Kosten vaccinatie hond vs paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

haha1995

Re: Kosten vaccinatie hond vs paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 08:05

Zenpets heeft vaak van die tittersessies..

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 08:10

haha1995 schreef:
Zenpets heeft vaak van die tittersessies..

Is wel hoofdzakelijk met de RapidSTATUS, als je daar dus geen gebruik van wilt maken zul je dat van tevoren moeten regelen gok ik.

haha1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 08:27

O jij bedoelt uitslag via het laberatorium? Ik doe altijd de rapid test.Wij gaan altijd met een stel vd hondeschool, krijgen een bak koffie en hebben dan de uitslag.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 08:49

Rabies laat ik altijd ‘goedkoop’ in een ent uurtje doen.
De rest worden ze dmv titterbepaling gedaan en 1 is al 2x achter elkaar afgetekend voor 3 jaar.
Voor de rest zit ik boven op de gezondheid van mn honden en gaan ze gewoon naar mijn eigen dierenarts voor een controle oid.
Helaas zijn zij ook onderdeel van evidensia maar ik heb zo’n fijne en kundige arts dat ik het wel bij hun laat doen.
Paardenpraktijk is helaas ook onderdeel van evidensia en dat heb ik laatst weer fijn ondervonden met een belachelijke prijs voor een glucose drankje wat gewoon uit de humane voedings industrie komt gewoon ruim 24€ erboven op gooien.
Maar ook hier geldt dat ik mijn arts daar echt fijn vind en meedenken als er problemen zijn.
Het weegt voor mij niet op om maar een goedkopere te gaan waar je niet mee op 1 lijn ligt.

Dus ik zou zeggen ent uurtje is goedkoper maar alleen leuk als je tussendoor een gezondheids check laat doen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 09:22

haha1995 schreef:
O jij bedoelt uitslag via het laberatorium? Ik doe altijd de rapid test.Wij gaan altijd met een stel vd hondeschool, krijgen een bak koffie en hebben dan de uitslag.

Nee hoor, de vaccicheck heb je ook binnen een half uurtje. Bij de RapidSTATUS krijg je beschermd/onbeschermd, bij VacciCheck krijg je de waardes in welke mate.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 09:55

Hier ook even terug gekeken.

Paard: influenza + tetanus €39,39 excl visite (incl €84,50)

Hond: H2/Hep/Parvo/Weil/ L4 DHPIL + checkup €69,70
Hier worden geen aparte consultkosten voor gerekend.