Bravecto injectie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ivy_power89

Re: Bravecto injectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 21:02

Ik kan mij overigens niet voorstellen dat elk ander middel anders dan bravecto niet zou werken.

Ik gebruik al jaren naar alle tevredenheid seresto banden. Ja mijn honden hebben wel eens een teek, maar deze is nooit volgezogen, en altijd al dood.

Wat het nadeel van eigenlijk de meeste middelen is, is dat vlooien moeten bijten willen ze dood gaan. En vaak wordt er geroepen dat een middel niet werkt, maar blijkt dat het huis het probleem is.
Eigenlijk is de leefomgeving van een dier ALTIJD het probleem, want een klein percentage zit op het dier en de rest in huis, en als het huis niet behandeld wordt blijft men heel heel lang vlooien vinde. (Maar das een andere discussie)

Als seresto geen optie is, ben ik zelf ook fan van advantix.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 21:22

ivy_power89 schreef:
Ik kan mij overigens niet voorstellen dat elk ander middel anders dan bravecto niet zou werken.

Ik gebruik al jaren naar alle tevredenheid seresto banden. Ja mijn honden hebben wel eens een teek, maar deze is nooit volgezogen, en altijd al dood.

Wat het nadeel van eigenlijk de meeste middelen is, is dat vlooien moeten bijten willen ze dood gaan. En vaak wordt er geroepen dat een middel niet werkt, maar blijkt dat het huis het probleem is.
Eigenlijk is de leefomgeving van een dier ALTIJD het probleem, want een klein percentage zit op het dier en de rest in huis, en als het huis niet behandeld wordt blijft men heel heel lang vlooien vinde. (Maar das een andere discussie)

Als seresto geen optie is, ben ik zelf ook fan van advantix.

Toch wel dus als ze zo ongeveer dagelijks in behoorlijk zout zeewater zwemmen. Banden en pipetten vinden dat absoluut niet grappig en beïnvloed de duur en werking er van enorm. Die banden steeds aan en uit doen is ook geen fijn werk.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 21:25

Met pipetten kunnen ze prima tegen water. Je moet alleen zorgen dat ze 48 uur droog blijven na het aanbrengen van de pipet. Mijn hond ligt met pipetten ook bijna dagelijks in de sloot en wordt ongeveer 1,5 keer per maand grondig gewassen. Blijft prima werken.

Vlooien zijn grotendeels resistent tegen bepaalde middelen. De pipetten die je alleen via de dierenarts op recept kunt krijgen zijn wel nog goed.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 21:28

mavantos schreef:
Met pipetten kunnen ze prima tegen water. Je moet alleen zorgen dat ze 48 uur droog blijven na het aanbrengen van de pipet. Mijn hond ligt met pipetten ook bijna dagelijks in de sloot en wordt ongeveer 1,5 keer per maand grondig gewassen. Blijft prima werken.

Vlooien zijn grotendeels resistent tegen bepaalde middelen. De pipetten die je alleen via de dierenarts op recept kunt krijgen zijn wel nog goed.

Sinds wanneer zijn sloten zout? Pipetten kunnen daar bewezen niet tegen en het beïnvloed echt de werking. Ik woon mijn hele leven al aan zee en voor bravecto op de markt kwam ervaring zat opgedaan.
Dat resistent zijn valt erg mee hoor. Bij kittens hier nog steeds frontline en werkt prima. Natuurlijk wel goed doseren. In het dierenasiel gebruikten we ook voornamelijk frontline en prima resultaten mee behaald.

Zonnehoed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-25 21:50

ivy_power89 schreef:

Wie beweerd dat elk ander middel dan Bravecto niet werkt?

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 23:56

mavantos schreef:

En dat is precies wat de dierenarts je wil doen laten geloven om de eigen kassa te laten rinkelen.
Want welke middelen die enkel op recept verkrijgbaar zijn, zouden alleen nog werken tegen vlooien?

Dan heb al die klanten die bij ons anti vlooien middelen halen (en dat zijn er inmiddels echt een heleboel) echt zo'n onwijze mazzel dat ze geen vlooien hebben gekregen.
Of de mensen die juist een ware vlooienplaag in huis en op het dier hadden, en met een handleiding en tas vol spullen bij ons vandaan zijn gegaan, zijn gewoon door mazzel van hun vlooien af gekomen en niet door de middelen die zij bij ons gekocht hebben :)

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 08:04

ivy_power89 schreef:
mavantos schreef:

En dat is precies wat de dierenarts je wil doen laten geloven om de eigen kassa te laten rinkelen.
Want welke middelen die enkel op recept verkrijgbaar zijn, zouden alleen nog werken tegen vlooien?

Dan heb al die klanten die bij ons anti vlooien middelen halen (en dat zijn er inmiddels echt een heleboel) echt zo'n onwijze mazzel dat ze geen vlooien hebben gekregen.
Of de mensen die juist een ware vlooienplaag in huis en op het dier hadden, en met een handleiding en tas vol spullen bij ons vandaan zijn gegaan, zijn gewoon door mazzel van hun vlooien af gekomen en niet door de middelen die zij bij ons gekocht hebben :)

De paraveterinairen die mij dit vertelde verdienden niks aan mij hoor. Dat zijn kennissen waar ik niet eens kom met mijn honden. Vectra werkt overigens wel nog werd aangegeven.

Wij wonen 5 minuten van het strand en onze hond komt ook echt wel in de zee, weliswaar niet dagelijks. Ook dan werken de pipetten prima hier.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 08:16

Er zijn genoeg middelen welke zonder DA te krijgen zijn en werken. We hebben het met vlooien dit jaar zelf ondervonden helaas nadat we een besmetting hadden (voor het eerst in de ruim 18 jaar dat ik dieren heb) |(. Wij zetten advantage in (overal verkrijgbaar, zoals medpets bv) en dat werkte bij onze hond en kat gewoon echt heel goed. Ik gebruik normaliter niks preventief overigens, ook nu niet meer. Heb het wel een aantal maanden herhaald na de besmetting maar standaard doe ik niks preventief geven (ook ontworming niet, we vaccineren aan de hand van titer bepaling, etc)

Voor teken kiezen wij voor een seresto band in de maanden dat ze het ergst aanwezig zijn. Hoewel ik pro-natuurlijk ben en ook zo min mogelijk toxisch wil belasten, vind ik tekenziektes toch wel een graadje te eng en de toxische belasting van het gebruik van bv seresto minder zwaar wegen voor m'n hond - daarin kan ik namelijk nog extra ondersteunen van binnenuit - en eerlijk; ik ken geen enkele hond wat hier zodanig ernstige bijwerkingen van heeft gehad dat ze eraan zijn overleden, ook in mijn tijd in de praktijk heb ik dit niet gezien. Met Bravecto daarentegen zou ik wel voorzichtiger zijn, zeker met dieren waar al bekend is dat je bepaalde dingen moet vermijden ivm gen defect e.d. Bravecto vermijd ik zelf dus ook, maar ik vermijd alles wat oraal gegeven moet worden dus dat is niet perse alleen bravecto gerelateerd. Nu zijn banden en pipetjes ook toxische belasting wat via de huid opgenomen wordt, maar dat vind ik dan wel weer net minder heftig als orale toediening wat meer direct grotere impact heeft qua toxische belasting op organen e.d. Hoewel ook seresto niet 100% werkt hier - ik denk ook door onze hond haar vacht en dat ik de band niet super strak tegen de huid wil - is het wel echt minimaal wat we nog vinden tov voorgaande jaren. Ik heb echt te veel gezien van tekenziektes om hier licht over te denken en het lijkt echt steeds meer op te rukken met hoeveel besmette teken er zijn. Hoewel wij toen onze hond jonger was, ook zo'n beetje alles gedaan hebben qua natuurlijke opties, wilde ik daar niet meer mee blijven aanmodderen want ze bleef maar teken hebben in bepaalde periodes - soms minder, lag ook aan de locaties waar we liepen). Denk dat het ook echt geluk of pech hebben is met welke dieren aantrekkelijk zijn in combinatie met waar je loopt. Sommige locaties zijn gewoon echt vreselijk. Ik probeer wel op te letten met zwemmen. Ze is gek op water, echt uitgebreid zwemmen doet ze niet maar ze gaat er wel graag in. Maar in de periodes dat de band gedragen wordt probeer ik het wel te demotiveren omdat het ook een toxische belasting voor de omgeving is. De werking zelf wordt er niet perse minder om maar ik vind het wel naar dat de omgeving ook belast wordt. Wij hebben dankzij een vriendin een halsband waar de seresto in gezet kan worden, met kliksluiting. Dat is wel echt een top uitvinding moet ik zeggen. Zo kan het veilig losgemaakt worden ook weer en niet vast komen te zitten bv.

kiki1976

Re: Bravecto injectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 09:55

Voorheen was ik altijd goed te spreken over Seresto. Maar nu is de werking echt beroerd van die banden. Hoor het van meer mensen im mij heen dat ze slechter werken. Onze da zei het ook al.

Maar moet zeggen dat ik vele andere producten erg slecht tot gewoon niet vind werken.

Geef nu Adtab dat lijkt in ieder geval nog wat te doen. Maar is een pil, en ben daar eigenlijk ook geen fan van.
Bravecto durf ik niet te geven

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 10:18

Ik heb even opgezocht hoe het zit met doseringen, volgens mij is dat het enige waar je echt wat aan hebt. Als je tevreden bent, het werkt goed en je hond heeft er geen bijwerkingen van, waarom dan iets veranderen? De nadelen van vlooien en vooral ook teken is vele malen groter.
Een hond van 10 kilo krijgt met tabletten of 1000 mg of 2000 mg binnen met 4 tabletten per jaar (de tablet van 250 mg is van 5-10 kilo, en 500 mg voor een hond van 10-20 kg) Ik weet natuurlijk niet wat jouw hond weegt. Met een injectie zou dat 150 mg worden. 15 mg per kilo hond.
Enige nadeel van een injectie zou zijn dat de hond een locale reactie kan krijgen. Qua dosering zit er voor het hele jaar minder in dan in 1 tablet. Dus ook als je minder dan 4 tabletten gebruikt, krijgt de hond minder binnen van het middel.