Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pubelia schreef:is niet kleinerend bedoelt, ik bedoel het op een vriendelijke manier. ik merk nml dat jij ook veel van honden weet, en mischien kan jij uit de dingen die wij zeggen wel ook nog wat van leren en ja ik heb van haar ook wel dingen geleerd! du nee hoor we hebben en maken echt geen ruzie hoor!!
shirley23 schreef:Je moet dit er echt uit halen. Na maater hij ouder wordt hoe dominater hij gaat worden. Tot dat hij echt uit gaat proberen om over jou de baas te worden. En dat wil je niet hebben.
Wat je kan proberen is hem naar beneden drukken met ze kop, dus ze nek vel pakken en hem dan op ze rug krijgen en in ze strot pakken. Klinkt hard maar dat zou ze moeder ook gedaan hebben. Is afstraffen van jij gromt niet naar me. Gaat hij toch grommen dan iets harder tot dat hij stopt.
En iemand anders zij dat ook Ze bek vast pakken is ook een goed idee.
ook zijn moeder doet dat.
Wat je ook moet proberen is niet lager dan de hond gaan zitten. Dus als je hem wilt aaien. Jij bent hoger dus blijf staan. Hij mag niet op de bank niet op bed en zeker geen eten van het bord mee eten. Hij krijgt pas te eten als jullie klaar zijn. Want jullie zijn de baas in de roedel. In een roedel krijgt de baas ook altijd als eerst eten.
Zijn mand is zijn eigendom en daar komen jullie niet aan. En de rest is van jullie.
ga ook als eerste door de deur en dan pas de hond.
Laat hem maar zien dat hij laag in rang is.
Ik zal iedergeval wel met hem op cursus gaan. Heel veel succes.