Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Swift schreef:Het is inderdaad ook een stuk gevoel Baileyi dus voor mij ook lastig uit te leggen. Toen ik geboren werd was er al een hond in huis en er zijn eigenlijk altijd wel honden in mijn leven geweest dus veel "kennis" is onbewust uit ervaring opgedaan. Maar ik kan wel een poging doen (al weet ik zeker dat er hier op bokt mensen zijn met nog veel meer honden kennis die dit beter kunnen).
Ik zie spanning in de kop van de hond, de spieren zijn gespannen (je ziet ook de rimpels op de kop), de oren zijn gespannen en wat naar achteren gedraaid, er is spanning bij de kaken en het lijf/de houding van de hond is ook gespannen. Daarnaast ben ik getriggerd door de "onderdanige" houding van het kind, de "dominante" houding van de hond (tegenwoordig zijn we natuurlijk gelukkig veel verder dan deze manier van kijken maar dit zijn nu wel even de duidelijkste woorden om het te omschrijven) al helemaal omdat er achter de hond een kauw staafje ligt.
Swift schreef:Wat leuk dat jullie zo'n fijn nieuw gezinslid erbij hebben!
Ik schrik ook van de onderste foto, de lichaamstaal van de hond laat al zien dat dit gedrag van je dochter spanning/onduidelijkheid oplevert. Het is heel belangrijk om je hond goed te kunnen lezen als je een hond wil combineren met jonge kinderen. Dit was een moment om je dochter te leren waaraan je kunt zien dat de hond zich niet prettig voelt en wat manieren zijn om de hond te laten merken dat je hem lief vindt zonder dat het spannend is voor de hond. Honden en kinderen zijn een hele leuke maar ook hele uitdagende situatie, je moet altijd allert zijn want van zowel hond als kind kun je niet verwachten dat zij de juiste keuzes/inschattingen kunnen maken.
Muppett schreef:Lieser schreef:Wat vind de dochter van een nieuwe hond in huis? Zij is degene die gebeten is, misschien zit ze helemaal niet te wachten op weer een hond in huis.
Zij is er ok mee. Ze laat de hond met rust en doet haar eigen ding.
Swift schreef:Het is inderdaad ook een stuk gevoel Baileyi dus voor mij ook lastig uit te leggen. Toen ik geboren werd was er al een hond in huis en er zijn eigenlijk altijd wel honden in mijn leven geweest dus veel "kennis" is onbewust uit ervaring opgedaan. Maar ik kan wel een poging doen (al weet ik zeker dat er hier op bokt mensen zijn met nog veel meer honden kennis die dit beter kunnen).
Ik zie spanning in de kop van de hond, de spieren zijn gespannen (je ziet ook de rimpels op de kop), de oren zijn gespannen en wat naar achteren gedraaid, er is spanning bij de kaken en het lijf/de houding van de hond is ook gespannen. Daarnaast ben ik getriggerd door de "onderdanige" houding van het kind, de "dominante" houding van de hond (tegenwoordig zijn we natuurlijk gelukkig veel verder dan deze manier van kijken maar dit zijn nu wel even de duidelijkste woorden om het te omschrijven) al helemaal omdat er achter de hond een kauw staafje ligt.
Little_Gift schreef:Die laatste foto is niet ok... Je dochter moet opgevoed worden in wat kan en niet kan qua omgang. Super lieve hond duidelijk maar aan je dochter is nog werk.
Kabayo schreef:Ik vind jullie wel heel erg oordelen van een wazige snelle foto hier op internet. Hele boekverslagen van het gedrag van de hond worden hier neergepent zonder dat iemand aanwezig was bij de situatie.
Leuke hond Ts en wat super dat je deze een kans geeft! Geniet er lekker van!
Kabayo schreef:Ik vind jullie wel heel erg oordelen van een wazige snelle foto hier op internet. Hele boekverslagen van het gedrag van de hond worden hier neergepent zonder dat iemand aanwezig was bij de situatie.
Little_Gift schreef:Dan zou men beter moeten weten dan claimen dat men overdrijft. Beter te veilig dan spijt.
Kabayo schreef:Little_Gift schreef:Dan zou men beter moeten weten dan claimen dat men overdrijft. Beter te veilig dan spijt.
Ik zeg niet dat er iemand overdrijft. Ik zeg dat er niemand bij aanwezig was en je zeer weinig aan deze foto kan zien.
Ik zie zelf een hond die geïnteresseerd omdraait richting het kind. Ik zie geen hond die aan alle signalen vertelt ‘help ik wil hier nu weg!’
Geen whale eye, hond kijkt niet weg, geen strakke houding, oren niet naar achteren, geen getongel. Niks. Het enige wat de hond doet is het meisje aankijken
Daarnaast staat Ts er een meter van af aan de foto te zien. Ze is er bij. Kind en hond wordt niet alleen gelaten. Kind zit niet in de hondenmand of kleed.
Sorry maar ik zie aan deze foto niks geks.
Ik knuffel m’n hond zelfs ook. Vind ik heerlijk. Of aaien jullie hondenmensen allemaal onder de kin? Zoals het hoort? Want op het hoofd aaien is dreigend voor een hond…
Voorzichtig zijn is altijd goed! Maar zoveel ‘wijsheid’ op een foto van een zittende rustige hond snap ik zelf niet. Als jullie een video van de situatie hadden gezien had ik wellicht een ander oordeel (en jullie misschien ook wel..)
(ze keek hier naar paarden op tv)