Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
smurffie schreef:Als je niet wil fokken, zou ik haar laten helpen. Kans op kanker en andere aandoeningen is veel lager na castratie.
Na de eerste loopsheid gelijk helpen.
De wollige vacht vind ik wel mee vallen, te dik is prima te reguleren met voldoende bewegen. Daar moet je wel zin/tijd voor hebben en maken.
Laparoscopisch doe ik nooit meer, wat een pijn van dat gas na de ingreep.
Kabayo schreef:Mijn rottweiler jankte het ook uit na de operatie. Die hoorde ik buiten al gillen. Dat ging ook door merg een been. Super sneu. Weet niet of het door het gas kwam of de wond zelf. Mijn enorm kleinzerige husky daarin tegen gaf geen enkele kik. Terwijl die al piept als je boe zegt
Nyaleti schreef:Mika: zo zwart wit is het écht niet.
Waar de ene hond inderdaad een andere vacht krijgt, krijgt de andere geen verandering of een plekje wol.
Ja sommige rassen zijn gevoeliger voor vacht verandering maar dat de vacht gegarandeerd naar de klote gaat na een sterilisatie is onzin.
Kabayo schreef:Mijn rottweiler jankte het ook uit na de operatie. Die hoorde ik buiten al gillen. Dat ging ook door merg een been. Super sneu. Weet niet of het door het gas kwam of de wond zelf. Mijn enorm kleinzerige husky daarin tegen gaf geen enkele kik. Terwijl die al piept als je boe zegt
maar ze krijgen het echt niet helemaal mee.
), maar verder geen issues. Ze probeert er niet tussenuit te piepen en ook met uitlaten merken we er weinig van.smurffie schreef:De wollige vacht vind ik wel mee vallen, te dik is prima te reguleren met voldoende bewegen. Daar moet je wel zin/tijd voor hebben en maken.
Nyaleti schreef:smurffie schreef:Als je niet wil fokken, zou ik haar laten helpen. Kans op kanker en andere aandoeningen is veel lager na castratie.
Na de eerste loopsheid gelijk helpen.
De wollige vacht vind ik wel mee vallen, te dik is prima te reguleren met voldoende bewegen. Daar moet je wel zin/tijd voor hebben en maken.
Laparoscopisch doe ik nooit meer, wat een pijn van dat gas na de ingreep.
Dat hoor je niet vaak. Heb je een kleine hond?
Kabayo schreef:[
Kan je ook uitleggen waarom ?
Dorus ze heeft al een uitmuntend gehaald. Moet er nog een halen. Ik ga 2 dagen naar de show dus kan evt 2 halen met geluk. En ik wil aankomend jaar toch nog niet fokken . Te druk met 2 veulens, dochtertje en nog een baby op komstZelf vind ik het heel erg leuk om te showen want dit is mijn eerste stamboom hond
Doubtless schreef:Wij hebben onze teef niet laten steriliseren. Het loops zijn is onhandig (al-tijd als we op vakantie gaan), maar verder geen issues. Ze probeert er niet tussenuit te piepen en ook met uitlaten merken we er weinig van.
Ik probeer het met de dieren een beetje op z’n natuurlijke beloop te laten. Preventief opereren omdat ze misschien kanker zouden krijgen gaat mij te ver. Daarnaast hebben hormonen gewoon een functie… dus hier een hele teef.
Douce schreef:Als de natuur bedenkt dat mijn (nutteloze) baarmoeder ervoor zorgt dat ik eerder een grote kans heb op eierstokkanker dan verwijder ze bij mij ook maar hoor.
.
Doubtless schreef:Douce schreef:Als de natuur bedenkt dat mijn (nutteloze) baarmoeder ervoor zorgt dat ik eerder een grote kans heb op eierstokkanker dan verwijder ze bij mij ook maar hoor.
.
Ik weet dat het een unpopular opinion is. Uiteindelijk gaan we ergens dood aan, dat hoeft niet altijd voorkomen te worden. Als mens ga je de behandeling nog maximaal aan, maar als het voor de hond betekent dat ‘ie (bij wijze van) 8 wordt ipv 14, dan heb ik daar wel vrede mee.
kiwiwitje schreef:https://dogzine.nl/nl/nieuwsartikelen/c ... lierkanker
Dus tenzij niet medisch noodzakelijk blijft hier alles intact
mellamoshan schreef:Nyaleti schreef:Ik zal altijd team teefje steriliseren (ok, castreren) zijn.
Teveel ellende gezien met baarmoeder ontsteking op late leeftijd, perongeluk gedekt etcetc.
Een andere vacht, nou en.ja sorry
Precies dit. En melkkliertumoren niet te vergeten.
Douce schreef:Ik dus niet maar dat was al duidelijk![]()
Zeker ook omdat je dat natuur goed moet doorvoeren: die baarmoeder is bedoeld om pups mee te krijgen. Als ik het me goed herinner, verkleint dat ook de risico's.
Als je er dan toch voor kiest om de natuur niet volledig zn gang te laten gaan, kun je dat net zo goed doorvoeren.