Algemeen Katten Topic

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Globetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 15:14

Nienke schreef:
Mist Gucci nou een stukje oor?

Gucci mist inderdaad een stukje oor. Er is hier zo'n programma dat ze katten vangen steriliseren en weer uitzetten. En dan doen ze een stukje van haar oor als herkeningspunt zodat ze niet nog een keer word gevangen. Maar aangezien Gucci erg aanhankelijk was, wilde ze haar opnieuw plaatsen bij een gezin en het liefst samen met haar zoon. Vandaar

Hooi lijkt inderdaad erg op muis

Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 16:21

ohoh wat we nou weer hebben Haha!

Ik was aan het schilderen, en ik was bijna klaar. Ik deed de deur open om iets te gaan pakken, komt er ineens een kat binnen rennen! En ja hoor, hij krijgt het natuurlijk voor elkaar om precies in een druppel verf te gaan staan Rolleyes
Toen moest zijn pootje gewassen worden (en alle rode kattenpootjes van de vloer geveegd!) maar daar was 'ie het niet mee eens! Het is er bijna allemaal uit, nu heeft hij een roze pootje en is heel kwaad op ons Nagelbijten / Gniffelen

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 19:01

*LOL* kun je gelijk zien waar hij geweest is *LOL*

mookie eet weer Afbeelding

Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 19:10

Go mookie Go jij! Go jij!

Jullie hadden het moeten zien vanmiddag, op mijn knietjes met een doekje achter die kat aan

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 20:29

had er graag bij willen zijn hoor Schijnheilig

marn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 16:50

Ik krijg binnenkort 2 perzen. Dit zijn ze:

Kevin is 11 (witte)
en Lana is 4

Afbeelding

Afbeelding

Ik kan niet wachten tot ik ze op kan halen!

Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 18:10

Leuk marn! Ik vind perzen er altijd eh, wel lachwekkend uitzien Knipoog

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 12:38

Wie van jullie heeft z'n kat al eens gewassen, en zo ja, hoe beviel dat? Haha!

De onze heeft een beetje schilfertjes, de DA raadt aan om te kammen met een metalen kammetje ipv de zachte borstel die we voordien gebruikten, en hem ev eens te wassen met speciale shampoo.

Het kammen vindt hij geweldig maar ik vrees dat dat wassen een drama zou worden als we dat zouden doen...

Ontwormen is altijd vreselijk, en als hij z'n reismand ziet (om naar de DA te gaan ofzo) verandert hij in een gevaarlijk wild beest. Hij is dus niet altijd even gemakkelijk Haha!

Dus... zou ik proberen te wassen of niet?

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 12:43

de kat van mijn ouders hebben we ooit eens moeten wassen. Resultaat een zeiknatte levensgevaarlijke kater en een opengerete moeder *LOL*
geen succes dus

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 12:45

Tja als je het eenmaal door hebt met die pilletjes valt het best mee. Gelukkig is Duvel een voorbeeldige pillenslikker Knipoog.
Wij hebben dus 2 kittens van 13 weken. Duvel en Breezer. Foto's staan hier: [BB] Foto's van Duvel & Breezer (kittens 10 wk) (ze zijn inmiddels al weer gegroeid Verdrietig Knipoog). Duvel was 1,5wk terug erg ziek en die moesten we dus dagelijks een pilletje antibiotica inproppen Knipoog.

marn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 12:59

Die witte pers die ik krijg is ook regelmatig gewassen. Hij vind het niet leuk, maar het is wel te doen.

_Emma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 22:03

Mijn katten wassen, nee daar zal ik niet aan beginnen Tong uitsteken
Ze wassen zichzelf gelukkig wel schoon. Ze sprinten al weg als ze 1 klein druppeltje water op zich krijgen Knipoog

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 22:27

nou bij ons is het bad het meest spannende object in huis Haha! zo gauw deze gevuld wordt zijn ze er niet meer bij weg te slaan *LOL* laatst sodemieterde er nog eentje in }>

Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 09:03

Hoe bepalen jullie eigenlijk of je kat wel of niet te dik is? Gewoon op het oog? Of aan de ribben voelen zoals bij een paard?

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 11:47

op het oog en toch ook wel even aan de ribbetjes voelen

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 12:01

Op het oog. De DA heeft hem onlangs gewogen en zij zei dat z'n gewicht prima is voor een binnenkat.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 13:47

Wij hebben 2 poezen en 1 kater.
Poes Shakyra, waarschijnlijk een jaar of 2-3 oud en is de moeder van poes Anastacia en kater Vladimir.
En Shakyra is ook de mamma van Duvel en Breezer van manzano

Geen recente mooie pics van ze want ze zijn alledrie pikzwart met voor de beide poezen nog een wit vlekje op hun keel.
En zwarte poezen en goede foto's maken in de winter/donkere periode is iets waar onze fotocamera niet zo'n voorstander van is Scheve mond

Wel een fotootje van een van de 2 jonkies toen een maand of 4 maar welke Verward
Afbeelding

toen waren de 2 jonkies nogal moeilijk uit elkaar te houden als je geen wit vlekje kon zien Haha! Tegenwoordig is het verschil in bouw tussen kat en poes erg goed te zien

Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 19:52

Hee, Flettie Zal mij benieuwen of je me herkent Schijnheilig

Die van mij wegen overigens 4,8 en 5,3 kilo, best veel Bloos maar ze zijn gewoon heel groot. Een van de twee wordt snel dik, dus ze eten nu apart. Hij eet ook heel snel, dus begint altijd aan de portie van die ander!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 09:37

Nienke schreef:
Hee, Flettie Zal mij benieuwen of je me herkent Schijnheilig

Die van mij wegen overigens 4,8 en 5,3 kilo, best veel Bloos maar ze zijn gewoon heel groot. Een van de twee wordt snel dik, dus ze eten nu apart. Hij eet ook heel snel, dus begint altijd aan de portie van die ander!

Haihai,

jij bent een van de stalgenootjes van Renee Haha!

Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-04 22:09

Niet meer Verdrietig ik kon die stal niet meer betalen.

bah ik zit onder de krassen Boos! niet dat die katten zo gemeen zijn, maar ze komen zo heel stiekum aanlopen en springen ineens op schoot. Uiteraard springen ze nèt niet hoog genoeg, en moeten ze nog even klimmen.
Ooh ze zijn wel zo lief! Knipoog

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 00:11

en wat zijn die nageltjes scherp Schijnheilig

Snowgirl38

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 09:19

Onze poezen hebben dus halflange haren en soms,heel soms als de ontlasting wat dunner is blijft er weleens wat aan hangen Bloos! ja en dan moet er natuurlijk even gewassen worden.
Lauw water in het gootsteentje kontje erin en afspoelen maar en dan nog komen er geen nageltjes aan te pas,wel kruipen ze zowat in je maar er wordt hier in zijn geheeel niet gekrabbeld OK dan!

Wat een heerlijke katten zijn het toch die Ragdolls

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 09:58

Mmmm, ik werd gisterenavond ook ‘aangevallen’ door Shakyra >;)
Shakyra mag, in tegenstelling tot de andere twee, elke avond naar binnen en binnen blijven slapen. Dit omdat ze geen wintervachtje heeft kunnen ontwikkelen omdat ze tot eind november binnen heeft gezeten met haar laatste nest kittens.
Mevrouw had echter een mega vrijbui en ik was nog wat kerstcadeautjes aan het inpakken op de grond. Dus eerst ging ze me lastig vallen door op het (net uitgerolde) inpakpapier te gaan zitten Vervolgens boven op het cadeautje terwijl ik aan het inpakken was *LOL* Om daarna heel onschuldig weer weg te lopen. Tot ik opeens een paar nagels in mijn edele achterwerk voelde! Bloos! Shakyra wilde aandacht en wel nu!! Die kreeg ze ook in de vorm van een mep van mijn kant Haha!
Daarna was ze weer letterlijk poeslief Tong uitsteken

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 14:58

Woej een kattentopic nog niet gezien Haha!

Wij hebben 3 katten:
Een zwart/witte 17 jarige poes
Een rood/witte 1 jarige kater
Een lapjes 3 jarige poes

En tjah verder bijna dagelijks in het asiel met katten...elke dag ze aandacht geven...zitter er nu zoveel heerlijk tussen die katten

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 16:42

dit zijn mijn katten Haha!:

[BB] katten taxeer topic....

het zijn die 2 gekke, eentje zit in het roze en met een roze boa om zn nek en de ander zit op de schuur met een strakblauwe lucht achter hem Lachen