En een knuffel, als je geen beeldje wil? Vulling eruit halen, zakje met as erin, knuffel dicht naaien en in de kast of op een plank zetten? Dan kun je ook een speeltje van je kat gebruiken, of anders een katvormig knuffelbeest.
Liebe
Geplaatst: Gisteren, 19:55
Ik heb onze kater zelf in de oven gelegd en er zelf uitgehaald. Individuele crematie dus. Voor minder doe ik het niet. Rendac vind ik niet te verteren voor mijn dieren. Het idee dat het vermalen wordt...gruwelijk.
De as zit in een zelfgemaakte urn en staat in de kast. Hetzelfde gaat gebeuren met de andere kat en eventueel andere huisdieren. Zelfs onze hamster is gecremeerd. Wij hebben geen tuin trouwens.
Yv_
Geplaatst: Gisteren, 20:29
Heel veel sterkte TS.
Ik heb zelf niets met urnen en zou ook constant verdrietig worden als ik daar elke dag tegenaan zou kijken. Ik heb er dus bewust voor gekozen om mn grote vriendinnenpoes achter te laten bij de dierenarts en een individuele crematie te regelen. Of het daadwerkelijk zo gegaan is, weet ik natuurlijk niet, maar ik kreeg wel netjes een mail dat het gebeurd was. Ik heb ervoor gekozen om een paar leuke, typische foto's in een diepe passe partout te doen met haar pootafdrukje, haar twee favoriete speeltjes en een geprinte quote. Elke dag krijg ik weer een glimlach als ik er voorbij loop .
Maargoed, iedereen is anders. Ik kan me echt wel voorstellen dat mensen urnen dus juist wel heel waardevol vinden.
PrizTwir
Geplaatst: Gisteren, 20:52
Normaal doe ik ze in de tuin begraven, maar ik heb 1x een kat laten cremeren. Onze tuin lag op de kop en wilde ook niet dat we haar weer tegen gingen komen. Dus dan liever cremeren. Ik heb haar in de kast gezet. Als de tuin klaar is, dan geef ik haar daar een plekje denk ik.