de natuur helaas...

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 19:40

Inderdaad. Volgens mij is de vraag van de TS of mensen een oplossing weten voor haar probleem en vraagt ze niet om een discussie.

Als mensen deze discussie verder willen voeren, is het misschien een idee om een topic te openen op AM (of hoort dat dan ook op BB?)

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 19:56

LilyLuna schreef:
[
Begrijpelijk? Dit is idioot!! Heeft die buurman er ook nog aan gedacht om eens wat rond te vragen wie de eigenaar is van de kat?
Dan valt er nog een hoop te bespreken, ik zou het erg vinden als iemand last had van mijn kat!
Echt, als je buurman zulke dingen doet is hij die vogels van hem ook niet waard, geen enkel dier verdient het om omgebracht te worden om zn natuurlijk instinct.
[/quote]

Hij is vorige week dinsdag overleden. Zo goed? Boos!
Deze opmerking valt effe niet in goede aarde. En je had hem trouwens niet kunnen aangeven. Dit is jaren en jaren geleden gebeurt en hij vertelde ons dat.
Hier in de buurt heeft iedereen (op 1 na) een hond. Honden staan hier ook iets hoger aangeschreven (bij sommigen meer, bij anderen minder). Aan een hond heb je immers iets (bewaking) en anders kun je er mee broodfokken. Er is hier echter 1 buur die katten heeft. En die beesten fokken onderling raak. (broers en zussen met elkaar.... etc.). Een lang leven is niet voor ze weggelegd, tenzij voor een enkeling die het gevaar ziet van auto's. WE wonen hier dan namelijk wel landelijk maar over de smalle wegen wordt hard gereden. Een kat meer of minder malen ze dan ook niet om, en ze krijgen restanten voer en verder moeten ze hun kostje maar bij elkaar zien te scharrelen.

Stel dat zo'n kat vermoord zou worden, dan is er geen haan die er naar kraait, en de eigenaar zou hooguit zijn schouders op halen. Er lopen er immers genoeg. En zo wordt hier over katten gedacht.

Van mij wordt wel eens gezegd dat ik overdrijf met dieren. Maar ik vind dat dieren hier vaak veracht worden, zoals er mee wordt omgegaan.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 20:13

Maar ook wat er gezegd werd van praten met de eigenaar werkt meestal ook niet, die mensen denken vaak zat van je moet niet zeiken watn ik ga mijn beest niet binnenhouden..
Wat bereik je er dan mee? natuurlijk niet geschoten is altijd mis maar toch

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 20:39

Sjoert schreef:
Ooh trouwens nu ik deze discussie volg:
een bekende van mij heeft ooit eens een kat in zo'n val gekregen. Die kat zat constant bij zijn vissen....

Over die kat heeft hij olie, vet en veren gegooid. Die kat is er nooit weer geweest. (ik denk zelf dat de eigenaren die kat niet meer los hebben gelaten Haha! )

Walgelijk dat je om zulke praktijken kunt lachen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 21:17

BrittKitt schreef:
Maar ook wat er gezegd werd van praten met de eigenaar werkt meestal ook niet, die mensen denken vaak zat van je moet niet zeiken watn ik ga mijn beest niet binnenhouden..
Wat bereik je er dan mee? natuurlijk niet geschoten is altijd mis maar toch

Daar heb je een punt, dat wordt hier namelijk ook al gezegd. Bovendien is het meestal al moeilijk genoeg om de eigenaar van een kat te vinden.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 21:29

idd, hoe wil je dat doen Tong uitsteken briefje ophangen op de bomen en bij de albert heijn: wij hebben uw kat gekatnept, wil de rechtmatige eigenaar dit beest komen collecteren? Wij zouden graag een hartig woordje met u willen spreken over de daden van dit vreselijke harteloze mormel Haha!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 22:11

Rondvragen in de buurt levert vaak zat op. Ik kan hier ook van elke buurtkat de eigenaar aanwijzen, en ik niet alleen.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 22:15

Tjonge wat een discussie hier.

Heel lang geleden had ik 2 htk-katten die zijn gewoon nooit naar buiten gegaan, binnen opgegroeid ,grote klimboom in de kamer en gang nooit problemen mee gehad, taalden er niet naar om naar buiten te gaan.

Tegenwoordig met mijn perzen precies hetzelfde ze hebben er echt geen problemen mee.

Zelf vind ik t niet zo leuk als ik in de tuin aan t werk ben en in de kattepoep van buurmanskat grijp of dat mijn tuin naar katerpis stinkt.

Niemand heeft overlast van mijn katten en dat wens ik niet van andermans katten.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 22:23

Desiree schreef:
LilyLuna schreef:
[
[/quote]

Hij is vorige week dinsdag overleden. Zo goed? Boos!
Deze opmerking valt effe niet in goede aarde. En je had hem trouwens niet kunnen aangeven. Dit is jaren en jaren geleden gebeurt en hij vertelde ons dat.
Hier in de buurt heeft iedereen (op 1 na) een hond. Honden staan hier ook iets hoger aangeschreven (bij sommigen meer, bij anderen minder). Aan een hond heb je immers iets (bewaking) en anders kun je er mee broodfokken. Er is hier echter 1 buur die katten heeft. En die beesten fokken onderling raak. (broers en zussen met elkaar.... etc.). Een lang leven is niet voor ze weggelegd, tenzij voor een enkeling die het gevaar ziet van auto's. WE wonen hier dan namelijk wel landelijk maar over de smalle wegen wordt hard gereden. Een kat meer of minder malen ze dan ook niet om, en ze krijgen restanten voer en verder moeten ze hun kostje maar bij elkaar zien te scharrelen.

Stel dat zo'n kat vermoord zou worden, dan is er geen haan die er naar kraait, en de eigenaar zou hooguit zijn schouders op halen. Er lopen er immers genoeg. En zo wordt hier over katten gedacht.

Van mij wordt wel eens gezegd dat ik overdrijf met dieren. Maar ik vind dat dieren hier vaak veracht worden, zoals er mee wordt omgegaan.

Dat jouw buurman is overleden kan ik niet weten, dat is jammer maar ik reageer alleen op wat jij over hem vertelt.
En in de buurt rondvragen over de kat levert misschien niets op nee, maar wat is dan beter? Het beestje zomaar de nek omdraaien?
Nee dat is een goede oplossing! Zoiets levert vaak alleen maar haat en nijd op, stel dat de eigenaar dat weet, dan draait ie misschien wel die vogels de nek om! Nee zo komen we er wel.. Boos!
Dit is natuurlijk niet jouw schuld, dat de kat dood is, dat wil ik er echt niet mee zeggen.
Maar iedereen doet zo lacherig over mijn idee om met de eigenaar te gaan praten, dat snap ik niet. Je kunt op zn minst een poging wagen en vaak levert het ook wel iets op!!
(In kleinere dorpen weten mensen vaak toch al redelijk wat van elkaar, dus waarom niet van wie de kat is..en desnoods breng je m naar t asiel, daar kunnen ze zo zien of ie gechipt is.)

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 23:01

Ik kom hier ook maar even kijken, zo te zien wordt er lustig op los gediscussieerd.
Daar is op zich niets mis mee, maar ik denk dat we er goed aan doen om er wat minder 'details' bij te halen en moeten proberen om weer terug te gaan naar de originele vraag van de topicstarter.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 11:51

LilyLuna schreef:
[Dat jouw buurman is overleden kan ik niet weten, dat is jammer maar ik reageer alleen op wat jij over hem vertelt.
En in de buurt rondvragen over de kat levert misschien niets op nee, maar wat is dan beter? Het beestje zomaar de nek omdraaien?
Nee dat is een goede oplossing! Zoiets levert vaak alleen maar haat en nijd op, stel dat de eigenaar dat weet, dan draait ie misschien wel die vogels de nek om! Nee zo komen we er wel.. Boos!
Dit is natuurlijk niet jouw schuld, dat de kat dood is, dat wil ik er echt niet mee zeggen.
Maar iedereen doet zo lacherig over mijn idee om met de eigenaar te gaan praten, dat snap ik niet. Je kunt op zn minst een poging wagen en vaak levert het ook wel iets op!!
(In kleinere dorpen weten mensen vaak toch al redelijk wat van elkaar, dus waarom niet van wie de kat is..en desnoods breng je m naar t asiel, daar kunnen ze zo zien of ie gechipt is.)
[/quote]

Ik heb je nu uitgelegd hoe de situatie hier is. En dan snap je wel dat het hier anders werkt.

maar ik doe daar niet aan mee, heb verantwoording af te leggen naar mezelf. Ik ga dus geen kat afmaken. Als ik er last van heb, breng ik hem wel naar het asiel.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 11:55

Of je zoekt de eigenaar even op Pling

Minder moeite dan 't beest vangen en naar het asiel brengen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 23:37

Uit de Flora- en Faunawet:

Artikel 16

Een ieder is verplicht te verhinderen dat een dier dat hem toebehoort of onder zijn toezicht staat, in het veld dieren opspoort, doodt, verwondt, vangt of bemachtigt.
Het gaat hier niet alleen meer over honden maar ook bijvoorbeeld over katten. De eigenaar van een hond of kat zal dus moeten verhinderen dat zijn hond of kat dieren vangt (art.16 lid 3 Flora- en faunawet) ook al is om zijn huis en niet in het veld.

Overigens ben ik best verbaasd dat sommige mensen hier zichzelf behoorlijk druk maken over hun katten maar niet kunnen begrijpen dat vogeleigenaren ook gek zijn met hun vogels.
Zo leuk is het niet om je vogels dood te vinden omdat er een kat tegen het gaas heeft gesprongen.
Gun iemand anders ook zijn hobby en laat die hobby niet verpest worden door je eigen hobby (in dit geval je huisdieren).

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 23:42

Ik kan best begrijpen dat anderen gek zijn met hun dieren, wat ik niet begrijp is dat niet de moeite genomen wordt om de eigenaar op te zoeken en hem het probleem voor te stellen. Als ik overlast heb van een loslopende hond (zoals vorig jaar in onze tuin) ga ik ook naar de eigenaar toe ipv die hond naar het asiel te brengen of dood te slaan.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 23:48

Omdat het niet zo makkelijk is om de eigenaar van een kat te vinden of je moet een scanapparaat hebben (als de kat al gescand is).
Een kat naar het asiel brengen vind ik nog best diervriendelijk, het beestje houdt er niets aan over alleen de eigenaar zal geld moeten betalen om de kat weer terug te krijgen.

Als ik een loslopende hond vind bel ik ook de dierenambulance en wordt hij of zij naar het asiel gebracht (tenzij de hond natuurlijk een adreskokertje omheeft), stukken beter dan de hond dood laten rijden.
Hij wordt dan gelijk bij alle instanties aangemeldt en dat is voor de eigenaar makkelijker terugvinden.
Zelf zou ik ook ernorm dankbaar zijn als een van mijn katten op de een of andere manier buiten zouden komen als iemand hem naar het asiel zou brengen!

Edit: Voor de duidelijkheid moet ik er even bij vertellen dat onze jonge cavia's honden en katten gewend waren en dus helaas niet wegliepen als er een vreemde kat zat te hengelen.

Ik kan er maar niet bij dat mensen die vogels houden (zoals ooit de buurman van mijn ouders) kapitalen moeten uitgeven aan beveiliging tegen iemand anders zijn katten. Voor mij is dat echt de omgekeerde wereld. Die vogels vallen niemand lastig en de eigenaar van het dier wat wel overlast bezorgd heeft er blijkbaar maling aan.

Zelf hebben we hier diverse nesten jonge cavia's gehad, hok zo goed mogelijk katproof gemaakt en nog gebeurde het dat er een kat met zijn poten tussen het gaas zat te hengelen en probeerde de jonge caafjes te pakken. Dan word je echt wel boos hoor.
Ik zal mijn boosheid niet op die kat afreageren, maar de eigenaar is meestal onvindbaar of zegt dat hij ze toch moeilijk kan binnenhouden.

Dat laatste hoor ik hier ook Knipoog