Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
ivy_power89 schreef:Ik kan mij overigens niet voorstellen dat elk ander middel anders dan bravecto niet zou werken.
Ik gebruik al jaren naar alle tevredenheid seresto banden. Ja mijn honden hebben wel eens een teek, maar deze is nooit volgezogen, en altijd al dood.
Wat het nadeel van eigenlijk de meeste middelen is, is dat vlooien moeten bijten willen ze dood gaan. En vaak wordt er geroepen dat een middel niet werkt, maar blijkt dat het huis het probleem is.
Eigenlijk is de leefomgeving van een dier ALTIJD het probleem, want een klein percentage zit op het dier en de rest in huis, en als het huis niet behandeld wordt blijft men heel heel lang vlooien vinde. (Maar das een andere discussie)
Als seresto geen optie is, ben ik zelf ook fan van advantix.
mavantos schreef:Met pipetten kunnen ze prima tegen water. Je moet alleen zorgen dat ze 48 uur droog blijven na het aanbrengen van de pipet. Mijn hond ligt met pipetten ook bijna dagelijks in de sloot en wordt ongeveer 1,5 keer per maand grondig gewassen. Blijft prima werken.
Vlooien zijn grotendeels resistent tegen bepaalde middelen. De pipetten die je alleen via de dierenarts op recept kunt krijgen zijn wel nog goed.
mavantos schreef:Met pipetten kunnen ze prima tegen water. Je moet alleen zorgen dat ze 48 uur droog blijven na het aanbrengen van de pipet. Mijn hond ligt met pipetten ook bijna dagelijks in de sloot en wordt ongeveer 1,5 keer per maand grondig gewassen. Blijft prima werken.
Vlooien zijn grotendeels resistent tegen bepaalde middelen. De pipetten die je alleen via de dierenarts op recept kunt krijgen zijn wel nog goed.
ivy_power89 schreef:mavantos schreef:Met pipetten kunnen ze prima tegen water. Je moet alleen zorgen dat ze 48 uur droog blijven na het aanbrengen van de pipet. Mijn hond ligt met pipetten ook bijna dagelijks in de sloot en wordt ongeveer 1,5 keer per maand grondig gewassen. Blijft prima werken.
En dat is precies wat de dierenarts je wil doen laten geloven om de eigen kassa te laten rinkelen.
Want welke middelen die enkel op recept verkrijgbaar zijn, zouden alleen nog werken tegen vlooien?
Dan heb al die klanten die bij ons anti vlooien middelen halen (en dat zijn er inmiddels echt een heleboel) echt zo'n onwijze mazzel dat ze geen vlooien hebben gekregen.
Of de mensen die juist een ware vlooienplaag in huis en op het dier hadden, en met een handleiding en tas vol spullen bij ons vandaan zijn gegaan, zijn gewoon door mazzel van hun vlooien af gekomen en niet door de middelen die zij bij ons gekocht hebben
. Wij zetten advantage in (overal verkrijgbaar, zoals medpets bv) en dat werkte bij onze hond en kat gewoon echt heel goed. Ik gebruik normaliter niks preventief overigens, ook nu niet meer. Heb het wel een aantal maanden herhaald na de besmetting maar standaard doe ik niks preventief geven (ook ontworming niet, we vaccineren aan de hand van titer bepaling, etc)