Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
troi schreef:300!?
Voor een bejaard diertje?
Wel interessante adviezen trouwens. En ik snap dat het een soort van schifting maakt.
Ik ga overleggen met de erfgename of überhaupt een bedrag vragen zinvol is.
Denken jullie dan dat als we daar voor kiezen, dat het zo hoog moet zijn?
Ik zat wat te peinzen, misschien 75 en dan dat bedrag in hondenvoer erbij ofzo, zonder dat vooraf aan te kondigen natuurlijk. Ik hoef namelijk het geld niet perse.
Petpa schreef:Sorry, maar indien ik een bejaarde hond een thuis biedt dan doe ik dat uit hondenliefde en ik zou daar nooit 300 euro voor betalen.
Je weet bij een dier van die leeftijd dat er een reële kans is dat er kosten aankomen.
Ouderdom komt met gebreken dus dierenartskosten.
Kosten euthanasie + crematie.
En ja, de kosten van een crematie hoef je niet te maken indien je een dier bij de dierenarts achterlaat.
Maar zo werkt het niet voor mij.
Mijn laatste hond kostte aan thuis inslapen + cremeren ruim 400 euro (nog los van de dierenartskosten in de laatste fase).
Dat betaal ik uit liefde voor een dier.
Maar ik betaal geen 300 euro om een ander uit de spreekwoordelijke brand te helpen!
troi schreef:Ondertussen een paar reacties binnen op de marktplaats advertentie waarvan 3 die waarschuwen dat oudere honden gebruikt worden voor hondengevechten.
Daar had ik al wel van gehoord eigenlijk. En het plan is om goed uit te vragen en op huisvisite te gaan. Maar tja ik heb natuurlijk geen glazen bol. Een kwaadwillige heeft een prachtig verhaal en een prima huis..
Naast uitvragen en huisbezoek tips?
Ik adviseer eerder om het te laten inslapen dan die wereld in te laten gaan