Wat doen met overleden kat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 20:45

En een knuffel, als je geen beeldje wil? Vulling eruit halen, zakje met as erin, knuffel dicht naaien en in de kast of op een plank zetten? Dan kun je ook een speeltje van je kat gebruiken, of anders een katvormig knuffelbeest.

Liebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 20:55

Ik heb onze kater zelf in de oven gelegd en er zelf uitgehaald. Individuele crematie dus. Voor minder doe ik het niet. Rendac vind ik niet te verteren voor mijn dieren. Het idee dat het vermalen wordt...gruwelijk.

De as zit in een zelfgemaakte urn en staat in de kast.
Hetzelfde gaat gebeuren met de andere kat en eventueel andere huisdieren. Zelfs onze hamster is gecremeerd. Wij hebben geen tuin trouwens.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 21:29

Heel veel sterkte TS.

Ik heb zelf niets met urnen en zou ook constant verdrietig worden als ik daar elke dag tegenaan zou kijken. Ik heb er dus bewust voor gekozen om mn grote vriendinnenpoes achter te laten bij de dierenarts en een individuele crematie te regelen. Of het daadwerkelijk zo gegaan is, weet ik natuurlijk niet, maar ik kreeg wel netjes een mail dat het gebeurd was. Ik heb ervoor gekozen om een paar leuke, typische foto's in een diepe passe partout te doen met haar pootafdrukje, haar twee favoriete speeltjes en een geprinte quote. Elke dag krijg ik weer een glimlach als ik er voorbij loop <3.

Maargoed, iedereen is anders. Ik kan me echt wel voorstellen dat mensen urnen dus juist wel heel waardevol vinden.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 21:52

Normaal doe ik ze in de tuin begraven, maar ik heb 1x een kat laten cremeren. Onze tuin lag op de kop en wilde ook niet dat we haar weer tegen gingen komen. Dus dan liever cremeren. Ik heb haar in de kast gezet. Als de tuin klaar is, dan geef ik haar daar een plekje denk ik.

Heel veel sterkte :knuffel:

laura1987

Re: Wat doen met overleden kat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-26 14:55

We hebben besloten voor een urn te gaan die totaal niet op een urn lijkt.
Verder heb ik een inkt afdruk van haar pootje die ik wellicht ooit met de overleden hond en nog 2 levende katten, wil laten tatoeëren.

Bedankt voor alle reacties

Afbeelding

8nnemiek
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 14:56

Wat een mooie urn <3

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 14:58

Mooi om op deze manier een herinnering aan je diertje te hebben.
Sterkte!!!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 15:14

Mooi! En lijkt inderdaad niet op een urn.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-26 15:58

Iets anders kreeg ik gewoon niet recht in mijn hoofd.
Nu is ze gewoon compleet bij ons, al is dat natuurlijk niet helemaal :(

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 16:17

Jolliegirl
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 16:23

laura1987 schreef:
Iets anders kreeg ik gewoon niet recht in mijn hoofd.
Nu is ze gewoon compleet bij ons, al is dat natuurlijk niet helemaal :(

Wat een prachtige urn <3

Sterkte!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 16:37

Dat is echt een hele mooie urn ja <3

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 17:46

Heel veel sterkte. Een prachtige urn. Meer een beeldje. Heel mooi.

Keell94
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 19:18

Wij hebben onze hond toen individueel laten cremeren, was een grote hond dus ook veel as. Ik wilde net als jij niet een grote urn ergens hebben staan. Ik heb gekozen voor een kleine urn, dit is gwn een potje met een deksel erop en dan pootjes. Daarnaast heb ik een foto staan van hem met een pootafdruk en wat afgeschoren haartjes. De rest van de as heb ik boven liggen gewoon in een doos met de rest van zijn spullen die ik wilde bewaren.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 19:48

Super mooi, zo is ze toch gewoon bij jullie thuis :knuffel:

Roihi
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 19:54

heel mooie urn Laura, nogmaals veel sterkte

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 07:49

Snippergroen schreef:
Heel veel sterkte TS! Wat ontzettend verdrietig :(:)

Ik blijf het ook lastig vinden om te ervaren wat goed voelt. Ik heb een konijn achter gelaten bij de dierenarts en voelde me daar onzettend rot over. Ik heb daarna later mijn kip en een ander konijn mee naar huis genomen en zelf begraven. Voor het konijn ook zodat haar maatje afscheid kon nemen. Dat zelf begraven vond ik ook vreselijk. Om je dier dan zo in dat gat te leggen. Ik heb de heilige graal nog niet gevonden :n Ik denk dat ik individueel cremeren bij een volgende toch de fijnste optie zou vinden. In ieder geval voor mijn eigen gemoedsrust en dat is toch waar je het uiteindelijk voor doet.

Voor degenen met dieren met maatjes, hoe doen jullie het dan met afscheid nemen? Komt je dier dan gewoon niet meer thuis of heb je nog een manier gevonden om aan de maatjes te laten zien dat het dier in kwestie niet meer leeft?

Wij laten inslapen bij de dierenarts en nemen al een hondenmand mee met kleden. Na inslapen gaat de hond daar in. Dan rijden we langs huis en zetten we de mand in de woonkamer/tuin of laten in de auto (we hebben ook honden (gehad) van 40 plus kg die til je niet makkelijk. We laten afscheid nemen en rijden door naar het crematorium

Dagahra
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 08:37

Hier inmiddels 3 honden helaas moeten laten cremeren. Ik heb ze allemaal in een fotolijst urn, met een mooie foto van ze.

https://www.urnwinkel.nl/fotolijst-dier ... yeEALw_wcB

Dan valt het voor bezoek niet meteen op dat het een urn is. Vind het zelf ook nooit prettig idee als je ergens een overduidelijke urn ziet staan.

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 09:30

Wat een prachtige urn. Veel sterkte. Het is zo lastig om je geliefde maatje te laten gaan. Wij hebben ook een urn thuis met onze oude kater. Ik wist echt niet wat ik toen moest doen en dat voelde het beste. We hadden toen nog het idee om een mooi boompje in een grote pot te planten en daar zijn as in te doen. Zodat de pot verplaatsbaar/verhuisbaar was. Maar eerlijk gezegd hebben we geen groene vingers dus leek ons dat toch niet verstandig.
En gevoelsmatig nog steeds blij dat hij op de plank dicht bij ons staat.