De pit-bull

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 22:56

Desiree schreef:
Ik kom weinig boeken tegen Misser waarin echt de karakters van de honden beschreven worden. ER mag gerust in staan over de Jack russel dat deze eigenwijs is, en over de rotweiler dat deze over het algemeen dominant is, en over de bordercollie dat deze over het algemeen erg ondernemend is (i.p.v. alleen maar slim). GA maar kijken in het asiel! Daar zitten ze....

Snap niet helemaal hoe je deze opmerking bedoelt?

Ik bedoel dat er bijvoorbeeld staat: zal alles doen voor z'n baas ipv. is erg eenkenning/wantrouwend naar vreemden. Ze beschrijven de eigenschap dus op een positievere manier dan hij is.
Maar er worden idd ook dingen niet genoemd, die je in de praktijk wel veel tegenkomt.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 23:01

Nou, ik bedoel het zoals ik het schrijf. En misschien zouden ze bepaalde eigenschappen niet alleen positief moeten neerschrijven maar ook er neer kunnen zetten wat de gevolgen zouden zijn van die eigenschappen als je er niet correct mee omgaat. ALS die karaktereigenschappen uberhaupt al beschreven staan. Maar het asiel zit momenteel vol met rottweilers (is een stoere hond), Jack russels en bordercollies. En een paar jaar terug waren het de huskys die - o oeps!- een grote behoefte hebben aan beweging. MAar ja, ze zien er zo mooi uit he...

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 23:10

Ik geloof dat ik dus ook hetzelfde bedoel als jij, dat ze een mooi verhaaltje in die boeken zetten, wat dus niet de volledige waarheid is. Heb me daar al eerder over verbaasd bij het bekijken van een hondenencyclopedie, alleen maar positieve verhalen...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 23:12

En dat is jammer. Het is natuurlijk heel mooi om een hondenras op te hemelen, maar daar doe je het ras geen plezier mee. Je scheept het ras er juist een hoop onwetendheid mee op, en de hond is daarvan de dupe.

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 23:13

Bordercollie: "leuke, energieke hond" moet je dus lezen als: hond met ADHD als je niet genoeg ruimte en tijd hebt voor hem. Net als makelaarsadvertenties, altijd anders lezen.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 23:15

Desiree schreef:
Nou, ik bedoel het zoals ik het schrijf. En misschien zouden ze bepaalde eigenschappen niet alleen positief moeten neerschrijven maar ook er neer kunnen zetten wat de gevolgen zouden zijn van die eigenschappen als je er niet correct mee omgaat. ALS die karaktereigenschappen uberhaupt al beschreven staan. Maar het asiel zit momenteel vol met rottweilers (is een stoere hond), Jack russels en bordercollies. En een paar jaar terug waren het de huskys die - o oeps!- een grote behoefte hebben aan beweging. MAar ja, ze zien er zo mooi uit he...

Kijk hier zijn wij het eens helemaal eens *LOL*
daarom zou ik echt pleiten voor een houdbewijs voor het hebben van honden.
Ik denk dat er dan toch een hoop minder honden in het asiel komen omdat ze ondoordacht zijn aangeschaft en ik denk dat je daarmee ook heel wat "foute" types van honden afhoud, ze moeten er echter moeite voor doen.
Wat ik jammer vind is dat veel mensen voorbij gaan aan het feit dat de Pitt een hond is die MET HONDEN moest vechten en heel mensgericht moest zijn omdat de mens hem ook zo uit de pit moet halen.
en zo zijn de meeste ook, uitzonderingen daargelaten.

Het jammere van oordelen op uiterlijke kenmerken, men spreekt dan van een Pitbullachtige, is dat wanneer ik een kruising Boxer/Pointer heb, deze precies voldoet aan deze kenmerken, ik kan dan praten als brugman maar deze hond zal in beslag genomen worden en afgemaakt worden.
Ik kan echter niets bewijzen ik heb geen papieren......
Hondagressie (dus hond tegen hond) komt bij heel veel rassen voor, agressie tegen mensen heeft heel vaak een oorzaak in of de opvoeding of er is gewoon iets mis met de hond wat ook altijd voor kan komen natuurlijk, maar dit is niet rasgebonden, dit komt bij alle rassen voor.
Goed fokbeleid is daarom ook heel hard nodig, voor heel veel rassen, en met name de familierassen vind ik, juist omdat DIE heel vaak kinderen om zich heen hebben.
Ik zou zo graag heel veel vooroordelen en fabels de wereld uit helpen, fabels zoals die knop waar men over spreekt, die kaakklem waarvan allang bewezen is dat die niet bestaat (het zijn de zeer ontwikkelde kaakspieren die KUNNEN verzuren) alleen deze fabels zijn zo ingeburgerd dat je er bijna niet meer vanaf komt.
Ook ik heb een ras dat door heel veel mensen met vooroordelen bejegend wordt, en daardoor zou ik dus wel een bepaald type mens zijn...
Heel veel mensen kunnen het ene ras niet van het andere onderscheiden maar hebben er wel een mening over, en dat vind ik gewoon heel jammer, juist omdat heel veel meningen gebaseerd zijn op onwaarheden en onkunde over een ras of meerdere rassen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 23:23

cloris"]
Kijk hier zijn wij het eens helemaal eens *LOL*
daarom zou ik echt pleiten voor een houdbewijs voor het hebben van honden.
Ik denk dat er dan toch een hoop minder honden in het asiel komen omdat ze ondoordacht zijn aangeschaft en ik denk dat je daarmee ook heel wat "foute" types van honden afhoud, ze moeten er echter moeite voor doen.
[/quote]
Ben ik mee eens. MAar ja, iedere Jan l*l kan toch ook een kind krijgen, waarom dan geen hond? Maar het MINSTE wat ze toch wel kunnen doen, dat als blijkt dat iemand dieren misbruikt of niet goed behandeld, dat ze die persoon verbieden ooit nog een dier te houden. Want mensen krijgen de kans om keer op keer in de fout te gaan, want zij zijn zelf niet de dupe, maar het dier. En daar heb ik nog veel meer moeite mee.

[quote="cloris"]
Wat ik jammer vind is dat veel mensen voorbij gaan aan het feit dat de Pitt een hond is die MET HONDEN moest vechten en heel mensgericht moest zijn omdat de mens hem ook zo uit de pit moet halen.
en zo zijn de meeste ook, uitzonderingen daargelaten.
[/quote]
maar de pitbull moet evenals iedere hond en mens leven in een maatschappij waarin andere mensen en honden aanwezig zijn. Een hond die andere honden en mensen zonder aanleiding letsel toe brengen, is niet geschikt voor in de gewone maatschappij. Geen enkele hond mag andere honden zomaar aanvallen.

[quote="cloris"]
Het jammere van oordelen op uiterlijke kenmerken, men spreekt dan van een Pitbullachtige, is dat wanneer ik een kruising Boxer/Pointer heb, deze precies voldoet aan deze kenmerken, ik kan dan praten als brugman maar deze hond zal in beslag genomen worden en afgemaakt worden.
Ik kan echter niets bewijzen ik heb geen papieren......
[/quote]
Werkelijk verschrikkelijk, ik hoop niet dat dit ooit gebeurt. Dat is niet te verteren... Want je hebt niets gedaan wat niet correct of niet volgens de regels is.

[quote="cloris"]
Hondagressie (dus hond tegen hond) komt bij heel veel rassen voor, agressie tegen mensen heeft heel vaak een oorzaak in of de opvoeding of er is gewoon iets mis met de hond wat ook altijd voor kan komen natuurlijk, maar dit is niet rasgebonden, dit komt bij alle rassen voor.
[/quote]
het lijkt zelfs steeds vaker voor te komen. Nemen honden het gedrag van het baasje over of zo?

[quote="cloris"]
Goed fokbeleid is daarom ook heel hard nodig, voor heel veel rassen, en met name de familierassen vind ik, juist omdat DIE heel vaak kinderen om zich heen hebben.
[/quote]
yep, en daar gaan we al gelijk de mist in zoals ik al eerder zei. Want ik denk dat toch wel 80% van de fokkers, broodfokkers zijn. De rode cockerspaniel is toch ook naar de kl.... gefokt? Ze hebben nu vaak foute karakters. Er worden zowiezo veel te veel honden gefokt. Als het aan mij lag werd er een jaar lang niet EEN hond meer bij gefokt. Je kunt mij niet wijs maken dat al die pups naar een goed adres gaan...

[quote="cloris schreef:
Ik zou zo graag heel veel vooroordelen en fabels de wereld uit helpen, fabels zoals die knop waar men over spreekt, die kaakklem waarvan allang bewezen is dat die niet bestaat (het zijn de zeer ontwikkelde kaakspieren die KUNNEN verzuren) alleen deze fabels zijn zo ingeburgerd dat je er bijna niet meer vanaf komt.
Ook ik heb een ras dat door heel veel mensen met vooroordelen bejegend wordt, en daardoor zou ik dus wel een bepaald type mens zijn...
Heel veel mensen kunnen het ene ras niet van het andere onderscheiden maar hebben er wel een mening over, en dat vind ik gewoon heel jammer, juist omdat heel veel meningen gebaseerd zijn op onwaarheden en onkunde over een ras of meerdere rassen.

Het is de massa die invloed heeft. En er zijn te veel eigenaren van pitbulls die niet deugen. En die brengen het ras naar de kl*te. Erg, maar zo gaan die dingen altijd.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 23:39

ben het helemaal met je eens desiree! de honden kunnen er bijna nooit iets aan doen, en de mensen die zo'n hond verpesten, die kunnen ongestoord hun gang gaan

hier 2 huizen verder zit ene jong stel, altijd ruzie, en hun dobermann en malthezer leeuwtje zijn daardoor zo gestressed dat voorald e dobermann zich vreemd gedraagd en steeds weg probeerrt te lopen, waarna hij er flink van langs krijgt Scheve mond

moet trouwens zeggen dat ik er van ben geschrokken hoe erg mensen een hond kunnen verpesten Bloos! blake, die wij uit het asiel hebben gehaald, heeft wrsch in zn puppy tijd zoveel gemist, en daarna in een belangrijke periode(leeftijd 11 tot 20 maanden) in t asiel gezeten, dat hij zoveel dingen gemist heeft, waardoor hij zoveel moeite met sommige dinge heeft! verder schrok ik er van dat toen mn vriend een krant oprolde, blake onder de tafel vloog en begon te bibberen! die vorige eigenaren zullen hem wel flink heen gestraft met ene opgerolde krant, maar dat zoiets na 9 mnd asiel en 2 mnd bij ons er nogsteeds zo erg inzit, dat is echt te erg voor woorden!
als hij bv iets heeft gepakt wat niet mag, en je verheft je stem, da wil hij het liefste door de grond heen wegkruipen, maakt zch zo klein en kijkt dan zo angstig!! het zit gelukkig nie tin hem om mensen te bijten, maar iedere andere hond zou er angst agressie door kunnen krijgen!

het wandelen aan de korte riem(bv longeerlijn in t bos is geen probleem) heeft ook voor drama's gezorgd, wrsch dus nare ervaring aan korte riem gehad, waardoor hij nu aangelijnd iedere hond bijt, wat die andere hond ook doet...zelfs andere dieren en kinderen vliegt ie aan als ie aangelijnd is, maar is ie los dan wil hij alleen maar erg enthousiast spelen

maargoed ik dwaal een beetje af, ben er iig van overtuigd dat het eigenlijk altijd de schuld van de eigenaren van de hond is, als een hond zich misdraagd, en vaak ook door onwetendheid van mensen

als er bv een lief hondje aan een riempje zit gebonden bij de supermarkt, en je komt daar als mens op af gelopen, buigt je over t hondje heen en aait hem over zn koppie, wist je dat dat voor een hojd al bedreigend genoeg kan zijn om zich te verdedigen dmv bijten....en dan is zo'n hond vals, terwijl jij als vreemde zijn persoonlijke zone binnendringt en hem dominant over zn kop aait, zonder dat hij een vluchtweg heeft, logisch dat ie dan uitvalt, maar nee in zon geval is het altijd de schuld van de hond, en nooit die van de mens die niet wist wat hij met zijn lichaamstaal deed, en wat de hond met zn lichaamstaal aangaaf, en vaak wordt zo'n hond dan nog afgemaakt ook, want ja hij is immers vals want bijt zomaar iemand die hem wilde aaien....

hoe meer ik leer bij de hondencursus(jaja we krijgen ook een uur theorie per keer!) hoe meer ik me bewust ben van hoe slecht veel mensen eigenlijk met honden omgaan, hoe slecht ze ze begrijpen...

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 23:41

Desiree schreef:
MAar ja, iedere Jan l*l kan toch ook een kind krijgen, waarom dan geen hond? Maar het MINSTE wat ze toch wel kunnen doen, dat als blijkt dat iemand dieren misbruikt of niet goed behandeld, dat ze die persoon verbieden ooit nog een dier te houden. Want mensen krijgen de kans om keer op keer in de fout te gaan, want zij zijn zelf niet de dupe, maar het dier. En daar heb ik nog veel meer moeite mee.

Tja mensen staan anders t.o.v. dieren over het algemeen, maar ik ben het wel met je eens.

Citaat:
maar de pitbull moet evenals iedere hond en mens leven in een maatschappij waarin andere mensen en honden aanwezig zijn. Een hond die andere honden en mensen zonder aanleiding letsel toe brengen, is niet geschikt voor in de gewone maatschappij. Geen enkele hond mag andere honden zomaar aanvallen.

Ja daarom is het ook een hond voor kundige eigenaren die weten wat het de consequenties zijn om zo'n hond te hebben.
Enne zomaar aanvallen gebeurd niet zo heel vaak, ja mensen denken vaak dat iets zomaar gebeurd, maar jij weet ook dat er vaak heel wat aan vooraf gaat.
En er zijn nog wel wat rassen wat ik nog minder geschikt vindt voor drukke wijken hoor, maar daar gaat het nu niet om. Knipoog

Citaat:
Werkelijk verschrikkelijk, ik hoop niet dat dit ooit gebeurt. Dat is niet te verteren... Want je hebt niets gedaan wat niet correct of niet volgens de regels is
.
Helaas is dit aan de orde van de dag, mensen met een American Bulldog lopen ook dit gevaar en er zijn er al een aantal in beslag genomen terwijl de American Bulldog niet eens echt aan de kenmerken voldoet.

Citaat:
het lijkt zelfs steeds vaker voor te komen. Nemen honden het gedrag van het baasje over of zo?

Heel veel is terug te leiden op de opvoeding, een hond die keurig onder appel staat zal niet zomaar bij de baas weglopen en tja ik denk dat in sommige gevallen de baasjes zelfs erger zijn dan de hond.

Citaat:
yep, en daar gaan we al gelijk de mist in zoals ik al eerder zei. Want ik denk dat toch wel 80% van de fokkers, broodfokkers zijn. De rode cockerspaniel is toch ook naar de kl.... gefokt? Ze hebben nu vaak foute karakters. Er worden zowiezo veel te veel honden gefokt. Als het aan mij lag werd er een jaar lang niet EEN hond meer bij gefokt. Je kunt mij niet wijs maken dat al die pups naar een goed adres gaan...

Dat van de Cocker is weer okej gekomen, maar dit probleem heeft dus ook bij de Berner Sennen hond gespeeld....
enne er zijn heel wat goede fokkers hoor, maar juist die rassen die zeer populair zijn tja mensen willen voor een duppie op de eerste rang zitten en halen hun hondje liever uit de krant dan bij een goede fokker.

Citaat:
Het is de massa die invloed heeft. En er zijn te veel eigenaren van pitbulls die niet deugen. En die brengen het ras naar de kl*te. Erg, maar zo gaan die dingen altijd.

Er zijn niet zo heel veel Pitjes meer, ze zijn er nog dat wel, maar het gaat om veel meer rassen die door de massa als vechthonden worden beschouwd terwijl ze dit niet zijn, ook niet van oorsprong, die mensen veroordelen dus op uiterlijk... jammer genoeg.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 23:50

Renske20 schreef:

hoe meer ik leer bij de hondencursus(jaja we krijgen ook een uur theorie per keer!) hoe meer ik me bewust ben van hoe slecht veel mensen eigenlijk met honden omgaan, hoe slecht ze ze begrijpen...

Ja een verplichte cursus voor toekomstige eigenaren zou helemaal niet slecht zijn he... het zou een hoop ellende besparen.
De teef die ik ook heb lopen is ook mishandeld voor ze bij mij kwam... maar gelukkig is zij heel sterk van karakter gebleven en was ze "alleen" maar bang.. nu niet meer hoor, tis nu een vrij en blij hondje.
Maar mijn reu is idd als pup ook bijna verscheurd door een DHerder, sindsdien is hij altijd defensief gebleven aan de riem, jammer..
De eigenaar van die Herder keek ernaar en stond erbij te lachen terwijl de buik van mijn jonge Dogoreu compleet openlag

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 23:51

even over dat fokken, dat gebeurd nu bij Ridgebacks steeds meer. wa shet eerst een wat bijzonder ras, met een flink prijskaartje, nu kan je ze voor amper de helft van t geld bij klein amerika halen in belgie....en geloof me, dat zijn ook geen honden voor beginners zegmaar
mn ouders hebben er 2, en ondanks ervaring&cursussen hebben ze er hun handen aan vol.... dus weer een ras wat verkloot wordt door mensne die ze massaal gaan fokken en verkopen aan de 1e de beste die een pup wil hebben.

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 23:52

Er is alleen 1 ding wat ik me af vraag. Hoe zouden de honden uit het filmpje reageren als er een vreemd iemand aankwam. Die het kind oppakte?

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 23:54

Tomaatje schreef:
Er is alleen 1 ding wat ik me af vraag. Hoe zouden de honden uit het filmpje reageren als er een vreemd iemand aankwam. Die het kind oppakte?

Waarschijnlijk zal die vreemd iemand dan enkele vingers of nog erger missen....

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 23:56

Tomaatje schreef:

Ligt er helemaal aan hoe je daar binnenkomt en hoe je je gedraagd, net als bij mijn honden, je kan zo binnenlopen (dat kan niet altijd bij ongeacht het ras maar ik heb gewoon sukkels van honden Haha! ), kinderen oppakken geen probleem, maar doe ze geen kwaad want ze waken over de familie Knipoog maar doen niet veel meer honden dat?

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 23:58

Het domme blondje (golden retriever van de over buren) vast niet... Die gaat vrolijk staan kwispelen en hooguit een beetje blaffen...

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 23:59

cloris schreef:
Ja een verplichte cursus voor toekomstige eigenaren zou helemaal niet slecht zijn he... het zou een hoop ellende besparen.
De teef die ik ook heb lopen is ook mishandeld voor ze bij mij kwam... maar gelukkig is zij heel sterk van karakter gebleven en was ze "alleen" maar bang.. nu niet meer hoor, tis nu een vrij en blij hondje.
Maar mijn reu is idd als pup ook bijna verscheurd door een DHerder, sindsdien is hij altijd defensief gebleven aan de riem, jammer..
De eigenaar van die Herder keek ernaar en stond erbij te lachen terwijl de buik van mijn jonge Dogoreu compleet openlag

OMG wat vreselijk!! ik had die man iets aangedaan denk ik! echt sneu voor je hondje!!

en idd, een verplichte cursus zou goed zijn! maar helaas zie ik bij ons op de hondenclub ook veel mensen te snel opgeve, we doen nu met blake dezelfde cursus voor de 2e keer, volgende maand voor de 3e keer en dan hopen we in de groep gewoon mee te kunnen doen....maargoed blake is dan weer een beetje extreem daarin Bloos maar die geven na 5 lessen op, zo zijn er vorige maand 2 honden naar t asiel teruggegaan en zijn er nog 2 andere gewoon gestopt

deze maand na 2 lessen waren er al 2 gestopt en na nog eens 3 lessen waren er 3 honden naar t asiel gebracht....
nou scheelt t misschien wel dat dit meer een cursus is voor probleemhonden, en dat er daarbij misschien wat meer mensen t opgeven dan wanneer t allemaal mensen zijn met lieve niet verpeste puppys en jonge honden, maar toch!
ik had echt zoiets van hallo zeg een beetje doorzettingsvermogen kan geen kwaad! al duurt het nog een halfjaar, ik ga met blake net zo lang naar cursus tot hij in de groep mee kan doen zonder uit te vallen en we examen kunnen doen (nu doen we behendigheid naast de groep van de honden, met de gedachte dat blake dmv afleiding leert honden te negeren, inmiddels kon ik blake laten liggen en blijven liggen terwijl ik wegliep, terwijl hij op 2 meter afstand was van t gaashekje van nog geen meter hoog, waarachter 8 honden bezig waren waarvan er 2 vlakbij t hek waren, blake die anders doordraaide bleef relaxed liggen en reageerde zelf sniet toen er 1 keihard ging blaffen enzo! en trots dat ik was Clown terwijl er een paar mensen zijn die niet snappen waarom ik blake nog heb Lips are sealed

maar ok we zijn er nog lang niet, maar zo door oefenen, beetje spelen en tussendoor steeds dichter bij de andere honden wat gehoorzaamheidsoefeningen laten doen, en dan denk ik dat hij uiteindelijk weer normaal gaat doen

dat niet iedereen zoiets ziet zitten snap ik ook wel, maar dat sommige mensen zo snel opgeven vind ik vrij belachelijk! een hond is een beest, geen automaat die altijd luisterd!
veel mensen denken niet na als ze een hond aanschaffen, en wie is daar de dupe van, juist: de hond Scheve mond

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 00:04

Renske20 schreef:
OMG wat vreselijk!! ik had die man iets aangedaan denk ik! echt sneu voor je hondje!!
Ik was alleen maar mijn mijn hondje bezig... het is allemaal goedgekomen hoor, maar dat gedrag aan de riem wordt nu (na bijna 8 jaar) pas echt minder, verder is het de grootste vrijkous die je je kan voorstellen.
Citaat:
en idd, een verplichte cursus zou goed zijn! maar helaas zie ik bij ons op de hondenclub ook veel mensen te snel opgeve, we doen nu met blake dezelfde cursus voor de 2e keer, volgende maand voor de 3e keer en dan hopen we in de groep gewoon mee te kunnen doen....maargoed blake is dan weer een beetje extreem daarin Bloos maar die geven na 5 lessen op, zo zijn er vorige maand 2 honden naar t asiel teruggegaan en zijn er nog 2 andere gewoon gestopt

deze maand na 2 lessen waren er al 2 gestopt en na nog eens 3 lessen waren er 3 honden naar t asiel gebracht....
nou scheelt t misschien wel dat dit meer een cursus is voor probleemhonden, en dat er daarbij misschien wat meer mensen t opgeven dan wanneer t allemaal mensen zijn met lieve niet verpeste puppys en jonge honden, maar toch!
ik had echt zoiets van hallo zeg een beetje doorzettingsvermogen kan geen kwaad! al duurt het nog een halfjaar, ik ga met blake net zo lang naar cursus tot hij in de groep mee kan doen zonder uit te vallen en we examen kunnen doen (nu doen we behendigheid naast de groep van de honden, met de gedachte dat blake dmv afleiding leert honden te negeren, inmiddels kon ik blake laten liggen en blijven liggen terwijl ik wegliep, terwijl hij op 2 meter afstand was van t gaashekje van nog geen meter hoog, waarachter 8 honden bezig waren waarvan er 2 vlakbij t hek waren, blake die anders doordraaide bleef relaxed liggen en reageerde zelf sniet toen er 1 keihard ging blaffen enzo! en trots dat ik was Clown terwijl er een paar mensen zijn die niet snappen waarom ik blake nog heb Lips are sealed

maar ok we zijn er nog lang niet, maar zo door oefenen, beetje spelen en tussendoor steeds dichter bij de andere honden wat gehoorzaamheidsoefeningen laten doen, en dan denk ik dat hij uiteindelijk weer normaal gaat doen

dat niet iedereen zoiets ziet zitten snap ik ook wel, maar dat sommige mensen zo snel opgeven vind ik vrij belachelijk! een hond is een beest, geen automaat die altijd luisterd!
veel mensen denken niet na als ze een hond aanschaffen, en wie is daar de dupe van, juist: de hond Scheve mond

Yep, ik heb er ook heel veel zien afvallen, ze vonden het teveel moeite kosten en dat vonden ze zonde van hun tijd...
Mensen willen een hond maar die hond moet dan wel gelijk aan het ideaal beeld voldoen, beetje zoals in de film, afwijkend gedrag wordt vaak gelijk aan de hond geweten terwijl het idd puur de mens is.
Volhouden met Blake, het gaat je vast echt lukken, het is een prachthond!

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 00:15

Ik heb het topic over het hoofd gezien maar nu alsnog van AM->BB

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 00:21

wyko"]
Maar dat moet je dan met geen enkele hond doen.

Met kinderen en honden moet je altijd oppassen. Als de hond uitvalt hoeft het niet altijd aan de hond te liggen, want wat heeft het kind gedaan??

Maar als eigenaar ken je je eigen hond wel. Dus je weet wat je met je hond kan doen en tot hoever je kan gaan.
Je krijgt een vertrouwensband met je hond, zelfs met een pittbull
[/quote]
[quote="Sterre schreef:
...Net als Annelou, hield ik ook mijn hart vast bij de foto´s waarop kleine kindjes lekker tegen de hond aanliggen. IMO onverantwoord en levensgevaarlijk... (Dit geldt trouwens voor alle rassen....)

Knipoog

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 00:27

Renske20 schreef:
verder schrok ik er van dat toen mn vriend een krant oprolde, blake onder de tafel vloog en begon te bibberen! die vorige eigenaren zullen hem wel flink heen gestraft met ene opgerolde krant, maar dat zoiets na 9 mnd asiel en 2 mnd bij ons er nogsteeds zo erg inzit, dat is echt te erg voor woorden!
als hij bv iets heeft gepakt wat niet mag, en je verheft je stem, da wil hij het liefste door de grond heen wegkruipen, maakt zch zo klein en kijkt dan zo angstig!! het zit gelukkig nie tin hem om mensen te bijten, maar iedere andere hond zou er angst agressie door kunnen krijgen!

Grappig, dit herken ik heel erg goed. Ik heb mijn hond uit het asiel gehaald op ongeveer 4 jarige leeftijd. Ik heb em nu 7 jaar en nog steeds kan ik geen paraplu openen Verward
Een keertje liet een vriendin van mij hem even uit, het regende en ze nam een plu mee. Eenmaal buiten doet ze hem open en Sepp vliegt een bouwvakkers hokje in. Echt boven op de tafel, alle koffie over de vloer Haha! Hij wou er niet uit tot ze die plu weg deed..
Zielig hoor, wil niet weten wat ze hem allemaal aangedaan hebben voor hij in het asiel kwam.

Mijn Jack Russel is verkloot doordat hij gepakt werd door een 'husky-achtig' beest. In eerste instantie vloog ie alles aan wat ie zag. Nu draait ie zich om en rent keihard jankend naar huis Verward

Kim82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 10:15

Ik ken twee mensen met een pitbull. De een is heel lief en de ander is echt gestoord. Hij loopt helemaal scheef, grijpt elke hond die hij grijpen kan, zelfs pups. Ik vind dus dat je die hond in moet laten slapen.
Ik ben niet voor een fokverbod. Ik denk idd ook dat de baasjes eerst een soort diploma moeten halen (voor alle honden trouwens) Ik denk dat die eikels die zo'n hond voor de show hebben daar niet veel trek in hebben.

Ook ken ik 2 mensen met een rottweiler. Allebei deze zomer in laten slapen. De 1 heeft een andere hond doodgebeten en de ander begon naar mensen (ook tegen gezin) zeer agressief gedrag te vertonen. Deze beide honden waren zeer goed opgevoed en altijd braaf.

Ik heb zelf een Duitse Dog pup. Ik kom natuurlijk altijd mensen met kinderen tegen die het hondje willen aaien. Dat mag natuurlijk altijd.
Dan zegt mams: Goh wat een apparte dalmatier! Ik : Dit is geen dalmatier mevrouw, dit is een duitse dog...
Kind wordt weggetrokken bij de hond. Hond snapt er niets van.
Onze Youp is nu bijna 4 maand en heeft dus ong. het formaat en de kleur van een dalmatier. (hondenkenners kunnen het verschil duidelijk zien hoor) Maar ik had voor die tijd nooit verwacht dat er zelfs over de duitse dog zoveel vooroordelen bestonden.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 11:58

kim20, dat ios heel herkenbaar, dat er mensen zijn met vooroordelen over honden terwijl ze er niets van weten

ik loop zelf ook tegen heel wat onbegrip aan..

mn ouders hebben 2 ridgebacks, die hebben dus een streep haar op hun rug die de andere kant op groeit, veel mensen die dat zien denken da ze boos zijn en hun haren omhoog hebben. kinderen worden dna dus ook op t laatste moment bij ze weggetrokken, inmiddels zijn ze 2 en 6 maar toen het teefje klein was, vond iedereen dr schattig, maar gingen op t laatst weg omdat de reu ernaast stond en a die is vrij groot, en dan die haren die bij de honden naar voren groeien... terwijl het 2 schatten van honden zijn die gek zijn op aandacht!

blake die ik nu heb is een kruising flatcoat/herder/labrador oid en ziet er superlief uit, hij kan dus echt niet bij kinderen, of bij andere honden als ie aangelijnd is, als ik dat dus zeg, geloven mensen me niet, met als gevolg dat ze toch te dicht bij komen, waardoor blake weer de kans krijgt de fout in te gaan...

erg lastig Scheve mond

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 12:50

Ik had hem al gezien, hij is vreselijk mooi... Niet de beelden, maar mooi in elkaar gezet, maar vreselik dat dit de harde waarheid is...

Die beelden... Gelukkig maken de laatste ze weer goed...

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 12:54

loveyaliefie schreef:
dus als ik dit dan goed begrijp als iemand zijn ouders heel agressief zijn en iedereen bijvoorbeeld slaan dan zou hun kind ook zo zijn? omdat dat in het karakter van de familie zit? ook als dat kind bij lieve pleegouders word opgevoed? ik denk niet dat het zo werkt.

Ik denk het wel, alleen is aggressiviteit een uiting, niet de aanleiding.

Maar ik ken iemand die toen haar zoontje 1 was gescheiden is van haar man en hertrouwd - haar zoontje (nu 10) heeft absoluut wel het driftige karakter van z'n vader, want z'n pleegvader is een hele kalme man.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 17:11

Renske20"]
hier 2 huizen verder zit ene jong stel, altijd ruzie, en hun dobermann en malthezer leeuwtje zijn daardoor zo gestressed dat voorald e dobermann zich vreemd gedraagd en steeds weg probeerrt te lopen, waarna hij er flink van langs krijgt :
[/quote]
Wat een arme stumper, die hond! en wat een rotvolk!
[quote="Renske20"]
[/quote]
Bij ons op de cursus hadden we theorie avond. Een vrouw vertelde dat ze haar hond niet zindelijk kreeg en dat ze hem maar in de schuur wou "flikkeren" en ze legden haar uit hoe ze het moest aanpakken. Een andere vrouw had weer een hondje uit het asiel dat super dominant was, en zij daarentegen heel bedeesd, durfde amper haar stemgeluid te laten horen. De hond gromde naar kinderen die op de grond kropen. Ze zeiden dat dit een heel lastig probleem was en heel misschien op te lossen was door de hond af te laten liggen zodra hij gromde. Maar niet straffen: hij gaat straf associeren met kinderen. Ik vond het vreselijk voor haar want ik zag aan haar hoezeer ze er mee zat. Zij was vol goede wil.

[quote="Desiree"]
MAar ja, iedere Jan l*l kan toch ook een kind krijgen, waarom dan geen hond? Maar het MINSTE wat ze toch wel kunnen doen, dat als blijkt dat iemand dieren misbruikt of niet goed behandeld, dat ze die persoon verbieden ooit nog een dier te houden. Want mensen krijgen de kans om keer op keer in de fout te gaan, want zij zijn zelf niet de dupe, maar het dier. En daar heb ik nog veel meer moeite mee.
[/quote]
[quote="Cloris"]
Tja mensen staan anders t.o.v. dieren over het algemeen, maar ik ben het wel met je eens.
[/quote]
Ja maar wat is dan de bedoeling? Straks dan maar alle honden uitroeien, of het probleem structureel aanpakken en beginnen bij de wortel? De mensen dus! Eigenlijk is er weinig keus.

[quote="Cloris"]
Ja daarom is het ook een hond voor kundige eigenaren die weten wat het de consequenties zijn om zo'n hond te hebben.
Enne zomaar aanvallen gebeurd niet zo heel vaak, ja mensen denken vaak dat iets zomaar gebeurd, maar jij weet ook dat er vaak heel wat aan vooraf gaat.
En er zijn nog wel wat rassen wat ik nog minder geschikt vindt voor drukke wijken hoor, maar daar gaat het nu niet om.
[/quote]

Ja, dat heb ik ook al eerder aangehaald. De meeste mensen zijn helemaal niet kundig als het gaat om honden, laat staan om een bepaald ras. Als ik zelf een dier heb, ga ik er over lezen en vragen en ik weet er binnen de korste keren heel veel over. Andere mensen denken dat ze het zo wel kunnen en falen vervolgens jammerlijk. Het dierenasiel Doornakker in Eindhoven is heel kritisch bij het plaatsen van bepaalde honden bij bepaalde mensen. Zij screenen de mensen. Eigenlijk zouden alle puppies via het asiel verstrekt moeten worden. Omwille van de pups. Het vergroot hun kans om op de juiste plek terecht te komen.

[quote="Cloris"]
Heel veel is terug te leiden op de opvoeding, een hond die keurig onder appel staat zal niet zomaar bij de baas weglopen en tja ik denk dat in sommige gevallen de baasjes zelfs erger zijn dan de hond. [/quote"]
Eigenlijk is het absurd, maar de verharding van de maatschappij ga je zelf terug zien in de dieren.
[quote="Cloris schreef:
Er zijn niet zo heel veel Pitjes meer, ze zijn er nog dat wel, maar het gaat om veel meer rassen die door de massa als vechthonden worden beschouwd terwijl ze dit niet zijn, ook niet van oorsprong, die mensen veroordelen dus op uiterlijk... jammer genoeg.

Dat doen mijn ouders ook! En NEE, er valt NIEt met ze te praten. Ze zijn niet redelijk. JE begrijpt, ik heb al wat discussies achter de rug gehad.