Afstraffen??!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Re: Afstraffen??!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 15:42

Nogmaals ik zei al... wat gebeurd is is gebeurd, daar kun je lang of kort over door blijven gaan, dat is toch niet meer te veranderen..

Ik heb een paar opties genoemd die ook werken! Vaak beter dan ze schoppend uit elkaar proberen te krijgen... jah en dan vind ik je ERG koppig als je die zomaar zonder ook maar enigsinds bij stil te staan, zo in de wind slaat, terwijl het echt niet een methode is die ik alleen zou gebruiken in zo'n situatie, maar ik denk dat haast elke trainer of proffesionele kenner de emmer water zal noemen...

Jah dan vind ik je erg koppig... Laten we maar hopen dat ze de volgende keer niet JOU grijpen... maar goed, zelfs DAAR schijn je niet bij stil te willen staan.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 15:48

ja ,maar als er nou geen water in de buurt is????????

denk nou is na,ga je dan eerst weet ik veel waar water vandaan halen?????dan kan het gewoon te laat zijn hoor,om je gerust te stellen,de andere keer dat hij die kop vastgreep,van die bruine hond zijn ze uit elkaar gehaald doormiddel van een waterstraal...
nu tevreden

en ja,als ze morgen in elkaar klappen,en er is geen water of radio in de buurt sla ik weer de schedel in van die argentijn!!!

en ik denk dat ik er meer bij stil sta als je denkt dat hij ook mij kan pakken,alhoewel na 6 jaar ik wel een klein beetje weet hoe hij in elkaar zit,mocht hij zoiets doen dan is het een enkeltje eerste reis dierenarts!!!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 15:51

Mjah daar kom je nu mee... maar ongeveer 4 posts geleden was alles wat ik zei nog belachelijk, en nu heb je het ineens al een keer toegepast... Overigens klopt het ook nog eens niet wat je zegt, want eerst heb je beweert dat je ze beide keren met schoppen uit elkaar hebt gekregen.. en ze waren elkaar toch pas 2 keer aangevallen?

en jij denkt dat die hond nadenkt in het heetst van de strijd... "Oh neej wacht... niet baasje bijten.. dan krijgk een spuitje en ga ik dood... "

Right...

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 15:59

shiloh.. da is niet wat ze daarmee bedoeld.. Daarmee bedoeld ze puur dat ze dat gedrag niet zal pikken en dan de hond dus laat in slapen, aangezien het dan een "gevaarlijke" hond is..

E ik ga toch echt met kimmie mee.. Jij bent ook erg koppig.. Je hoeft onze methode niet te gebruiken, je moet het alleen niet afschilderen als een slechte methode, want dat is JOUW mening en een mening is persoonlijk, nog altijd geen feit.. Omdat wij het anders doen wil dat nog niet zeggen dat dat per definitie slecht is.. Neem DAT nou eens een keer aan...

Overigens ben jij net zo goed in waardeloze opmerkingen maken..

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 16:00

nee hoor ,ik heb nergens gezegd dat ik ze alle 2 de keren uit elkaar heb geschopt,de reu heeft 2x gevochten,1 keer heb ik hem getracht te schoppen en hebben mijn vriend en ik hem uit elkaar gekregen door hem een paar meppen met een stok te verkopen.

de 2de keer lag er een waterslang en heb deze op de 2 honden gezet,en laat ik je zeggen,duurde wel ff voor ie losliet,maar oke...

ik zeg alleen als er een volgende keer komt en er is geen water aanwezig,dan zal ik hem er weer aframmen, met wat dan ook!!

en ik schreef net,dat ik me er degelijk van bewust ben dat hij zich tegen mij kan richten,maar dat kunnen ze alle 6!!

ALS hij dat zou doen,zonder nadenken,deze hond is zo stom,dat ie geen hersens heeft,dan gaat hij voor mij 1 malig nog naar de dierenarts!!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 16:04

ik heb mijn rottweiler af laten maken omdat hij iemand in zn gezicht beet

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 16:07

Ik ga me hier niet meer mee bemoeien...

Kimmie je hebt toch echt op pagina 2 met je woorden getracht te zeggen dat je uit elkaar geschopt of gemept hebt. Je maakt mij ECHT niet was dat je dat toen niet bedoeld hebt! hoe dan ook, ergens heb je gelogen, en ik heb geen zin in discussies waar mensen zich via "liegen" uit allerlei bochten proberen te wringen.

Ik schilder schoppen of slaan WEL af als slecht in ELKE situatie... het is gewoonv erkeerd klaar...

Met jullie is verder totaal geen discussie mogelijk want jullie blijven telkens doorzagen op hetzelfde punt.

Nogmaals, ik hoop voor je dat hij je de volgende keer niet pakt... (alhoewel, wie niet luisteren wil moet misschien maar voelen?)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 16:18

kimmie261 schreef:
oja,pas geleden in een onbewaakt ogenblik greep deze hond wederom zomaar een andere hond van mij..resultaat:

http://www.mijnalbum.nl/Foto=NX6YKA4R[/img]

denk je echt dat ik hem heb geaaid met het vriendelijke verzoek los te laten???

ik ben nog steeds zo aardig dat hij nog steeds leeft,en dat ie nu achter mij in zijn mand ligt te snurken,maar mss wel weer heel zielig,als er mensen komen ,of als ik ze 1 sec verlaat gaat de hond zijn hok in,weg van de andere honden.

dit berichtje bedoelde je??????

jij schreef daarvoor dat je aan een nekvel moest schudden,en foei moest zeggen,mijn antwoord hierop was dat ik hem niet echt vriendelijk verzocht heb los te laten!!

maa ik wil best nog eens beide situaties aan je uitleggen hoor,geen probleem,de eerste keer greep de argentijn zomaar die rottweiler die op zijn rug lag,en heb ik geschopt mijn vriend geslagen tot hij los liet,

2de keer was er een klein conflikt tussen kruising teef en rottweiler,die werd door teef op zijn plek gezet,de argentijn greep toen die kruising reu,bij zijn hoofd...

er stond iemand bij mij in de tuin die de argentijn heeft getracht los te trekken,maar ik heb gezegd ,dat is niet zo verstandig,straks hangt ie in jou!!(heeeee,denk ik er toch aan!!),

afijn,die man heeft een stok gepakt en in de bek gezet van de argentijn en die opengewrikt,deze was nog niet open of de kruising vloog in de argentijn,...

ze vochten zich al rollend de tuin in waar een waterslang lag en deze heb ik aan die man gegeven,en ben naar binnen gerend,en heb slang aangezet, de honden lieten hier NIET meteen op los!!!!!!!

we hebben echt de slang op zijn hardst gezet en op de neuzen van de honden gericht waardoor ze los moesten laten!!!
dus ook 1 emmertje water zou niet helpen bij honden die zo vechten!!

het enigste wat ik ermee wil zeggen,dat de praktijk soms zo anders is dan dat de boekjes schrijven(al hoewel ik 1000den hondenafrichtboeken,ook wel wat overdreven vind!!),en dat jij maar blijft vinden dat datniet zo is!!daar word ik zo moe van..

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 16:29

sorry maar hier ga ik dus ECHT niet meer serieus op in. Zoals je dat berichtje toen typte, maak je mij echt niet wijs dat je bedoelde dat je de tuinslang erop had gezet...

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 16:30

Shiloh schreef:
Ik
Met jullie is verder totaal geen discussie mogelijk want jullie blijven telkens doorzagen op hetzelfde punt.

Nogmaals, ik hoop voor je dat hij je de volgende keer niet pakt... (alhoewel, wie niet luisteren wil moet misschien maar voelen?)

Tsja en gelukkig ben jij wel erg meegaand en een goede discussiegenoot he? Gelukkig ben jij niet ontzettend koppig en blijf jij niet constant doorzeuren over dat we het zo slecht doen.
En sorry hoor... wat is dat voor kl*te opmerking? Wie niet luisteren wil moet maar voelen? Ik wens jou toch ook geen auto ongeluk of iets dergelijks toe?

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 16:33

kimmie: onze hond heeft sinds kort ontdekt dat ze de vuilnisbak kan leeghalen. we kunnen haar hier echter nooit op betrappen. Enig idee of en hoe dit af te leren is?

chrisjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 16:33

ik sla of schop me hond nooit,maar als hij egt te ver gaat jah dan moet je hem wel straffen... Haha! Clown

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 16:36

Shiloh schreef:
sorry maar hier ga ik dus ECHT niet meer serieus op in. Zoals je dat berichtje toen typte, maak je mij echt niet wijs dat je bedoelde dat je de tuinslang erop had gezet...

een dat is dan JOU probleem!!!JIJ leest wat je wil lezen en vult daarbij zelf in,je hebt zelfs niet gevraagd hoe en wat de 2de keer!!!

@SuperSmurf:mijn oude rottweiler deed het ook,heel erg,ik haalde altijd de vuilnisbak weg,maar heb ooit eens in een africhtingsboekje gelezen dat je het kan afleren met een muizenval....(was wel een boekje over de opvoeding en africhting van rottweilers...)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 16:38

Tuurlijk kimmie, dat maak je mij dus echt niet wijs, dat je dat met die bedoeling hebt opgeschreven... ik ga over dat onderwerp er dus echt niet verder op in... (moedeloos Slapen )

Is inderdaad een lastig probleem om op te lossen... als je er nooit op kunt betrappen... Eventueel er een of ander schrik effect aan koppelen... Dan wordt hij gelijk "gestraft" zonder dat jullie het zelf doen... (aangezien straffen ook niet echt straffen is, maar een negatieve ervaring, dat is een schrik effect ook)

wij hebben maar gewoon een steverigere vuilnisbak gekocht... die krijgt hij niet eens om ver...

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 16:43

kimmie261 schreef:
Shiloh schreef:

@SuperSmurf:mijn oude rottweiler deed het ook,heel erg,ik haalde altijd de vuilnisbak weg,maar heb ooit eens in een africhtingsboekje gelezen dat je het kan afleren met een muizenval....(was wel een boekje over de opvoeding en africhting van rottweilers...)

AU!! dat lijkt me toch vrij pijnlijk! zat zelf ook al te denken aan een of ander schrik ding, alleen.. hoe monteer je dat aan de prullenbak?

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 16:44

Shiloh schreef:
wij hebben maar gewoon een steverigere vuilnisbak gekocht... die krijgt hij niet eens om ver...

ze gooit m ook niet om ver, ze duwt hem gewoon met haar neus open en haalt dan de inhoud eruit..

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 16:44

SuperSmurf schreef:
kimmie: onze hond heeft sinds kort ontdekt dat ze de vuilnisbak kan leeghalen. we kunnen haar hier echter nooit op betrappen. Enig idee of en hoe dit af te leren is?

Fisher discs.... (staat ook uitleg in boek: denken als een hond)

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 16:46

Paulatjuh schreef:
Maar Shiloh wat vind jij er dan van dat die hond die wel 9 keer iemand heeft gebeten en mij daarvan drie keer nooit een mep of schop of wat dan ook heeft gehad?
En nu zo vals is als ik weet niet wat...
Als zo'n hond jou zou bijten (echt vals bijten zonder enige reden daartoe) wat zou jij dan doen? Terwijl je niks anders bij je had..
Ben daar wel benieuwd naar.

Ik zou een gedragstherapeut inschakelen. Ik geloof niet zo in "het bijten zonder reden". Misschien dat 1 op de 1000 honden het niet helemaal op een rijtje heeft en daarom bij maar bijna altijd is er wel en reden. Ik zou dus eerst er een deskundig iemand naar laten kijken en daarna beslissen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 16:47

Wij hebben een prullenbak die ook alleen via drukken open te krijgen is... En de deksel schuift er ver genoeg overheen om niet zomaar eraf getilt of weggeduwd te worden.

Muizenvalletje is totaal geen probleem! Dat hebben wij gebruikt om het van tafel eten af te leren. Een muizenvalletje is VEEL te klein voor de snuit van een hond. Bovendien springt dat ding zonder gewicht (van de muis) zo al een centimeter of 10 in de lucht. Een hond kan daar nooit tussenkomen. Het springt alleen plots dicht, en daar kunnen ze aardig van schrikken!

Wat ook helpt is een ballon. Laat een ballon klappen terwijl je voor je hond staat, je hond zal ervan schrikken, vervolgens blaas je een ballon op en leg je die op de prullenbak, waarschijnlijk komt hij er niet bij in de buurt uit angst dat de ballon weer zal klappen (de ballon had een negatieve ervaring)

Dit werkt ook met als hij op banken of stoelen gaat liggen terwijl jij er niet bent, gewoon ballon neerleggen op de bank als je weggaat, werkt prima...
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 09-05-05 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 16:49

lysette: kan je misschien uitleggen wat dat is? aangezien ik dat boek niet heb, word het wat lastig lezen he Haha!

HOe bevestig je zo'n muizenvalletje dan?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 16:52

silohj.......... dus een muizenval die de meest sensibele deel van de hond misschien niet raakt......... is vriendelijker dan een welgemikte skup onder de derriere????

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 16:53

Lysette schreef:
Paulatjuh schreef:
Maar Shiloh wat vind jij er dan van dat die hond die wel 9 keer iemand heeft gebeten en mij daarvan drie keer nooit een mep of schop of wat dan ook heeft gehad?
En nu zo vals is als ik weet niet wat...
Als zo'n hond jou zou bijten (echt vals bijten zonder enige reden daartoe) wat zou jij dan doen? Terwijl je niks anders bij je had..
Ben daar wel benieuwd naar.

Ik zou een gedragstherapeut inschakelen. Ik geloof niet zo in "het bijten zonder reden". Misschien dat 1 op de 1000 honden het niet helemaal op een rijtje heeft en daarom bij maar bijna altijd is er wel en reden. Ik zou dus eerst er een deskundig iemand naar laten kijken en daarna beslissen.

ik heb daar niet op gewacht, de meneer ging naar het ziekenhuis en ik naar de dierenarts

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 17:12

De hond van mijn zus is dus een bijter... hij heeft al verschillende mensen gebeten maar voor hem geen excuus dit was bekend toen hij opgehaald werd in het asiels en hij is al een heel stuk op geknapt... Maar hij krijgt van mij wel een ongenadige trap onder zijn reet als hij iemand (probeert te) grijp(en)...
Hij weet dondersgoed dat dit niet de bedoeling is en als je hem in zijn nekvel grijpt dan kun je hem niet meer los laten want op dat moment zal hij er alles aan doen om jou op dat punt ook nog een keer te bijten....
dus hij krijgt wel degelijk een trap met een brul erachter aan daar schrikt hij wel zo van dat hij automatisch naar zijn mand vliegt... En niet na hapt...

Mijn golden retriever daarin tegen zal nooit een mep of trap krijgen ... wel is hij ietswat dominant maar dit is alleen maar puberen en niks anders....

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 17:36

gijsenkim schreef:
silohj.......... dus een muizenval die de meest sensibele deel van de hond misschien niet raakt......... is vriendelijker dan een welgemikte skup onder de derriere????

Correctie --> ZEKER niet raakt. Wij hebben een muizenval waar de neus van onze hond never nooit niet tussen kan! het is geen gewone muizenval zoals je ze in de tekenfilms ziet, je hebt verschillende soort, maar dan nog, zelfs met zo'n andere is het gewoon NIET mogelijk dat hij er tussen komt...

Dus jah, de schrik is wat het hem doet, en het werkt perfect....

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 18:05

SuperSmurf schreef:
lysette: kan je misschien uitleggen wat dat is? aangezien ik dat boek niet heb, word het wat lastig lezen he Haha!

HOe bevestig je zo'n muizenvalletje dan?

Ze maken een bepaald geluid wat ze koppelen aan een onlust gevoel. Het zijn zeg maar een soort schijfjes. Je moet het wel eerst aanleren maar als ze dan de prullenbak open wil maken vallen ze eraf en maken dus het geluid. Je kunt het op 2 manier aanleren. Ik heb het zelf gedaan door, als de hond met iets bezig was wat niet mocht ze heel hard NAAST hem neer te gooien. Het is heel belangrijk dat ze niet zien dat jij het bent, je doet dus na het gooien ook net of je nergens van weet. Je hond koppelt het dus als: als ik dat doe komt er herrie uit de lucht vallen -> niet leuk. Na een paar keer gooien is alleen rammelen al voldoende. Dan kun je ze voor de prullenbak gebruiken maar ook voor andere dingen. Het is wel belangrijk dat je na het gooien ze geruisloos oppakt. Je kunt hiervoor trouwens ook een blikje met kiezels, een slipkettinkje of gewone ketting gebruiken. Het moet alleen wel echt een geluid zijn dat niet in het alle daagse leven voorkomt. In het boek staat nog een andere methode (en nog meer leuke dingen), dus kan het je wel aanraden Knipoog