Is dit alleen uitdagen of wordt hij vals?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 22:06

O, ok dan had ik het verkeerd begrepen, sorry

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 22:09

Splinter schreef:
O, ok dan had ik het verkeerd begrepen, sorry

al goed joh *LOL*

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 23:48

pubelia schreef:
is niet kleinerend bedoelt, ik bedoel het op een vriendelijke manier. ik merk nml dat jij ook veel van honden weet, en mischien kan jij uit de dingen die wij zeggen wel ook nog wat van leren en ja ik heb van haar ook wel dingen geleerd! du nee hoor we hebben en maken echt geen ruzie hoor!!

Ach gut Haha!

Ik vroeg mij af of de hond van TS wel weet wat het commando nee betekent. Want ook dat moeten ze leren. En op welk moment ze de hond straft. Is de hond dan al even bezig, of is dat meteen? Krijgt hij een beloning als hj stopt met slopen? Bied je hem iets anders aan om op te kauwen op zo'n moment?

Voor wat betreft de labrador van pubelia vraag ik me af op welke momenten de hond zodanig op de brok gefixeerd is dat je er niets meer van gedaan krijgt en hoe dat dan gaat. Want juist als honden zo gefixeerd zijn op brok, kan je dat heel makkelijk te positieve gebruiken bij de training. Dat is mijn gedachte althans.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 10:43

onze golden retriever pup heeft precies hetzelfde gedrag vertoont en doet het soms nog.. Dit alleen maar omdat hij gewoon een wat dominant karaktertje heeft en vaak bezig is om hoger in de rang orde te komen ...
Timber bijt (lees: hij pakt je vast met zijn tanden en gromt met zijn hoek tanden en voortanden bloot) ook echt in zo`n geval. Erg vervelend gedrag maar hij doet het de laatste tijd steeds minder.
Wij hebben hem dit duidelijk gemaakt door als hij gromt gericht zonder speelsigheid tijdens het spelen dan stoppen we en lopen we weg .... en negeren hem dan ook volkomen als hij erachter aan loopt met zijn speeltje pas als hij weg loopt roep ik hem weer bij me en gaan we verder met spelen....
Hij heeft ook regelmatig een bui dat hij op je af komt en begint te happen dit is eerst het commando NEE (aangezien hij weet wat dit betekend) gaat hij door dan zetten we hem in de bijkeuken. Zodat hij als het ware uit de roedel gestoten wordt dit op aanraden van de puppycurses begeleidster...
Dit werkt erg goed... en tot nu toe is het hem niet gelukt om naar boven te klimmen alhoewel hij het nog steeds wel probeert bij mijn moeder omdat die het minste overwicht op hem heeft ....

shirley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 10:07

Je moet dit er echt uit halen. Na maater hij ouder wordt hoe dominater hij gaat worden. Tot dat hij echt uit gaat proberen om over jou de baas te worden. En dat wil je niet hebben.

Wat je kan proberen is hem naar beneden drukken met ze kop, dus ze nek vel pakken en hem dan op ze rug krijgen en in ze strot pakken. Klinkt hard maar dat zou ze moeder ook gedaan hebben. Is afstraffen van jij gromt niet naar me. Gaat hij toch grommen dan iets harder tot dat hij stopt.

En iemand anders zij dat ook Ze bek vast pakken is ook een goed idee.
ook zijn moeder doet dat.

Wat je ook moet proberen is niet lager dan de hond gaan zitten. Dus als je hem wilt aaien. Jij bent hoger dus blijf staan. Hij mag niet op de bank niet op bed en zeker geen eten van het bord mee eten. Hij krijgt pas te eten als jullie klaar zijn. Want jullie zijn de baas in de roedel. In een roedel krijgt de baas ook altijd als eerst eten.
Zijn mand is zijn eigendom en daar komen jullie niet aan. En de rest is van jullie.

ga ook als eerste door de deur en dan pas de hond.
Laat hem maar zien dat hij laag in rang is.

Ik zal iedergeval wel met hem op cursus gaan. Heel veel succes.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 10:23

Ik zal wel weer vreemd zijn hoor, geloof ik best. Maar als mijn hond naar mij zou grommen....... krijgt hij een trap onder zn hol, en ik stuur m de gang op, wegwezen Haha! Haha! Haha!

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 22:10

shirley23 schreef:
Je moet dit er echt uit halen. Na maater hij ouder wordt hoe dominater hij gaat worden. Tot dat hij echt uit gaat proberen om over jou de baas te worden. En dat wil je niet hebben.

Wat je kan proberen is hem naar beneden drukken met ze kop, dus ze nek vel pakken en hem dan op ze rug krijgen en in ze strot pakken. Klinkt hard maar dat zou ze moeder ook gedaan hebben. Is afstraffen van jij gromt niet naar me. Gaat hij toch grommen dan iets harder tot dat hij stopt.

En iemand anders zij dat ook Ze bek vast pakken is ook een goed idee.
ook zijn moeder doet dat.

Wat je ook moet proberen is niet lager dan de hond gaan zitten. Dus als je hem wilt aaien. Jij bent hoger dus blijf staan. Hij mag niet op de bank niet op bed en zeker geen eten van het bord mee eten. Hij krijgt pas te eten als jullie klaar zijn. Want jullie zijn de baas in de roedel. In een roedel krijgt de baas ook altijd als eerst eten.
Zijn mand is zijn eigendom en daar komen jullie niet aan. En de rest is van jullie.

ga ook als eerste door de deur en dan pas de hond.
Laat hem maar zien dat hij laag in rang is.

Ik zal iedergeval wel met hem op cursus gaan. Heel veel succes.

en dat is dus het slechtste wat je kan doen....
Je hond zal je proberen terug te pakken een hond zal dit namelijk zien als gestoord gedrag ...
zijn moeder zal hem nooit maar dan ook nooit bij zijn strot pakken als hij al op zijn rug ligt.... Dit is zwaar gestoord gedrag doe dit vaak genoeg en je hond zal je absoluut niet meer als leider zien....
Het zelfde geld voor het feit wat in het begin is genoemd het in zijn nekvel pakken tegen de grond aan drukken en flink schudden ... dit word ook gezien door de hond als gestoord gedrag ....

[/b]