Wat ontzettend leuk om over alle rassen en combi's te lezen!
Hier na veel gepieker over gezondheid en genetische problemen gegaan voor een kruising. Aangelopen tegen een nestje uit goede geteste ouders en grootouders. 
Border Collie x australian sheperd x bouvier x bernen sennen. 
Absolute schot in de roos voor mij omdat ze enorm baasgericht is, wil alles doen voor ons, erf-vast, kan perfect loslopen, prima alleen zijn. Energiek buiten en lui binnen. Ze heeft helaas als pup een nare ervaring gehad net een andere hond dus is niet meer zo dol op andere honden. Volwassen steady reuen kan ze nog waarderen maar de rest hoeft van haar niet zo. Verder is ze behoorlijk blafferig, dat is eigenlijk het enige nadeel. Ook na veel training blijft iedereen die langs ons huis loopt een HEEL GROOT GEVAAR  
 We doen agility en daarin is ze heel fijn, gehoorzaam en gedreven. Op snelheid gaan we niks winnen maar op correctheid kunnen we tzt wel een kansje maken. 
[ 
Afbeelding ]
Ze is 25kg en nu 5 jaar. Ik zou tzt best weer zo'n hond willen maar ja de kans dat ik dat vind is erg klein. 
Vroeger toen ik jong was hadden we boxers. Dat ras blijft bij mij een speciaal plekje in mijn hart houden maar ze waren allemaal zo ontzettend ongezond dat ik het niet aandurfde. Misschien dat dat ras over een paar jaar is verbeterd qua gezondheid?