Uitzetlijst hond (Golden Retriever)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

7September

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 10:03

Sanano schreef:
Bench vind ik juist grote aanrader dat wordt dan haar eigen plekje.
Vraag bij de fokker ook of je een doekje of knuffel mee krijgt met geur van nest eraan dat wil nog wel eens helpen om door de eerste dagen door te komen. Je kunt ook als je nog een keer gaat kijken voor het hondje komt vragen aan de fokker of er even een doek/knuffel in het nest mag zodat je die mee kan nemen als je het hondje ophaalt.

Wij mogen binnenkort naar de fokker om kennis te maken. Heel veel zin in. Ik zal haar gelijk vragen of we bij de volgende keer een doekje of knuffel mee mogen geven voor het geurtje van het nest (of dat zij deze meegeven).

Zijn er verder vragen die ik nog zou moeten stellen aan de fokker? Wat mag ik echt niet vergeten te vragen :)

haha1995

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:13

7September schreef:
Sanano schreef:
Bench vind ik juist grote aanrader dat wordt dan haar eigen plekje.
Vraag bij de fokker ook of je een doekje of knuffel mee krijgt met geur van nest eraan dat wil nog wel eens helpen om door de eerste dagen door te komen. Je kunt ook als je nog een keer gaat kijken voor het hondje komt vragen aan de fokker of er even een doek/knuffel in het nest mag zodat je die mee kan nemen als je het hondje ophaalt.

Wij mogen binnenkort naar de fokker om kennis te maken. Heel veel zin in. Ik zal haar gelijk vragen of we bij de volgende keer een doekje of knuffel mee mogen geven voor het geurtje van het nest (of dat zij deze meegeven).

Zijn er verder vragen die ik nog zou moeten stellen aan de fokker? Wat mag ik echt niet vergeten te vragen :)

Voeding vind ik een belangrijke,maar meestal krijg je voor de eerste dagen in een puppypakket wat mee..Maar ik vind dat handig om al in huis te hebben...

Warboel

Re: Uitzetlijst hond (Golden Retriever)

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:31

Ik zie al heel veel tips hier langskomen!

Mijn tip -hoewel die heftig klinkt misschien- is een muilkorfje zodat je daar vanaf pup af aan mee kan trainen. Wij hadden een puppycursus die ook muilkorf training aanpakte en dat was echt top. Het is waarschijnlijk niet direct nodig, maar er zijn landen waar muilkorven bij grote honden verplicht zijn en als je daar dan op vakantie gaat, wil je toch dat je hond zo min mogelijk stress ervan heeft. Of mocht het op latere leeftijd om een andere reden nodig zijn, als ze het al vanaf pup af aan kennen is het zoveel makkelijker.

Verder waren mijn honden als pup beide gek op simpele denk spelletjes! Je kan ze kopen, maar je komt ook al een heel eind met wc rolletjes en een doos. Superleuk een puppy, heel veel plezier <3

Ik heb mijn pups trouwens ook vanaf dag 1 los gedaan! Maar die waren vanaf dag 1 verliefd op mij :') lekkere beloningen mee en gaan.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:41

Heerlijk vooruitzicht.
Gefeliciteerd.

Ik zou nog niet teveel aanschaffen met een pup hoef je nog niks met de vacht. Een massage borstel is natuurlijk altijd fijn.

Ik ben wel fan van een bench of mand iig een eigen plek. Een bench als je dat je hond aanleerd kun je in de toekomst profijt van hebben. Je kunt hem gewoon open laten. En met trainen ook dicht trainen.

Wat je wel nodig hebt is goed voor, speeltjes en koop goede speeltjes die stevig zijn want voor je het weet sloopt de pup alles. Stevig is o.a kong. Ook nep kauwbotten zijn handig maar pas later (Echte ook maar sommigen slopen als ze niet de beschikking over iets om te kauwen hebben als je weg bent)

*Voer
*Mand
*Halsband/tuigje
*Riem

*Nagelschaartje
*Tandenborstel
Die twee dingen zijn fijn om van pup af aan wel al te doen ook al is het nog niet nodig.

*Speeltjes

Dat zijn de belangrijkste dingen de rest komt je achter door naar je pup te kijken.

Muilkorf heb ik voor Sophie aangeschaft maar nooit iets mee gedaan. De kans dat je met een labrador ooit een muilkorf zult moeten dragen is ook klein denk ik.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:35

Muilkorf is zeker een goede tip! In het verleden niet getraind bij de pup maar dat ga ik bij de volgende pup zeker wel meepakken.
Niet nodig bij een labrador? Het kan zeker nuttig zijn, bv op vakantie. In sommige landen (Duitsland?) kunnen ze op openbare plaatsen boven een bepaald gewicht (en dat geldt zeker voor een volwassen labrador) vragen dat je je hond muilkorft.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:59

KimD schreef:
Juist het dunne van het vetbed vinden veel honden prettig. Wij gebruiken ze ook over onze kussen, nattigheid en vuil gaat er doorheen waardoor de hond lekker droog en warm blijft.

Ik vind ze zelf echt onmisbaar bij een pup, makkelijk te reinigen en te wisselen.

Die wat in het linkje hierboven worden gedeeld is géén vetbed maar hugglefleece. Dat is vergelijkbaar met het teddyfleece wat in veel dekentjes zit (voor mensen). Super warm en comfy maar geen vetbed.

Ze zijn nochtans van dezelfde samenstelling gemaakt, zowel het vetbed als de hugglefleece.
Het noemt fleece maar het is geen echt fleece. Het is 100% synthetische schapenwol/polyester vezels net zoals een vetbed 100% synthetische polyester vezels zijn om lamswol vacht na te bootsen.

Echte fleece ben je niks mee.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:01

Het is een golden retriever jongens, geen labrador. Maakt qua gewicht niet uit maar toch

7September

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 12:30

Lukasje schreef:
Muilkorf is zeker een goede tip! In het verleden niet getraind bij de pup maar dat ga ik bij de volgende pup zeker wel meepakken.
Niet nodig bij een labrador? Het kan zeker nuttig zijn, bv op vakantie. In sommige landen (Duitsland?) kunnen ze op openbare plaatsen boven een bepaald gewicht (en dat geldt zeker voor een volwassen labrador) vragen dat je je hond muilkorft.

Ik las dat je in Oostenrijk in skiliften (of openbaar vervoer) een muilkorf om moet ja. Italië ook dacht ik. En delen van Duitsland.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:44

Inmiddels geen tips meer maar ik hoop stiekem dat je foto's plaatst als je pup er is, dus ik volg dit topic wel nog even :D

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:50

7September schreef:
Lukasje schreef:

Ik las dat je in Oostenrijk in skiliften (of openbaar vervoer) een muilkorf om moet ja. Italië ook dacht ik. En delen van Duitsland.

Klopt inderdaad!
Wij zijn het gaan trainen omdat we met de hond op vakantie gaan. Het is alsnog nooit gevraagd in de lift, maar je moet het wel bij hebben.
Overigens hebben wij zo'n droogloopmatje in de auto liggen, daar gaan de hond op na de wandeling en thuis is ze weer een stuk droger en schoner *\o/* .

7September

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 12:51

Majabeestje schreef:
Inmiddels geen tips meer maar ik hoop stiekem dat je foto's plaatst als je pup er is, dus ik volg dit topic wel nog even :D

Zeker! De pup zal halverwege juni naar huis komen (en wordt rond half april) geboren.

7September

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 12:53

Josien_ schreef:
7September schreef:

Klopt inderdaad!
Wij zijn het gaan trainen omdat we met de hond op vakantie gaan. Het is alsnog nooit gevraagd in de lift, maar je moet het wel bij hebben.
Overigens hebben wij zo'n droogloopmatje in de auto liggen, daar gaan de hond op na de wandeling en thuis is ze weer een stuk droger en schoner *\o/* .

O goed idee ook van die droogloopmat!

Vanaf wanneer zijn jullie een muilkorf gaan trainen?

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:39

Hier sinds november weer een pup in huis. Ik vind het fijn om vlees in huis te hebben met een jonge pup. Sommige pups hebben moeite met eten vanwege de grote verandering en vlees, zeker als je het een beetje warm maakt (zoals bijvoorbeeld Energique) gaat er dan meestal wel in. Naast alle gebruikelijke spullen is ontworming ook iets om in de gaten te houden. Hoewel onze pup ontwormd zou zijn kwamen er echt heel erg veel wormen uit, dus blij dat we meteen een wormkuur hebben gegeven. Verder vind ik pups meestal niet zo fris ruiken dus ik was ze graag even met hondenshampoo (ook omdat pups bij ons in bed mogen slapen).

Sanano

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:47

Heb je al een pup uitgezocht uit het nest of doet de fokker dat? Misschien handig om te overleggen wat je van je hond verwacht of wat je mee gaat doen karakter tussen pups kan heel erg verschillen en dan weet de fokker wat er het beste bij je past.

7September

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 08:52

Sanano schreef:
Heb je al een pup uitgezocht uit het nest of doet de fokker dat? Misschien handig om te overleggen wat je van je hond verwacht of wat je mee gaat doen karakter tussen pups kan heel erg verschillen en dan weet de fokker wat er het beste bij je past.

Dat weet ik niet zeker. Dit ga ik nog even vragen bij de eerste ontmoeting (wij mogen binnenkort de moederhond ontmoeten).